چرا باید سایت خود را سئو کنیم ؟

چرا باید سایت خود را سئو کنیم ؟
  • 1401/3/21
  • گویا آی تی
  • 0

در این مقاله قصد داریم که اهمیت سئو سایت و بهینه سازی سایت را خدمت شما توضیح دهیم. همانطور که میدانید روزانه سایت های زیادی راه اندازی میشوند. تعدادی از این سایت ها میتوانند رقیبان شما باشند. شما نیز ممکن است یکی از این سایت های تازه کار باشید. بنابراین برای پیروزی در رقابت با سایت های هم حوزه خود باید در گوگل جایگاه بالاتری کسب کنید. حال باید دید که چرا باید سایت خود را سئو کنیم ؟ و ضرورت سئو بعد از طراحی وب سایت چیست ؟

زیرا همانطور که میدانید اکثر مواقع چند لینک ابتدایی نتایج گوگل در صفحه اول را مشاهده میکنند و به سراغ سایر سایت ها نمیروند. بنابراین اگر در رتبه های اولیه گوگل نباشید تعداد زیادی از کاربران و مشتریان خود را از دست خواهید داد. که این میتواند به ضرر کسب و کار شما باشد. سئو سایت مجموعه ای از قوانین و قواعد الگوریتم های رتبه بندی گوگل است که اگر رعایت کنید موجب میشود که جزو رتبه های برتر در کلمات کلیدی مورد نظر خود باشید و همین باعث موفقیت و افزایش درآمد شما خواهد شد. دلایل زیادی برای سئو یا بهینه سازی وب سایت وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

 

اهمیت سئو سایت

همین حالا میتوانید گوگل کروم را باز کنید و هرچیزی که به ذهنتان رسید را جستجو کنید. خواهید دید که اینقدری نتایج زیاد است که شاید فرصت کنید سه لینک اولیه را مطالعه کنید. سایت هایی که در رتبه های اولیه در گول هستند ترافیک بیشتری نیز خواهند داشت. این ترافیک ها به صورت اورگانیک هستند که از طریق جستجو در موتور سرچ گوگل به دست می آیند.

کاربرانی که وارد سایت شما به شیوه اورگانیک میشوند مشتریان و کاربران هدفمند هستند. بنابراین احتمال اینکه از خدمات شما استفاده کنند بسیار بیشتر است. اما اگر تبلیغات شما به صورت هفدمند نباشد باعث شده که کاربران هدف کمتری از خدمات شما استفاده کنند. نرخ تبدیل برای وب سایت شما بسیار مهم است. این نرخ به این را اندازه گیری میکند که چه تعداد از کاربرانی که وارد وب سایت شما شده اند از خدمت شما استفاده کرده اند. بنابراین شاید تصور کنید که با شیوه تبلیغاتی میتوان ترافیک سایت را افزایش داده اما باید بدانید که در طولانی مدت نتیجه معکوس برای شما خواهد داشت.

از کجا باید سئو سایت خود را شروع کنیم ؟

زمانی که یک کسب و کاری را راه اندازی میکنید میخواهید که دیده شوید و همواره هدف اصلی شما جذب مشتری بیشتر است. با راه اندازی وب سایت و سئو کردن سایت خود میتوانید بهترین بازخورد را در طولانی مدت داشته باشید.

سئو وبهینه سازی سایت از نظر بسیاری کار ساده است. اما باید دید که وب سایت شما در چه جایگاهی است و این جایگاه چه مدت دوام خواهد آورد. سئو علمی است که باید در آن تجربه زیادی را داشته باشید. در نظر نیز داشته باشید که سئو فروشگاهی با سئو سایت شرکتی بسیار متفاوت است. بنابراین مطابق با نوع کسب و کار شما باید اقدامات خاص صورت بگیرد که بر روی قیمت سئو تاثیرگذار خواهد بود.

بهتر است که کار سئو خود را به شرکت معتبر در این زمینه بسپارید. متخصصین ما در شرکت طراحی سایت و سئو سایت وب سازان مرصاد طبق اصول جدید سایت های بهینه و حرفه ای را طراحی و راه اندازی میکنند که مطابق با اصول سئو هستند. و با توجه به فعالیتی که دارید سئو سایت شما را به صورت اصولی و حرفه ای انجام میدهند.

 

۷ دلیل مهم برای سئو کردن سایت

در رتبه های اولیه گوگل باشید

طبق آماری که به دست آمده حدود ۹۷ درصد از جستجوهایی که افراد میکنند در موتور سرچ گوگل است. بنابراین اگر میخواهید سایت شما دیده شود باید سایت خود را مطابق با الگوریتم های آن بهینه سازی کنید.  البته لازم به ذکر است اگر شما در گوگل رتبه بالایی کسب کنید به صورت مشابه در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

جذب مشتریان بیشتر

بسیاری از مشتریان خود را میتوانید به صورت آنلاین پیدا کنید. زیرا روزانه به تعداد کاربران اینترنت و فضای مجازی افزوده میشود. برای اینکه بتوانید با مشتریان بیشتری ارتباط داشته باشید بهتر است که سئو سایت خود را افزایش دهید. این مورد باعث موفقیت روز افزون شما خواهد شد.

پیشی گرفتن از رقبا

شاید رقابت به شیوه سنتی کمی سخت و گران قیمت باشد. اما شما میتوانید با طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی هزینه کمتری بپردازید اما نتیجه قابل توجهی برای پیشرفت تجارت خود داشته باشید. با سئو سایت میتوانید رتبه سایت خود را بهبود داده تا دیده شوید.

 

فروش چند برابر

زمانی که وب سایت شما در رتبه های اولیه گوگل باشد بدون شک در معرض دید وسیعی از کاربران قرار خواهید گرفت. با تقویت سئو و بهینه سازی سایت خود میتوانید فروش بیشتری داشته باشید. فروش بیشتر و بهتر در بلند مدت میتواند درآمد شما را چند برابر افزایش دهد.

هزینه کم نسبت به تبلیغات

همانطور که میدانید هزینه های تبلیغات بسیار گران است. سئو سایت نیز یک نوع شیوه تبلیغاتی دیجیتالی محسوب میشود که هزینه بسیار کمتری دارد. بازدهی سئو در بلند مدت بهتر از تبلیغات در کوتاه مدت است. بنابراین شما با صرف کمترین هزینه بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

افزایش رتبه الکسا

با دریافت ترافیک بیشتر میتوانید رتبه سایت خود را در الکسا نیز بهبود دهید. رتبه الکسا بسیار مهم است و در طولانی مدت یکی از معیارهای مهم برای معتبر بودن یک وب سایت به شمار می آید.

برند سازی با سئو

بعد از اینکه کسب و کار خود را راه اندازی کردید باید یک وب سایت نیز راه اندزای کنید. لوگو آن را طراحی کرده و شروع به تولید محتوا در وب سایت خود مطابق با موضوعات مرتبط با تجارت خود کنید. یکی از روش های برندسازی در کسب و کار اینترنتی سئو سایت است. با بهینه سازی رتبه سایت خود میتوانید در رتبه های اولیه در گوگل قرار گرفته و مخاطبان زیادی با برند شما از طریق وب سایت شما آشنا شوند.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی شده است شما را متقاعد کنیم چرا باید سایت خود را سئو کنید و اهمیت ها و دلایل سئو کردن سایت ها صحبت کنیم. تا زمانی که ورودی هدفمندی نداشته باشید نمیتوانید در کسب و کار خود نیز موفق شوید. به شما پیشنهاد میشود که از این فرصتی که موتورها یجستجوگر در اختیار شما قرار داده اند استفاده کنید و با راه اندازی یک سایت معتبر و سئو کردن آن پیشرفت قابل توجهی را به دست بیاورید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *