CDN‌‌ ایرانی ابر آروان با ۳۰ درصد تخفیف

CDN‌‌ ایرانی ابر آروان با ۳۰ درصد تخفیف
  • 1401/3/21
  • گویا آی تی
  • 0

CDNها در سراسر جهان دارای قابلیت Caching هستند و یک کپی از داده‌ها را در خود ذخیره می‌کنند تا سرعت انتقال اطلاعات به کاربر را افزایش دهند. می‌توانیم برای درک مفهوم CDN‌ دستگاه‌های خودپرداز را در نظر بگیریم. وجود یک دستگاه پول نقد تقریبن در هر محلی باعث می‌شود که فرایند دریافت پول راحت‌تر شود. بنابراین صف‌های طولانی در بانک‌ها‌ ‌ایجاد نمی‌شود و انتظار افراد برای انجام کارهای بانکی تسریع پیدا می‌کند.

CDN هم‌چنین می‌توانند وب‌سایت‌ها را در برابر عوامل مخرب و نگرانی‌های امنیتی مانند حملات سرویس توزیع شده (DDoS) محافظت کنند.

وظیفه CDN چیست؟

وظیفه‌ی اصلی CDN کاهش تاخیر در لود سایت است. تاخیر در هنگام دسترسی به یک صفحه‌ی وب یا دانلود یک برنامه مساله آزاردهنده‌‌ای است. اگر چه‌‌ این تاخیر به شکل میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود اما گاهی اوقات ممکن است منجر به بروز خطای بارگیری شود. CDNها یا شبکه‌های توریع محتوا با کاهش فاصله‌ی جغرافیایی سعی می‌کنند تا این تاخیر را تا میزان زیادی کاهش دهند.

بدون استفاده از CDN زمانی که کاربر قصد بازدید از وب‌سایت شما را داشته باشد، سرعت لود صفحه‌ی سایت کاهش می‌یابد و ممکن است کاربر سایت شما را ترک کند. بدون استفاده از CDN نام وب‌سایت با استفاده ازLocal DNS به یک IP تبدیل می‌شود. اگر DNS یا LDNS نتواند مشکل آدرس IP را حل کند، به شکل بازگشتی از سرورهای DNS بالاتر، برای تفکیک درخواست اقدام می‌کند. سپس مرورگر به ‌شکل مستقیم به مبدا متصل می‌شود و محتوای وب‌سایت را دریافت می‌کند. بنابراین ارسال درخواست‌ها به مبدا، باعث ‌‌ایجاد تاخیرهای طولانی خواهد شد که اگر مکان کاربر از سرور مبدا دور باشد‌ ‌این تاخیرها کاملن محسوس خواهند بود؛ اما با حضور CDNها‌‌ این روند کاملن متفاوت است.

در زمان استفاده از CDN هنگامی‌که کاربر درخواستی را ارسال می‌کند، ‌‌این درخواست‌ها توسط LDNS دریافت می‌شود و سپس به یکی از سرور‌های CDN ارسال می‌شوند.‌‌ این سرورها بخشی از زیرساخت Global Server Load Balancer هستند. GSLB درخواست DNS را با استفاده از بهترین آدرس لبه پاسخ می‌دهد و به عملکرد متعادل کمک می‌کند.

EDGE مجموعه‌‌ای از سرورها هستند که محتوای وب را در خود ذخیره و نگهداری می‌کنند. هنگامی‌که درخواست‌ها به‌وسیله‌ی سرورهای لبه دریافت شود، سرورهای GSLB به سرورهای لبه کمک می‌کنند تا درخواست‌ها را از طریق مسیرهای بهینه به مبدا ارسال کنند. سپس سرورهای لبه درخواست را واکنشی کرده و آن‌ها را به کاربر نهایی تحویل می‌دهند و به‌شکل محلی ذخیره می‌کنند. درخواست‌های بعدی کاربر از مجموعه داده‌های محلی و بدون نیاز به پرس‌وجوی مجدد از سرور به کاربر تحویل داده می‌شوند.

اهمیت استفاده از CDN

در این بخش قصد داریم تا به اهمیت استفاده از CDN و تاثیر آن روی وب‌سایت بپردازیم. با توجه به ‌‌این‌که هر روز تعداد وب‌سایت‌ها در حال افزایش است، اهمیت‌ ‌این موضوع برای شما بیش‌تر آشکار خواهد شد.

  • قابلیت اطمینان و افزایش سرعت

عملکرد بالای وب‌سایت، با فروش بیش‌تر همراه است و تنها چند ثانیه تاخیر در لود شدن می‌تواند مشتریان شما را از خرید منصرف کند.

  • CDN و دسترسی جهانی

بیش از یک سوم مردم جهان هر روز آنلاین می‌شوند و در طی ۱۵ سال اخیر استفاده از ‌‌اینترنت به سرعت رشد داشته است. CDN‌ها راه‌حل‌هایی را برای افزایش سرعت با استفاده از پاپ سایت‌ها یا POP‌ ارایه می‌دهند.

  • صرفه جویی در هزینه

به جای‌‌ این‌که یک‌ هاست خارجی تهیه کنید تا همواره کاربران در سراسر جهان به شما دسترسی داشته باشند، می‌توانید با خرید CDN که پلتفرم ارزان‌تری است وب‌سایت خود را در سطح جهانی مطرح نمایید.

  • همیشه در دسترس بودن

با توجه به ‌‌اینکه CDN‌ در سراسر جهان توزیع شده‌ است، دارای مکانیزم سنجش دسترسی خودکار به سرور با تغییر مسیر کاربر هستند. در نتیجه، وب‌سایت‌های که از CDN استفاده کرده‌اند در زمان قطعی برق یا مشکلات سخت‌افزاری و شبکه، برای کاربران در دسترس خواهند بود.

  • بار سرور را کاهش می‌دهد

قرار دادن استراتژیک یک CDN می‌تواند بار سرور را به میزان زیادی کاهش دهد. از آن‌جا که محتوای وب‌سایت روی چندین CDN قرار داده می‌شود، از حجم بار روی سرور اصلی کاسته می‌شود.

  • حفاظت از حملات DDoS

حملات DDOS نه تنها باعث خسارت‌های اقتصادی می‌شود بلکه به اعتبار شرکت و سازمان شما نیز ضربه می‌زند. CDN‌ به افزایش امنیت آن‌ها کمک کرده و لایه‌ی ابری دیگری را اضافه می‌کند.

CDN ابرآروان

از جمله شرکت‌های مطرح در ایران در زمینه‌ی خدمات هاست و CDN شرکت ابر آروان است. CDN ابر آروان دارای پاپ سایت‌های مختلفی در سراسر جهان است و در بیش از ۴۰ شهر، ۳۰  کشور، ۷ قاره موقعیت‌های مناسبی را برای دسترسی سریع کاربران به وب‌سایت‌ها فراهم نموده است. CDN ابر آروان با بیش از ۴۰ پاپ سایت قادر است تا به بیش از ۵۰ هزار کاربر در سراسر جهان پوشش‌دهی داشته باشد. این شرکت همواره دارای بسته‌های تخفیف برای مشتریان است و متقاضیان می‌توانند بسته‌های متناسب با نیاز خود را با قیمت‌های مناسبی خریداری نماید. بسته پایه می‌توانید از محصول CDN به شکل رایگان استفاده کنید. بسته‌ی رشد مخصوص کسانی است که کسب‌وکارهای متوسط و روبه رشدی دارند و از کاربران بسیاری میزبانی می‌کنند. بسته‌ی حرفه‌ای با امکانات کامل امنیتی به سازمان‌های بزرگ کمک می‌کند تا علاوه بر در دسترس بودن همیشگی و سطح کیفیت خدمات ۹۹.۹۹۹ درصدی از امنیت سرویس خود در برابر انواع حملات سایبری، مطمین باشند.

پاپ سایت چیست و چگونه کار می‌کنند؟

پاپ سایت یا PoP مجموعه‌‌ای از تجهیزات مخابراتی است که به کاربران امکان دسترسی به ‌‌اینترنت را می‌دهد. تجهیزات موجود در یک پاپ سایت می‌تواند از مسیریاب‌ها تا سوییچ‌ها و بسیاری از تجهیزات دیگر باشد. رایج‌ترین مواردی که در یک POP ذخیره می‌شود فایل‌های تصویری هستند. امروزه CDN‌ها بسیار قدرت‌مندتر شده‌اند و می‌توانند موارد بسیار بیش‌تری از جمله فایل‌های پویا را نیز در خود ذخیره کنند.

ارایه‌دهندگان CDN با قرار دادن تعداد بیش‌تر POP در نقاط پرترافیک می‌توانند سرعت‌ دسترسی به وب‌سایت‌ها را بسیار بهبود بخشند و ستون فقرات‌ ‌اینترنت قوی‌تری را‌ ‌ایجاد کنند. ستون فقرات ‌‌اینترنت مجموعه‌‌ای از روترها هستند که در سراسر جهان پراکنده شده‌اند. با قرار دادن POP‌ها در نزدیکی ستون فقرات ‌‌اینترنت، می‌توان CDN‌های مدرن با سرعت بهتری را فراهم کرد.

شرکت ابرآروان دارای بیش از ۴۰ پاپ سایت در ۷ قاره است و می‌تواند به بیش از ۶ میلیون درخواست در دقیقه پاسخ دهد و آپ‌تایم ۱۰۰ درصد را برای مشتریان خود فراهم کند.

CDN ‌‌ایرانی یا خارجی؟

از آن‌جا که وب‌سایت‌های‌ ‌ایرانی به زبان فارسی هستند و بیش‌تر کاربران فارسی‌زبان در داخل کشور قرار دارند، CDN‌های داخل کشور می‌توانند سرعت و عملکرد بهتری را با توجه به منطقه جغرافیایی ارایه دهند. از نظر هزینه نیز CDN‌های داخل کشور به نسبت CDN‌های خارج از کشور قیمت ارزان‌تری دارند. برای خرید CDN خارج از کشور شما ملزم هستید تا هزینه‌ی آن را به دلار پرداخت کنید که با توجه به افزایش قیمت دلار ‌این کار از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست.

سخن پایانی

شرکت ابرآروان CDN خود را در ۴ بسته ارایه کرده است که شامل بسته‌ی پایه، رشد، حرفه‌ای و سازمانی است. ابر آروان به منظور جلب رضایت مشتریان در ۲ هفته آینده برای تمام بسته‌های CDN خود تخفیف ۳۰ درصدی ارایه خواهد کرد. برای دیدن امکانات و قیمت بسته‌های متنوع CDN ابر آروان به صفحه اصلی این محصول سر بزنید.

شما بنا به نیاز و ظرفیت وب‌سایت خود و تعداد کاربرانی که از آن بازدید می‌کنند، می‌توانید یکی از این بسته‌های این محصول را خریداری کنید. علاوه بر آن با راه اندازی CDN ابر آروان امکانات متنوعی مانند، مسیریابی هوشمند، Image Resize، سیستم ارسال لاگ و ده‌ها قابلیت کاربردی دیگر در اختیارتان قرار می‌گیرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *