اسمبل آنلاین هوشمند انواع سیستم کامپیوتری

اسمبل آنلاین هوشمند انواع سیستم کامپیوتری
  • 1401/3/22
  • گویا آی تی
  • 0

در طی سالیان گذشته کامپیوترها چه در نوع شخصی یعنی PC و چه در نوع تجاری پیشرفت شگرفی داشته‌اند. به همان نسبت تنوع قطعات این کامپیوترها نیز بیشتر شد. همین موضوع باعث شد که اسمبل کردن سیستم ها به وجود بیاید. حالا اصلا این واژه چه معنایی دارد؟ به سر و هم کردن و درست کردن چیزی اسمبل کردن می‌گوییم. این یعنی شما چندین قطعه از رایانه خود را دارید و یا می‌خواهید آنها را تهیه کنید و خودتان با استفاده از آن قطعات، کامپیوتر خودتان را بسازید.

حالا این قطعه‌ها شامل چه چیزهایی است و چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ فروشگاه اینترنتی بروزکالا  این امکان را برای شما مشتریان گرامی فراهم کرده است تا خودتان در این فروشگاه به صورت آنلاین رایانه خود را اسمبل کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم.

چطور اسمبل کنیم؟

در حالت عادی اگر خودتان بخواهید رایانه خود را اسمبل کنید، باید مراحلی را به ترتیب پشت سر بگذارید. ناگفته نماند که این مراحل با توجه به نوع قطعات و کاربری سیستم شما متفاوت است. سیستم شما ممکن است گیمینگ، رندرینگ، تریدینگ، اداری و… باشد. اما در حالت کلی معمولا مراحل اسمبل کردن یک کامپیوتر از نصب سی پی یو آغاز می شود. بعد از آن نوبت به نصب خنک کننده می‌رسد. سپس باید رم را نصب کنید. حالا نوبت به نصب کارت گرافیک و البته متصل کردن هارد است. اتصال منبع تغذیه و سایر اجزای سیستم را نیز باید در ادامه انجام دهید.

مشکل اینجا است که شما باید تخصص کافی برای انجام این کار و سر و هم کردن یک سیستم را داشته باشید. همان طور که می‌دانید این قطعات ارزان قیمت نیستند و کمی اشتباه ممکن است برای شما ضرر مالی به بار بیاورد. حالا شما خیلی راحت می‌توانید به صورت آنلاین دستگاه خود را بسازید. به این روش  اسمبل هوشمند می‌گویند؛ این‌گونه شما می توانید به صورت آنلاین در سایت‌هایی که این اختیار و امکان را به شما می‌دهند، قطعاتی که با هم هماهنگ هستند را انتخاب کنید. کامپیوتر مد نظر شما حالا اسمبل شده است و آن را طی چند ساعت آینده تحویل خواهید گرفت. با هم مروری کوتاه بر چند جز از یک رایانه خواهیم داشت.

کیس

کیس در واقع همان جزئی است که مهمترین اجزای کامپیوتر را در خودش جای داده است. کیس طوری طراحی می‌شود که اجزای مختلف یک رایانه قابل نمایش باشد. این وسیله در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی موجود است. در حقیقت این شما هستید که با توجه به قطعات مورد نیازتان و نوع کاربری از سیستم، اندازه این دستگاه را انتخاب می‌کنید. این محصول در انواع ساده و دارای نورهای رنگی برای زیبایی بخشیدن به محیط قابل تهیه است. شما می‌توانید کیس را در کیفیت‌های مختلف و قیمت‌های متفاوت تهیه کنید.

واحد پردازش مرکزی

می‌توان گفت یک از مهمترین قطعات رایانه شما واحد پردازش مرکزی است که آن را با نام CPU نیز می‌شناسید. این قطعه همان مغز کامپیوتر شما است. CPU تمام اطلاعات را پردازش می‌کند. اطلاعات نام برده شده از رم به این قطعه می‌رسد و سپس پردازش می‌شود. اما بهترین پردازنده‌های موجود کدام‌ها هستند؟ می‌توانیم از Intel، AMD، M1 و NVidia به عنوان بهترین پردازنده‌های موجود نام ببریم.

مادربرد

این بردِ اصلی، داخل کیس قرار دارد. تمامی کارت‌ها و قطعات کامپیوتر به مادربرد متصل هستند. اما وظیفه‌ی این قطعه چیست؟ در واقع مادربرد تمامی قطعات را با هم مرتبط می‌کند تا با هم کار کنند. مادربردی که با کیفیت است، تعداد اتصالات بیشتری را به کاربر ارائه می‌دهد و تعداد گلوگاه کمتری هم دارد تا قطعات بتوانند در کنار هم به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

کارت گرافیک

کارت گرافیک همان قطعه‌ای است که باعث تولید تصاویری می‌شود که شما روی مانیتور خود مشاهده می‌کنید. این قطعه مسئول تولید کردن تصویر است. هر چقدر که کارت گرافیک شما با کیفیت‌تر و بهتر باشد، تصاویری که روی مانیتور مشاهده خواهید کرد باکیفیت‌تر خواهد بود. کارت گرافیک برای سیستم‌های گیمینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. این قطعه در دو نوع یکپارچه و اختصاصی یا مستقل وجود دارد. قطعه‌ای که روی مادربرد قرار دارد همان نوع یکپارچه است؛ این کارت آپگرید نمی‌شود و برای بازی‌ها مناسب نیست. اما در مورد نوع دوم یعنی اختصاصی باید بگوییم که به صورتAdd in  است و به عنوان قطعه‌ای جداگانه روی مادربرد نصب می‌شود. این نوع برای کاربرانی که قصد دارند با آپگرید کردن کارت گرافیک سیستم با کیفیت‌تری داشته باشند، عالی است.

رم

رم RAM قطعه‌ای است که اطلاعات دستگاه شما را ذخیره می‌کند. اطلاعات در رم برای پردازش آماده نگه داشته می‌شود. سرعت رم بسیار اهمیت دارد زیرا نقش مستقیمی روی سرعت کامپیوتر شما خواهد داشت. این قطعه سرعت کلاک دارد. اگر سرعت آن را اور کلاک کنید، می‌توانید عملکرد بهتری از آن دریافت کنید.

اسمبل آنلاین سیستم

از برخی از قطعات کامپیوتر نام بردیم و مختصری در موردشان صحبت کردیم. برای اینکه اطلاعات دیگری از برخی از اجزای دیگر رایانه مانند هارد دیسک و یا مانتیور کسب کنید، به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید. اجزای داخلی یک سیستم مانند هارد دیسک، رم، سی پی یو، کارت گرافیک و… بیشترین تاثیر را روی عمکرد آن می‌گذارند. اسمبل کردن تمامی این قطعات اصول خاص خود را دارد و باید با دقت خاص و مهارت زیادی انجام شود. بهتر است این کار را به دست کارشناسانی بسپارید که تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارند. با اسمبل کردن یک سیستم شما قادر خواهید بود خودتان قطعه‌های مورد علاقه و مورد نیازتان را به صورت آنلاین انتخاب کنید و سپس کارشناس مربوطه آنها را برای شما به صورت یک کامپیوتر کامل آماده کند و بعد از مدت زمان کوتاهی به شما تحویل دهد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *