آبچکان عضو جدا نشدنی از آشپزخانه!

آبچکان عضو جدا نشدنی از آشپزخانه!
  • 1401/3/29
  • گویا آی تی
  • 0

آبچکان یکی از محصولاتی است که در آشپزخانه ها از آن استفاده می شود. همانطور که از نام آن می توان متوجه شد محصولی است که برای خشک شدن ظروف مختلف از آن استفاده می گردد. معمولا بعد از اینکه ظروف شسته می شوند، مقداری آب روی ظروف باقی می ماند. اگر این آب باقی مانده به نحوی گرفته نشود، می تواند مشکلاتی برای ظروف به وجود آورد. یکی از ساده ترین مشکلاتی که رطوبت باقی مانده بر روی ظروف ممکن است به وجود آورد، ایجاد لکه می باشد.

اگر ظروف بعد از شستشو بر روی آبچکان قرار نگیرند، لکه هایی که روی آنها ایجاد می شوند این حس را منتقل می کنند که ظروف نشسته و کثیف هستند. از طرفی رطوبت باقی مانده بر روی ظروف ممکن است به کابینت ها نیز آسیب برساند. پس نتیجه می گیریم که هر کاری لازم باشد را باید انجام دهیم تا بتوانیم ظروف را قبل از قرار دادن در کابینت کاملا خشک کنیم. برای این منظور بهتر است به سراغ راحت ترین، سریع ترین و کم هزینه ترین روش برویم. قطعا استفاده از آبچکان همه این ویژگی ها را با هم دارد.

آشنایی با انواع آب چکان

آبچکان بالای سینک

این نوع آبچکان معمولا همانطور که از اسم آنها پیداست، بالای سینک قرار می گیرد. این محصول به راحتی نصب می شود و بسیار سبک است. زمانی که فاصله بین کابینت ها زیاد باشد، به راحتی می توان از این محصول برای خشک شدن ظروف استفاده کرد. قیمت مناسب و نصب آسان از ویژگی های این محصول به شمار می روند.

آبچکان رو سینکی

این نوع آبچکان دارای ابعاد استاندارد بوده و به راحتی می توان آن را بر روی سینک قرار داد. این محصول حالت موقت داشته و می توان بعضی مواقع از آن استفاده کرد و اگر نیازی به آن نبود به راحتی می توان آن را به فضای دیگر منتقل کرد. طراحی شیک و زیبای این محصول باعث شده تا علاوه بر کارایی خود، زیبایی آشپزخانه را نیز دو چندان کند.

آبچکان داخل پنجره

این نوع آبچکان زمانی کاربرد دارد که سینک نزدیک به پنجره باشد. در این صورت می توان از فضای پنجره بیشترین استفاده را کرد. این حالت باعث می شود تا بتوان در آشپزخانه فضای بیشتری در اختیار داشت. البته در سال های اخیر پنجره در آشپزخانه آن چنان که قبلا رواج داشت مرسوم نیست.

سبد های آبچکان قابل نصب در گوشه یا زاویه

زمانی که سینک نزدیک به گوشه آشپزخانه نصب می شود، استفاده از این آبچکان ها می تواند بسیار مفید باشد. این محصول به نحوی طراحی شده که به راحتی در گوشه آشپزخانه نصب می شود و فضای بسیار مناسبی را برای خشک شدن ظروف در اختیار ما قرار می دهد.

سبد آب چکان گوشه

جنس آبچکان چگونه باید باشد؟

جنس آبچکان ها باید به نحوی انتخاب شود که هم مقاومت کافی برای تحمل وزن ظروف را داشته و هم در برابر زنگ زدگی از مقاومت کافی  برخوردار باشد. استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ از جمله آلیاژهایی به شمار می رود که این قابلیت را دارد. فولادهایی که دارای روکش هستند مثل فولاد گالوانیزه نیز می توانند برای ساخت چنین محصولاتی مورد استفاده قرار بگیرند. استنلس استیل آلیاژی است که هم از نظر مقاومت و هم از نظر زیبایی در سطح ایده آلی قرار دارد. استفاده از استنلس استیل در آشپزخانه ها بسیار رایج است، برای مثال می توان به سینک ها نیز اشاره کرد. استنلس استیل از اضافه شدن مقداری مشخص کرم و نیکل به فولاد تولید می شود.

استفاده از آب چکان چه مزایایی دارد؟

یکی از مزایای اصلی استفاده از آبچکان قابلیت نصب آسان می باشد. برای نصب این محصول نیازی به افراد آموزش دیده نیست و هر فردی خودش به راحتی می تواند آن را نصب کند. از دیگر مزایای این محصول جلوگیری از نیاز به شستشوی مجدد ظروف شسته شده می باشد. اگر ظروف بعد از شست و شو به خوبی خشک نشوند، لکه های آب بر روی آنها می ماند و دوباره باید شسته شوند.

برای خرید انواع آب چکان چکار باید بکنیم؟

برای اینکه بتوانید انواع آبچکان را با بهترین قیمت ممکن تهیه کنید بهتر است به سراغ فروشگاه های آنلاین معتبر بروید. خرید اینترنتی این محصول بسیار راحت تر بوده و کمک می کند تا بتوانیم مدل دلخواه خود را به راحتی پیدا کنیم. مدل های موجود در فروشگاه های معتبر اینترنتی بسیار بیشتر از مدل های موجود در فروشگاه های سطح شهر می باشند. این موضوع باعث شده تا حتی افراد مشکل پسند نیز بتوانند آبچکان مورد نظر خود را به راحتی تهیه کنند. ما در مجموعه ایما یراق منتظر شما هستیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *