خرید کارتخوان سیار، ۵ نکته مهم پیش از تهیه دستگاه پوز

خرید کارتخوان سیار، ۵ نکته مهم پیش از تهیه دستگاه پوز
  • 1401/4/1
  • گویا آی تی
  • 0

کارتخوان سیار وسیله ضروری این روزها در تسویه مالی لحظه ای با مشتریان است. در این مطلب به ۵ نکته اصلی در خرید دستگاه پوز از نمایندگی فروش کارتخوان سیار از جمله موارد مربوط به قیمت کارتخوان، ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی، پشتیبانی کارتخوان و … میپردازیم.

در نظر داشته باشید فروشگاه خدمات کارتخوان ایران ارائه کننده انواع خدمات پشتیبانی و خرید  کارتخوانسیار و ثابت در ایران می‌باشد.

 

  1. پشتیبانی کارتخوان از هرچیزی مهمتر است

دستگاه کارتخوان یک کالا نیست بلکه یک کالا خدمت است. خدمات و پشتیبانی های بعد از خرید دستگاه بسیار لازم وحیاتی است. توجه داشته باشید که شرکتی که از آن دستگاه پوز تهیه می کنید از خدمات پس از فروش  مانند تعمیرات کارتخوان ، فعالسازی دستگاه، تغییرپایانه و ….پشتیبانی کند.

همچنین درنظر داشته باشید که پشتیبانی مالی دستگاه شما با شرکت پرداختی است که دستگاه بر روی آن ثبت شده است. منظور از شرکت پرداخت یکی از چند شرکت معتبر مورد تایید شاپرک است. برای مثال شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، فن آوا کارت، پرداخت الکترونیک پارسیان، ایران کیش، به پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سپهر و … میباشد.

تمامی شرکت های پرداخت مستقیما زیر نظر شاپرک و یک از بانک های مطرح کشور هستند. برای مثال پرداخت الکترونیک سپهر تخت نظر بانک صادرات و پرداخت الکترونیک پاسارگاد زیر نظر بانک پاسارگاد میباشد.

 

  1. ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

توجه داشته باشید در صورتی که قصد خرید دستگاه کارتخوان دارید مدارک شما بایستی در سیستم مالیاتی کشور ثبت شده باشد. ثبت نام کارتخوان شما حتما بایستی همراه با ثبت مالیات کارتخوان در سامانه مالیاتی کشور و دریافت کد رهگیری مالیاتی باشد

بعد از ثبت شدن مدارک شما در سامانه پرداخت، میتوانید منتظر دریافت تاییدیه پایانه خود از سوی  شاپرک باشید.

تمامی روند ذکر شده در بالا، در شرکت های معتبر فروش کارتخوان انجام می شود. به همین دلیل قبل از خرید کارتخوان سیار، حتما در مورد نمایندگی فروش دستگاه کارتخوان مورد نظر خود تحقیق کنید.

 

  1. قیمت کارتخوان سیار و ثابت درچه محدوده ای است؟

قیمت دستگاه کارتخوان در بازار متفاوت است و بسته به برند و مدل دستگاه تغییر می کند.

در نظر داشته باشید قیمت دستگاه های خوب و مناسب در محدوده  ۲ و نیم میلیون تا ۳ و نیم میلیون تومان متغیر است در حالی که کارتخوان های اندرویدی با قیمت بالای ۶ میلیون تومان به فروش می رسند.

در عین حال کارتخوان های قدیمی و به اصطلاح تعمیراتی را میتوان با قیمت زیر ۲ میلیون تومان در سایت های مانند دیوار یافت.

به طور کلی شما میتوانید در محدوده قیمتی ۲ و نیم الی ۳ و نیم میلیون تومان یک دستگاه کارتخوان مناسب با پشتیبانی و گارانتی خوب تهیه کنید.

گزینه آخر که کمی اقصادی تر است تهیه دستگاه کارتخوان رایگان از بانک میباشد.

 

  1. دستگاه کارتخوان های ارزان دردسرساز هستند

هر ارزانی بی علت نیست. ارزان بودن کارتخوان می توانند دردساز باشند. معمولا دستگاه های ارزان از نظر فنی دارای مشکلاتی بوده که می تواند برای صاحبان کسب و کارمشکل آفرین باشد. از کارتخوان هایی که نسبت به دستگاه پوز های متوسط ارزان تر هستند می توان به کارتخوان دسته دوم و یا دستگاه های بسیار قدیمی در واحدهای تعمیراتی اشاره کرد که با قیمت بسیار پایین به پذیرنده ارائه میشود.

کارتخوان های دسته دوم به خودی خود کارتخوان های بدی نیستند. دقت کنید که هزینه تغییر  مالکیت و ثبت نام مجدد دستگاه دست دوم هم به عهده شماست.

همانطور که گفتیم در محدوده قیمت ۲ و نیم الی ۳ و نیم میلیون تومان میتوانید کارتخوان سیار یا ثابت خوبی مناسب با کار خود تهیه کنید.

 

  1. خرید کارتخوان سیار با گارانتی و مهلت تست باشد

درهنگام خرید کارتخوان سیار توجه داشته باشید که شرکت پشتیبانی کارتخوان گارانتی و مهلت تست را در نظر بگیرد.

منظور از گارانتی دستگاه پوز این است که در صورت خرابی دستگاه در مدت کوتاهی پس از خرید، فروشنده شما را در تعمیر فوری آن و یا تعویض دستگاه یاری کند.

همچنین منظور از پشتیبانی خوب این است که در صورت بروز مشکلات معمولی کسی باشد تا شما را

بهترین کارتخوان سیار وثابت در بازار این مدل ها هستند.

از بهترین برندهای کارتخوان می توان به پکس، نیوپوز، نیولند، نکسگو و از بهترین مدل ها می توان به کارتخوان ۷۲۱۰، کارتخوان G2، دستگاه پوز اندرویدی i9100 اشاره کرد.

این دستگاه ها به دلیل داشتن ویژگی هایی مثل سبک بودن، خوش دست بودن، تراکنش سریع و….از محبوب ترین ها محسوب می شوند. برای انتخاب صحیح دستگاه پوز سیار نیاز است قبل از خرید به خوبی تحقیق کرده و پس از مقایسه محصول با نمونه های مشابه، بهترین محصول بازار را خریداری نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *