معرفی سمپاش و لانس مناسب کشاورزی و باغداری توسط راشاماشین

معرفی سمپاش و لانس مناسب کشاورزی و باغداری توسط راشاماشین
  • 1401/4/20
  • گویا آی تی
  • 1

سمپاش فرغونی، سمپاش زنبه ای و… مدل های رایج انواع دستگاه سمپاش است. اما کدام یک برای استفاده شما مناسب تر است؟! اگر برای خرید سمپاش نیاز به راهنمایی دارید، این محتوا دقیقا برای شما نوشته شده است؛ امروزه وجود تنوع بالای سمپاش‌ها هر کسی را در خرید این دستگاه کاربردی گیج می‌کند! ما در این راهنما قصد داریم به شما در خرید مناسب‌ترین و بهترین سمپاش کمک کنیم. پس با ما همراه شوید.

انواع سمپاش‌ها

شاید این آمار برایتان عجیب باشد که چیزی در حدود ۴۰ درصد سموم، با استفاده نادرست و اشتباه هنگام سمپاشی از بین می‌رود. این موضوع بر اهمیت انتخاب سمپاش مناسب و استفاده درست از آن بیشتر تاکید می کند!

سمپاش‌ها به دو دسته «زراعی و باغی» و دو نوع «دستی و مکانیزه» تقسیم‌بندی می‌شوند. ما در ادامه قصد داریم به تشریح بهترین مدل ها بپردازیم و شما را با انواع سمپاش آشنا کنیم. تا بتوانید نسبت به نوع نیاز خود، انتخاب مناسبی را تجربه کنید.

سمپاش فرغونی ۱۰۰ لیتری برقی

سمپاش فرغونی برقی EFS-03 رایج‌ترین سمپاش در بین باغداران ایران است. یکی از دلایل محبوبیت آن استفاده از برق به‌جای سوخت‌های بنزینی و دیزلی است و همین باعث کاهش هزینه‌ها برای باغداران می‌شود.

سهولت استفاده از آن به‌دلیل وزن پایین و طراحی مهندسی شده نیز از بارزترین ویژگی‌های این مدل سمپاش است!

از این نمونه بیشتر در باغ‌های میوه‌ای مثل انگور و مرکبات و گلخانه‌ها و دامداری‌ها استفاده می‌شود. البته در بعضی از مواقع نیز از آن برای آبپاشی و شستشوی خیابان نیز استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از این دستگاه  و مشخصات فنی  سمپاش فرغونی برقی EFS-03 و مشاهده انواع سمپاش فرغونی موجود در فروشگاه راشاماشین روی لینک کلیک کنید.

 

سمپاش زنبه ای بنزینی

اگر قصد دارید سمپاشی با بهترین کارایی  و مناسب‌ترین قیمت را خریداری کنید، سمپاش زنبه ای بنزینی ASR6.5 بهترین انتخاب برای شماست! موتور طرح هوندا با قدرت ۶٫۵ اسب بخار، پمپ سمپاش پیستونی و شاسی مناسب، باعث بهبود و افزایش قدرت و کیفیت این نمونه از سمپاش شده است.

نقطه تمایز و ویژگی منحصربه ‌فرد آن، امکان سفارش بشکه یا مخزن متناسب با نیاز و حجم لازم برای امور سمپاشی شماست! در ضمن وجود سیستم همزن هیدرولیکی نیز باعث سهولت و راحتی کاربری آن شده است.

برای مشاهده تصاویر و اطلاع از سایر مشخصات فنی  سمپاش زنبه ای بنزینی ASR6.5  و همچنین مشاهده انواع سمپاش زنبه ای موجود در فروشگاه راشاماشین رو لینک کلیک کنید.

سمپاش زنبه ای بنزینی

سمپاش کوله ای میتسوبیشی

راحتی در استفاده، تسریع انجام سمپاشی و بازدهی بالا باعث فروش بالای سمپاش کوله ای میتسوبیشی S5000 در مصارف کشاورزی، باغی و شهری شده است؛ ویژگی‌های ممتاز این سمپاش باعث شده  تا برای گندزدایی و میکروب زدایی از سطوح در محیط‌های بسته نیز کاربرد داشته باشد.

برای خرید این محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سمپاش کوله ای می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم کشاورزی راشاماشین مراجعه کنید.

سمپاش اتومایزر خرطومی KNC

این نمونه سمپاش با وجود موتور دو زمانه هوا خنک بنزینی، توانایی چرخش ۷۵۰۰ دور را دارد! بنابراین این دستگاه در مکان‌های متفاوتی (مانند انبار کارخانه‌‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و …) کاربرد دارد.

وجود چنین موتور قدرتمندی باعث شده تا قدرت پاشش سم دستگاه تا ۱۱ متر نیز برسد. شما ‌می‌توانید از این سمپاش برای پاشش انواع سم (مایع و جامد) استفاده کنید.

ویژگی ممتاز دیگر این دستگاه، دبی سمپاشی ۴ لیتر بر دقیقه و دبی گوگرد پاشی آن است که معادل ۶ کیلوگرم بر دقیقه می باشد.

قطعا استفاده از این دستگاه، راهکاری مطمئن برای دفع آفت‌های جانوری و گیاهی در مزرعه‌ها و زمین‌های کشاورزی است. اگر سمپاش‌های بالا توجه شما را جلب نکرده است، قطعا این سمپاش بهترین پاسخ برای نیاز شما خواهد بود؛ بنابراین حتما به صفحه سمپاش اتومایزر خرطومی در سایت راشاماشین سری بزنید.

لانس سمپاش چیست؟

روش‌های سنتی در سمپاشی (استفاده از شیلنگ) دیگر با وجود توسعه لانس‌های باکیفیت کاربردی ندارد. روش‌های سنتی علاوه‌ بر تاثیر پایین در آفت زدایی، باعث ایجاد آسیب‌های جدی به گیاهان و در نهایت تولید محصولات نامرغوب می‌شود.

بنابراین قطعا در هنگام خرید سمپاش، توجه به لانس سمپاش از اهمیت بالایی برخوردار است. لانس ابزاری است که روی شیلنگ سمپاش نصب یا سوار می‌شود تا کاربران بتوانند فعالیت سمپاشی را به روش بهینه ای مدیریت کنند.

در ادامه مطلب قصد داریم چند مدل لانس سمپاش را نیز به شما معرفی کنیم:

لانس تفنگی برنجی ایتالیایی B306

با استفاده از این نوع لانس، سموم گران قیمت در هنگام سمپاشی هدر نمی‌رود و سم نیز به‌طور یکدست و یکنواخت روی گیاهان پاشیده می‌شود؛ بنابراین علاوه‌بر انجام سمپاشی درست، از گیاهان و درختان خود نیز محافظت می‌کنید.

طول دسته آن ۴۵ سانتی‌متر بوده و طراحی خوش دست آن باعث سهولت و راحتی استفاده برای سمپاشی باغ‌ها، مزارع و زمین‌های کشاورزی می‌شود. در ضمن این ابزار قابلیت مه پاشی را نیز دارد و توانایی بالای پاشش ۳۵۰۰ قطره در اینچ مربع از مزایای منحصربه‌فرد آن است.

این لانس مزایای دیگری نیز دارد. بنابراین اگر به این نوع لانس نیاز دارید می‌توانید مشخصات کامل آن را در صفحه لانس تفنگی برنجی ایتالیایی B306 در سایت راشاماشین مطالعه بفرمایید.

لانس سمپاش ترک BASAK

این نمونه لانس از پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین لانس‌های حال حاضر بازار است. جنس ورودی این لانس برای افزایش کیفیت و استفاده بهینه، با برنجی مرغوب ساخته شده است.

شما با این لانس‌ قابلیت تنظیم نوع پاشش را نیز دارید، بنابراین با توجه به نیاز خود و گیاه مد نظرتان می‌توانید میزان حجم سمپاشی را تنظیم و مدیریت کنید. وزن پایین و طراحی ارگونومی آن نیز باعث شده است تا دستان شما هنگام سمپاشی خسته نشود و برای این کار راحت باشید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این لانس قدرت پاشش ۵ تا ۶ متری سم است! برای کسب اطلاعات فنی بیشتر به لینک لانس سمپاش ترک BASAK مراجعه کنید.

لانس سمپاش باشاک ترکیه ای

در ادامه قصد داریم شما را با نکات مهمی که باید در هنگام سمپاشی آنان را رعایت کنید، آشنا کنیم:

نکات  ایمنی در سم پاشی:

  • فشار سمپاش را طوری تنظیم کنید تا قطره‌های بزرگ و درشتی روی محصولات تشکیل نشود. در غیر این صورت گیاه دچار سوختگی می‌شود.
  • اگر پس از سمپاشی بارندگی شدیدی رخ دهد، باید سمپاشی را تکرار کنید؛ بنابراین به وضعیت آب و هوایی نیز توجه داشته باشید.
  • کودکان و حیوان‌ها را از منطقه سمپاشی شده دور نگه دارید. می‌توانید با استفاده از تابلوهای سمپاشی، به آنان اطلاع بدهید.
  • حتما پس از سمپاشی لباس‌های خود را عوض و استحمام کنید. دستگاه سمپاشی را نیز شستشو دهید و اجازه دهید خشک شود.
  • هرگز برای تهیه محلول سمپاشی به آن دست نزنید، مراقب باشید که سم وارد دهان یا مشام شما نشود.
  • سموم مختلف را با یکدیگر ترکیب نکنید و در هنگام سمپاشی حتما از دستکش، عینک مخصوص، و ماسک لایه‌دار استفاده کنید.

نکات پایانی در راهنمای خرید دستگاه سمپاش

توجه داشته باشید دستگاه های سمپاش‌ از جمله سمپاش فرغونی و… را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید؛ جنس، کیفیت و کشور سازنده سم‌پاش از اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه برخی از فروشندگان با عرضه محصولات نامرغوب و بی‌کیفیت، در حق کشاورزان و باغداران جفا می‌کنند.

حتما هنگام خرید از فروشگاه به برند، اعتبار و نظرات دیگران نیز توجه کنید. فروشگاه لوازم کشاورزی راشاماشین چندین سال است که در زمینه تهیه و عرضه ابزارهای باکیفیت کشاورزی و باغداری فعالیت می‌کند و همیشه در کنار کشاورزان و باغداران عزیز تا تامین خواسته آنان محکم ایستاده است.

شرایط اقساطی، کیفیت مرغوب و قیمت‌های مناسب از ویژگی‌های شرکت راشاماشین است. مجموعه این شرکت از شما در هر نقطه‌ای از ایران حمایت می‌کند!

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت فروشگاهی راشاماشین مراجعه کنید و علاوه‌بر اطلاع از محصولات سمپاشی، از سایر ابزارها و خدمات راشاماشین نیز بهره‌مند شوید.

در آخر نظر شما چیست؟ شما چه نوع سمپاشی را ترجیح می‌دهید و مهم‌ترین ویژگی برای شما در هنگام خرید سمپاش چیست؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *