مقایسه کلاس آنلاین بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت

مقایسه کلاس آنلاین بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت
  • 1401/4/20
  • گویا آی تی
  • 0

مقایسه کلاس آنلاین بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت

کلاس های آنلاین از زمان کرونا و بلکه قبل از آن وارد بحث آموزش های آنلاین شده و بخش جدا نا پذیری از سیستم آموزشی کشور شده است. این روز ها اکثر آموزشگاه ها و مدارس و حتی سازمان ها از کلاس های اینترنتی آنلاین و مجازی استفاده می کنند و جلسات خود را بر پایه اینترنت بر پا می کنند. حتی بسیاری از شغل ها که در زمان کوید ۱۹ به حالت آنلاین و غیر حضوری در آمدند حتی با وجود اتمام این بیماری در همان حالت مجازی باقی مانده اند. حال چرا انقدر این سامانه های آنلاین پر طرفدار شده است؟ دلیل آن را می توان در چند بند کوتاه خلاصه کرد:

  • کاهش هزینه های حمل و نقل
  • کاهش هزینه های اتلاف زمان
  • کاهش شیوع بیماری های واگیردار
  • کاهش هزینه های فراهم کردن مکان (به عنوان مثال دیگر نیاز نیست ساختمان های آنچنانی اجاره کرد و افراد را گرد هم آور)
  • قابلیت ضبط و پخش مجدد جلسات آنلاین

این ها فقط بخشی از پاسخ بودند که البته مهمترین آنها بودند. اگر شما هم با سیستم های مدرسه کار کرده اید (به عنوان کادر مدرسه، به عنوان دانش آموز، اولیا، یا حتی معلم) خواهید دانست که چقدر این نرم افزار های آموزشی به کمک افراد آمده اند.

حال که تا حدی اهمیت سامانه های یادگیری اینترنتی را یادآور شدیم کمی در مورد ابزار برگزاری انواع کلاس آنلاین صحبت می کنیم. این ابزار ها تحت عنوان نرم افزار ها یا اپلیکیشن های برگزاری جلسات مجازی قابل دسترس هستند و هر روزه در حال گسترش می باشند. در ابتدای پیدایش ضعف های بسیاری داشتند و رفته رفته از لحاظ کیفی و کمیتی بسیار قوی تر شدند.

انواع نرم افزار های کلاس آنلاین

بیگ بلو باتن

یکی از پر طرفدارترین ابزارهای اجراکننده جلسات مجازی بیگ بلو باتن می باشد اگرچه این نرم افزار یک اسکریپت رایگان می باشد اما برپا کردن آن نیازمند سرورهای قوی و دانش کافی جهت پشتیبانی می باشد که خود هزینه بردار است.

ادوبی کانکت

این نرم افزار که ساخته شرکت معروف ادوبی می باشد رایگان نیست. اما در کشور ایران از نسخه های کرک شده آن استفاده می شود و مانند بیگ بلو باتن نیازمند سرور و پشتیبانی می باشد. برنامه ادوب کانکت (ادوبی کانکت) سالیان سال هست که ارائه شده است اما نسخه های بروز آن همچنان در حال ریلیز شدن هستند.

اسکای روم

حتما با نام این نرم افزار آشناییت دارید، مخصوصا اگر شما یک دانشچو یا دانش آموز در منزل دارید. این برنامه بر خلاف بقیه موارد بومی و ساخته متخصصان ایرانی می باشد و خود شرکت اسکای روم سرور و پشتیبانی آن را بر عهده دارد.

ابزار های رایگان و البته محدود

ابزار های بسیار دیگری وجود دارند کهنسخه های محدود آنها را می توان به صورت رایگان استفاده کرد. از جمله GoogleMeet ، Skype ، Zoom و حتی واتساپ که مناسب تعداد پایین کاربران است. اگرچه ابزار های کاملی برای ارائه ی مطالب کتبی ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *