چاپ لیبل چیست؟

چاپ لیبل چیست؟
  • 1401/4/22
  • گویا آی تی
  • 0

احتمالا تاکنون به فروشگاه‌های بسیاری برای خرید اقلام مختلف سر زده‌اید. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که همیشه از نظر افراد غافل می‌ماند، برچسب‌ها یا همان لیبل‌ها هستند. لیبل‌هایی که روی کالاها زده شده و در ساده‌ترین حالت نمایانگر قیمت آن کالا است.

این مساله ظاهرا ساده یکی از پرتقاضاترین مواردی است که تمام کسب و کارها به آن نیاز دارند. چاپ لیبل هم برای رفع همین نیاز به وجود آمده است. این لیبل‌ها می‌توانند از جنس‌های مختلفی مانند کاغذ، فلز یا پلیمر باشند که حاوی اطلاعات مختلفی است.

روی این برچسب اطلاعات مختلفی از جمله نام کالا، شماره سریال آن، قیمت و موارد دیگری درج شده است. شما هم با توجه به نیاز خود می‌توانید چاپ لیبل اختصاصی خود را داشته باشید. با استفاده از طراحی می‌توانید لوگو و اطلاعات بیشتری هم روی برچسب حک کنید.

چگونه لیبل را چاپ می‌کنند؟

در چند سال اخیر دستگاه‌های چاپ جدیدی تولید شده‌اند که پروسه چاپ را به سرعت و با کیفیت بالا انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها نه تنها روی کاغذ بلکه روی متریال‌ مختلف مانند فلز، چرم و پارچه هم می‌توانند طراحی یا نوشته مورد نظر شما را چاپ کنند.

دستگاه‌های قدیمی هنگام چاپ، اثری هم از خود روی قطعه باقی می‌گذاشت اما دستگاه‌های جدیدتر دیگر این مشکل را ندارند. بنابراین به راحتی می‌توانید حتی پیچیده‌ترین طرح‌ها را هم به زیبایی و ظرافت روی سطوح مختلف چاپ کنید.

یکی از موارد چاپ لیبل که این روزها بسیار هم در بین جوانان محبوب شده، چاپ برچسب‌های فانتزی مختلف است. این لیبل‌ها را روی لپ تاپ، گوشی، تبلت و یا حتی اتومبیل می‌چسبانند. تنوع طراحی‌های موجود هم بیش از پیش باعث محبوبیت آن‌ها شده است.

لیبل بسته بندی غذا

انواع چاپ لیبل

با توجه به کاربردهای مختلفی که این برچسب‌ها دارند، مدل‌های مختلفی از چاپ برچسب و لیبل هم به وجود آمده‌اند. یکی از انواع آن چاپ لیبل شیشه‌ای یا همان Transparent Label گفته می‌شود. از این حالت برای مواقعی استفاده می‌شود که می‌خواهیم زمینه کاملا شفاف و بدون رنگ باشد تا محتوای روی آن کاملا به چشم بیاید. به عنوان مثال برچسب‌هایی مانند معاینه فنی اتومبیل به شکل کاملا شیشه‌ای چاپ می‌شود.

بعضی از انواع برچسب‌های شیشه‌ای هم هستند که فقط مانع دید می‌شوند. به عنوان مثال اگر پنجره‌ای داشته باشید که از بیرون یا خانه دیگری دید داشته باشد،‌ می‌توانید از لیبل شیشه‌ای برای از بین بردن دید به داخل استفاده کنید.

نوع دیگر این برچسب‌ها، چاپ لیبل متالایز است. همانطور که از نام آن هم مشخص است به نوعی شکل و ظاهر فلزی دارد. با نگاه کردن به چنین برچسبی، یک لیبل آلومینیومی می‌إینید که در برابر رطوبت و حرارت بسیار مقاوم است. این برچسب ضد خش بوده و می‌تواند در محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

بنابراین شما باید کاربرد مورد نظر خود را مشخص کنید تا بتوانید به راحتی به دنبال یک برچسب مناسب و باکیفیت باشید. چاپ برچسب‌ها بسیار متنوع بوده و در رنج قیمتی مختلفی به فروش می‌رسد. نوع طراحی و جنس آن در تعیین قیمت هم بسیار موثر است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *