خرید آپارتمان در تهران با تسهیلات

خرید آپارتمان در تهران با تسهیلات
  • 1401/4/23
  • گویا آی تی
  • 0

تسهیلات برای خرید آپارتمان در تهران

تامین مسکن یکی از مهمترین نیازهای هر خانوار است و البته گرانترین آن که نیاز به برنامه ریزی مالی دقیق دارد . اگر سرمایه شما به حدی برسد که بتوانید خانه دلخواه خود را خریداری نمایید که هیچ ولی اگر نیازمند استفاده از تسهیلات یا وام هستید قطعا به دنبال گزینه های مربوط به آن خواهید گشت . در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که خرید آپارتمان در تهران با تسهیلات چگونه انجام میشود و تا چه حدی میتواند به شما برای صاحبخانه شدن کمک نماید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

خرید آپارتمان در تهران با تسهیلات

برای خرید آپارتمان در تهران چه تسهیلاتی ارائه میشود ؟

تعریف وام مشارکت مدنی بدینصورت است که درآمیختن سهم‌الشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی و یا حقوقی متعدد، به نحو مشاع، به منظور انتفاع و طبق قرارداد. متقاضیان می‌توانند با توجه به کارایی این عقد از تسهیلات بانکی استفاده نمایند. و مواردی که میتواند از عقد مشارکت مدنی استفاده نماید ساخت و ساز مسکن بصورت انفرادی یا انبوه سازی میباشد . در نتیجه خرید آپارتمان در تهران با استفاده از این تسهیلات که از سوی سازنده دریافت میشود امکان پذیر خواهد شد.

در واقع برای سازنده ها بعد از رسیدن به مرحله ۳ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه شرایطی برای دریافت تسهیلات از سیستم بانکی وجود دارد که در صورتیکه خریدار اقدام به پیش خرید نماید ، بخشی از مبلغی که میبایست به سازنده پرداخت کند در قالب وام به وی تعلق میگیرد و طرف حسابش بانک خواهد شد . دریافت این وام بستگی به سازنده دارد و اینطور نیست که اگر شما در هر پروژه ی ساخت مسکن مشارکت نمایید بتوانید شخصا از تسهیلات بانکی استفاده نمایید بلکه دیگر وام های تعبیه شده از جمله وام اولی و وام مسکن است که به همه افراد واجدالشرایط برای خرید مسکن تعلق میگیرد .

 

تسهیلات بانکی دیگر برای خرید آپارتمان

همانطور که در بالا اشاره نمودیم ، دیگر تسهیلات بانکی برای خرید آپارتمان وجود دارد که میتوان به وام مسکن اشاره کرد که به مبالغ ۶۰ ، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومان به هر نفر تعلق خواهد گرفت که تفاوت آن شهر محل سکونت میباشد به صورتیکه تهران ، مراکز استان و سایر مناطق شهری با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر مبالغ متفاوتی به عنوان وام مسکن دریافت خواهند کرد .

در کنار تسهیلات بانکی مشارکت در پروژه های تعاونی ساز نیز میتواند یکی از گزینه ها برای خرید ملک بصورت اقساطی باشد . پروژه های تعاونی ساز مانند پروژه ویژن وجود دارند که با ماهیت تعاونی و بصورت اقساطی اقدام به ساخت و ساز مینمایند . تعاونی های مسکن چند نوع دارند از قبیل دولتی ، خصوصی و مشارکت دولتی و خصوصی که در ادامه به ارائه توضیحات پیرامون آنها میپردازیم .

تعاونی سازها تسهیلات دارند ؟

ماهیت تعاونی بصورتی است که ساخت و ساز از مراحل ابتدایی که تهیه زمین است تا تکمیل و تحویل آن بصورت جمعی و یا هزینه اعضا پیش خواهد رفت . این نوع پروژه ها نیز مانند دیگر سازه ها در صورت رسیدن به مرحله ای مشخص میتوانند از طریق سیستم بانکی وام دریافت کنند و این تسهیلات به خریداران یا اعضای آن تعاونی تعلق خواهد گرفت . اما نحوه ساخت و ساز بصورت اقساطی میتواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که سرمایه شان به اندازه خرید یک واحد آماده نمیرسد .

البته در نظر داشته باشید که هزینه ساخت در تعاونی ها بصورت علی الحساب است یعنی با ساخت و ساز بصورت قطعی تفاوت دارد زیرا در مورد دوم شما با یک سازنده قرارداد میبندید و مبلغ مشخصی را توافق کرده و سازنده نیز متعهد میشود که در صورت تاخیر به شما جریمه پرداخت نماید اما در تعاونی سازها همه چیز بر اساس تزریق سرمایه توسط اعضا و مدیریت اعضای منتخب پیش خواهد رفت و به عنوان مثال اگر پروژه با مشکلات مدیریتی مواجه شود اعضا میبایست افراد جدیدی را جایگزین نمایند و یا اگر تامین سرمایه به درستی توسط اعضا انجام نشود پروژه قطعا با مشکلات جدی روبرو خواهد شد .

پروژه ویژن

انتخاب بهتر برای خرید خانه

اگر شما قصد خرید یک آپارتمان در مناطقی را داشته باشید که به اصطلاح بورس هستند ، قطعا باید قید خیلی از مسائل را بزنید زیرا در اینگونه مناطق که ساخت و ساز آنها چندین سال پیش تمام شده در حال حاضر به علت نداشتن فضای ساخت به نوعی اشباع شده اند و در نتیجه شرایط برای خرید در آن محدوده ها سخت تر از دیگر مناطق است .

بطور کلی در مناطقی که ساخت و ساز در آنها جریان دارد به علت رقابت و ازدیاد پروژه های ساخت و ساز ، سازنده ها شرایط متفاوت و مطلوب تری ارائه میدهند و این موضوع قطعا در مناطقی که تازه ساخت هستند و آشنایی مردم با آنها کمتر است بیشتر است در نتیجه اگر شما قصد خرید خانه در تهران را دارید بهتر است نگاهی به مناطق رو به رشد تهران نیز بی اندازید زیرا علاوه بر آسانتر بودن شرایط پرداخت ، رشد سرمایه شما قطعا از خرید در منطقه ای که هم اکنون اشباع شده و با تورم پیش میرود بیشتر خواهد بود و این نکته را به یاد داشته باشید تمامی مناطق تهران یک روز چنین وضعیتی را گذرانده اند و هم اکنون تبدیل به منطقه ای شده اند که صاحبخانه شدن برای خیلی از افراد در آنجا تبدیل به آرزو شده است .

کلام آخر

برای خرید آپارتمان در تهران گزینه بسیار است اما نکته این است که کمی آینده نگری داشته باشید و مناطقی را انتخاب نمایید که رو به رشد باشند زیرا در انتخاب هایتان قطعا متراژ بیشتر و شرایط بهتری نسبت به مناطق اشباع شده خواهید یافت و این را هم بدانید در پایتخت کشورمان با توجه به رشد روز افزون جمعیت هیچ منطقه و محدوده ای اشباع نشده باقی نخواهد ماند و شاید برخی محدوده ها مانند شهرک مروارید شهر که به عنوان آخرین منطقه مرزی با استان البرز است با آنکه برج های بسیار بلندی در آن در حال ساخت و ساز هستند اما هنوز جدول کشی و آسفالت در آن کامل نشده و برخی انشعابات در آن وصل نشده است تا چند سال آینده آنچنان اشباع شود که فکرش را نخواهید کرد .

بطور کلی گزینه های مربوط به خرید آپارتمان در تهران با تسهیلات را مورد بررسی قرار دادیم اما مهمتر از همه برنامه ریزی مالی و زمانی به همراه انتخاب هوشمندانه میتواند نتیجه مطلوبی را برای خرید شما به ارمغان بی آورد . همچنین این نکته را هم بدانید که در اطراف تهران نیز محدوده هایی وجود دارند که نوساز بوده و با جدیدترین الگوهای شهرسازی اجرا شده اند و میتوانند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری نیز باشند . برای مشاهده پروژه های تعاونی ساز میتوانید به وبسایت https://www.tehran-borj.ir نیز مراجعه فرمائید .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *