راهنمای خرید و قیمت انواع ویدیو پروژکتور

راهنمای خرید و قیمت انواع ویدیو پروژکتور
  • 1401/4/30
  • گویا آی تی
  • 0

خرید ویدیو پروژکتور و استفاده از آن به قدری برای شرکت ها و… کاربردی است که علاوه بر استفاده در مدارس، دانشگاه ها و شرکت ها، در منزل هم برای تماشای فیلم و بازی استفاده می شود.

ویدیو پروژکتور در انواع مختلفی ساخته می شود؛ یکی از محبوب ترین مدل های دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور جیبی است؛ زیرا حمل آن راحت است و به صورت بی سیم به بلوتوث و… متصل می شود.

قبل از خرید ویدیو پروژکتور اصل به صورت اینترنتی از ای پروژکتور، باید اطلاعات مفیدی در مورد کاربرد ویدیو پروژکتور، انواع دیتا پروژکتور و… کسب کنید.

ویدیو پروژکتور چیست؟

ویدیو پروژکتور که از دو بخش اصلی لامپ و لنز تشکیل شده، می تواند سیگنال های تصویری از کامپیوتر، لپ تاپ و… در اندازه بسیار بزرگتر بر روی سطوح صاف مانند دیوار سفید، زمین، پرده رنگ سفید یا نقره ای منتشر کند.

لنز این وسیله الکترونیکی در بزرگنمایی تصاویر با کیفیت بالا تاثیر زیادی دارد و به کمک لامپ نیز این تصاویر بر روی پرده، دیوار و… به نمایش در می آید.

ویدیو پروژکتور

کاربرد ویدیو پروژکتور

با وجود اینکه ویدئو پروژکتور در دهه اخیر جز سیستم نسبتا لوکس محسوب می شد و قیمت نسبتا بالایی داشت، در سال های اخیر مردم تمایل بیشتری به خرید ویدیو پروژکتور نشان دادند.

به کمک این دستگاه می توان در حوزه هایی نظیر تبلیغات در سالن، هتل، نمایشگاه و… محتوای خود را در کیفیت و اندازه بهتر به کاربر نمایش داد.

برخی از کاربردهای مفید ویدئو پروژکتور به شرح زیر هستند.

  • استفاده در جلسات

پای ویدیو پروژکتور در جلسات درسی، کنفرانس، شرکت هایی که به صورت مداوم جلسه برگزار می کنند چندین سال است که باز شده و مدرسان و مدیران به کمک این دستگاه، اطلاعات مفید خود را با کیفیت بهتر به همکاران و دانش آموزان خود نمایش می دهند.

  • تبلیغات

به کمک پروژکتور می توان در ارزان ترین راه در ویترین مغازه و… محصول خود را تبلیغ و در معرض نمایش رهگذران قرار داد.

  • استفاده در سالن و یا منزل

ویدئو پروژکتور نه تنها در سالن های بزرگ استفاده می شود، بلکه پای این دستگاه در خانه ها هم باز شده و تصاویر در ابعاد بزرگتر با کیفیت های فوق العاده مانند Full HD، ۴K و… به کاربر نمایش می دهد.

انواع ویدیو پروژکتور

ویدیو پروژکتور یکی از وسایل بسیار محبوب برای گیمرها، فیلم بازها، مدرسان و… است؛ ویدئو پروژکتور در انواع مختلفی ساخته می شود؛ سه دسته اصلی دیتا پروژکتور به شرح زیر هستند.

  • جیبی
  • خانگی
  • چند کاربره

آشنایی با ویدیو پروژکتور جیبی

کوچکترین ویدیو پروژکتورها، نسخه های جیبی هستند. برای کار با ویدیو پروژکتور جیبی باید دستگاه را بر روی یک سه پایه عکاسی قرار دهید و اگر می خواهید اندازه تصویر را تغییر دهید، باید فاصله این دستگاه با پرده را کم و زیاد کنید.

شدت روشنایی ویدیو پروژکتور جیبی به حداکثر ۱۰۰۰ لنسی لومن می رسد.

ویدیو پروژکتور جیبی

مزایا ویدیو پروژکتور جیبی

نسخه جیبی ویدیو پروژکتور هم نقاط ضعف و قوتی دارد؛ در ابتدا ما مزایا ویدئو پروژکتور جیبی را با شما در میان می گذاریم.

  • دارای قابلیت جابه جایی

وزن بسیار کم ویدئو پروژکتور جیبی نسبت به چند کاربره و خانگی باعث شده تا قابلیت جابه جایی این سیستم راحت تر باشد و بتوان در هر مکانی از آن بدون مشکل استفاده کرد.

  • قیمت پایین ویدیو پروژه جیبی

ویدیو پروژکتور جیبی نسبت به دیگر مدل های دیتا پروژکتور، قیمت کمتری دارد؛ یعنی بهترین برند ویدیو پروژکتور جیبی نسبت به چند کاربره و خانگی، قیمت کمتری دارد.

توصیه می شود به دنبال ویدیو پروژکتور جیبی از بهترین برند و بهترین کیفیت باشید و نسخه های ارزان دیتا پروژکتور جیبی خرید نکنید.

  • مجهز به ورودی های مختلف

در نسخه های جدید ویدیو پروژکتور جیبی، امکان اتصال از طریق WI-FI بلوتوث و… اضافه شده و بدون اتصال با سیم شما می توانید از این دستگاه استفاده کنید.

معایب ویدیو پروژکتور جیبی

ویدئو پروژکتور جیبی بی نقض نیست؛ در ادامه با معایب این دستگاه می توانید آشنا شوید.

  • روشنایی کم

به دلیل اینکه ویدیو پروژکتور جیبی به کمک باتری کار می کند، قدرت باتری نسبت به برق کمتر است و برای اینکه نسخه های جیبی ویدئو پروژکتور مدت زمان بیشتری روشن بماند، روشنایی این دستگاه ها نسبت به دیگر مدل ها کمتر است.

پیشنهاد می شود در محیط کاملا تاریک از ویدئو پروژکتور جیبی استفاده کنید تا تصویر و فیلم شما با افت کیفیت مواجه نشود.

  • کمبود امکانات در سیستم عامل

سیستم عامل ویدیو پروژکتور جیبی اندروید است و باید بدانید که سیستم عامل نسخه جیبی ویدئو پروژکتور از لحاظ بصری جذابیتی ندارد و امکانات کمی دارد.

آشنایی با ویدیو پروژکتور خانگی

ویدیو پروژکتور خانگی با دو کیفیت Full HD و ۴K ساخته شده تا نیاز گیمرها، فیلم بازها و… در منزل را برطرف کند.

شدت روشنایی این نسخه از ویدیو پروژکتورها به حداکثر ۲۵۰۰ لنسی لومن می رسد و نکته مثبت ویدئو پروژکتور خانگی نسبت به نسخه های جیبی، کنتراست تصویر بسیار بالای آن است.

ویدیو پروژکتور خانگی

مقایسه ویدیو پروژکتور خانگی با تلویزیون

ویدئو پروژکتور خانگی نسبت به تلویزیون، مزایای زیادی دارد.

  • اندازه کوچکتر دستگاه ویدیو پروژکتور خانگی نسبت به تلویزیون
  • صفحه نمایش بزرگتر دستگاه ویدئو پروژکتور خانگی نسبت به تلویزیون
  • قابلیت حمل و جابه جایی آسان دستگاه ویدیو پروژکتور خانگی نسبت به تلویزیون
  • کیفیت بالا تر تصاویر دستگاه ویدیو پروژکتور خانگی نسبت به تلویزیون
  • راحتی چشم دستگاه ویدیو پروژکتور خانگی نسبت به تلویزیون
  • عدم نیاز به فضای زیاد دستگاه ویدیو پروژکتور خانگی نسبت به تلویزیون

معایب ویدیو پروژکتور خانگی

ویدیو پروژکتور خانگی همه چیز تمام نیست و نقض های خاصی دارد که لازم است قبل از خرید ویدیو پروژکتور خانگی با معایب این دستگاه هم آشنا شوید.

  • تاثیر مستقیم نور محیط در کیفیت ویدیو پروژکتور

توصیه می شود از دستگاه ویدیو پروژکتور خانگی در فضایی کاملا تاریک استفاده شود؛ اگر مقدار کمی نور در اتاق باشد، در کاهش کیفیت تصویر ویدیو تاثیر می گذارد.

  • صفحه نمایش ویدیو پروژکتور

شما می توانید ویدیوهای خود را بر روی دیوار پخش کنید؛ اما توصیه می شود بر روی پرده های مخصوص ویدیو پروژکتور، ویدیو های خود را پخش کنید؛ زیرا تصاویر حاصل از تابش نور پروژکتور بر روی دیوار، ناهموار است و در پایین تر آمدن کیفیت ویدیو های شما تاثیر می گذارد.

  • گران بودن لامپ ویدیو پروژکتور

برای اینکه دستگاه شما نور خوبی داشته باشد، باید از لامپ UHP استفاده کنید. این لامپ ها نسبت به LED گران تر هستند و کیفیت فوق العاده خوبی دارند.

  • کابل های ویدیو پروژکتور

با وجود اینکه به تازگی از فناوری بی سیم در دستگاه ویدیو پروژکتور به کار رفته، ولی نسل های پیشین ویدئو پروژکتور خانگی به کمک کابل های HDMI تصاویر از لپ تاپ به دستگاه منتقل می شد و همین کابل باعث دردسرهای بیشتر ویدیو پروژکتور نسبت به تلویزیون شده است.

  • صدای اضافی دستگاه ویدیو پروژکتور

لامپ هایی که در دستگاه ویدیو پروژکتور به کار برده می شود، در افزایش گرمای دستگاه تاثیر گذار هستند ولی به کمک فن های مخصوص ویدیو پروژکتور، این گرما از بین می رود؛ ولی نقطه ضعف ویدیو پروژکتور، صدای فن دستگاه است.

قیمت ویدیو پروژکتور

هر چقدر که تکنولوژی پیشرفت کرد، دستگاه ویدئو پروژکتور هم در مدل های مختلفی ساخته شد. باید بدانید که قیمت ویدیو پروژکتور هر روز تغییر می کند و ثابت نیست.

امکانات دستگاه در گران تر و یا ارزان تر بودن قیمت ویدیو پروژکتور ۴K و یا قیمت ویدیو پروژکتور لیزری نسبت به دیگر مدل ها تاثیر گذار است.

کدام ویدئو پروژکتور بخریم؟

اگر تصمیم دارید در منزل گیم بازی کنید و یا فیلم و سریال ببینید، پیشنهاد می شود اقدام به خرید ویدیو پروژکتور خانگی کنید؛ زیرا این دستگاه مخصوص شماست و از خرید دیگر مدل ها مانند جیبی و… برای استفاده در منزل خودداری کنید.

اگر دائما با دوستان خود به سفر می روید و در هتل می خواهید فیلم و سریال تماشا کنید، پیشنهاد می شود اقدام به خرید ویدیو پروژکتور جیبی کنید؛ زیرا این نسخه قابل حمل است و به راحتی شما می توانید آن را با خود حمل کنید.

اگر موسسه ای دارید و یا قرار است در مسجد خود یک ویدیو پروژکتور نصب کنید، استفاده از نسخه جیبی و یا خانگی به شما توصیه نمی شود بلکه بهتر است اقدام به خرید ویدیو پروژکتور کلاسی (چند کاربره) کنید؛ زیرا نسخه های چند کاربره کیفیت فوق العاده بهتر و دوام بیشتری نسبت به دیگر مدل ها دارند.

ویدیو پروژکتور از کجا بخریم؟

خرید ویدیو پروژکتور ۴K به دلیل کیفیت فوق العاده عالی این مدل نسبت به دیگر نسخه ها در اولویت مردم است ولی با این وجود تعداد زیادی از مردم ترجیح می دهند اقدام به خرید ویدیو پروژکتور ارزان کنند تا یک سرگرمی بسیار راحت در منزل برای خانواده و یا یک کنفرانس در محل کار برای همکاران فراهم کنند.

پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و امکان پاسخگویی و ارائه مشاوره به بازدیدکنندگان، امکان ارسال محموله از طریق تیپاکس، چاپار، پست و باربری، فروش کالای اصل و با گارانتی معتبر، امکان نصب و راه اندازی کالا بعد از تماس با پشتیبانی، امکان مرجوع کالا و فراهم کردن بستری برای استرداد وجه امکاناتی است که فروشگاه ای پروژکتور فراهم کرده تا کاربران ایرانی با کمترین دغدغه اقدام به خرید ویدیو پروژکتور از ای پروژکتور کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *