ادمین اینستا، شغلی که باید خیلی جدی نگاهَش کنیم

ادمین اینستا، شغلی که باید خیلی جدی نگاهَش کنیم
  • 1401/5/4
  • گویا آی تی
  • 20

 

ادمین اینستا از جمله جایگاه های شغلی است که شاید به تازگی به چشم یک کار حرفه ای، تخصصی و جدی به آن نگاه می شود. یعنی درست زمانی که اهمیت و پتانسل های پلتفرم اینستاگرام برای رشد هر نوع کسب و کار و فعالیتی به خوبی شناخته و پذیرفته شد؛ و در کنارش افراد دریافتند که کارِ رسیدگی هر روزه به محتوای پیج شان و مدیریت اینستاگرام کاری نیست که خودشان بتوانند به شکل هر روزه و تمام وقت روی آن زمان بگذارند، جایگاه شغلی ادمین اینستا یا ادمین پیج تعریف شد.

افراد با جایگاه های شغلی و شرایط مختلف نیاز به هرچه بیشتر دیده شدن از رسانه اینستاگرام را هر روز بیش از روز قبل حس می کنند و این در حالی است که همه نمی توانند برای خوب دیده شدن در این رسانه خودشان دست به کارِ کارهای اپراتوری و مدیریت پیج و حتی تولید محتوای منظم برای پیج شان شوند؛ چرا که ممکن است از اصل کار، بیزینس و فعالیتشان بمانند؛ از طرفی گویا کار در دنیای اینستاگرام برخلاف آن چه تصورش می رفت، تخصص می طلبد و باید متخصص اینستاگرام باشید تا بتوانید پیجی موفق و با شانس دیده شدن بالا برای خودتان دست و پا کنید. درست همین جا بود که تیم هایی مانند تیم حرفه ای ایران مایند دست به کار تربیت نیروی انسانی به­روز و خِبره برای فعالیت در جایگاه ادمین پیج اینستاگرام و مدیریت پیج اینستاگرام به شکل حرفه ای شدند.

ادمین حرفه ای

چطور ادمین اینستا می تواند صفحه شما را منفجر کند؟

این تیتر ایهام دارد. اینکه چطور ادمین پیج شما می تواند صفحه تان را منفجر کند به دو صورت امکان پذیر است. انفجار می تواند به معنای نابودی و از دست رفتن پیج شما باشد که با انجام حرکات غیر حرفه ای در پیج که بر خلاف الگوریتم های روز اینستاگرام است به سادگی امکان پذیر است و حتی این هنر از خودتان هم ساخته است که پیج را به فنا بدهید.

اما دومین نوع انفجار یک پیج اینستا توسط ادمین اینستا، حالتی است که انفجار به معنای شدت بالای دیدن شدن و حضور فوق العادۀ دنبال کننده ها باشد. این انفجار معنای مثبتی دارد و قطعا از یک ادمین پیج غیر حرفه ای نوع انفجار حالت دوم ساخته نیست! در واقع یک ادمین حرفه ای با آگاهی کامل از الگوریتم های روز اینستاگرام که واقعا هر روز در حال تغییرات است، اقدامات به موقع، منظم و هدفمند، دریافت بهترین و جذاب ترین نوع تعامل از مخاطب در استوری ها و … می تواند پیج شما را به شکل مثبت منفجر کند!!!

به نظر شما این کار در شرایطی که تخصص لازم برای آن را نداشته باشید، الگوریتم های روز را ندانید و البته وقت کافی برایش صرف نکنید امکان پذیر است؟

مدیریت اینستاگرام

مدیریت اینستاگرام واقعا کارِ همه نیست!

مدیر اینستاگرام شاید نسبت به ادمین اینستاگرام تخصص بیشتر و تسلط همه جانبه تری را بطلبد. در واقع یک ادمین پیج حرفه ای یا باید خودش مدیریت پیج را بداند و یا از سوی یک مدیر حرفه ای، برنامۀ مناسب پیج را دریافت و اجرایی نماید. در واقع هر آنچه که یک ادمین حرفه ای انجام می دهد باید زیر نظر یک مدیر اینستاگرام باشد. اگر شما خودتان توانایی مدیریت پیج تان را داشته باشید(که کاری بسیار چند بعدی و زمان بر است) می توانید کارهای اجرایی را به یک ادمین حرفه ای بسپارید و در زمانتان صرفه جویی کنید. از سوی دیگر شما می توانید هم کار مدیریت اینستاگرام و هم کار ادمین صفحه اینستاگرام خود را به یک نفر و یا یک تیم حرفه ای و مطمئن بسپارید. همه این ها کاملا بستگی به شرایط شما، علم شما نسبت به اینستاگرام، زمان و حوصله تان دارد و البته هزینه ای که می خواهید برای رشد پیج اینستاگرام خود صرف کنید.

وظایف یک ادمین پیج حرفه ای

از مهم ترین وظایف یک ادمین متخصص اینستاگرام می توان به:

  • انتشار منظم و با برنامۀ پست ها و استوری ها
  • گرفتن تعامل از مخاطب و درگیر کردن او با پیج
  • تهیه استوری از همه آنچه می تواند برای مخاطب صفحه شما جذاب باشد (مثل پشت صحنه ها، اتفاقات کمی شخصی و جذاب، موج سواری بر اتفاقات روزمره، معرفی شما و ایجاد هایلایت و …)
  • پاسخگویی به مخاطب در دایرکت و کامنت ها در سریع ترین زمان ممکن و تبدیل مخاطب به مشتری بالفعل
  • ایجاد ارتباط مناسب و خوب با مشتریان
  • پیگیری ها و خدمات پیش، حین و پس از فروش

اشاره کرد که البته زیر سایه یک مدیریت حرفه ای امکان پذیر است.

ادمین اینستاگرام حرفه ای

ادمین اینستا باید متخصص اینستاگرام باشد؟

قطعا متخصص بودن ادمین پیج در لیست وظایف نام برده شده و یا سایر وظایفی که ممکن است به او محول شود نقش تعیین کننده دارد. به خصوص برقراری ارتباط مناسب با هر تیپ شخصیتی مخاطب و مشتری می تواند از هنرها و تخصص های یک ادمین حرفه ای باشد که از همه ساخته نیست. اما اقدامات یک ادمین باید توسط یک مدیر متخصص اینستاگرام مدیریت شود و برنامه ها از سوی او تهیه، تنظیم و چک شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. می توان گفت که مدیر اینستاگرام در جایگاه کارگردان و سناریست و ادمین اینستا در جایگاه یکی از بازیگران اصلی پیج است.

چطور ادمین اینستاگرام حرفه ای و مطمئن پیدا کنیم؟

بیایید صادق باشیم! پیدا کردن یک ادمین که به صورت فردی کار می کند می تواند برای شما ارزان تر تمام شود. اما آیا تعهدات، دسترسی و پاسخگویی او مانند ادمینی که در یک تیم حرفه ای و مشخص کار می کند است؟ آیا ممکن نیست اتفاقاتی از قبیل پیدا کردن شغلی بهتر از ادمینی پیج شما برایش رخ دهد و در عرض یک روز صفحه شما روی هوا بماند؟

قطعا وقتی شما با یک مجموعه معتبر برای اموری مثل مدیریت پیج اینستاگرام و یا ادمینی پیج خود قرارداد می بندید، خیالتان از هر جهت آسوده تر خواهد بود. هزینه ها هم آنقدر منطقی و اصولی تمام می شود که قطعا برای تان به نسبت آسودگی خیال و موفقیت حتمی صفحه تان  با ارزش خواهد بود. پس از جمله جاهایی که صرفه جویی به کارتان نخواهد آمد و سبب ضرر و زیان خواهد بود، انتخاب یک ادمین و یا مدیر پیج اینستاگرام از مرجعی نامعتبر و نا مطمئن اما کمی ارزانتر است. (آن هم شاید ارزانتر چون سایت ها و مجموعه هایی مثل ایران مایند بر اساس تعرفه های مشخص کار می کنند).

شما می توانید نمونه کارها، جدول تعرفه هزینه های مدیریت پیج و ادمین پیج و هر آنچه که از سایر اطلاعات در این زمینه نیاز دارید در سایت ایران مایند و در این لینک شگفت انگیز و دیگر لینک های داخل صفحه اش پیدا کنید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 20 دیدگاه
  1. من برای پیجم دنبال یک ادمین متخصص بودم که به زبان انگلیسی آشنایی کامل داشته باشه. بعد سرچ زیاد با ایران مایند آشنا شدم و متوجه شدم میتونم کارم رو به کاردان بسپارم.

  2. واقعا موافقم که ادمین باید حرفه ای باشه و بهعلاوه باید اضافه کنم که وظیفه شناس و متعهد هم باشه.

  3. ادمین خوش برخورد از اوجب واجباته، من ادمین داشتم یه جوری با مشتری برخورد می کرد که مشتری دیگه پشت سرشم نگاه نمیکرد

  4. هنرمندانه بودن محتوایی که در پیج قرار میگیره هم باعث میشه مخاطب بیشتر در پیج ما بمونه و بیشتربگرده داخلش

  5. واقعا اینکه ادم بخواد کنار کارای خودش به پیجش هم رسیدگی کنه ممکن نیست خصوصا اینکه تخصصیم توش نداشته باشیم

  6. این فرصت شغلی مخصوص کسانی هست که سرمایه کمی دارند و میخوان یک کسب و کار رو شروع کنند.

  7. سلام من میخوام کار ادمین شدن رو شروع کنم ولی اولش میخواستم یه دید کلی نسبت به این شغل داشته باشم! مقالتون خیلی کمک کننده بود سپاس

  8. چه تیتر جالبی و خوبی.
    چونکه اکثر کارفرما ها کار مارو جدی نمیگیرن یا فکر میکنن دارن پول مفت میدن یا زورشون میاد پول بدن!

  9. ایران مایند دوره های ادمینیم داره رفتم تو سایتش دیدم! خوبه؟ کسی استفاده کرده؟

  10. اگر شما کارفرمایی، و این کامنت رو میخونی تورو خدا واسه تبلیغات خسیس بازی در نیار بعد بیا بگو ادمینم بد بوده!
    :))))

  11. برای این شغل باید دایما به روز باشی و اطلاعات جدید کسب کنی. همچنین خلاقیت هم خیلی مهمه

  12. به طور کلی دیجیتال مارکتینگ کار پیچیده ای هست و روز به روز هم قابلیت های جدید پیدا می کنه و به روز میشه. باید کار رو به کاردون سپرد

  13. با این در زمینه الگوریتم اینستا اطلاعات هست ولی نقاط تاریک زیاد و پیچیده ای داره!

  14. مشکل نوشته اینجا هستش که ادمین در ترکیدن فالورای پیج تاثیر کمی داره. تبلیغات و هزینه ای که براش در نظر میگیرن بیشترین سهم از ترکیدن پیج به قول شمارو در بر می گیره.

  15. این مسئله که ادمین اینستاگرام باید امن باشه خیلی مهمه . چون تو صدها ملیون خرج پیجت می کنی و وقتی با کلی زحمت پیجت به جایی رسید ممکنه ادمین شیر پاک نخورده از آب در بیاد و پیجت رو بالا بکشه. دیدم که میگم!!

  16. یک ادمین اینستاگرام باید مهارت های مختلفی رو داشته باشه، مثل تبلیغ نویسی، قدرت تعامل بالا، مدیریت همزمان چندین کار و …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *