در بلند مدت، عملکرد بیت کوین بهتر است یا اتریوم؟

در بلند مدت، عملکرد بیت کوین بهتر است یا اتریوم؟
  • 1401/5/5
  • گویا آی تی
  • 0

اگر بتوانید تنها یک ارز دیجیتال را در سبد سرمایه گذاری خود داشته باشید، چه ارزی را انتخاب می‌کنید؟

اکثر افراد احتمالاً خرید بیت کوین را انتخاب می‌کنند و دلیل خوبی هم دارد. بیت‌کوین نه تنها شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین رمزارز است، بلکه از نظر ارزش بازار، همیشه از رقبای خود بسیار بالاتر بوده است. اتریوم پس از بیت‌کوین دومین ارز دیجیتال بزرگ است. اتریوم چیزی بیشتر از یک ارز دیجیتال است چرا که به عنوان یک پلتفرم برای ایجاد NFT، قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز است. سوال اصلی این است که کدام یک از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت بهتر هستند؟

تفاوت بیت کوین و اتریوم

در حالی که اتریوم و بیت کوین شباهت‌های زیادی دارند اما برای اهداف کاملاً متفاوتی طراحی شده‌اند. درک تفاوت آن‌ها موضوعی است که قبل از انتخاب برای انجام یک سرمایه‌گذاری درست، باید بدانید.

  • عرضه اتریوم نامحدود است اما عرضه بیت کوین محدودیتی معادل ۲۱ میلیون واحد دارد. با گذشت زمان، این عرضه محدود در بیت کوین تقاضا را افزایش داده و ارزش آن را بالا می‌برد.
  • بیت کوین به عنوان جایگزینی برای ارزهای سنتی (شبکه پرداخت) و روشی برای تبادل و ذخیره ارزش طراحی شده است. اتریوم یک بلاک چین قابل برنامه ریزی است که در زمینه‌های متعددی از جمله DeFi، قراردادهای هوشمند و NFT کاربرد دارد.
  • اتریوم می‌تواند تراکنش‌ها را در عرض ۲۰ ثانیه تأیید کند اما پردازش هر تراکنش در بیت کوین حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • بلاک چین بیت کوین و اتریوم همیشه در حال به روز شدن هستند. اما کارشناسان فناوری اتریوم را پیشرفته‌تر و قوی‌تر می‌دانند. زیرا اتریوم سریع‌تر بوده و کارمزد تراکنش‌های آن ارزان‌تر از بیت‌کوین است. همچنین، بروزرسانی به اتریوم ۲ باعث شد امنیت کاربر و سرعت تراکنش در شبکه اتریوم افزایش پیدا کند.

اتریوم

سرمایه‌گذاری در بیت کوین بهتر است یا اتریوم؟

سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال معمولاً هم بیت‌کوین و هم اتریوم را به دلیل بنیان قوی و سوابق طولانی آن‌ها در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، نگهداری می‌کنند. با اینکه هر یک نقش‌های متفاوتی دارند اما اکثر تحلیلگران موافق هستند که بیت کوین و اتریوم، هر دو در آینده موقعیت خوبی در بازار ارزهای دیجیتال خواهند داشت.

بیت کوین و اتریوم، کدام یک آینده بهتری دارد؟

هیچ کس نمی‌داند که آیا تسلط بیت کوین به اوج قبلی خود یعنی بیش از ۷۰٪ باز می‌گردد یا خیر، با این حال ممکن است به راحتی به سطح ۵۰ تا ۵۵٪ برسد، چرا که قبلاً بارها این سطح را تست کرده است. در حال حاضر نیز، پروژه‌های خوبی مبتنی بر اتریوم ایجاد شده که ممکن است در بولران بعدی افزایش قیمت‌های خوبی تجربه کنند و این منجر به افزایش ارزش و توجه سرمایه گذاران برای خرید اتریوم خواهد شد. با این حال، اگر تصمیم دارید که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، منطقی است که هردو ارز برتر بازار یعنی بیت کوین و اتریوم را در نظر داشته باشید. اینکه کدام یک از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری شما مناسب است به نیازها و اهداف شما بستگی دارد.

لازم است بدانید ارزش اتریوم از آنچه شبکه آن می‌تواند ایجاد کند و ارزش بیت کوین از آنچه شبکه آن می‌تواند محافظت کند، ناشی می‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک ارز دیجیتال جایگزین برای ارز فیات (ارز رایج کشورها) هستید، بیت کوین انتخاب خوبی است. در مقابل، شبکه اتریوم به عنوان یک بازار برای کاربران جهت خرید و فروش کالاها و برنامه‌های غیرمتمرکز عمل می‌کند. اگر به چیزی بیش از یک ارز دیجیتال علاقه دارید، خرید اتریوم انتخاب درست برای سرمایه‌گذاری شما است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *