بهترین راهکارهای از بین بردن خط و خش گلس موبایل و تبلت

بهترین راهکارهای از بین بردن خط و خش گلس موبایل و تبلت
  • 1401/5/6
  • گویا آی تی
  • 0

یکی از معضلاتی که به دلیل استفاده مداوم و روزمره از گوشی‌های تلفن همراه، اغلب ما تجربه کرده‌ایم، خط و خش گلس موبایل در اثر ضربه یا برخورد با اشیا است. این خطوط زیبایی محافظ صفحه نمایش را زیر سؤال می‌برند و در برخی موارد وضوح دید صفحه نمایشگر را هم با مشکل مواجه می‌کنند. اما چاره کار چیست؟

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم ببینیم چگونه می‌توانیم خط و خش روی محافظ صفحه نمایش گوشی و تبلت‌های عزیزمان را از بین ببریم.

 

 

استفاده از گلس ضدخش موبایل؛ اولین و بهترین راهکار!

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. وقتی محصولی با عنوان گلس ضد خش در بازار موجود است، چرا باید به دنبال ترمیم کردن یک گلس معیوب و پر از خط و خش باشیم!؟

اگر از گلس های تمام صفحه استفاده کنیم، دیگر لازم نیست نگران خط و خش صفحه موبایل یا تبلت باشیم. گلس های تمام صفحه یا ضد خش ضخامت بسیار کم و مقاومت بالایی در برابر هرگونه خط و خش، ضربه و سقوط از ارتفاع دارند. گلس ضدخش موبایل از شیشه حرارت دیده مقاوم CGS Aluminum با درجه سختی ۹H تولید می‌شود (سخت‌ترین ماده در طبیعت الماس و طبق استانداردها دارای درجه سختی ۱۰H است) و بدون ایجاد اختلال در وضوح تصویر صفحه نمایش یا تاچ نمایشگر از آن محافظت می‌کند.

گلس های تمام صفحه و ضدخش مقاومت بسیار بالایی در برابر لب پریدگی دارند و به طور کامل لبه‌های گوشی را پوشش می‌دهند. بنابراین توصیه می‌کنیم یک بار برای خرید گلس ضد خش هزینه کنید و برای همیشه از شر آسیب‌های ناشی از ضربه و خط و خش های مزاحم خلاص شوید!

تمیز کردن گوشی

۵ راهکار ساده برای از بین بردن خط و خش گلس موبایل

هرچند مراقبت از گوشی ساده‌ترین راهکار برای جلوگیری از آسیب به صفحه نمایش است، ولی به هرحال خط و خش ناشی از برخورد صفحه نمایش گوشی به وسایل داخل جیب یا کیف غیرقابل کنترل است و همیشه ممکن است اتفاق بیفتد. برای از بین بردن این خطوط چند راهکار ساده برایتان داریم:

۱٫      استفاده از خمیر دندان سفید رنگ

اغلب افراد در گذشته برای از بین بردن خط و خش روی سی دی از خمیر دندان‌ها استفاده می‌کردند. برای از بین بردن خش های جزئی صفحه نمایش تلفن همراه و تبلت هم می‌توان از خمیر دندان استفاده کرد. برای انجام این کار به خمیردندان سفید رنگ کرمی، دستمال میکرو فایبر و آب گرم نیاز داریم.

ابتدا باید پارچه میکرو فایبر را در آب گرم بشویید تا مرطوب شود. سپس آب آن را کاملاً بگیرید که فقط حالت مرطوب داشته باشد. با کمک گوش پاک کن مقداری خمیردندان روی قسمت‌هایی که خط و خش افتاده پخش کنید. سپس با کمک دستمال میکرو فایبر خمیر دندان را به حالت دایره‌ای روی خط و خراش‌ها مالش دهید تا تمام خطوط پر شوند. این رایج‌ترین و آسان‌ترین روش ممکن برای از بین بردن خط و خش محافظ موبایل است.

۲٫      کرم خمیر جوش شیرین

راهکار بعدی، خمیر جوش شیرین است. برای این کار به اندازه نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با چند قطره آب گرم مخلوط کنید تا خمیری شبیه به خمیردندان درست کنید. سپس خمیر آماده شده را با کمک انگشت به آرامی روی قسمت‌هایی که دارای خط و خش است پخش کنید و به مدت حداقل ۱ دقیقه اجازه دهید تا خمیر روی سطح گلس باقی بماند.

سپس یک دستمال معمولی یا میکرو فایبر خشک را بردارید، با چند قطره آب مرطوب کنید و روی سطح گوشی را با حالت دایره‌ای پاک کنید. این روش تا حد زیادی به رفع خطوط عمیق روی گلس کمک می‌کند. فقط با توجه به اینکه ذرات جوش شیرین نسبت به خمیر دندان درشت‌تر هستند، حتماً در پایان کار سطح گوشی را خیلی خوب تمیز کنید.

۳٫      کرم های ضد خش شیشه خودرو

روش دیگری که می توانیم در پیش بگیریم، استفاده از کرم های شیمیایی ضدخش شیشه اتومبیل است. این کرم ها برای برطرف کردن شکستگی ها و ترک‌های عمیق روی شیشه های جلو و عقب ماشین استفاده می شوند و تاثیر فوری دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم به مقدار حداقل و با احتیاط استفاده شوند.

برای اینکار با کمک گوش پاک کن مقدار بسیار کمی از کرم از بین برنده خش اتومبیل مانند Turtle Wax، M Scratch یا Swirl Remover را روی صفحه نمایش تلفن همراه خود بزنید و با کمک سر نرم گوش پاک کن آن را پخش کنید. سپس آثار باقی مانده از کرم را با کمک یک دستمال میکرو فایبر نم دار پاک کنید.

۴٫      استفاده از خمیر پودر بچه

برای این روش نیز مانند روش جوش شیرین مقدار کمی پودر بچه را در چند قطره آب مخلوط کنید تا خمیری نرم تشکیل شود. سپس آن را با انگشت دست روی خط و خش گلس ماساژ دهید تا کاملا شیارهای نازک و عمیق را پر کند. در پایان از یک دستمال خشک یا نم دار برای پاک کردن صفحه گوشی استفاده کنید. این روش بیشتر برای پر کردن شیارهای خیلی نازک و ظریف پیشنهاد می‌شود.

۵٫      پولیش اکسید سرم برای گلس‌های شیشه‌ای

اگر مطمئن هستید که گلس گوشی از جنس شیشه است، می‌توانید از پولیش اکسید سرم هم استفاده کنید. برای این کار مقدار از پودر اکسید سرم را با آب مخلوط و دقیقا مانند روش قبل عمل کنید.

در پایان همچنان تاکید می‌کنیم که در اولین فرصت گلس خط و خش دار را با یک گلس ضدخش جایگزین کنید. با این کار دیگر نگران محافظ صفحه نمایش گوشی خود نخواهید بود.

گوشی موبایل

با بهترین مارک گلس ضدخش موبایل آشنا شوید

انواع مختلفی از محافظ صفحه نمایش گوشی و گلس موبایل در بازار وجود دارند که اغلب به دلیل کیفیت ضعیف و نازک بودن در مدت زمان کوتاهی دچار شکستگی یا خط و خش می‌شوند و پاسخ‌گوی نیاز مشتریان نیستند. اما برند لیتو (Lito) محصولاتی را تولید کرده که علاوه بر درجه سختی ۹H به طور کامل نسبت به هرگونه ضربه یا خط و خش مقاوم هستند. گلس های ضدخش لیتو را می‌توانید از فروشگاه آنلاین جانبی ۳۶۰ تهیه کنید.

لیتو یک برند چینی است که به صورت تخصصی در زمینه تولید محافظ های ضد خش گوشی‌های تلفن همراه، تبلت و ساعت‌های هوشمند فعالیت می‌کند و جزو بهترین برندهای بازار از نظر کیفیت و قیمت محسوب می شود. برای اطلاع از قیمت ها و استعلام گلس مناسب برای مدل گوشی خود، فقط کافی است به نشانی janebi360.com مراجعه کنید. کارشناسان فروش جانبی ۳۶۰ آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *