آیفون ۱۴ یا ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ یا ۱۴ پرو مکس
  • 1401/5/19
  • گویا آی تی
  • 0

 

دو گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ مکس با وجود اندازه یکسان تفاوت‌هایی در مشخصات سخت افزاری و قابلیت‌ها دارند. از این رو برای خیلی از افراد سوال به وجود می‌اید که آیفون ۱۴ یا ۱۴ پرو مکس؟ حال در ادامه به بررسی هر کدام از این دستگاه‌ها خواهیم پرداخت.

آیفون ۱۴ پرو مکس در برابر آیفون ۱۴ مکس

در سال ۲۰۲۲ اپل احتمالا برای نخستین بار یک نسخه ارزان قیمت‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس را با نام آیفون ۱۴ مکس روانه بازار خواهد کرد. این تغییر احتمالی در کنار شایعه حذف نسخه مینی در خانواده آیفون ۱۴ گویای تغییر رویکرد این کمپانی در ساخت محصولاتی ارزان‌قیمت‌تر و بزرگ‌تر است. به این گونه علیرغم اینکه آیفون ۱۴ مکس اندازه‌ای دقیقا برابر با نسخه پرو مکس خواهد داشت، در خیلی از ویژگی‌های کلیدی مانند تعداد و کیفیت دوربین‌ها و همچنین پردازنده با آن متفاوت خواهد بود. از این رو در خانواده آیفون ۱۴، علاقمندان می‌توانند برای اولین بار یک آیفون با اندازه‌ای بزرگ و قیمت مقرون به صرفه را در اختیار داشته باشند. این در حالی است که قبل از آن آیفون‌های پرو مکس که بزرگ‌ترین گوشی‌های اپل محصوب می‌شدند به بالاترین مشخصات ممکن مجهز بودند و در کنار آن قیمت بسیار بالایی نیز داشتند. از سوی دیگر، محصولاتی همچون آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی هم با این که قیمت مناسب‌تری داشتند، اما قادر به رقابت با اندازه صفحه نمایش نسخه پرو مکس نبودند.

طراحی آیفون 14

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ مکس در طراحی

باتوجه به اطلاعات بدست آمده، طراحی کلی دو نسخه از آیفون ۱۴ مشابه با یکدیگر هستند و با حداقل تغییرات نسبت به دو نسل قبل خواهد بود. از این رو می‌توان انتظار همان گوشه‌های تخت که در آیفون ۱۲ شاهد رونمایی از آن‌ها بودیم را داشت. همچنین قاب این دو گوشی احتمالا فلزی و پشت آن‌ها هم از شیشه خواهد بود. مهم‌ترین تفاوت در بخش طراحی، آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ مکس در تعداد دوربین‌ها و ناچ بالای صفحه نمایش خواهد بود. آیفون ۱۱ پرو مکس اولین گوشی اپل بود که به سه دوربین در پشت مجهز بود. این روند در کلیه آیفون‌های پرو مکس هم ادامه یافت و در همین راستا آیفون ۱۴ پرو مکس نیز از سه دوربین در پشت استفاده خواهد کرد. همچنین گوشی جدید و سوپر پریمیوم کوپرتینویی‌ها طراحی آشنای ناچ را کنار گذاشته و از یک ناچ جدید به شکل (i) بهره خواهد برد. به این گونه طراحی این گوشی شکل آینده‌نگرانه‌تر و مدرن‌تری را به خود گرفته و iOS نیز می‌تواند از این فضای اضافی ایجاد شده استفاده کند و آیکون‌های بیشتری را در نوار وضعیت نمایش دهد.

انتظار می‌رود که هر دو گوشی آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس باریک‌ترین حاشیه‌ها را در میان تمامی نسل‌های سری آیفون داشته باشند. همچنین از حیث رنگ‌بندی محصولات، کمپانی اپل همواره نسخه‌های Pro از آیفون‌هایش را از نسخه‌های غیر پرو جدا کرده است و به نظر نمی‌رسد این روند در سال ۲۰۲۲ هم دستخوش تغییر شود.

آیفون پرومکس 14

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ مکس در عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری

مهم‌ترین تفاوت نسخه‌های این دو دستگاه را باید در تراشه‌های مورد استفاده در آن‌ها دانست. آیفون ۱۴ پرو مکس از نسل جدید تراشه‌های اپل موسوم به (A16 Bionic) استفاده خواهد کرد. در حالی که نسخه مکس همچنان به تراشه (A15 Bionic) که در آیفون‌های سال گذشته به کار گرفته شده، مجهز خواهد شد. این اولین بار است که کمپانی اپل میان نسخه‌های مختلف از آیفون‌های یک نسل از حیث مشخصات سخت افزاری فرق می‌گذارد!

دوربین

اپل برای گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس بهبودهایی را در ماژول دوربین در نظر گرفته است. انتظار می‌رود که کمپانی کوپرتینویی از حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی جدید رونمایی کند و آن‌ها را در نسخه‌های پرو و پرو مکس از آیفون ۱۴ مورد استفاده قرار دهد. حسگرهای جدید محدوده دینامیک وسیع‌تری خواهند داشت و حساسیت بیشتری به نور دارند، به همین دلیل در شرایط نوری کم عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت.

سخن آخر

دو گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ مکس با وجود اندازه یکسان اما تفاوت‌هایی در مشخصات سخت افزاری و قابلیت‌ها دارند. به همین دلیل برای خیلی از افراد سوال به وجود می‌اید که آیفون ۱۴ یا ۱۴ پرو مکس؟ از این رو در این مقاله به بررسی و مقایسه هر کدام از این دستگاه‌ها پرداختیم.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *