بررسی ویژگی های باتری آیفون ۱۴

بررسی ویژگی های باتری آیفون ۱۴
  • 1401/5/21
  • گویا آی تی
  • 0

انتظار می‌رود در کمتر از چند وقت دیگر، اپل از سری جدید آیفون ۱۴ خود که شامل چهار مدل مختلف است رونمایی کند. تا به اکنون شایعاتی در مورد برخی از ویژگی‌ها و مشخصاتی که می‌توان در این گوشی‌ها مشاهده‌ کرد، منتشر شده است. اما مدتی قبل یک پست جدید در شبکه اجتماعی اطلاعاتی در مورد باتری تمامی اعضای خانواده آیفون ۱۴ اپل را فاش کرده‎است. حال در این قسمت قرار است به بررسی ویژگی های باتری آیفون ۱۴از جمله ظرفیت و سرعت شارژ آن بپردازیم که مدتی است در رابطه با آن شایعاتی به وجود آمده‌است.

آیا عمر باتری آیفون جدید نسبت به قبل ارتقا خواهد یافت؟

چندین ماه قبل یکی از پایگاه‌های خبررسانی در تایوان از تجهیز آیفون ۱۴ به تراشه‌های ۵G جدیدی خبر داد که پشتیبانی از وای فای ۶E را برای آن به همراه خواهد داشت. این تراشه‌ها توسط (TSMC) و بر اساس معماری شش نانومتری تولید خواهند شد. اگر تراشه‌های ۵G شش نانومتری فوق درون آیفون ۱۴ به کار روند، اپل می‌تواند عمر باتری بهتری را برای این گوشی‌ها رقم بزند، زیرا نه تنها این چیپست‌ها مصرف انرژی بهینه‌تری دارند، بلکه کوچک‌تر نیز هستند و فضای بیشتری را برای تعبیه باتری در اختیار سازندگان آن قرار می‌دهند. البته ممکن است که فضای اضافه ایجاد شده برای قطعه دیگری، به عنوان مثال به منظور اتصال دائم ۵G مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع را هم باید افزود که به جز شایعه استفاده از این تراشه‌ها اطلاعات دیگری در مورد باتری نسل جدید آیفون‌ها در دست نیست.

عمر باتری آیفون 14

ظرفیت باتری iPhone 14

فعلا مشخص نیست که حجم باتری آیفون‌های سری جدید چقدر خواهند بود! اما با این وجود، استفاده از تراشه‌های جدید ۵G ممکن است که فرصت استفاده از یک باتری بزرگ‌تر از پارسال را در اختیار کمپانی اپل قرار دهد.

آیا آیفون ۱۴ از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد؟

مدتی قبل اتحادیه اروپا با هدف مقابله با نرخ رشد روزبه‌روز زباله‌های دستگاه‌های الکترونیکی، دستور استفاده از درگاه USB نوع (C) را برای کلیه گوشی‌ها، تبلت‌ها و حتی گجت‌های بازار داد. از این رو مشخص نیست که این مصوبه چه تاثیری بر روی گوشی‌های آتی اپل خواهد داشت! البته می‌توان تصور کرد که آیفون سری جدید همچنان مجهز به درگاه لایتنینگ روانه بازار شود. با این حال هنوز هیچ گونه اطلاعات رسمی در این مورد در دست نیست. از سوی دیگر می‌توان با احتمال بسیار زیادی حدس زد که آیفون ۱۴ فاقد شارژر روانه بازار خواهد شد!

آیا آیفون سری جدید از شارژ معکوس پشتیبانی خواهد کرد؟

هیچ سندی دال بر حضور شارژ بی سیم معکوس در آیفون‌های سری جدید وجود ندارد. با این حال اگر کمپانی اپل تصمیم بگیرد علاقمندان به آیفون را هیجان‌زده کند و قابلیت شارژ معکوس را در این محصول بگنجاند، به احتمال زیاد تنها در نسخه‌های Pro شاهد حضور آن خواهیم بود.

کیفیت تصویر آیفون 14

توان شارژ باتری آیفون‌های جدید اپل

یکی از بزرگ‌ترین و بارزترین عقب‌افتادگی‌های کمپانی اپل در مقایسه با خیلی از رقبا، توان شارژ باتری در آیفون‌هاست. حداکثر توان شارژ آیفون ۱۳ برابر با بیست وات است و شارژ بی‌سیم هم از طریق سیستم مگ سیف با توان پانزده وات انجام می‌شود. برای مقایسه حداکثر توان شارژ گلکسی S22 برابر با ۴۵ وات است، اما شارژ بی‌سیم آن مشابه با آیفون ۱۳ با توان ۱۵ وات انجام می‌گردد. هم‎اکنون هیچگونه مدرکی مبنی بر این که آیا اپل قرار است در سال جاری توان شارژ شارژر آیفون ۱۴ را ارتقا دهد وجود ندارد! اما با این وجود رقبایی همچون شیائومی، سامسونگ، وان پلاس و… روز به روز در این زمینه پیشرفت می‌کنند. به همین دلیل منطقی است که اپل هم در این راستا گامی هوشمندانه بردارد.

شارژ سریع‌تر در آیفون ۱۴ پرو

شایعات نشان می‎دهد که در بخش شارژ سریع، آیفون ۱۴ پرو و همچنین ​​آیفون ۱۴ پرو مکس می‌توانند فقط پس از ۱۶ دقیقه باتری‌های خود را تا ۵۰ درصد شارژ کنند. البته این اطلاعات توسط یک منبع خبری نسبتا نوپا ارائه شده است و از این رو مشخص نیست که چقدر صحت داشته باشد و هنوز تا نهایی شدن آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ مدتی دیگر فاصله داریم.

سخن آخر

تا چند وقت دیگر اپل از سری جدید آیفون ۱۴ خود رونمایی می‎کند. حال تا به اکنون شایعاتی در مورد باتری تمامی اعضای خانواده آیفون ۱۴ اپل فاش شده‌است که در این مقاله به آن پرداختیم. اما برای خرید آیفون ۱۴ هنوز تصمیم گیری زود است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *