با وجود تغییرات قیمت بنزین، قیمت ارز دیجیتال چه تغییری می‌کند؟

با وجود تغییرات قیمت بنزین، قیمت ارز دیجیتال چه تغییری می‌کند؟
  • 1401/5/25
  • گویا آی تی
  • 0

 

در حال حاضر عوامل زیادی مانند بلا‌های طبیعی، تنش‌های منطقه‌ای، افزایش مسافرت و عبور و مرور و غیره دست به دست همدیگر داده‌اند و شرایط را برای افزایش قیمت بنزین مهیا کرده‌اند. حال برای فعالان فضای کریپتو این سوال پیش می‌آید که افزایش قیمت سوخت خودرو‌ها چه تاثیری بر قیمت ارز دیجیتال خواهد داشت؟

برای جواب دادن به این سوال باید عوامل مختلفی را سنجید و تاثیرات عمیق افزایش بهای بنزین را مورد بررسی قرار داد. افراد زیادی به افزایش بهای بنزین بدبین هستند و آن را برای آینده اقتصادی مضر می‌دانند.

افزایش قیمت بنزین همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

افزایش بهای بنزین به معنی افزایش قیمت تمامی کالا‌ها و خدمات است. هر کالایی برای این که از کارخانه به مصرف‌کننده برسد، لازم است که از طریق وسایل نقلیه حمل شود. واضح است که اگر قیمت سوخت گران باشد، کالا با قیمت بیشتری به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

زمانی که قیمت کالا‌ها در جامعه گران شود، مشاغل خدماتی نیز قیمت‌های خود را بالا می‌برند زیرا این مشاغل نیز نمی‌خواهند قدرت خرید خود را در اثر تورم ایجاد‌شده از دست بدهند. پس افزایش قیمت بنزین به معنی افزایش تورم است و تورم نیز می‌تواند بر قیمت همه کالا‌ها و خدمات تاثیر بگذارد.

پمپ بنزین

افزایش بهای بنزین باعث تغییر در عادت‌های خرج کردن افراد می‌شود که این خود نهایتا منجر به کاهش مشاغل خواهد شد. زمانی که مردم مجبور باشند پول بیشتری برای سوخت خودرو خود خرج کنند، بسیاری از هزینه‌های غیرضروری را حذف خواهند کرد و این افراد و مشاغلی را در این میان تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هجوم افراد به مشاغل آنلاین

افزایش قیمت بنزین باعث افزایش هزینه رفت و آمد می‌شود، در نتیجه افراد سعی می‌کنند تردد‌های غیرضروری را کم کنند. در این حالت، افرادی که کار حضوری دارند مجبور به هزینه بسیاری برای رفت و آمد‌های خود می‌شوند. به همین علت، افراد زیادی به سمت مشاغلی گرایش پیدا می‌کنند که نیازی به تردد ندارند. پس کار‌های آنلاین و فریلنسری مورد هجوم افراد زیادی قرار خواهد گرفت.

بی‌ارزش شدن ارز‌های فیات و افزایش قیمت ارز دیجیتال

افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش تورم می‌شود و نرخ بالای تورم نیز روز به روز ارز‌های فیات مانند دلار و یورو را کم‌ارزش‌تر خواهد کرد. افراد در این حالت قدرت خرید خود را از دست خواهند داد و به راه‌حلی برای مقابله با این وضعیت فکر خواهند کرد.

در اینجاست که توجه‌ها به سمت بیت کوین می‌رود زیرا این ارز خاصیت ضدتورمی دارد و عرضه آن ثابت است. بیت کوین ابزاری برای ذخیره ارزش است و در دراز‌مدت قدرت خرید افراد را حفظ می‌کند. به همین خاطر است که انتظار می‌رود بیت کوین به پول آینده جهان تبدیل شود و همه ارز‌های فیات به سمت نابودی حرکت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به صرافی ارز دیجیتال و مشتریان آنها، تعداد مشتریان صرافی ارز دیجیتال و عرضه و تقاضای ارزهای دیجیتال روی لینک کلیک نمایید.

در واقع هدف آن‌ها خرید بیت‌کوین برای سودآوری است. در چنین شرایطی در تمامی استخرها هنگامی که خرید بیت‌کوین افزایش پیدا کند، تعادل استخرها به هم می‌خورد. یعنی موجودی سایر جفت‌های بیت‌کوین بیشتر می‌شود و خود بیت‌کوین در استخرها کمیاب‌تر خواهد شد. در چنین شرایطی همان‌طور که گفتیم سیستم هر استخر به‌صورت خودکار برای حفظ موجودی بیت‌کوین و تعادل با سایر ارزها، قیمت بیت‌کوین را افزایش می‌دهد و قیمت سایر ارزها را کاهش خواهد داد. این یک جنبه از روش تأثیرگذاری تعداد مشتریان در یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است.

بیت کوین

امروزه اوضاع جهان بسیار متشنج است و عوامل زیادی منجر به ایجاد بحران انرژی و سوخت شده‌اند. افزایش قیمت انرژی و افزایش بهای بنزین به تورم اجازه خواهد داد که سرعت خود را بسیار بیشتر از گذشته کند. این افزایش تورم منجر به افزایش چاپ اسکناس از سوی دولت‌ها خواهد شد و این افزایش چاپ پول نیز در نهایت منجر به فروپاشی سیستم فیات خواهد شد.

افزایش بهای بنزین و افزایش قیمت ارز دیجیتال

همان طور که قبلا گفته شد، افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش تورم می‌شود. افزایش تورم مردم را به سمت دارایی‌هایی مانند ارز‌های دیجیتال جذب خواهد کرد. فلسفه پیدایش ارز‌های دیجیتال مقابله با تمرکز و کاستی‌های ارز‌های فیات بوده است. قرار است ارز‌های دیجیتال ویژگی‌های کامل یک پول خوب را به همراه داشته باشند و مشکلات موجود را حل کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به خرید و فروش اتریوم، پروژه اتریوم، روند ارز دیجیتال اتریم می توانید روی ( https://extara.net/mag/2948/ ) کلیک نمایید.

به لطف قراردادهای هوشمند هنرمندان راهی برای فروش اصولی آثر فیزیکی یا دیجیتالی خود پیدا کرده‌اند. با افزایش تعداد کاربران در شبکه اتریوم انتقال ارز در این شبکه پرهزینه تر خواهد شد. برای کاهش هزینه انتقال ارز، شبکه نیاز به به‌روزرسانی دارد. اما این به‌روزرسانی سال‌ها به طول انجامیده است. در این بین دیگر شرکت‌ها با معرفی راهکار لایه ۲ به دنبال گرفتن جای اتریوم هستند. شرکت‌های دیگری مانند کاردانو و سولانا هر روز سعی دارند زودتر از اتریوم راهکار تازه‌ای پیدا کنند. این مسئله به معنای افزایش رقابت خواهد بود که می‌تواند منجر به بالارفتن قیمت اتریوم یا کاهش قیمت باشد.

ارز‌های دیجیتال در زمینه‌های مختلفی می‌توانند وارد شده و مثمر ثمر واقع شوند. مثلا از ارز دیجیتالی مانند ریپل می‌توان در پرداختی‌های سریع بین مرزی استفاده کرد. اگر تجربه انتقال پول برای افراد خارج از کشور را داشته باشید، حتما مشکلات زیاد این کار را درک می‌کنید. سیستم‌های بانکی سنتی در این زمینه بسیار کند هستند و با محدودیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. ریپل توانسته است تمامی این مشکلات را حل کند.

بسیاری از ارز‌های دیجیتال خاصیت ضدتورمی دارند و برای ذخیره ارزش و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. مردم به محض تشخیص این موضوع ارز‌های فیات خود را به این ارز‌های دیجیتال تبدیل می‌کنند و از این طریق، قدرت خرید خود را حفظ خواهند کرد.

ارز‌های دیجیتال گامی برای تحقق بیشتر دموکراسی هستند و قدرت خرید را به مردم بازمی‌گردانند. پس افزایش قیمت بنزین در دراز‌مدت راه را برای افزایش پذیرش کریپتو باز خواهد کرد. احتمالا در آینده شاهد پایان استیلای دلار باشیم ودیگر هیچ کسب‌و‌کاری ارز‌های فیات را قبول نکند.

کلام آخر

قیمت بنزین و انرژی بر تمام جوانب زندگی افراد تاثیر می‌گذارد. افزایش قیمت انرژی به معنی افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات است. در اینجاست که دنیای کریپتو به عنوان پناهگاهی امن وارد شده و راه‌حل‌ها و ابتکارات خود را ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید که این نوشتار تنها جنبه آموزشی دارد و حاوی هیچ توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری نیست. سرمایه‌گذاری در فضای ارز‌های دیجیتال بسیار پررریسک است و نیاز به تخصص و تجربه دارد. هرگز برای سرمایه‌گذاری در این فضا به داده‌های یک منبع اکتفا نکنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به صرافی ارز دیجیتال، سایت ارز دیجیتال، خرید ارز دجیتال، خرید بیت کوین و ترید آن می توانید به وب سایت [ extara.net ]  مراجعه کنید.

جشنواره تابستانی ما از ۲۹ تیر ماه سال ۱۴۰۱ شروع می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با امور مشتریان با شماره ۰۲۱۶۶۵۵۳۷۱۱ در تماس باشید. برای ارتباط مستقیم با تیم پشتیبانی با   support@extara.net   در تماس باشید.

https://extara.net

info@extara.net

تلفن: ۰۹۳۷۹۲۵۸۴۸۰

آدرس: ایران، تهران، میدان صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان حبیب اله، پلاک ۳۲۲

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *