دستگاه های استخراج ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟
  • 1401/5/27
  • گویا آی تی
  • 0

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

 

اگر با صنعت بلاک چین آشنایی نسبی داشته باشید، احتمالا در مورد استخراج ارزهای دیجیتال نیز شنیده‌اید. امروزه برخی افراد به جای ترید در بازار رمز ارزها روش استخراج ارز دیجیتال را در پیش گرفته‌اند (به عنوان مثال : استخراج اتریوم)؛ اما استخراج ارزهای دیجیتال به سادگی انجام نمی‌گیرد و اگر علاقه‌مند به این کار هستید، بایستی اطلاعات اولیه را از نحوه کار دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال و کیفیت دستگاه‌های ماینر به دست آورید. در این مطلب از کیف پول من ، قصد داریم شما را با نحوه استخراج و کارکرد دستگاه‌های ماینر آشنا کنیم و در نهایت معیارهای مهم برای خرید دستگاه های استخراج ارز دیجیتال را شرح دهیم؛ با ما همراه باشید.

آشنایی با تاریخچه دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

در ابتدای استخراج ارزهای دیجیتال، از پردازنده کامپیوتری معمول CPU جهت استخراج ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین استفاده می‌شد. در آن زمان به دلیل اینکه رقبای کمتری برای ماینینگ وجود داشت و سختی استخراج کم بود، کاربران می‌توانستند از دستگاه‌های شخصی خود برای استخراج استفاده کنندو پول خوبی را از طریق خرید بیت کوین به جیب بزنند؛ اما پس از مدتی استخراج کنندگان متوجه شدند که پردازنده گرافیکی GPU انتخاب بهتری به جای CPU است. البته کار با این دستگاه‌ها هم دوام زیادی نداشت و خیلی زود کنار گذاشته شد.

پس از اینکه استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در جوامع مختلف شناخته شد، مدارهای مجتمع دیجیتال برنامه پذیر (FPGA) به منظور جدیدترین دستگاه های استخراج ارز دیجیتال وارد بازار شدند. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده بودند که بتوانند توان محاسباتی را افزایش و مصرف برق را کاهش دهند تا به این ترتیب پاداش استخراج ارزهای دیجیتال بیشتر شود. این مدارها به عنوان اولین موفقیت در صنعت استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها، چشم انداز ماینینگ را به طور قابل توجهی تغییر دادند. تراشه‌ای که در این دستگاه‌ها به طور اختصاصی برای استخراج ارز دیجیتال طراحی شده بود، با افزایش بهره‌وری مصرف برق، مسیر استخراج ارزهای دیجیتال را بهبود بخشید و پس از آن مزارع ارزهای دیجیتال پا به عرصه گذاشتند.

بعد از به وجود آمدن مزارع ارزهای دیجیتال، تراشه‌ ایسیک (ASIC) به عنوان اختصاصی‌ترین تراشه دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال با سرعت و هشت ریت بالاتر نسبت به تراشه‌های قبلی وارد بازار شد. این تراشه با وجود اینکه گران قیمت است، اما به جریان بزرگ با قیمت منصفانه‌ای دسترسی دارد و از این جهت به عنوان دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به شکل مستقل فعالیت می‌کند و با افزایش توان محاسباتی بیشترین طرفدار را بین ماینرها به خود اختصاص داده است.

نحوه کار دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟ | کیف پول من

استخراج ارز دیجیتال به دستگاه‌هایی با توان محاسباتی بالایی نیاز دارد. این مسائل رمز ارزها به واسطه حل شدن توسط دستگاه های استخراج ارز دیجیتال صورت می‌گیرند. به همین دلیل این دستگاه‌ها باید از پردازش گرافیکی با ظرفیت بالا برخوردار باشند. در این عمل تراکنش‌های جدید به بلاک چین اضافه شده و نهایتاً استخراج‌کنندگان با حل محاسبات رمزارزها و ایجاد بلوک‌های جدید به بلوک‌های قبلی، توکن‌هایی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

سودی که از این مسیر به دست می‌آید به تفاوت انرژی استفاده شده در فرایند ماینینگ و نرخ تبادل دستگاه های استخراج ارز دیجیتال بستگی دارد. از طرفی دیگر، این روزها به دلیل افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، ماینرها بایستی قدرت پردازش دستگاه را بیشتر از قبل کنند تا به این طریق تعداد محاسبات دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در هر ثانیه افزایش یابد. به این روند در استخراج ارزهای دیجیتال توان پردازشی یا هش ریت گفته می‌شود. در استخراج ارزهای دیجیتال هر چقدر سرعت حل محاسبات پیچیده رمز ارزها بیشتر شود، شانس دستگاه برای یافتن بلاک‌های جدید و دریافت پاداش افزایش می‌یابد.

مراحل استخراج ارزهای دیجیتال

قدم به قدم استخراج ارز دیجیتال | کیف پول من

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال با ۷ مرحله فرایند ماینینگ را انجام می‌دهند که در ذیل برای شما شرح می‌دهیم:

مرحله اول:

ابتدا کاربر از طریق کریپتوکارنسی‌هایی که در کیف پول خود دارد، اولین تراکنش را انجام می‌دهد تا توکن‌هایی را به شخصی دیگر ارسال کند.

مرحله دوم:

در این مرحله تراکنش مدنظر به واسطه کیف پول، پخش شده و منتظر ماینری برای انتخاب می ماند. به این ترتیب تا زمان تایید نشدن تراکنش توسط ماینر، این تراکنش در بخش استخر تراکنش‌های تایید نشده باقی‌ می‌ماند.

مرحله سوم:

پس از آن، این ماینرهای موجود در شبکه (نود)، تراکنش‌ها را به شکل بلاک در می‌آورند. این بلاک در واقع مجموعه تراکنش‌های تایید نشده است که با اطلاعات اضافی مانند امضای دیجیتال زمان سنج و غیره در شبکه قرار می‌گیرد. پس از آن هر ماینر بلاک مربوط به تراکنش‌های خود را ایجاد کرده و با توجه به تاریخچه بلاک چین اجرای تراکنش را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر تراز کیف پول فرستنده ارز دیجیتال قابل استخراج، با بررسی سوابق موجود در بلاک چین بودجه کافی را داشته باشد، تراکنش توسط ماینر معتبر تلقی می‌شود و آن را به بلاک اضافه می‌کند. توجه داشته باشید که ماینرها معمولا تراکنشی با هزینه تراکنش بالا را در اولویت قرار می‌دهند تا پاداش بالاتری را برای آن‌ها فراهم کنند.

مرحله چهارم:

ماینرها با انتخاب تراکنش و افزودن آن به بلاک خود، بلاک های جدید را به بلاک های قبلی خود اضافه می‌کنند. پس از افزوده شدن تراکنش‌ها، بلاک ها به امضا یا همان اثبات کار نیاز پیدا می‌کنند. در این مرحله دستگاه های استخراج ارز دیجیتال با قدرت هش بالا مسائل پیچیده رمز ارزها را حل می‌کنند. این مسائل مربوط به هر بلاک به قدری دشوار است که نیاز به قدرت محاسباتی بالا و مصرف انرژی زیاد دارد. به این مرحله ماینینگ یا همان استخراج ارزهای دیجیتال گفته می‌شود.

مرحله پنجم:

در این مرحله از نحوه کار دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، اگر ماینری بتواند اولین اثبات کار برای بلاک خود را پیدا کند، این بلاک برای سایر ماینرها منتشر می‌شود.

مرحله ششم:

سایر ماینرها صحت اثبات کار یا همان امضا را با بهره گیری از داده‌های بلاک پخش شده بررسی می‌کنند. اگر هش خروجی با اثبات کار مطابقت داشته باشد، صحت امضا تایید می‌شود و به این ترتیب بلاک مورد نظر به بلاک چین اضافه می‌شود. به این روند که ماینرها به یک توافق جمعی می‌رسند، الگوریتم اجماع گفته می‌شود.

مرحله هفتم:

پس از اضافه شدن بلاک به زنجیره اصلی بلاک چین تاییدیه آن بلاک صورت می‌گیرد و تغییر دادن آن برای هکرها بسیار دشوار می‌شود. بعد از این مرحله پاداش بلاک به ماینری که اولین امضای واجد شرایط را یافته است تعلق می‌گیرد، اما متاسفانه شانس یافت اولین مقدار هش معتبر نزدیک به صفر است. به همین دلیل استخرهای استخراج ارزهای دیجیتال روی کار آمدند تا این مشکل را برطرف کنند. در استخرهای استخراج ارزهای دیجیتال، دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به یکدیگر وصل می‌شوند و استخر به نمایندگی از تمامی دستگاه‌ها با یک توان پردازشی قدرتمند به امضای واجد شرایط دسترسی پیدا می‌کند و نهایتا هر دستگاه را به پاداش مشخصی می‌رساند. در واقع در این عمل هیچ استخراج کننده‌ای به صورت جداگانه تلاشی برای رسیدن به جایزه بلاک نمی‌کند؛ بلکه این استخر است که با در دسترس گرفتن مجموع قدرت پردازشی و هش ریت بالا شانس رسیدن به پاداش را چند صد برابر می‌کند.

سخن آخر:

با افتخار می توانیم بگوییم صرافی ارز دیجیتال کیف پول من خرید و فروش بیش از ۱۵۰۰ رمز ارز دیجیتالی را به سریع ترین حالت ممکن انجام داده و شما می توانید ارز دیجیتال خود را به راحت ترین روش به ریال تبدیل کنید! همچنین شما می توانید عملیات ترید ، خرید شارژ ، پرداخت قبض و خرید انواع بلیط را در صرافی کیف پول من انجام دهید. برای استفاده از تمامی این امکانات شما می توانید به سایت ما (https://kifpool.me/) مراجعه نمایید.

سوالات متداول

آیا دستگاه های استخراج ارز دیجیتال برای هر بازه زمانی سودآور هستند؟

با توجه به توضیحاتی که در این مطلب از کیف پول من شرح دادیم، برخی دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در ابتدای عرضه بسیار کارآمد بودند؛ اما با افزایش سختی استخراج و کاهش پاداش بلاک‌ها، کارایی خود را از دست دادند. به همین دلیل نمی‌توان یک دستگاه را برای هر بازه زمانی مناسب دانست.

بهترین دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال کدام‌اند؟

در حال حاضر بهترین دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، دستگاه ام تری اس پلاس پلاس، انت ماینر تی ۱۹  و دستگاه  S19 Pro هستند که با قدرت هش ریت بالایی به فروش می‌رسند.

آیا استخراج ارزهای دیجیتال همچنان سودآور است؟

برای پاسخ به این سوال باید سختی استخراج و میزان تبادل دستگاه های استخراج ارز دیجیتال را بررسی کنید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر دستگاه‌های چند سال اخیر در حال حاضر کارایی لازم را برای سودآوری ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای استخراج ارزهای دیجیتال دستگاهی جدید با قدرت هش ریت بالا، مصرف انرژی پایین و قیمت مناسب خریداری کنید تا به سود معقولی در این زمینه برسید.

هنگام خرید دستگاه های استخراج ارز دیجیتال باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید دستگاه های استخراج ارز دیجیتال حتما برند معتبری را در این زمینه شناسایی کنید و پس از آن مدل دستگاه و قدرت هش ریت آن را مورد بررسی قرار دهید؛ چرا که برخی مدل‌ها دارای دستگاه‌هایی با هش ریت‌های مختلف هستند. علاوه بر این دقت کنید که قدرتمند بودن دستگاه استخراج ارز دیجیتال به معنای بهتر بودن آن نیست؛ چرا که برای ارزیابی دستگاه و نحوه کار دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، باید به میزان سودآوری، طول عمر و و مصرف برق دقت کافی را داشته باشید. همچنین هنگام خرید دستگاه به میزان صدا و حرارت تولیدی دستگاه توجه کنید تا پس از خرید دچار ضرر و زیان نشوید. در نهایت توصیه می‌کنیم که خرید خود را حضوری انجام دهید و از فروشنده مهلت تست بگیرید تا از سالم بودن محصول و قطعات آن مطمئن شوید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *