بهترین کارت گرافیک برای استخراج اتریوم

بهترین کارت گرافیک برای استخراج اتریوم
  • 1401/5/27
  • گویا آی تی
  • 0

امروزه اتریوم از ۱۰۰۰ دلار گذشته است و ما نمی دانیم این افزایش چه زمانی متوقف می شود.  حتی تازه‌کارها هم به سرعت وارد این صنعت می‌شوند تا بهترین استخراج اتریوم  GPU را دریافت کنند.   استخراج اتریوم با پردازنده‌های گرافیکی عملی است و نیازی به ریگ‌های استخراج تخصصی مبتنی بر ASIC ندارد، اما محاسبات مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی از سوی بازیکنان جریان اصلی، می‌تواند شما را وارد تجارت کند. در این مقاله از سایت گویا نگاهی به جالب‌ترین پردازنده‌های گرافیکی برای تقویت سخت‌افزار ماینینگ خود می پردازیم.

 

آیا هر پردازنده گرافیکی می تواند اتریوم را استخراج کند؟

از نظر فنی، استخراج اتریوم را می‌توان از راحتی در خانه انجام داد، به شرطی که یک کارت گرافیک مصرف‌کننده ساخته شده توسط AMD یا Nvidia داشته باشید و حتی می‌تواند برای کسانی که در مناطقی زندگی می‌کنند که هزینه برق زیادی ندارد، سودآور باشد.  اگر خودتان در انجام آن مهارت داشته باشید، حتی می توانید شروع به کسب و کار برای خودتان کنید و در واقع درآمد کسب کنید و درآمد مناسبی داشته باشید. برای کسانی که می‌خواهند از یک متخصص کمک بگیرند، می‌توانند متوجه شوند که زمان کمتری می‌برد، اگرچه احتمال بیشتری دارد که هزینه بیشتری داشته باشد. ماینرهای حرفه ای در مناطقی با هزینه برق کم مستقر هستند تا بتوانند به صنایع مختلف خدمت کنند و در عین حال از افزایش حاشیه سود اطمینان حاصل کنند.  سود تولید شده توسط این شرکت ها تنها با افزایش محبوبیت و تقاضای ارزهای دیجیتال در حال افزایش است.

 

بهترین کارت گرافیک ها برای استخراج اتریوم

در درجه اول تمام کارت های گرافیکی که در نظر می گیرید از AMD یا Nvidia هستند که هر دو شرکت‌های بزرگی هستند که به خاطر ساخت GPUهایی که می‌توانند برای بازی یا ماینینگ استفاده شوند، شناخته شده‌اند.  مگر در شرایط خاص، می توانید AMD یا Nvidia و هر تولید کننده اصلی کارت را انتخاب کنید. اما باید مدل GPU را با دقت انتخاب کنید، زیرا آنها از نظر اندازه حافظه، سرعت حافظه، وات و قیمت بسیار متفاوت هستند.  در غیر این صورت ممکن است کارت گرافیکی که می خرید، بعد از مدتی متوجه شوید که حتی حافظه کافی برای استخراج اتریوم ندارد!

 

 

NVIDIA GeForce RTX 3080

اگر بتوانید مقدار بالایی هزینه کنید، آخرین GeForce RTX 3080 NVIDIA یک هیولا در این صنعت است؛ به تازگی در ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شده است. بر اساس برخی از معیارهای استخراج ، GeForce RTX 3080  ۷۵  مگاهش بر ثانیه بی‌سابقه را در الگوریتم Dagger Hashimoto ارائه می‌کند. علاوه بر این اگر آن را اورکلاک کنید، عملکرد به ۹۳ مگاهش بر ثانیه می رسد.  برای در نظر گرفتن این ارقام، GeForce RTX 2080 Ti تقریباً ۵۴ مگاهش در ثانیه را مدیریت می‌کند، در حالی که GeForce GTX 1080Ti قدیمی‌تر تنها ۳۰ مگاهش در ثانیه سرعت دارد.  در مورد مشخصات، این کارت گرافیک دارای سرعت کلاک پایه ۱۴۴۰ مگاهرتز است که می تواند تا ۱۷۱۰ مگاهرتز تقویت شود.  علاوه بر این، دارای ۱۰ گیگابایت GDDR6X است.

 

مزایا و معایب NVIDIA GeForce RTX 3080

بهترین نکته در مورد این کارت گرافیک این است که حتی با اورکلاک، خنک می ماند.  دما همیشه در محدوده ۶۵ درجه سانتیگراد باقی می ماند و اگرچه فن ها با سرعت ۱۰۰۰ دور در دقیقه کار می کنند، اما به سختی می توانید صدای آنها را بشنوید. با این حال، یک هشدار وجود دارد.  دارای رتبه TDP ۳۲۰ وات است که به طور قابل توجهی بالاتر از GeForce RTX 2080Ti و GTX 1080Ti است.  با یک اورکلاک، مصرف انرژی به راحتی به ۴۰۰ وات می رسد. اگر می‌توانید با محدودیت‌های قدرت، ساعت و سرعت حافظه متفاوت بازی کنید تا سود رمزنگاری خود را به حداکثر برسانید، NVIDIA GeForce RTX 3080 قهرمان شما برای سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

 

XFX Radeon Rx 5700 X

وقتی صحبت از سودآوری به میان می آید، XFX Radeon RX 5700 XT بسیار جذاب است.  این به این دلیل است که این تراشه مبتنی بر فناوری نیمه هادی ۷ نانومتری Fin FET است که بسیار ارزان تر از آخرین سری ۶۸۰۰ می باشد که به طور قابل توجهی توان بیشتری را می تواند جذب کند. پردازنده Navi 10 دارای سرعت کلاک پایه ۱۶۵۰ مگاهرتز و سرعت کلاک حافظه ۱۷۵۰ مگاهرتز است.  دارای ۱۶۰ واحد نقشه‌برداری بافت، ۲۵۶۰ واحد سایه‌زنی و ۶۴ ROP است.  علاوه بر این، دارای ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 است که از طریق یک رابط گذرگاه حافظه ۲۵۶ بیتی به هم متصل شده است. پردازنده گرافیکی با سرعت ۵۲ مگاهرتز بر ثانیه کار می کند که تنها ۱۰۵ وات از منبع تغذیه می گیرد. البته، برای دستیابی به این نتایج، باید پردازنده گرافیکی را اورکلاک و پاور تنظیم کنید. خوشبختانه، از آنجایی که این یک کارت قدیمی است، می توانید گزینه های تنظیم زیادی را برای آن به صورت آنلاین پیدا کنید.

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج اترونیوم

مزایا و معایب XFX Radeon Rx 5700 X

از مزایای XFX Radeon Rx 5700 X عملکرد عالی در بازی و استخراج، طراحی خیره کننده، بسیار خنک تر و بی صداتر از طرح های مشابه، سوئیچ دوگانه بایوس، ویژگی توقف فن بیکار برای استفاده از دسکتاپ بی صدا، سازگار با PCIe 4.0 و از معایبش می توان به دسته راه اندازی که نیاز به به روز رسانی بایوس دارد، کمی بلندتر از سایر گزینه های سفارشی بودن، مصرف برق بسیار بالا و نداشتن قابلیت ردیابی اشعه بلادرنگ می باشد.

 

AMD Radeon RX 480

Radeon RX 48 یکی از مقرون‌ به صرفه ترین قطعات سخت‌افزاری برای استخراج اتریوم است که به لطف نرخ هش ۲۵ مگا‌هش بر ثانیه است.  با این حال، برای دستیابی به این شاهکار، پردازنده گرافیکی با سرعت کلاک هسته ۱۰۹۵ مگاهرتز و سرعت ساعت حافظه ۲۱۶۰ کار می کند. که تقریباً ۶۹ وات مصرف می کند. AMD Radeon به ۸ گیگابایت رم GDDR5 مجهز شده است.  یک نسخه ۴ گیگابایتی نیز وجود دارد، اما برای استخراج کمتر مناسب است. در داخل، یک تراشه پردازنده Ellesmere با ۲۳۰۴ سایه زن دریافت می کنید.  سرعت ساعت پایه و حافظه این دستگاه به ترتیب ۱۱۲۰ مگاهرتز و ۲۰۰۰ مگاهرتز است. Radeon RX 48 می تواند با ضربه های سنگین مانند AMD R9 390x پا به پا شود زیرا انرژی بسیار کمتری مصرف می کند.  این به این دلیل است که دارای رتبه TDP فقط ۱۱۰ وات است و با یک کانکتور ۶ پین عرضه می شود.  بنابراین، حتی می‌توانید بدون ارتقا منبع تغذیه از آن برای بازی استفاده کنید. همچنین دارای ویژگی هایی مانند آمادگی واقعیت مجازی، پشتیبانی از DX12 و آخرین معماری GCN است.  به طور کلی، AMD Radeon RX 480 8GB یک ارزش عالی برای استخراج اتریوم است.  دارای نرخ هش عالی با مصرف انرژی بسیار کم است.

 

مزایا و معایب AMD Radeon RX 480

ارزش عالی برای بازی های رایج در ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p، افزایش دادن پیشتازی خود را در بنچمارک های DirectX 12 ،عملکرد GTX 980 برای کمتر، عملکرد بی صدا، قیمت نسبتا ارزان از مزایای آن و قابلیت اورکلاک ضعیف، کیفیت ساخت ریشه های بودجه کارت را نشان می دهد و اینکه هنوز به اندازه کارت های GeForce کارآمد نیست، از معایب آن است.

 

AMD RX 6800 XT

AMD RX 6800 XT پردازنده گرافیکی پرچمدار سری AMD بر اساس معماری RDNA 2 است.  در استخراج اتریوم، آخرین GPU AMD 15 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی پردازنده‌های گرافیکی ارائه می‌دهد. هنگام استفاده از ماینر Phoenix 5.2c در تنظیمات استوک، Radeon RX 6800 XT 59 تا ۶۰ مگاهش بر ثانیه را در مصرف برق ۲۵۰ وات نشان می دهد. البته چیزی که در این مقاله از سایت گویا باید اشاره کنیم این است که زیرسیستم حافظه ویدیویی دستخوش تغییرات اساسی نشده است. اما گذرگاه حافظه ۲۵۶ بیتی و GDDR6 کمی سریعتر هستند.  ناگفته نماند، جدیدترین درایورهای AMD دارای ویژگی زمان‌بندی سریع هستند که برای افزایش عملکرد کلی این سری از پردازنده‌های گرافیکی در استخراج کریپتو، به ویژه اتریوم طراحی شده است.  وقتی این تابع را فعال می کنید، نرخ هش تقریباً ۲ تا ۳ مگابایت هش بر ثانیه افزایش می یابد. برای افزایش عملکرد، می توانید حافظه ویدیویی را تا ۱۵۰ مگاهرتز اورکلاک کنید.

 

مزایا و معایب AMD RX 6800 XT

برای بازی های ۱۴۴۰p یا ۴K عالی است،۱۶ گیگابایت حافظه و اورکلاک زیاد فضای بالایی را دارد. ارزان تر از RTX 3080 است، فرآیند تولید ۷ نانومتری داشته و طبق بررسی در سایت گویا عملکرد قوی DX11 را نشان می دهد. از معایب آن این است که نیاز به منبع تغذیه ۷۵۰ واتی دارد و گرم تر از اکثر GPU ها اجرا می شود و ردیابی پرتو در پردازنده‌های گرافیکی GeForce سریع‌تر است و پاسخی به DLSS انویدیا نیست.

 

مقایسه کلی AMD و nvidia

طبق بررسی این مقاله از سایت گویا، انویدیا برای تازه کارها بهتر عمل می کند.  پردازنده‌های گرافیکی آن‌ برای راه‌اندازی ساده هستند و نسبتاً انرژی کمتری مصرف می‌کنند.  علاوه بر این، همچنین با الگوهای استخراج بیشتر کار می کنند.  از سوی دیگر، کارت‌های AMD مصرف انرژی پایینی را در هر هش ریت ارائه می‌کنند که باعث می‌شود آنها مقرون به صرفه تر باشند.

Figure 2انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج اترونیوم

 

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج اترونیوم از نظر هاش ریت و مصرف برق

هش ریت یا قابلیت حل مسئله در واقع نشان می دهد که پردازنده گرافیکی شما در هر ثانیه چند هش ایجاد می کند.(که با هش بر ثانیه نشان می دهند) این اساساً عملکرد GPU دستگاه شما می باشد.  این به طور مستقیم بر سرعت استخراج رمزارز توسط دکل شما تأثیر می گذارد و به الگوریتم بلاک چین خاصی که در حال حاضر روی آن هستید بستگی دارد. علاوه بر این هزینه در حال اجرا یک پردازنده گرافیکی ماینینگ میزان توانی است که از سیستم شما می گیرد.  این نشان می دهد که کارت شما برای عملکرد پایدار و بهینه به چه مقدار برق نیاز دارد.  کارت‌هایی که قدرت بیشتری جذب می‌کنند نیز برای پایداری به ارتقای سیستم نیاز دارند.  وات می تواند ۳۰۰٪ بین مدل های کم توان و پرقدرت متفاوت باشد، بنابراین اگر هزینه برق خود را پرداخت می کنید، مطمئن شوید که هزینه برق را در طرح تجاری خود برای ماینینگ لحاظ کنید.

بهترین کارت گرافیک برای استخراج اترونیوم از نظر قیمت

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج اترونیوم از نظر اندازه حافظه و سرعت حافظه

اندازه حافظه و سرعت حافظه برای عملکرد سیستم ماینینگ هنگام استخراج بلاک چین اتریوم مهم است.  به طور کلی، پردازنده‌های گرافیکی با حجم حافظه بزرگ‌ تر و سرعت حافظه بهتر باید نسبت به سایرین در اولویت شما قرار بگیرند.  البته ممکن است گران تر باشند.  ۸ گیگابایت حافظه باید کافی و باشد، اما لطفاً جزئیات تنظیمات استخراج خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حافظه کافی برای استخراج اتریوم دارید.  مدل‌های جدیدتر با سرعت حافظه بالا می‌توانند یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی باشند که هنگام تصمیم‌گیری باید در نظر گرفته شوند.

Figure 3بهترین کارت گرافیک برای استخراج اترونیوم از نظر قیمت

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج اترونیوم از نظر قیمت

قیمت یک کارت سرمایه اولیه شما خواهد بود.  و البته چیزی که در این مقاله از سایت گویا باید به شما یادآوری کنیم ، این است که کارت های ماینینگ ابدا ارزان نیستند! برای دریافت بهترین GPU استخراج برای استخراج اتریوم، باید پول زیادی را سرمایه گذاری و در واقع هزینه کنید.  بنابراین هدف شما باید یافتن گزینه ای مناسب و متناسب با بودجه شما باشد.  مدل‌های قدیمی‌تر ممکن است سرعت و اندازه حافظه و همچنین قابلیت کرانچ مورد نیاز را داشته باشند، در حالی که مصرف برق را پایین‌تر و قیمت بسیار پایین‌تری برای خرید دارند.

 

 انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج اترونیوم از نظر جدید یا دست دوم بودن

ممکن است به این که قطعه دست دوم و کار کرده خریداری کرده و ریسک کنید و هزینه کمتری هزینه کنید، فکر کرده باشید. در این صورت شما باید در اطلاعات بیشتری در زمینه کارت های گرافیک داشته باشید و این خطر را مدیریت کنید که ممکن است برای بازگرداندن یک قطعه کارکرده به فروشنده مشکل داشته باشید، اما اگر یک قطعه کارکرده خوب پیدا کنید، سود شما می تواند بسیار زیاد باشد.

 

نتیجه گیری

گزینه‌های GPU زیادی برای استخراج اتریوم وجود دارد و با رایج‌تر شدن ارزهای دیجیتال در دنیای امروز، شرکت‌ها در حال توسعه پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته‌تری هستند که می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند. با توجه به این مقاله از سایت گویا مطمئن ترین پردازنده گرافیکی موجود در بازار GeForce RTX 3060 Ti است که یکی از کم هزینه ترین انتخاب هاست اما از مدل های پرهزینه تر، به خصوص در مورد استخراج اتریوم بهتر عمل می کند.  کمتر از ۱۲۰ وات استفاده می کند در حالی که بیش از ۶۰ مگاهرتز بر ثانیه است. انتخاب عالی دیگر Radeon RX 5700 است که یک مدل قدیمی است اما از فناوری Navi GPU استفاده می کند و در عین حال با استفاده از توان ۱۳۵ وات سرعت ۵۰ MH/s را می شکند.  به همان سرعتی است که مدل ارتقا یافته آن Radeon RX 5700 XT است، اما هزینه کمتری دارد و به همان اندازه قابل اعتماد است.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *