راهنمای خرید انواع دستگاه لیزر حکاکی خانگی و کوچک

راهنمای خرید انواع دستگاه لیزر حکاکی خانگی و کوچک
  • 1401/6/6
  • گویا آی تی
  • 0

چکیده : اگر می خواهید با انواع دستگاه لیزر برش و حکاکی غیرفلزات آشنا شوید و تهیه کنید ما در این مقاله به دستگاه لیزر حکاکی و برش چوب، پلکسی و پلاستیک، دستگاه لیزر حکاکی و برش پارچه، نمد، چرم، کاغذ و مقوا اشاره کردیم و همچنین در رابطه با کمپانی معروف دستگاه لیزر حکاکی و برش نجه NEJE که دستگاه لیزر حکاکی و برش ۱.۵W, 3W, 20W, 30W, 50W تولید می کند بررسی کردیم و همچنین بهترین قیمت دستگاه حکاکی و برش لیزری خانگی معرفی کردیم

 

انواع دستگاه لیزرهای حکاکی خانگی بسته به نوع مواد اولیه و متریالی که روی آن حکاکی یا برش ایجاد می کند، در دسته های گوناگونی قرار می گیرند. اگر قصد خرید دستگاه لیزر حکاکی کوچک دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، در این مقاله هر آنچه لازم است بدانید، به شما خواهیم گفت.

برای انتخاب هوشمند و دقیق یک دستگاه لیزر باید به چند فاکتور کاملا اساسی توجه کرد. اولین فاکتور متریال مورد استفاده در کار شماست. مواد اولیه ای که قرار است روی آن حکاکی و برش ایجاد کنید فلز است یا نافلز؟ اگر نافلز یا فلزهای خاص مثل آلومینیوم است باید بروید سراغ دستگاه لیزر حکاکی غیر فلزات .

 

قیمت دستگاه لیزر حکاکی خانگی

برخی دستگاه لیزر های حکاکی خانگی قادر هستند روی تمام غیر فلزات نظیر پارچه، نمد، چرم، کاغذ، مقوا، چوب، ام دی اف، بامبو و … حکاکی و برش ایجاد کنند. هر چقدر قدرت و توان دستگاه بیشتر باشد، روی متریال بیشتری می تواند برش و حکاکی بزند.

طبیعتا هر چقدر توانایی دستگاه بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. بنابراین لزومی ندارد شما حتما قوی ترین و گران ترین انواع دستگاه لیزر های حکاکی خانگی را بخرید. پس از نیاز سنجی و متناسب به توان مورد استفاده تان می توانید از دستگاه لیزر های حکاکی خانگی با توان کمتر استفاده کنید.

قبل از خرید دستگاه لیزر حکاکی کوچک حتما مشاوره بگیرید

شاید نیاز کسب و کار شما با کم توان ترین دستگاه لیزر رفع شود! بنابراین توصیه می کنیم حتما قبل از خرید دستگاه لیزر حکاکی و برش پارچه، نمد، چرم، کاغذ و مقوا حتما نظر کارشناسان و مشاوران متخصص را جویا شوید.

یکی از مجموعه های تخصصی فروش دستگاه های لیزر در ایران، گروه صنعتی سبدجت است. سبدجت در کنار فروش انواع دستگاه لیزر های حکاکی خانگی، خدمات مشاوره ای رایگان نیز ارائه می کند. بنابراین اگر تخصص کافی در انتخاب یک دستگاه لیزر ندارید، اکیدا پیشنهاد می کنیم از این خدمت رایگان و ارزشمند سبدجت استفاده کنید.

دستگاه لیزر حکاکی کوچک کی از مد می افتد؟

برش و حکاکی هیچ گاه قدیمی نشده و نمی شود. انسان های اولیه که با حکاکی و نقاشی روی سنگ ها، هنر حکاکی و مقعر کاری را پایه گذاری کردند. در عصرهای گذشته حکاکی یک روش برای انتقال مفاهیم بود. اما رفته رفته کاربرد و کارکرد خود را از دست داد و دچار تغییر کاربری شد. در چند قرن گذشته بیش از آنکه حکاکی و برش برای انتقال مفاهیم استفاده شود، در صنایع دستی و هنرهای تجسمی نمود یافته است.

کمک هوش مصنوعی و رباتیک به هنر حکاکی

این دستگاه ها با استفاده از اهرم ها و بازوهای مکانیکی و با مدیریت دست انسان، کار می کردند. بدین ترتیب فرمان حرکت دستگاه مستقیما از مغز انسان صادر می شد. این دستگاه ها فقط میزان استفاده از زور بازو را کاهش داده بودند. اما تکنولوژی و دانش الکترومغناطیس راه حل ارزان و آسان تری برای حکاکی و برش غیر فلزات ارائه کرد. استفاده از هوش مصنوعی همراه با نیروی الکترومغناطیسی.

دستگاه لیزر حکاکی و برش غیرفلزات نه از هوش انسان استفاده می کند و نه از نیروی مکانیکی بازوی او. تمام فرایند کاملا خودکار است. هوش مصنوعی این ربات با استفاده از پردازنده های قوی، دستور طراحی و ثبت نقش روی غیر فلزات را به هسته لیزری صادر می کند. بدون هیچ گونه اصطکاک مکانیکی و صداهای آزار دهنده ناشی از تراشیدن غیر فلز با تیغ و اهرم، و تنها با نور لیزر انواع طرح ها روی انواع مواد اولیه نقش می بندد.

افزایش ایمنی در دستگاه لیزر حکاکی کوچک

یکی دیگر از مزایای دستگاه لیزر حکاکی کوچک نسبت به دستگاه های مکانیکی و هنر دست، افزایش سطح ایمنی کاربر است. در صنایع دستی و همچنین دستگاه های مکانیکی، امکان و احتمال آسیب رسیدن به بدن کاربر بسیار بالاست.

اما نسل جدید دستگاه لیزر حکاکی کوچک دارای سنسورهای پیشرفته ای است که به محض تماس لیزر با پوست، دستگاه خاموش می شود. بنابراین احتمال آسیب به صفر می رسد و می توان این دستگاه ها را در واقع، دستگاه لیزر برش و حکاکی غیر فلزات به جز پوست انسان نامید!

افزایش دقت و ظرافت در دستگاه لیزر حکاکی خانگی

شاید مهم ترین فاکتوری که دستگاه لیزر حکاکی کوچک را به محصولات هنر دست و دستگاه های مکانیکی برتری داده، دقت و ظرافت در برشکاری باشد. دانش الکترومغناطیس، در کنار بهره گیری از علم رباتیک و هوش مصنوعی، میزان دقت و ظرافت حکاکی و برش غیر فلزات را در انواع دستگاه لیزر های حکاکی خانگی به بالاترین سطح ممکن رسانده است.

ظرافت بالا در حکاکی ضمن زیبایی و بی نقص کردن محصول، میزان هدر رفت مواد اولیه را هم کاهش می دهد. فرض بگیرید با یک دستگاه مکانیکی مشغول حکاکی روی سنگ، چوب، یا پارچه ای هستید. به علت مشغله فکری، در یک لحظه حواس تان پرت می شود. دستگاه مکانیکی که مستقیما از مغز و دست شما دستور می گیرد، به خطا می رود و یک برش اضافه روی متریال ایجاد می شود. در این صورت چاره ای ندارید جز اینکه آن محصول را دور بیندازید. در اینجا هم متریال و مواد اولیه را از دست داده اید و هم وقتی که تا آن لحظه برای حکاکی گذاشته بودید.

اما در دستگاه لیزر برش و حکاکی غیرفلزات قضیه کاملا متفاوت است. شما روی موبایل خود اپلیکیشن دستگاه را نصب می کنید. طرح یا نقش مورد نظرتان را به دستگاه می فرستید و مواد اولیه را زیر لیزر دستگاه قرار می دهید. دیگر کار تمام است و نیازی به حضور شما نیست. دستگاه لیزر حکاکی به طور خودکار نقش شما را کنده کاری و حکاکی می کند. در آخر هم با کمترین زحمت، یک محصول ظریف و زیبا و بی نقص تحویل خواهید گرفت.

دستگاه لیزر حکاکی کوچک چه موادی را برش می زند؟

انواع دستگاه لیزر های حکاکی خانگی قادرند غیرفلزات متعددی نظیر چرم، پارچه، بامبو، تخته ۳ لایی، کاغذ، فوم، بالسا، پلاستیک، پلکسی و همچنین برخی فلزات مانند آلومینیوم را برش بزنند یا روی آن حکاکی کنند. همین موضوع باعث شده برخی افراد، با عباراتی نظیر خرید دستگاه لیزر حکاکی و برش پارچه، نمد، چرم، کاغذ و مقوا در موتورهای جستجو به دنبال این کالا باشند. در حالیکه نام علمی و فنی این محصول دستگاه لیزر برش و حکاکی غیرفلزات است.

برای حکاکی و برش متریال غیر فلز با دستگاه لیزر حکاکی کوچک، تنها یک شرط وجود دارد. مواد اولیه غیر فلز نباید شفاف باشد. اگر متریال شما شفاف باشد، نور لیزر از آن عبور می کند و برشی ایجاد نمی کند. بنابراین اگر قصد دارید روی شیشه حکاکی کنید، باید حتما از اشیای مات مانند شیشه مشجر استفاده کنید.

دستگاه لیزر حکاکی و برش غیر فلزات مناسب چه مشاغلی است؟

اگر در حوزه صنعت تبلیغات یا دکوراسیون داخلی فعالیت دارید و دستگاه لیزر حکاکی و برش غیرفلزات ندارید، جدا باید نگران آینده کاری خود باشید. افرادی که هنوز با روش های سنتی کار می کنند، در دنیای امروز به شدت آسیب پذیر هستند و خرید دستگاه لیزر حکاکی و برش غیر فلزات برای آن ها از نان شب واجب تر است.!

اما در کنار این افراد، کسانی که علاقه مند به تولید بدلیجات، انگشتر، تندیس، لوح های فلزی و سنگی، تابلوهای تزیینی و … هستند نیز می توانند با خرید دستگاه لیزر حکاکی چرم و دیگر غیرفلزات، از همین امروز کسب درآمد آسان در منزل را تجربه کنند.

انواع دستگاه لیزر های حکاکی خانگی چگونه کار می کند؟

دستگاه لیزر حکاکی کوچک کاملا هوشمند است. برای استفاده از این دستگاه ها باید از طریق نرم افزار مخصوص آن، دستور حکاکی را به دستگاه بدهید. نسل قدیمی تر دستگاه لیزر های حکاکی خانگی فقط با نرم افزار کامپیوتر کار می کردند. اما نسل جدید علاوه بر نرم افزارهای کامپیوتری، قادر است به وسیله اپلیکیشن مخصوص، به موبایل یا تبلت نیز متصل شود. به طور مثال دستگاه های لیزر حکاکی و برش NEJE علاوه بر کامپیوتر، با موبایل و تبلت نیز سازگار هستند.

شما با دانلود نرم افزار دستگاه لیزر های حکاکی خانگی و نصب آن روی کامپیوتر یا موبایل تان، طرح و نقش های مورد نظرتان را به دستگاه لیزری می دهید. میزان عمق برش و توان لیزر را تنظیم می کنید. متریال را درون دستگاه قرار می دهید و در آخر استارت می زنید.

همچنین اگر بعد از حکاکی یا برش قصد چاپ دستی روی اجناس داشتید پرینتر دستی پکوکو Pekoko میتواند به شما کمک کند.

کار با این دستگاه بسیار راحت و آسان است. اگر نگران پیچیدگی کار با این دستگاه ها هستید، باید بدانید تمام خدمات آموزش و کار با دستگاه توسط فروشندگان مجاز ارائه می شود. مشاهده محصولات مرتبط به دستگاه های حکاکی و برش لیزری در فروشگاه سبدجت یکی از واردکنندگان عمده و فروشندگان دستگاه لیزر حکاکی کوچک است. این مجموعه در کنار مشاوره رایگان قبل از خرید، هر آموزشی را که برای کار با دستگاه لیزر حکاکی لازم باشد، به شما ارائه می دهد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *