سرور مجازی ایران + ۱۰ نکته قبل از خرید

سرور مجازی ایران + ۱۰ نکته قبل از خرید
  • 1401/6/12
  • گویا آی تی
  • 0

سرور مجازی یا vps به معنی سرور مجازی خصوصی در واقع یک قسمت از یک سرور اختصاصی است که با مجازی ساز به چند سرور با منابع پایین تر تقسیم شده است. با اینکار برروی هر سرور می توان سیستم  عامل مختلف نصب کرد  وبرای کاربری های مختلف از آن استفاده کرد. در این صورت هزینه سرور بسیار پایین می آید و می توان امکانات یک سرور اختصاصی را با یک سرور مجازی با هزینه بسیار پایین داشت.

از سرورمجازی برای کارهای زیادی می توان استفاده کرد، به دلیل سرعت اینترنت بالا و قابلیت فعال کردن پورت اینترنت ۱۰ گیگ بر روی سرورها بسیار پرکاربرد می باشند. از جمله کاربر آن برای میزبانی سایت های پر مصرف یا میزبانی چندین سایت با هم ، برای سایت هایی که آی پی ایران در آن ها محدود است مثل سایت های صرافی ها که در این صورت باید از سرور مجازی کشورهای دیگر مانند سرور مجازی امارات ، هلند، ترکیه و… استفاده کرد، بطورکلی از سرور مجازی  برای هر فعالیتی که نیاز به سرعت اینترنت بالا  دارد می توان استفاده کرد.

بطور مثال از سرور مجازی ایران برای سرخطی زدن در بورس، ثبت نام خودرو و یا برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا از سرورمجازی تعیین وقت ایتالیا می توان استفاده کرد.

مزایای خرید سرور مجازی

سرور مجازی در حال حاضر ابزاری مناسب برای میزبانی سایت ها، فروشگاه ها و App های اندرویدی و یا بر پایه IOS به شمار می رود . امکان تهیه سرور مجازی از تمامی کشورها بر حسب نیاز شما وجود دارد. سرور مجازی تمامی مزایای یک سرور اختصاصی از جمله اختصاصی بودن منابع، امنیت کامل اطلاعات را با هزینه پایین برای شما به همراه دارد. کندی و اختلال هایی که در میزبانی اشتراکی دارید به هیچ عنوان در سرور نخواهید داشت. در واقع امنیت، سرعت وهزینه پایین در یک سرور مجازی خلاصه می شود. پس هزینه پایین سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی با توجه به کیفیت یک سرورمجازی یکی از مهمترین مزایای آن به شمار می رود.در حال حاضر با توجه به قیمت بالای ارز سرورمجازی ایران نسبت به سرور خارج بسیار مقرون به صرفه می باشد.

یکی دیگر از مزایای سرور مجازی سرعت آن می باشد، با میزبانی سایت های خود بر روی سرر مجازی  می توانید بالاترین سرعت و قدرت را برای سایت های خود تضمین کنید. پورت سرعت ۱۰ گیگ کهمی توانید بر روی سرور مجازی ایران وب داده فعال کنید نیز می تواند سرعت سایت شما را به بالاترین شکل ممکن بالا ببرد و هر تعداد بازدید کننده همزمان سایت را بدون هیچگونه اختلالی ساپورت کند.

در سرور مجازی شما کانفیگ و ساختار وب سایت خود یا وب سایت های خود را برعهده می گیرید و از صفر تا صد سایتتان را با اختیار و سلیقه و نیازها و درخواست خودتان راه اندازی می کنید. از دیگرمزایای یک سرور مجازی دسترسی کامل به منابع سخت افزاری و کنترل ان بر حسب نیازهای وب سایت های شما می باشد که این می تواندهمیشه جلوی اختلال ها وکندی هایی که در میزبانی اشتراکی با آن می توانید مواجه شوید را بگیرد و سرعت، قدرت و امنیت کامل را برای شما به ارمغان بیاورد.

معایب استفاده از سرور مجازی

VPS مزایای زیادی دارد اما یک پلتفرم کامل نیست و همچنین دارای معایبی است. در بین این معایب می توان به دوموردزیر اشاره کرد.

  1. در مقایسه با هاست اشتراکی گران تر است
  2. ممکن است مجبور شوید سرور خود را مدیریت کنید و بدون مهارت های فنی انجام این کار دشوار خواهد بود

قبل از تهیه سرور مجازی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

برای خرید سرور مجازی انتخاب سرور مجازی  که برای شما مناسب باشد بسیار مهم است. در واقع هزاران ارائه دهنده سرور مجازی وجود دارد، اما وظیفه شما این است که نیازهای میزبانی خود را بدانید و گزینه هایی را انتخاب کنید که به بهترین نحو آن را برآورده کند.

بنابراین، قبل از اینکه یک VPS را انتخاب کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید ابتدا در نظر بگیرید.

۱٫ رم :

همانطور که می دانید ‌RAM یا Random Access Memory گونه‌ای از حافظه برای ذخیره‌سازی داده‌هاست که اجازه می‌دهد فایل‌ها در مدت زمانی کوتاه نوشته و خوانده شوند. ظرفیت رم بیشتر، می توانید وب سایت هایی با محتوای مختلف را با کارایی بیشتری را ساپورت کند. در نتیجه وب سایت مشکلی در سرعت بارگذاری نخواهد داشت که باعث بهبود تجربه‌ کاربری یا UX  در سایت شمامی شود. در سرور مجازی می توانید از ۲ گیگ رم انتخاب کنید انتخاب میزان رم بستگی دارد به میزان اسکریپت های فعال در سایت، در واقع هر چه فرآیند های داخل سایت بیشتر باشد و یا باز دید کنندگان بیشتر باشند به رم بالاتری نیاز است . بطور کلی کارایی سرور با افزایش رم بسیار بالاتر می رود. سرور مجازی  ایران وب داده از رم های DDR4 استفاده می شود.  رم های DDR4 باعث افزایش سرعت پردازش وب سایت یا اپلیکیشن شما خواهد شد ، مصرف برق این نوع رم ها کمتر از نسل های پیشین است ، همچنین رم های فیزیکی سرور از نوع ECC ( تکنولوژی تصحیح خطا ) می باشد.

۲٫ موقعیت فیزیکی :

با توجه به تاثیرات زیادی که موقعیت جغرافیایی سرور مجازی بر روی سئو SEO و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و به خصوص گوگل دارد انتخاب صحیح این مورد تاثیر زیادی بر گرفتن ورودی کاربران جدید داخلی و خارجی خواهد داشت.

بسیاری از افرادی که قصد خرید سرور مجازی دارند با این تردید روبرو هستند که برای میزبانی سایت خود سرور مجازی ایران را انتخاب کنند یا سرورمجازی خارج.

برای انتخاب موقعیت جغرافیای سرورمجازی خود باید نیاز های سایت و کاربران سایت بررسی شود. در صورتی که کاربران شما در داخل ایران قرار دارند و سایت شما یک سایت خدماتی و یا فروشگاهی است بهترین گزینه سرور مجازی ایران خواهد بود، و اما اگر کاربران سایت شما کاربران خارجی هستند صد در صد سرورمجازی های خارج پاسخگوی نیاز شما می باشد.

امروزه تکنولوژی cdn به افزایش دسترسی به اطلاعات بسیار کمک کرده است، که تاثیر زیادی را برای ارائه سرعت بالاتر نمایش سایت برای کاربران مهیا کرده است.  سرویس CDN باعث خواهد شد وقتی آدرس شما در فضای وب وارد می‌شود، بسته به موقعیت مکانی نسبی کاربر، درخواست او به نزدیک‌ترین سرور محلی ارسال شود. در آن سرور نسخه‌ای از محتوای وب‌ سایت شما به شکل ذخیره‌شده وجود دارد. بنابراین با سرعت بسیار بیش‌تری محتوا به کاربر نشان داده می‌شود. در این حین، ضمن این‌که ترافیک زیادی به سمت سرور اصلی نمی‌رود، تنها مواردی که به طور دایمی درحال تغییر هستند از سرور اصلی دریافت می‌شوند. باقی موارد به وسیله‌ی سرورهای محلی CDN تامین می‌گردد. این روش تاخیر بارگذاری وب‌سایت شما را تا ۷۳ درصد کاهش می‌دهد.

۳٫ پهنای باند و فضای ذخیره کافی :

هرچه پهنای باند بیشتر باشد اطلاعات در زمان کمتر و سریعتر انتقال پیدا میکنند و این بر سرعت سایت شما بسیار تاثیر گذاراست پس مسائله پهنای باند سرورمجازی نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید. میزان هارد دیسک یا فضایی که برای اطلاعات وب سایت نیاز دارید نیز بسیار پر اهمیت است که بسته به نوع وب سایت و نیاز های شما متفاوت است. جدیدترین نوع هارد، هارد های SSD NVMe می باشند که می تواند سرعت سایت را تا ۲۰ برابر نسبت به هاردهای SSD افزایش دهند. وب داده سرور مجازی NVMe از لوکیشن های مختلف دنیا و همچنین سرور مجازی ایران با هارد NVMe ارائه می دهد که قیمت بسیار مناسب دارند و دارای کانفیگ و پشتیبانی رایگان می باشند.

۴٫ قیمت

هزینه ای که شما می خواهید هر ماه پرداخت کنید بسیار اهمیت دارد، بنابراین از منابع VPS مورد نیاز برای وب سایت خود مطمئن شوید و سپس به دنبال سرورمجازی متناسب با منابع مورد نیاز خود باشید. همچنین، شرکت هاستینگی را برای خرید سرور مجازی انتخاب کنید که ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهد. به این ترتیب می توانید عملکرد و کیفیت VPS را آزمایش کنید و در صورتی که نیاز شما را برآورده نکرد، سفارش خود را لغو کنید.

۵٫ Uptime و امنیت

از آنجا که نمی توان ساعات کاری برای وب سایت شخص کرد، سرور میزبانی سایت شما باید از بهترین آپتایم برخوردار باشد. از بین شرکت های ارائه دهنده های سرور مجازی شرتی را انتخاب کنید که سرور های آن از آپتایم ۹۹٫۹% برخوردار باشند. زیرا در غیر اینصورت ممکن است در ساعاتی از شبانه روز وب سایت شما برای کاربران باز نشود و کسب و کارتان دچار مشکل شود.

۶٫ پشتیبانی

با میزبانی همراه شوید که پشتیبانی ۲۴/۷/۳۶۵ را نیز ارائه می دهد. به این ترتیب، اگر با مشکلات فنی مواجه شدید، می‌توانید در هر زمان از شبانه روز آن را حل کنید.

۷٫ خدمات پشتیبان گیری

همیشه داشتن یک نسخه پشتیبان برای زمانی که مشکلات احتمالی برای سایت پیش می آید کاری لازم و ضروری است. ممکن است مشکلی در سرور مجازیتان  پیش بیاید یا دیتابیس سایتتان به مشکل بخورد در این صورت چکاری می توان انجام داد ؟ اگر بک آپی نداشته باشید، باید سایتتان را از نقطه ۰ شروع کنید ! این یعنی صرف کردن وقت ، زمان و هزینه بسیار زیاد تا به رسیدن به جایگاهی که قبل از خراب شدن / سرورتان داشته اید .تمامی  سرور مجازی وب داده، به همراه خود دارای یک فضای بک‌آپ رایگان هستند. این مورد به مشترکین امکان می‌دهد تا از طریق پنل مدیریت سرور، از سیستم خود در فواصل زمانی منظم به صورت خودکار بک‌آپ بگیرند و در هنگام نیاز آن را بازیابی نمایند. لازم به ذکر است پشتیبان‌گیری از این طریق از کل فضای سرویس گرفته می‌شود. این فضا تنها گنجایش یک نسخه بک‌آپ را دارد و هر نسخه ایجاد شده جایگزین نسخه قبلی می‌شود.

سرور مجازی را برای اولین بار از کجا تهیه کنم؟

شرکت وب داده، یکی از نام‌ آشنا ترین شرکت‌ها برای تولید و عرضه سرور مجازی می باشد. این شرکت سرور مجازی ایران و سرور اختصاصی ایران با بهترین کیفیت ارائه می دهد که در مقایسه با سایر شرکت‌های ارائه دهنده  سرور مجازی و سرور اختصاصی ، هم ازلحاظ کیفیت و هم ازلحاظ مناسب بودن قیمت در جایگاه بالاتری قرار دارد.

اگرشما هم برای اولین بار قصد خرید سرور مجازی دارید و قصد انتقال وب سایت یا وب سایت های خود را از یک میزبانی اشتراکی به سرور مجازی دارید، با خیال راحت شرکت وب داده را انتخاب کنید. سرور مجازی وب داده  تمام مواردی که در بالا ذکر شد را پشتیبانی می کند و نکته مثبت و قابل توجهی که با خرید سرور مجازی از شرکت وب داده می توانید در اختیار داشته باشید، کانفیگ رایگان سرور به همراه انتقال کامل وب سایت های شما بصورت کاملا رایگان می باشد.

چکیده

اگر صاحب یا طراح یک سایت هستید، یا میزبانی سایت های زیادی را بر عهده دارید و به منابع بالاتری نیاز دارید یا در سایت ها و صرافی های خارجی فعالیت دارید و نیاز به آی پی خارج دارید، و هر فعالیتی که نیاز به اینترنت با سرعت بسیار بالا دارید از انواع سرور مجازی وب داده مانند سرور مجازی ایران، سرور مجازی ترید و یا سرور مجازی بورس استفاده کنید. سرور مجازی  وب داده ، با استفاده از سخت افزار های HP و بهترین دیتاسنتر های ایران و سراسر جهان  ارائه می شود ، شما میتوانید با خیال راحت سرور مجازی خود را در هر ساعتی از شبانه روز با سیستم عامل دلخواه و درخواستی تان به طور ۱۰۰% اتوماتیک تحویل بگیرید. استفاده از پورت ده گیگ، هارد NVMe، سرور HP نسل ۹، پهنای باند نامحدود ویژگی های یک سرور مجازی وب داده می باشد.

در صورت داشتن هر گونه سوال و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سرور مجازی و اختصاصی از کشورهای مختلف سراسر دنیا می توانید با شماره ۰۲۱-۹۱۳۰۰۲۱۰ تماس حاصل فرمایید .

آدرس وب سایت وب داده :

https://webdade.com

خرید سرور مجازی ایران :

https://webdade.com/iran-vps-server

سفارش دامنه امارات : 

https://webdade.com/domain-registration-ae

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *