ده نکته مهم که پیش از خرید اینترنتی لپ‌ تاپ باید بدانید

ده نکته مهم که پیش از خرید اینترنتی لپ‌ تاپ باید بدانید
  • 1401/6/18
  • گویا آی تی
  • 2

خرید اینترنتی، با سرعت بسیار زیادی جایگزین خرید حضوری شده است. از دلایل بزرگ این اتفاق، می‌توان به هزینه و زمان رفت و آمد اشاره کرد. در دنیای پرمشغله امروز، هر چیزی را می‌توان خریداری کرد. کالاهای دیجیتال، مانند لپ‌تاپ نیز از آن دسته مواردی هستند که می‌‌توان به راحتی و به صورت آنلاین خریداری کرد.  اما سوال پیش می‌آید، که برای خرید همچین کالای گران و ارزشمندی، چه نکاتی را باید رعایت کنیم و یا به چه نکته‌هایی باید توجه کنیم؟ در ادامه، شما را در جریان نکات مهمی قرار خواهیم داد که دانستن آن‌ها، برای انجام یک خرید خوب و موفق، الزامی است.

1. بررسی دقیق مشخصات محصول

شما به عنوان یک خریدار، قطعاً می‌دانید که از محصولی که می‌خواهید بخرید، چه می‌خواهید. یک سایت خوب و معتبر، همیشه اطلاعات دقیق محصولات خود را برای مطالعه مشتریان قرار خواهد داد. توجه داشته باشید که، بسیاری از مشکلاتی که هنگام خرید پیش می‌آید، مربوط به عدم مطالعه صحیح مشخصات محصول می‌باشد. پس توجه داشته باشید که پیش از خرید محصولات مورد نظرتان، حتماً مشخصات را دقیق و کامل مطالعه کنید، چرا که مسئولیت مشکلات به‌وجود آمده ناشی از عدم مطالعه صحیح مشخصات، کاملاً برعهده مشتری است و هیچ سایتی مقصر خرید اشتباه شما نخواهد بود.

 

2. خرید از سایت‌های اینترنتی معتبر

فروشگاه‌های اینترنتی متعددی وجود دارند که آماده خدمات‌رسانی و فروش محصولات خود به شما هستند. اما این سوال پیش می‌آید که آیا تمامی این سایت‌ها معتبر هستند؟ پاسخ به این سوال قطعاً منفی خواهد بود. یک فروشگاه معتبر ، دارای نماد اعتماد الکترونیکی است. عدم وجود این نماد،‌ یکی از مواردی است که می‌تواند شما را در مورد تصمیم خود برای خرید از یک سایت، منصرف کند.

در هنگام انتخاب و خرید موارد ارزشمندی مانند لپ‌تاپ، همیشه سعی کنید دنبال سایت‌هایی بگردید که از همه جهت، معتبر‌ترین هستند و نام آن‌ها برای افراد بسیاری آشنا است. برای مثال، فروشگاه اینترنتی کالاوما ، دارای تمامی صفاتی است که یک سایت اینترنتی معتبر برای خرید لپ‌تاپ باید داشته باشد.

3. مطالعه دقیق نقد و بررسی محصول

توجه کنید که مطالعه مشخصات محصول به تنهایی کافی نیست و برای افزایش دانش خود درباره محصولی که می‌خواهید خریداری کنید، باید نقد و بررسی آن محصول را هم مطالعه نمایید. نظرات افرادی که تجربه‌ی خرید محصول مشترکی را داشته‌اند، می‌تواند به شما دید واقع‌بینانه‌ای بدهد.

4. آگاهی کامل از حقوق خود در جایگاه مشتری

همه‌ی خریداران در جایگاه مشتری، دارای حقوقی هستند که پیش از خرید، باید از این حقوق مطلع باشند. هر سایت، برای مشتریان و خریداران خود، قوانینی قرار داده است که ممکن است با سایت‌های دیگر متفاوت باشد. خوب است پیش از انجام خرید خود، از تمامی این موارد اطلاع داشته باشید که بعدها دچار مشکل نشوید.

5. مقایسه قیمت محصول و اطلاع از نوسانات بازار

هر محصول در هر سایتی، ممکن است دارای قیمت‌گذاری متفاوتی باشد. همچنین، به دلیل نوسانات ارزی، ممکن است در روز‌های مختلف، شاهد قیمت‌های متفاوتی باشید که شاید بعد از مدتی برای شما مناسب نباشد. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید پیش از اقدام به خرید، قیمت چند سایت را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت،‌ خرید خود را از سایت معتبری که قیمت مناسب‌تری برای شما دارد، ثبت نمایید.

6. اطمینان از امنیت سایت

اگر قصد خرید از سایتی را دارید، بهتر است از امنیت آن مطمئن شوید. مخصوصاً اگر برای نخستین بار از یک سایت خرید می‌کنید. توجه داشته باشید که سایت دارای گواهی SSL باشد. اگر نماد قفل را در بالای نوار مرورگر می‌بینید، به معنای وجود این گواهی است. توجه داشته باشید که آدرس وب باید به جای  http://با https:\\  شروع شود.

7. استفاده از URL دقیق سایت

خرید اینترنتی، کار بسیار راحتی است اما درباره مواردی مانند لپ‌تاپ، همیشه باید احتیاط کرد. سعی کنید از تنبلی فاصله بگیرید و URL سایتی که می‌خواهید خریدتان را از آن ثبت کنید را تایپ کنید. این کار می‌تواند باعث جلوگیری از ورود شما به لینک‌های مخرب شود.

توجه داشته باشید که آمار مجرمان و جرائم اینترنتی روز به روز در حال افزایش است، پس رعایت نکات امنیتی، تا حد بسیار زیادی می‌تواند از رخ‌ دادن مشکل جلوگیری نماید.

اطلاعات سایتی را که می‌خواهید از آن خرید کنید را همیشه برای خود نگه دارید تا به مرور زمان، دچار مشکل نشوید. توجه داشته باشید که سایت‌های معتبر، معمولاً دارای یک سری سیاست‌های مشترک مانند ضمانت بازگشت وجه هستند و در مورد حفظ حریم شخصی، دارای تفکراتی هستند که به مشتری احساس اطمینان و آرامش می‌دهند.

8.  اطمینان از گارانتی و خدمات پس از فروش

کالایی مانند لپ‌تاپ و موارد این‌چنینی که دارای قیمت بالایی هستند،‌ همیشه باید با یک گارانتی معتبر تهیه شوند. وجود گارانتی به این معنی است که فرد می‌تواند اطمینان کامل داشته باشد که در صورت بروز هرگونه ایراد درونی مربوط به خود دستگاه، می‌تواند برای تعمیر یا تعویض کالای خود به صورت کاملاً رایگان اقدام نماید. در این سال‌های اخیر، به دلیل بالا رفتن قیمت کالاها، خرید یک محصول با گارانتی و خدمات پس از فروش، می‌تواند یک انتخاب عاقلانه باشد.

9. اطمینان از روش و زمان دقیق ارسال

در هنگام خرید اینترنتی، روش ارسال و اطلاع از زمان دقیق ارسال کالا، امر بسیار مهمی است. یک فروشگاه اینترنتی معتبر، برای زمان و نوع ارسال کالا، به شما حق انتخاب می‌دهد. از این جهت، شما می‌توانید به راحتی از زمان و روش ارسال کالای خود، اطلاع کامل داشته باشید.

10. پرداخت با رمز دوم پویا و استفاده از درگاه‌های امن

خرید یک لپ تاپ خوب، برای مثال خرید لپ تاپ اچ پی ، معمولاً دارای هزینه‌های اصلی و جانبی متعددی است. از طرفی، حساب بانکی شما می‌بایست پس از خرید، در امنیت کامل قرار گیرد. به همین دلیل، شما باید از سایت‌های معتبری استفاده کنید، که درگاه پرداخت امنی دارند. رمز دوم‌های پویا نیز می‌توانند کمک بزرگی باشند. توجه داشته باشید که امنیت خرید،  مهم‌ترین نکته در خرید‌های اینترنتی می‌باشد.

کلام آخر

در مقاله بالا، به ۱۰ نکته بسیار مهم درباره خرید اینترنتی پرداختیم، که لازم است هر کسی پیش از اقدام به خرید، از آن‌ها آگاه باشد. فروشگاه اینترنتی کالاوما، یک پیشنهاد بسیار مطمئن، امن و قابل اعتماد برای تمامی افرادی است که قصد دارند کالای دیجیتال، نظیر لپ‌تاپ را تهیه نمایند. امید است با رعایت تمامی نکات ذکر شده، هرگز دچار مشکلات مربوط به خرید اینترنتی نشوید.

 

سایت : www.kalaoma.com

آدرس دفتر مرکزی : تهران، چهار‌راه ولی‌عصر، مجتمع تجاری ابریشم، طبقه ۸ واحد ۸۰۶

شماره تماس : ۶۲۹۹۹۸۱۹ -۰۲۱

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. من از کالاوما خرید کردم قبلا و اتفاقا لپ تاپ اچ پی هم خریدم، به صورت حضوری تحویل گرفتم همونجا برام ویندوز ریختن و سیستمم رو کامل و آپدیت بهم تحویل دادن، واقعا پیگیری خوبی داشتن و از لپ تاپمم راضیم.
    ممنونم از مقالتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *