راه های افزایش فروش فروشگاه

راه های افزایش فروش فروشگاه
  • 1401/6/21
  • گویا آی تی
  • 0

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا اغلب کارها، به‌صورت اینترنتی قابل انجام باشند. انجام کارهای اینترنتی معمولا در زمان کوتاهی انجام می‌شود و مزایای بی‌شماری دارد؛ همین مزایا باعث شده تا اغلب مردم، تمایل زیادی به خرید اینترنتی نشان دهند. می‌توان گفت که امروزه یکی از سریع ترین راه‌های پیشرفت برای فروشندگان، طراحی سایت فروشگاهی است. ساخت فروشگاه اینترنتی مزایای بی‌شماری دارد که باعث می‌شود خریدار و فروشنده سود بی‌شماری از این نوع معامله ببرند؛ اما برای افزایش فروش یک فروشگاه چه می‌توان کرد؟ پس از ساخت سایت فروشگاهی چه اقداماتی باعث بیشتر دیده شدن و شناخته شدن و درنهایت فروش بیشتر یک فروشگاه می‌شود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین روش‌های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی بپردازیم.

 

طراحی سایت فروشگاهی

بهره‌گیری از یک فروشگاه‌ساز و ساخت فروشگاه اینترنتی، باعث می‌شود تا شما در هزینه‌هایی مانند قبض آب، برق و گاز صرفه‌جویی کنید؛ همچنین در فروشگاه اینترنتی شما نیاز به کارمندان زیادی ندارید و می‌توانید بخش عظیمی از کار را بر عهده بگیرید که این موضوع باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های طراحی سایت فروشگاهی، عدم محدودیت مکانی و زمانی است. مشتریان شما از هر مکان و در هر زمانی می‌توانند ۲۴ ساعته در طول شبانه روز اقدام به خرید نمایند؛ بنابراین شانس بیشتری برای فروش دارید. چند روش مهم برای افزایش فروش به شرح زیر است:

  • ایجاد برنامه‌های برای وفادار‌سازی مشتریان

یکی از مهم‌ترین و بهترین راه افزایش فروش، داشتن مشتریانی وفادار است. مشتری وفادار نه تنها برای رفع نیاز خود به شما مراجعه می‌کند، بلکه شما را به اطرافیان خود معرفی می‌کند و باعث جذب مشتریان جدید می‌شود. باید برای وفادارسازی مشتریان خود برنامه‌هایی تدارک ببینید تا بتوانید در کسب‌وکارتان به موفقیت برسید. راه‌های زیادی برای وفادارسازی مشتری وجود دارد؛ ارسال رایگان، کد تخفیف‌های مخصوص و منحصربه‌فرد، ارسال پیامک‌هایی مبنی بر موجود شدن یک محصول و یا اطلاع‌رسانی در مورد تخفیف‌هایی که بر روی کالاهای خاصی اعمال شده است، از رایج ترین روش‌هاست.

  • ارائه خدمات خوب به مشتری

ارائه خدمات خوب باعث می‌شود مشتری از شما راضی باشد. مشتری راضی درواقع همان مشتری است که در آینده تبدیل به مشتری وفادار شما می‌شود. طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به‌نحوی انجام دهید که مشتری در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ سوالات خود را دریافت کند یا بتواند مشکلات خود را پیگیری کند. فراموش نکنید که حتی اگر محصول بی‌کیفیتی به مشتری ارائه دهید، اما پس از آن پشتیبانی مناسبی داشته باشید و بتوانید دغدغه‌های مشتری خود را حل کنید، هیچ‌گاه از ذهن مشتری پاک نمی‌شود؛ بنابراین در طراحی سایت فروشگاهی این نکته مهم را فراموش نکنید.

  • ایجاد راه‌های پرداخت امن و آسان

پرداخت اینترنتی همواره برای عده‌ای با استرس همراه بوده است. آمار کلاهبرداری‌های اینترنتی به حدی زیادی شده است که اغلب مشتریان از هک شدن و خالی شدن حساب بانکی خود می‌ترسند. پرداخت امن به مشتریان کمک می‌کند تا با خاطری آسوده به خرید بپردازند. هنگام طراحی سایت فروشگاهی به نکات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی توجه کنید و از طراح بخواهید از درگاه پرداختی امن و مطمئن استفاده کند که در عین حال فرایند پرداخت را ساده کرده است. گذراندن مراحل طولانی و پیچیده برای پرداخت باعث می‌شود مشتری بی‌حوصله شود؛ در این حالت یا از خرید منصرف می‌شود و یا برای خریدهای بعدی شما را انتخاب نمی‌کند.

  • اعتمادسازی و خلق ارزش

جلب اعتماد مشتری مهم‌ترین تقویت‌کننده برای افزایش فروش است. هنگامی‌که مشتری به شما اعتماد می‌کند، حتی برای رفع کوچک‌ترین و کم‌ارزش‌ترین نیازهای خود به شما مراجعه می‌کند. مشتری که به شما اعتماد دارد، شما را به اطرافیان خود معرفی می‌کند تا آن‌ها نیز از خدمات شما بهره ببرند. این مشتری در هر شرایطی و با وجود هرگونه مشکلی، شما را رها نمی‌کند و اقدام به خرید از فروشگاه شما می‌نماید.

خلق ارزش یعنی شما به مشتری خود بها دهید. مشتری خود را محترم بشمارید و خواسته‌های او را در اولویت بگذارید. القای احساس ارزشمند بودن به مشتری باعث می‌شود مشتری احساس خوبی نسبت به خرید از شما داشته باشد.

  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

اغلب مردم هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی، راحت‌تر هستند؛ حتی اگر طراحی سایت فروشگاهی شما در بهترین حالت ممکن صورت گرفته باشد، باز هم عده زیادی ترجیح می‌دهند که شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. معمولا رشد و پیشرفت در شبکه‌های اجتماعی در بازه زمانی کوتاه‌تری اتفاق می‌افتد. دیده شدن شبکه اجتماعی شما، دیده شدن سایت فروشگاهی شما را به همراه خواهد داشت؛ بنابراین فعالیت صحیح و اصولی در این شبکه‌ها باعث افزایش مخاطب و درنهایت افزایش فروش خواهد شد.

DIGITAL MARKETING new startup project MILLENNIALS Business team hands at work with financial reports and a laptop
  • استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار وسیع هستند و حتی در میان آن‌ها موارد رایگانی وجود دارد که بهره‌گیری از آن باعث کاهش هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات شما خواهد شد.

چند مورد از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال به شرح زیر است:

۱_بازاریابی از طریق ایمیل:

این روش یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی است که به‌صورت رایگان انجام می‌شود. در این روش شما ایمیل‌های تبلیغاتی کاملا روانشناسی شده را برای مخاطبان خود ارسال می‌کنید تا آن‌ها را به سمت فروشگاه خود هدایت کنید.

۲_بازاریابی از طریق پیامک:

اغلب ما هر روزه پیامک‌های تبلیغاتی بسیاری را روی موبایل خود می‌بینیم. این روش هزینه چندانی ندارد؛ اما معمولا در بیشتر موارد بازخورد بالایی دارد.

۳_بازاریابی از طریق محتوا:

شما یک محتوای خوب و بی‌نقص که موردنیاز اغلب مخاطبانتان است را در فروشگاه اینترنتی خود منتشر می‌کنید تا عده‌ای به سبب این محتوا، به جمع مخاطبان شما بپیوندند. در میان محتواهای خود می‌توانید محصولاتی را پیشنهاد دهید و امکان دیده شدن محصولات را بالا ببرید تا مشتریان بیشتری جذب کنید.

محتوای ویدیوئی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات گوگل، رپورتاژ و … از دیگر مواردی است که برای بازاریابی دیجیتال می‌توانید از آن استفاده کنید.

جمع بندی

امروزه فضای مجازی تاثیرات زیادی در تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها گذاشته است؛ یکی از این ابعاد، خریدوفروش اینترنتی است. راه‌های زیادی برای افزایش فروش فروشگاه‌ها وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها طراحی یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای است. ساخت سایت فروشگاهی به یک فروشنده کمک می‌کنند تا بتواند مشتریانی از تمام نقاط کشور و بدون محدودیت زمانی داشته باشد و همچنین هزینه‌های خود را تا حدود زیادی کاهش دهد؛ خرید از یک فروشگاه اینترنتی برای مشتریان نیز مزایای بی‌شماری دارد. سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز وبجار‌ راهکاری برای افزایش درآمد کسب‌وکارها است. وارد سایت وبجار شوید تا بیشتر با ما آشنا شوید و  یا برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۶۴۳۰ تماس بگیرید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *