سفرمارکت؛ مرجع خرید بلیط هواپیما از معتبرترین سایت‌های گردشگری

سفرمارکت؛ مرجع خرید بلیط هواپیما از معتبرترین سایت‌های گردشگری
  • 1401/6/21
  • گویا آی تی
  • 0

قطعاً بارها برایتان پیش آمده که به علت نبود بلیط هواپیمای مورد نظرتان سفر را به تعویق انداخته‌اید و یا به دلیل هزینه بالای تهیه بلیط، به طور کل از مسافرت رفتن اجتناب کرده‌اید. در این یادداشت قصد داریم که معتبرترین سایت خرید بلیط هواپیما یا همان پلتفرم سفرمارکت را به شما معرفی کنیم. به احتمال خیلی زیاد این نام را زیاد شنیده‌اید اما می‌خواهیم شما را بیشتر با طرز کار این سایت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

۱)چگونه می‌توانیم از سفرمارکت بلیط هواپیما تهیه کنیم؟

سفرمارکت مرجع بلیط هواپیما از انواع سایت‌های گردشگری و آژانس‌های مسافرتی است. برای شروع کافی است که تاریخ دقیق سفرتان را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن مبدا و مقصدتان، تعداد نفرات همراه در سفرتان را در کادر وارد  کنید. حالا با لمس دکمه جستجو صدها سایت گردشگری روی صفحه شما نمایان می‌شود. بر اساس مقدار بودجه‌ای که برای این سفر در نظر گرفته‌اید می‌توانید بلیط هواپیمای مورد نظرتان را رزرو و پرداخت کنید. با این کار دیگر دردسر رفت و آمد در خیابان‌های شلوغ و ماندن در ترافیک را ندارید و به سرعت می‌توانید بهترین و ایده آل‌ترین بلیط هواپیما به مقصد خود را دریافت کنید.

 

۲) چرا سفرمارکت مرجع معتبرترین بلیط‌های هواپیما است؟

حالا لازم است که به طور تخصصی‌تر راجع به ویژگی‌های سفرمارکت صحبت کنیم. احتمالا این سوال در ذهن شما نیز نقش بسته که به چه علت است که سفرمارکت را به عنوان مرجع مناسبی برای خرید بلیط هواپیما می‌دانیم؟ در ادامه قصد داریم دلایل موجود در این باره را با یکدیگر بررسی کنیم.

اولین موردی که سایت سفرمارکت را از دیگر رقبا متمایز می‌کند؛ پوشش پروازی گسترده است. به عبارت دیگر این موضوع نشان دهنده آن است که سفرمارکت به طور همزمان با صدها آژانس هواپیمایی کار می‌کند و شما برای انتخاب محدود به یک آژانس نیستید. در سفرمارکت می‌توانید بر اساس نیاز خود ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مورد نظرتان را پیدا کرده و بدون فوت وقت بلیط هواپیما را تهیه کنید.

 

دومین موردی که جزو ارکان اصلی سایت سفرمارکت به شمار می‌رود پشتیبانی پیوسته است. البته به غیر از اینکه شما به طور اختصاصی از طرف هر کدام از شرکت‌های هواپیمایی پشتیبانی می‌شوید، از طریق سایت سفرمارکت نیز می‌توانید سوالات، انتقادات و یا جا به جایی تاریخ بلیط را انجام دهید و خیالتان بابت اعتمادی که به ما می‌کنید راحت باشد. البته همان‌طور که قابل حدس است این شرایط در صورتی اتفاق می‌افتد که تمام سایت‌های گردشگری موجود در سفرمارکت دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد باشند و مجوزهای رسمی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و غیره را اخذ کرده‌اند. پس این موضوع را نیز اضافه می‌کنیم که تمامی آژانس‌های موجود برای تهیه بلیط هواپیما همگی مجوزهای لازم را دارا هستند.

 

۳) مزایای خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

اگر بخواهیم به صورت معمول خرید بلیط هواپیما را از آژانس‌های هواپیمایی تهیه کنیم می‌دانیم که چه مشکلاتی پیش رویمان است. مثلا باید منتظر بمانیم تا باجه مورد نظرمان خالی شود و به عبارتی معطلی دارد. ممکن است در نهایت بلیطی را برای شما ثبت کنند که به اجبار برای انتخاب صندلی آن نقشی نداشته باشید و یا بدون اطلاعات راجع به شرکت‌های هواپیمایی موجود، یکی را به صلاح دید خودشان برای شما ثبت کنند. شاید با خود فکر کنید که حداقل بلیط کاغذی در نهایت در اختیارتان است و برای سوار شدن خیالتان راحت‌تر است اما باید بگوییم که تنها شماره ثبت بلیط هواپیما کافی بوده و نیازی به چاپ بلیط نخواهید داشت. حالا قصد داریم به صورت واضح و شفاف مزایای خرید بلیط از سفرمارکت را با یکدیگر بررسی کنیم. اگر تصمیم دارید خود را به یک سفر میهمان کنید و هنوز بلیط هواپیما را تهیه نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم ویژگی‌های فوق العاده و منحصر به فرد سایت سفرمارکت را بخوانید.

 

اولین موردی که در این سایت وجود دارد و محبوب همگان است جستجوی آسان و اطلاعات دقیق در مورد ایرلایت‌ها است. به عبارت دیگر زمانی که در قسمت خرید بلیط هواپیما وب سایت سفرمارکت، نام مبدا، مقصد و تاریخ دقیق سفر خود را جستجو کنید، همه پروازهای موجود در آن تاریخ با درج قیمت برای هر پرواز، به شکل کادرهایی به شما نمایش داده می‌شود. بدیهی است که اطلاعاتی که در این کادرها می‌بینید اطلاعات مهم و اساسی هر پرواز است که شامل مدت زمانی که در حال پرواز هستید، مکان توقف (البته این مورد تنها در پروازهای ترانزیت وجود دارد)، نوع پرواز که یا چارتری است یا سیستمی، نام دقیق ایرلاینی که قصد سفر با آن را دارید، ساعت پرواز و فرود آگاهی‌های لازم شما درباره پرواز است که به صورت دقیق در اختیارتان قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از مزیت‌های سفرمارکت وجود فیلترهای کاربردی در هنگام جستجو است. به عنوان مثال شاید بخواهید که بلیط هواپیما را فقط از یک ایرلاین خاص تهیه کنید. یا مثلا در نظر داشته باشید که فیلتر را روی ارزانترین بلیط هواپیما تنظیم کنید تا سفری اقتصادی‌تر داشته باشید. پس از نمایش نتایج جستجو، شما می‌توانید با فیلترهای کاربردی و هدفمند، گزینه‌های پیش روی خود برای انتخاب و خرید را محدود کنید و انتخاب آسان و  دقیق‌تری داشته باشید. یا برعکس فقط به دنبال خرید بلیط فرست کلاس هستید می‌توانید با تنظیم کردن فیلتر به سادگی و به سرعت به لیست این گونه پروازها دسترسی داشته باشید. راستی این مورد در شرایطی است که قیمت همه پروازها در لیستی به شما نمایش داده می‌شود. مثلا اگر بخواهید از تهران به استانبول که از پرطرفدارترین مقاصد است سفر کنید تمامی کارت‌های پرواز را به شما نشان می‌دهد حال می‌توانید با کلیک روی این کادر لیست ایرلاین‌های این پرواز را ببینید و بر اساس بودجه و یا دلخواهتان آن را خریداری کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که در تمامی مراحل قیمت‌ها پیش روی شماست و هیچ چیزی نیست که در پشت صحنه اتفاق بیفتد!

 

تقویم قیمتی یکی دیگر از مزایای خرید بلیط اینترنتی هواپیما از سفرمارکت است. مثالی را در خصوص همان پرواز تهران به استانبول که از پرترددترین پروازهاست به شما می‌گوییم. در این گونه پروازها ممکن است که مناسبت‌های مختلف و یا تعطیلات آخر هفته روی قیمت آن تاثیر گذار باشد به همین اگر شما یک تاریخ خاص را انتخاب کرده باشید با انتخاب گزینه تقویم قیمتی می‌توانید بلیط‌های ارزان قیمت روزهای قبل و یا روزهای بعد از تاریخ مورد نظرتان را ببیند و بر اساس صلاح دیدتان بلیط هواپیما را تهیه کنید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که کمترین قیمت‌ها در کل بازه یک ماهه هم با رنگ سبز مشخص می‌شوند پس می‌توانید با نیم نگاهی به آن‌ها از هزینه‌های گزاف که به دلیل پیک تعطیلات و یا مناسبت‌ها به وجود آمده جلوگیری کنید.

به عنوان آخرین مورد به یک موضوع مهم یعنی لحظه پرداخت بلیط می‌رسیم. شاید این لحظه برای افرادی که کمتر خرید اینترنتی انجام داده‌اند کمی سخت باشد و اعتماد برای آن‌ها هنوز به طور کامل شکل نگرفته باشد اما باید بگوییم که درگاه پرداخت سفرمارکت کاملا ایمن است و پس از انتخاب پرواز و سایت فروشنده بلیط سفر، شما به آن سایت هدایت می‌شوید. حال با تکمیل فرایند خرید، در درگاه امن بانکی و در شرایطی که اطلاعات شما محفوظ است پرداخت را انجام می‌دهید و در نهایت بلیط صادرشده برای شما ایمیل می‌شود. به طور کلی تمام مراحل با نظارت نهادهای مربوطه انجام شده و بلیط شما به راحتی در دسترستان قرار خواهد گرفت.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *