آیا یادگیری زبان سوئدی سخت است؟

آیا یادگیری زبان سوئدی سخت است؟
  • 1401/7/2
  • گویا آی تی
  • 0

 

هیچ کس نمی خواهد شروع به یادگیری یک زبان سخت کند. بنابراین، اگر به فکر یادگیری زبان سوئدی هستید، بهتر است از قبل بدانید که آیا سوئدی زبان سختی برای یادگیری است یا خیر؟ اگر می دانید چقدر سخت است، می توانید بفهمید که یادگیری سوئدی چقدر طول می کشد. یک چیز مسلم است: یادگیری زبان سوئدی آسان تر از کنار هم قرار دادن کابینت IKEA است.

صرف نظر از آنچه در اینجا پیدا می کنید، سوئدی یک زبان عالی است که قطعا ارزش یادگیری را دارد. دلایل زیادی وجود دارد که سوئدی صحبت کردن می تواند زندگی شما را بهبود بخشد. و اگر می دانید چگونه زبان سوئدی را به خوبی یاد بگیرید، قطعا یک امتیاز است. اما، البته، بهتر است بدانید که در صورت شروع، چه مدت زمان نیاز دارید.

 

آیا سوئدی به انگلیسی نزدیک است؟

اول از همه، اجازه دهید توضیح دهیم که هیچ زبان آسان یا سختی وجود ندارد. زبان هایی وجود دارند که از زبان مادری شما دورتر هستند. بنابراین، برای رسیدن به روانی زمان و تلاش بیشتری لازم است. اما، دیگران نزدیک‌ تر هستند، بنابراین وقتی آن را یاد می‌گیرید، مزیتی خواهید داشت. اما هیچکدام سخت تر و آسان تر نیستند. فقط زمان بیشتری می برد.

زبان سوئدی بسیار نزدیک به انگلیسی است. هر دو بخشی از خانواده زبان آلمانی هستند. البته سوئدی یک زبان آلمانی شمالی است در حالی که انگلیسی بخشی از گروه ژرمنی غربی است. اما، هنوز چیزهای زیادی بین این دو زبان به اشتراک گذاشته شده است. بنابراین، اگر زبان مادری شما انگلیسی است یا قبلا انگلیسی صحبت می کنید، همه این شباهت ها یادگیری سوئدی را آسان تر می کند.

 

آیا یادگیری زبان سوئدی سخت است؟

اما، شما به اینجا آمدید تا بفهمید سوئدی چقدر سخت است. و اگر اصرار دارید، می توانیم یک عدد روی آن بگذاریم. مؤسسه خدمات خارجی ایالات متحده (FSI) همه زبان ها را دسته بندی کرد. آنها را با نحوه دستیابی افراد بومی انگلیسی به تسلط مقایسه کردند. سپس آنها را از ۱ تا ۵ را علامت گذاری کردند، یکی زبان آسان برای یادگیری (مانند فرانسوی و آلمانی) و ۵ دشوارتر (مانند چینی و ژاپنی).

بر اساس FSI زبان سوئدی یک زبان رده ۱ است. این بدان معنی است که یادگیری آن برای انگلیسی زبانان بومی به همان اندازه یادگیری فرانسوی یا اسپانیایی آسان است. بنابراین، این زبان سوئدی را به یکی از آسان‌ترین زبان‌ ها برای یادگیری تبدیل می‌ کند. این برای کسانی که می خواهند تحصیلات خود را شروع کنند بسیار امیدوار کننده است.

 

یادگیری زبان سوئدی چقدر طول می کشد؟

اینکه یادگیری یک زبان چقدر سخت است مستقیماً با مدت زمان یادگیری آن مطابقت دارد. بنابراین، هرچه سخت‌ تر باشد، رسیدن به روانی بیشتر طول می‌کشد. از آنجایی که سوئدی یک زبان رده ۱ است، FSI همچنین به مدت زمانی که طول می کشد تا کاملاً مسلط باشد، یک عدد اختصاص داده است.

برای رفتن از دانش صفر به صحبت کردن روان با مردم محلی به زبان سوئدی، یک فرد متوسط انگلیسی زبان مادری به ۱۱۰۰ ساعت مطالعه نیاز دارد. اما البته، این فقط یک دستورالعمل تقریبی است.

یک سازمان دولتی نمی داند چقدر انگیزه دارید. یا از چه روش های یادگیری زبان استفاده می کنید. داشتن بهترین برنامه یادگیری زبان می تواند این زمان را کاهش دهد.

 

دلایل یادگیری زبان سوئدی آسان تر از آنچه فکر می کنید

بنابراین، چرا سوئدی به سخت‌ تر از آنچه که هست شهرت دارد؟ من شخصاً وایکینگ ها را مقصر می دانم. این افراد بسیار ترسناک باید به زبانی واقعاً سخت و پیچیده صحبت کرده باشند. یا شما اینطور فکر می کنید.

در واقع، دلایل زیادی وجود دارد که سوئدی را یکی از آسان ‌ترین زبان‌ ها برای یادگیری می‌ دانند. در اینجا مهم ترین دلایلی وجود دارد که چرا یادگیری زبان سوئدی آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست.

  1. سوئدی از حروف لاتین استفاده می کند

درست مانند انگلیسی، سوئدی از حروف لاتین استفاده می کند. الفبای سوئدی ۲۹ حرف دارد: ۲۶ حرف معمولی به اضافه ۳ کاراکتر خاص. اما، حتی این شخصیت های خاص نیز آشنا خواهند بود.

  1. گرامر سوئدی آشنا خواهد بود

وقتی صحبت از آشنا شد، از آنجایی که انگلیسی و سوئدی ریشه های یکسانی دارند، درک منطق زبان برای بسیاری از زبان آموزان آسان تر است. صرف فعل نیز مثل آب خوردن برای یادگیری خواهد بود. بنابراین، از دستور زبان سوئدی نترسید.

  1. زبان سوئدی دارای کلمات هم خانواده و قرضی زیادی است

از آنجایی که انگلیسی و سوئدی ریشه های یکسانی دارند، بسیاری از واژگان یکسان یا مشابه هستند. بنابراین، شما قبلاً بسیاری از واژگان سوئدی را می دانید. این امر یادگیری زبان سوئدی را بسیار آسان می کند.

اما، مراقب باشید. در زبان سوئدی همزادگان کاذب نیز وجود دارد. اینها کلماتی هستند که شبیه به هم هستند اما معانی کاملاً متفاوتی دارند.

  1. جنسیت سوئدی ادغام شده است

یکی از چیزهای سخت‌ برای یادگیری در مورد سوئدی جنسیت است. قبلاً سه جنسیت وجود داشت: مذکر، مؤنث و خنثی. برای یک انگلیسی زبان مادری، داشتن جنسیت اشیا مفهوم جدیدی است.

امروزه هنوز سه جنس در گویش سوئدی وجود دارد. اما در استاندارد رایج سوئدی، جنسیت مذکر و مؤنث با هم ادغام شدند. بنابراین، اکنون فقط جنسیت مشترک و خنثی وجود دارد. این امر یادگیری زبان سوئدی را کمی آسان تر از آلمانی می کند، که در آن شما هنوز سه جنسیت دارید.

 

کلاس های آموزش زبان سوئدی در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا با توجه به گسترش و اهمیت زبان سوئدی به برگزاری کلاس آموزش زبان سوئدی به صورت خصوصی و به شکل آنلاین و حضوری پرداخته است تا بتواند سهمی در آموزش این زبان داشته باشد.

کلاس های آنلاین با بالاترین کیفیت در پلتفرم اختصاصی خود موسسه بوده و با توجه به امکاناتی که این کلاس ها دارند شبیه سازی مناسب از کلاس های حضوری می باشند.

تعیین سطح و مشاوره برای ثبت نام به صورت رایگان می باشد و شما می توانید زیر نظر اساتید مجرب و نیتیولایک با یک برنامه ریزی عالی این زبان را یاد بگیرید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *