سیم و کابل تلفن و سیم های مخابراتی

سیم و کابل تلفن و سیم های مخابراتی
  • 1401/7/2
  • گویا آی تی
  • 0

یکی از دلایلی که باعث پیشرفت جوامع و گسترش ارتباطات شده، استفاده از اینترنت و مخابرات است. به همین علت میتوان گفت کابل های مخابراتی یا کابل تلفن یکی از اصلی ترین کابل هایی است که امروزه در جهان بسیار استفاده میشود و کاربرد های فراوانی دارد. این کابل ها وظیفه انتقال اطلاعات را بر عهده دارند و همچنین سیگنال های مخابراتی را میتوانند ارائه بدهند. کابل های مخابراتی از رشته هایی با رنگ های مختلف تشکیل شده. رنگ های متفاوت باعث میشود تا سیم ها تابیده نشوند و نویز ها تا حد بسیار بالایی کاهش پیدا کنند. کابل های تلفن موجود در بازار دارای سطح مقطع ، رنگ و تعداد زوج های متفاوت هستند. مصرف کنندگان با توجه به نیاز خود سیم با تعداد زوج و عایق مناسب خریداری میکنند.

مطمئنا برای شما هم پیش آمده که نیاز به کابل تلفن داشته باشید. در ادامه به سوالاتی  مانند. بهترین برند سیم و کابل تلفن کدام است؟ سیم و کابل تلفن را از کجا بخرم؟ (کدام سیم با چه سطح مقطع و چه تعداد زوج را خریداری کنم؟) و… که در هنگام خرید ممکن است ذهن خریدار را درگیر کند پاسخ می دهیم.

 

 

سیم تلفن

انواع سیم تلفن

 

کابل های مخابراتی با توجه به جنس آنها به دو دسته سیم های مسی (ccc) و سیم های آلومینیوم با روکش مس (cca) تقسیم بندی میشوند. سیم های ccc مقاومت بیشتری نسبت به سیم های cca دارند. همانگونه که انتظار میرود سیم های ccc با قیمت بیشتری در بازار ارائه میشوند. یکی دیگر از دسته بندی سیم تلفن که بر اساس کاربرد آن صورت میگیرد به چهار دسته سیم تلفن هوایی، سیم تلفن زمینی، سیم تلفن مهاردار، ژله فیلد خاکی تقسیم بندی میشود.

کابل تلفن هوایی در برابر عوامل محیطی مانند تابش نور خورشید، بارش باران، حشرات و … مقاومت بسیار بالایی دارد. مقاومت بالای این نوع کابل به دلیل استفاده از روکش پلی اتیلن میباشد. این نوع از کابل در بازار تا ۱۰۰ زوج و سطح مقطع های ۰٫۴ ، ۰٫۵ ، ۰٫۶ میلی متر ارائه میشود.

کابل تلفن زمینی در محیط های داخلی خانه مورد استفاده قرار میگیرد و انعطاف پذیری بالایی دارد. این نوع کابل در بازار به رنگ طوسی و از جنس پی وی سی ارائه می شود. این کابل از ۲ تا ۱۰۰ زوج  و با سطح مقطع های ۰٫۴ ، ۰٫۵ و ۰٫۶ موجود میباشد.

کابل هوایی دارای مسنجر های فولادی است و زره پوشیده اند به همین علت مقاومت بالایی دارند. این کابل در مواردی که امنیت بالا مورد نیاز است یا در خطوط هوایی استفاده میشود.

ژله فیلد مقاوم ترین نوع کابل تلفن است. روکش از جنس پلی اتیلن باعث مقاومت بالا در این سیم میشود و وجود ژله گرم نفتی و ضد آب باعث افزایش مقاومت این کابل میشود. این کابل در کانال ها، دفن در خاک و محیط های مرطوب بسیار کاربرد دارد زیرا در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد.

سیم تلفن 4 زوج دارای شیلد

 

سیم و کابل تلفن را از کجا بخرم؟

 

کابل تلفن را میتوان از مغازه های لوازم برق تهیه کرد اما راه های مناسب تری وجود دارد. برای مثال برای راحتی بیشتر می توان با جست و جو داخل اینترنت از فروشگاه های آنلاین خرید کرد. قیمت سیم تلفن بر اساس جنس سیم، جنس روکش، سطح مقطع سیم، تعدا زوج و کیفیت تغییر میکند اما میتوان با حذف واسطه ها و خرید مستقیم از کارخانه، سیم تلفن را با قیمت مناسب تری تهیه کرد. کارخانه های بسیاری هستند که در زمینه تولید سیم و کابل تلفن فعالیت دارند. برند هایی مانند: ایران تل، ارمغان، هادی نور گستر، آراد کابل، سیمیا، کابلان، تکسیم البرز، کمان، کرمان و …

به راحتی با جست و جوی << سیم و کابل تلفن را از کجا بخرم؟>> میتوان راه ارتباطی تولید کنندگان یا نمایندگی های مربوطه پیدا کرد.

 

بهترین برند کابل تلفن

 

در هنگام خرید ممکن است برایتان سوال باشد که با توجه به تنوع زیاد و برند های مختلف تولید کننده کابل تلفن، سیم و کابل تلفن را از کجا بخرم تا در کنار قیمت مناسب بهترین کیفیت را داشته باشد؟ در بررسی جواب این سوال بهتر است اول نوع سیم تلفن را مشخص کنیم. زیرا هرکدام از برند ها در یک یا دو محصول کیفیت بهتری را ارائه می دهند. اما با بررسی کلی یک محصول مشابه در برند های مختلف و بررسی نظرات مصرف کنندگان در فروشگاه های آنلاین می توان گفت مصرف کنندگان رضایت کافی از محصولات شرکت سیم و کابل اعتماد البرز را دارند.

شرکت اعتماد کابل البرز با هدف مشارکت در راستای آبادانی و پیشرفت کشور در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد. این شرکت با در اختیار داشتن متخصصین مجرب و ماشین آلات بروز تلاش بر تولید محصولات با کیفیت دارد. این شرکت نمایندگی های بسیاری در سطح کشور دارد و فروشگاه اصلی این کارخانه در تهران واقع شده است.

سیم تلفن دو زوج

 

منبع : نوراکومارت

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *