راه های شناخت اصل بودن باتری لپ تاپ

راه های شناخت اصل بودن باتری لپ تاپ
  • 1401/7/14
  • گویا آی تی
  • 0

باتری لپ تاپ مانند هر وسیله الکترونیکی دیگر به عنوان اقلام مصرفی شناخته می شود. از آنجایی که وظیفه باتری لپ تاپ چه از نوع اکسترنال (خارجی) و یا اینترنال (داخلی)، ذخیره نیروی الکترونیکی مورد نیاز برای دستگاه می باشد و از برق شهری به طور مستقیم تغذیه می گردد، بنابراین استهلاک آن نسبت به دیگر قطعات لپ تاپ بسیار زیاد است.

به طور کلی می توان بیان داشت که باتری لپ تاپ بعد از حدود دو تا سه سال استفاده، به دلیل از دست دادن کارایی و آسیب به دیگر قطعات، نیازمند آن است تا تعویض گردد. حال مسئله و سوالی که در اینجا مطرح می گردد این است که اگر قصد خرید باتری لپ تاپ را دارید، چگونه از اصل بودن آن مطلع شویم تا متحمل ضرر نشویم؟ در این مقاله می خواهیم به این موضوع اشاره می کنیم، پس با ما همراه باشید.

ارائه بهترین مدل های لپ تاپ و قطعات جانبی آن همراه با مشاوره های تخصصی، از خدمات شرکت ساختار دیجیتال می باشد. این شرکت با بهره مندی از بهترین کارشناسان، برای تهیه انواع لپ تاپ و قطعات جانبی آن در برندهای مشهور جهانی با شما همراه خواهد بود. انواع مختلف باتری لپ تاپ ایسوس، دل، اچ پی و … با بهترین قیمت روز بازار و با گارانتی ویژه توسط این شرکت به شما عرضه می گردد.

مشکلات باتری تقلبی لپ تاپ

در بازار تکنولوژی و دیجیتال انواع مختلف باتری از نمونه های اصل و تقلبی وجود دارد. باتری های تقلبی و یا به اصطلاح فیک ممکن است به قیمت مناسب تر به شما عرضه گردد و در وهله اول نظر شما به قیمت ارزان آن جلب شود، اما استفاده از باتری های فیک برای لپ تاپ چیزی جز ضرر به همراه ندارد. از ضررهای باتری تقلبی برای لپ تاپ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • باتری های تقلبی عمر زیادی ندارند.
  • باتری فیک بعد از چند ماه استفاده قادر به ذخیره انرژی برای مدت طولانی نیست و ممکن است بعد از مدت کوتاهی از کار بیفتد.
  • استفاده از باتری بی کیفیت و تقلبی امکان خطر منفجر شدن لپ تاپ را در طول زمان استفاده از آن، به همراه دارد.

همچنین این موضوع را در نظر بگیرید که باتری لپ تاپ علاوه بر اصل بودن باید متناسب با مدل دستگاه باشد. برای مثال باتری لپ تاپ اچ پی در یک سری خاص می تواند با مدل های دیگر همین برند مطابقت داشته باشد که برای این موارد باید از مشاوره تخصصی بهره مند گردید.

نکات مهم جهت شناسایی اصل بودن باتری لپ تاپ

از راه ها و نکات مهم جهت تشخیص اصل بودن باتری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • توجه به تاریخ تولید لپ تاپ: تاریخ ساخت و تولید باتری لپ تاپ بر روی جعبه و بدنه آن درج شده است که هنگام خرید باید تاریخ تولید درج شده بر روی این دو جا را با یکدیگر مطابقت دهید.
  • توجه به پارت نامبر و مدل لپ تاپ: شما می توانید با جستجو در صفحه اصلی برند لپ تاپتان، پارت نامبر باتری را به راحتی پیدا کنید و در مورد متریال و مشخصات آن اطلاعات کافی را به دست آورید. علاوه بر این، پارت نامبر بر روی بدنه باتری نیز وجود دارد که جهت تشخیص اصل بودن باتری لپ تاپ، این مورد با مشخصات درج شده در سایت سازنده باید هماهنگی لازم را داشته باشد.
  • کیفیت مواد تشکیل دهنده و متریال به کار رفته در باتری: باتری لپ تاپ در صورتی که اصل باشد از مواد بازیافتی ساخته نمی شود و بدنه آن از جنس پی وی سی است. در باتری اصل برچسب به درستی بر روی بدنه چسبیده و دارای فونتی خوانا و یکدست می باشد، در حالی که در باتری های فیک برچسب های آن دارای برآمدگی هستند و فونت نوشته آنها تقارن ندارد. همچنین در باتری های اصل مانند باتری لپ تاپ دل و یا دیگر برندها، تمام قسمت های بدنه به طور دقیق طراحی شده اند و از تقارن خاصی برخوردار می باشند.
  • وزن باتری: باتری اصل نسبت به باتری تقلبی به دلیل استفاده از مواد باکیفیت در ساخت آن از وزن بیشتری برخوردار می باشد. وزن اصلی باتری را می توان به مراجعه به وب سایت سازنده لپ تاپ متوجه شد. در صورتی که وزن باتری خریداری شده سبک‌تر باشد، امکان فیک بودن آن زیاد است.

از دیگر راه های تشخیص باتری اصل از تقلبی، توجه به مشخصاتی همچون ظرفیت سلول باتری و قیمت آن می باشد که جهت راهنمایی گرفتن برای هر کدام از این موارد می توانید از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

ما در ساختار دیجیتال تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین را به شما ارائه دهیم. در فروشگاه اینترنتی ساختار دیجیتال، شما می توانید انواع باتری اورجینال در برندهای لنوو، ایسر، اپل و …. را با ضمانت نامه خریداری کنید. ما به پاس خرید شما علاوه بر قیمت مناسب و گارانتی، ارسال رایگان را برای باتری های خود فعال کرده ایم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *