بهترین کولر گازی ایستاده برای منزل

بهترین کولر گازی ایستاده برای منزل
  • 1401/7/23
  • گویا آی تی
  • 0

امروزه اکثر مردم با تجهیزی به نام کولر گازی آشنا هستند. کولرهای گازی به دلیل ارائه عملکرد خوب و راندمان بالا در انجام فرایند خنک نمودن محیط های مختلفی همچون واحد های مسکونی، اداری، تجاری و… از محبوبیت خاصی میان خریداران و مصرف کنندگان تجهیزات تهویه مطبوع برخوردار هستند.
تنوع مدل و ظرفیت‌های متفاوت، سبب شده تا افراد بازه گسترده ای از انواع مختلف کولر گازی را برای انتخاب در اختیار داشته باشند و بتوانند کولر گازی مناسب با بودجه خرید، فضای مورد استفاده، شرایط نصب در محل و… را به راحتی خریداری نمایند.

بطور کلی کولر های گازی در انواع پنجره‌ای، دیواری و ایستاده تولید می‌شوند. در این مقاله میخواهیم کولر گازی های ایستاده را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که آیا از این تجهیز می‌توان در منازل مسکونی بهره گرفت یا خیر! و در صورت امکان بکارگیری آن، بهترین کولر گازی ایستاده برای منزل باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مطالب ذکر شده، لطفاً تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نکاتی که قبل از خرید کولر گازی ایستاده برای منزل باید بدانید!

در ادامه به شرح نکاتی که قبل از خرید کولر گازی ایستاده برای منزل لازم است بدانید می‌پردازیم.

  • کولر گازی های ایستاده معمولاً در ظرفیت‌های ۳۲۰۰۰ به بالا تولید می‌شوند.
  • کولر گازی های ایستاده به دلیل برخورداری از ظرفیت بالا ، معمولاً در اماکنی مانند واحدهای تجاری که از متراژ سالن بالایی برخوردارند و به دلیل ورود و خروج مداوم افراد گردش هوا بیشتر از منازل مسکونی است کاربرد دارند.
  • کولر گازی های ایستاده به دلیل نوع طراحی، تولید در ظرفیت های بالا، پرتاب باد قوی و… توانایی جبران تلفات هوای خنک که در اثر گردش هوای محیط صورت می‌گیرد را دارند.
  • ابعاد کولر گازی های ایستاده باعث می‌شود که فضای قابل توجهی را در منزل اشغال نمایند.
  • وزن بالای کولر گازی ایستاده و همچنین اتصال آن به یونیت خارجی (کندانسور) باعث عدم امکان جابجایی آن شده و لازم است که مکانی مشخص، جهت قرار گیری کولر گازی ایستاده در منزل درنظر گرفته شود.
  • قدرت فن و میزان پرتاب باد در کولر گازی های ایستاده بیشتر از انواع دیگر کولر گازی است، به همین دلیل ممکن است صدای کارکرد دستگاه در منزل به گوش برسد. اما صدای کارکرد کولر گازی ایستاده در اماکن تجاری به دلیل وجود صداهای مختلف ناخوشایند نبوده و حتی ممکن است به سختی شنیده شود.
  • همانطور که می‌دانید اکثر منازل مسکونی حتی با متراژ زیربنای بالا، متشکل از زون ها و اتاق های مجزا با متراژ مختلف هستند. استفاده از کولر گازی ایستاده در منزل به دلیل وجود یک یونیت داخلی و عدم امکان کانال کشی منطقی نیست زیرا تنها در یکی از زون ها می‌توان از کولر گازی ایستاده در منزل بهره گرفت.
  • قیمت خرید اولیه و مصرف برق کولر گازی های ایستاده به دلیل برخورداری از ظرفیت بالا، نسبت به انواع دیگر کولرهای گازی بالاتر است.
  • لازم به ذکر است که کولر گازی های ایستاده در برخی از مدل‌ها نیازمند برق سه فاز می‌باشند.

ابعاد و ویژگی کولر گازی های ایستاده

برای درک بهتر ابعاد و ویژگی کولر گازی های ایستاده، در ادامه به معرفی یک مدل کولر گازی ایستاده همراه با جدول مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.


کولر گازی ایستاده هایسنس (Hisense) مدل HFH-55FM بعنوان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های کولر گازی ایستاده شناخته شده است.

جدول زیر مشخصات فنی کولر گازی ایستاده هایسنس (Hisense) مدل HFH-55FM را نشان می‌دهد.

مدل دستگاه HFH-55FM جریان برق‌مصرفی-Amp(سرمایش و گرمایش) ۸٫۷ * ۹٫۱
برچسب مصرف انرژی B سطح صدای یونیت داخلی-Db ۵۰/۵۲
موقعیت نصب دستگاه ایستاده (ارتفاع، طول، عرض)یونیت داخلیCm ۳۸*۵۸*۱۸۷
شرایط کارکرد معتدل (ارتفاع، طول، عرض)یونیت خارجیCm ۳۴*۹۵*۱۰۵
نوع کمپرسور روتاری وزن‌خالص/ناخالص یونیت داخلیKg ۶۳/۵۵
کیت اینورتر(کم مصرف) ندارد وزن‌خالص/ناخالص‌یونیت خارجیKg ۱۰۳/۹۶
گاز مبرّد R410a سایز لوله مایع(رفت)-inch ۳/۸
حداکثر ظرفیت سرمایشی-BTU/h ۵۲۸۸۶ سایز لوله مایع(برگشت)-inch ۳/۴
حداکثر ظرفیت گرمایشی-BTU/h ۵۶۲۹۸ حداکثر طول لوله کشی-m ۳۰
برق مصرفی سه فاز-۳۸۰ ولت حداکثر ارتفاع لوله کشی-m ۱۵

 

ویژگی‌های کولر گازی ایستاده هایسنس (Hisense) مدل HFH-55FM عبارتند از:

  • تایمر ۲۴ ساعته
  • سرمایشی و گرمایشی
  • دارای پنل باز و بسته شونده با قابلیت شستشو
  • مجهز به فیلتر پلی پروپلین قابل شستشو
  • کنترل چهار حالته سرعت فن پنل و حالت اتوماتیک
  • امکان تنظیم اتومات پرتاب باد عمودی و افقی
  • دارای سیستم حالت خواب عمیق
  • مجهز به کلیدهای لمسی بر روی پنل داخلی به همراه ریموت کنترل

خرید کولر گازی پرتابل بجای کولر گازی ایستاده برای منزل

کولر گازی پرتابل درواقع یک مدل کولر گازی است که بصورت ایستاده در محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل کولر گازی با توجه به یکپارچه بودن دستگاه و عدم نیاز به کندانسور خارجی، ابعاد و وزن مناسب جهت حمل و جابجایی آسان، استفاده از برق تک فاز و… قابلیت بهره گرفتن از کولر گازی در بسیاری از اماکن مسکونی، تجاری، اداری و… را فراهم می‌کند.

نکات مهم درباره کولر گازی پرتابل عبارتند از:

  • کولر گازی های پرتابل معمولاً دارای چرخ بوده که به جابجایی آسان دستگاه کمک می‌کند.
  • کولر گازی های پرتابل معمولاً فقط با ظرفیت ۱۲۰۰۰ تولید می‌شوند که می‌تواند برای یک اتاق با متراژ حداکثر ۲۰ متر مربع مناسب باشند.
  • همانطور که گفته شد کولر گازی های پرتابل بصورت یکپارچه تولید می‌شوند و تمامی قطعات از جمله کمپرسور، درون دستگاه تعبیه شده که به معنای حذف یونیت خارجی و لوله کشی مورد نیاز است.
  • کولر گازی های پرتابل به دلیل ظرفیت پایین و حجم کم کمپرسور، نسبت به دیگر انواع کولر گازی از قیمت و همچنین مصرف برق پایین‌تری برخوردار هستند.
  • کولر گازی های پرتابل در دو نوع تک لوله ای و دولوله ای ساخته می‌شوند. تک لوله ای ها قابلیت ارسال گرمای محیط به فضای بیرون را دارند. و دو لوله ای ها علاوه بر خارج نمودن گرمای محیط می‌توانند از طریق لوله دوم هوای تازه را به محیط وارد کنند.
  • شرایط نصب کولر گازی پرتابل بسیار آسان بوده و فقط کافیست که پس از قرار دادن دستگاه در محل مورد نظر، کابل آنرا به پریز برق متصل نمائید. برای لوله خروجی گرمای محیط نیز باید دریچه ای درنظر گرفته شود.

ابعاد و ویژگی های کولر گازی پرتابل

پس از ذکر مطالب مهم درباره کولر گازی های ایستاده، حال برای درک بهتر ابعاد و ویژگی های کولر گازی پرتابل نیز یک نمونه پرفروش از این مدل کولر گازی را معرفی می‌نمائیم.

کولر گازی پرتابل گرین (Green) مدل GPS-H12P1T1A یکی از مدل های پرفروش این محصول می‌باشد که در ادامه به جدول مشخصات فنی و شرح ویژگی های آن پرداخته شده است.

جدول زیر مشخصات فنی کولر گازی پرتابل گرین (Green) مدل GPS-H12P1T1A را نشان می‌دهد.

مدل دستگاه GPS-H12P1T1A ظرفیت سرمایشی-BTU/h ۱۲۰۰۰
برچسب مصرف انرژی B ظرفیت گرمایشی-BTU/h ۱۳۰۰۰
موقعیت نصب دستگاه پرتابل (قابل حمل) برق مصرفی تک‌فاز-۲۲۰ ولت
شرایط کارکرد معتدل توان مصرفی(سرمایش*گرمایش)-KW ۱٫۰۵*۱٫۰۸
نوع کمپرسور روتاری ابعاد- cm ۸۰*۴۰*۴۸
کیت اینورتر (کم مصرف) ندارد وزن خالص- kg ۳۳
گاز مبرّد R410a دامنه دمایی کارکرد- (سانتی‌گراد) ۱۵الی۵۵ درجه

 

ویژگی ‌های کولر گازی پرتابل گرین مدل GPS-H12P1T1A عبارتند از:

  • قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش
  • بهره گیری از گاز مبرد R410a
  • دارای فیلتر چندگانه جهت تصفیه هوا
  • کمپرسور روتاری با مصرف برق کم
  • قابلیت کارکرد در مناطق معتدل

نتیجه گیری

همانطور که خواندید در این مقاله سعی کردیم نکات مهم درباره ویژگی کولر گازی های ایستاده و کولر گازی های پرتابل را شرح دهیم و همچنین با ارائه جدول مشخصات فنی یک نمونه از هرکدام، شما مخاطبین محترم را در انتخاب بهترین کولر گازی ایستاده برای منزل راهنمایی نمائیم.
برای انتخاب و خرید کولر گازی مناسب برای منزل باید پارامترهایی مانند توجه به برند، متراژ محیط، اقلیم، امکان نصب و… در نظر گرفته شود.
علاوه بر مطالب ذکر شده یکی دیگر از نکات مهم که هنگام خرید کولر گازی برای منزل باید به آن توجه داشت، فروشنده معتبر و قابل اطمینان است. زیرا ممکن است با خرید کالای غیراصل و قاچاق متحمل هزینه های قابل توجهی شوید و در این صورت هیچگونه خدمات پس از فروش و گارانتی به کالای خریداری شده تعلق نخواهد گرفت.

                      دمـاتجهیــز؛ بهترین قیمت ها و برند های تجهیزات  تأسیسات ساختمان

فروشگاه معتبر

مجموعه تخصصی دماتجهیز (اولین و معتبرترین مرجع خرید تجهیزات تأسیسات ساختمان و کلیه دستگاه های تهویه مطبوع از سال ۱۳۸۳ و دارای ۳ جواز کسب معتبر) تمامی محصولات را با تضمین اصل بودن کالا، خدمات پس از فروش و گارانتی قابل اطمینان ارائه می‌نماید. شما می‌توانید برای مشاهده انواع و برندها، اطلاع از قیمت به روز تمامی محصولات و خرید انواع کولر گازی به سایت این مجموعه DAMATAJHIZ.COM مراجعه فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره گیری تلفن: ۸۸۸۲۲۵۵۰ -۰۲۱ از کارشناسان شرکت مهندسی و تولیدی دماتجهیز مشاوره دریافت نمائید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *