خرید گیفت کارت

خرید گیفت کارت
  • 1401/7/26
  • گویا آی تی
  • 0

امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی شرکت‌های مختلف توانسته‌اند خدماتی را به مشتریان ارائه نمایند که آن‌ها به‌راحتی بتوانند به یک‌سری از امکانات، دسترسی پیدا کنند. خرید گیفت کارت نیز یکی از همین پیشرفت‌های تکنولوژی به شمار می‌آید که به مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند از سرویس‌هایی که شرکت‌های معروف و معتبر ارائه می‌کنند، استفاده‌های بیشتری را به عمل آورند. استفاده از این امکانات برای کشورهای آمریکایی و اروپایی امکان پذیر است ولی ما به جهت تحریم‌ها نمی‌توانیم به‌طور مستقیم از این امکانات بهره‌مند شویم.

به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مطلب دربارۀ گیفت کارت و چیستی آن صحبت کرده و درمورد گیفت کارت شرکت‌های مختلف، از قبیل خرید گیفت کارت اپل ، پلی استیشن و گیفت کارت PSN و مزایایی که دارند، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

گیفت کارت چیست؟

Gift card به معنای کارت هدیه است که درون آن مقداری پول در نظر گرفته شده و می‌توان از مبلغ درون آن برای خریدهای مجازی استفاده کرد. البته ما در ایران این گیفت کارت‌ها را دیده‌ایم که توسط بانک‌ها و یا برخی شرکت‌ها ارائه می‌شوند، با استفاده از آن‌ها تنها می‌توان اقدام به خرید کالا کرد ولی خرید این کارت‌ها برای استفاده از امکانات شرکت‌هایی مانند اپل، استیم و یا پلی استیشن و .. در ایران، به‌طور مستقیم امکان‌پذیر نیست.

این نوع کارت‌ها در آمریکا و کشورهای اروپایی محبوبیت بسیاری دارند و بسیاری از مردم خرید و تهیه این کارت‌ها را بیشتر ترجیح می‌دهند، زیرا در این صورت دیگر نیاز نیست وقت زیادی را برای خرید هدیه اختصاص دهند و فرد مقابل نیز می‌داند با مبلغی که به عنوان گیفت کارت به دستش رسیده است، چه کالایی را خریداری نماید.

 

نکته‌ای که درمورد خرید گیفت کارت‌ها باید به آن اشاره کرد، این است که این کارت‌ها یا تاریخ انقضا ندارند و یا درنهایت به مدت یک سال اعتبار استفاده دارند. خرید Gift card این ویژگی را نیز دارد که به نام شخص خاصی صادر نمی‌شود و دارندگان می‌توانند به‌صورت ناشناس خرید این نوع کارت‌ها را انجام داده و از آن استفاده نمایند.

چگونه خرید گیفت کارت را انجام دهیم؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف در دنیا وجود دارند که سرگرمی‌های متنوع و بی‌شماری را ارائه می‌کنند و مشتریان آن‌ها می‌توانند از طریق خرید Gift card، از محصولات و سرویس‌های جذاب این شرکت‌ها استفاده نمایند. ما به جهت آن‌که در ایران تحت تحریم هستیم، نمی‌توانیم این محصولات را به‌صورت مستقیم خریداری کنیم و باید این امر از طریق واسطه صورت گیرد؛‌ به‌عنوان مثال، خرید گیفت کارت استیم موسیقی، استریم فیلم و سریال، جزو این دسته از محصولات به شمار می‌آیند. حتی شما می‌توانید با تهیه گیفت کارت پلی استیشن اقدام به خرید بازی یا دریافت اشتراک‌های ماهانه در پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی کرده و به جدیدترین بازی‌ها دسترسی داشته و از آن‌ها لذت ببرید.

خرید گیفت کارت اپل

همان‌طور که می‌دانید، شرکت اپل یکی از شرکت‌های بزرگی است که درزمینۀ تولید انواع گوشی‌های موبایل، مک بوک، آیپد و حتی نرم‌افزارهای مختلف فعالیت دارد و ناگفته نماند که بسیاری از محصولات خود را تنها به کاربران وفادار خود ارائه می‌کند. بسیاری از این امکانات و محصولات رایگان بوده و در دسترس همگان قرار دارد، اما برای استفاده از بعضی نرم‌‌افزارها و بازی‌های این شرکت لازم است مبلغی پول پرداخت شود، بنابراین خرید گیفت کارت اپل به دلایل زیر اهمیت دارد:

  • می‌توانید خرید درون برنامه‌ای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را انجام دهید.
  • با خرید Gift card این شرکت می‌توانید اکانت پرمیوم داشته باشید.
  • می‌توانید از آی‌کلود استفاده کنید.
  • به دنیایی از فیلم و سریال دسترسی خواهید داشت.

خرید گیفت کارت استیم

اگر با سرویس استیم Steam آشنایی داشته باشید، می‌دانید که سرویسی است که دسترسی به آن سبب می‌شود تا بتوانید بازی‌های آنلاین را خریداری کرده و یا به‌صورت آنلاین با دوستان‎تان بازی کنید. برای اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، به اکانت این سرویس نیاز دارید که بتوانید آن را در زمان‌‎های مختلف شارژ کنید، خرید Gift card استیم راه‌ خوبی برای شارژ اکانت‌تان‌ خواهد بود.

خرید گیفت کارت پلی استیشن

با خرید Gift card پلی استیشن یا همان PSN می‌توانید بدون نیاز به کارت‌های اعتباری، حساب کاربری پلی استیشن خود را شارژ کرده و از فروشگاه پلی استیشن، انواع بازی و سایر محصولات آن را خریداری نمایید، پس بهترین راه برای شارژ اکانت پلی استیشن، خرید گیفت کارت PSN است، زیرا می‌توانید تا جایی که موجودی شما اجازه می‌دهد، اقدام به خرید برنامه‌ها و بازی‌های موجود در پلی استیشن استور نمایید. ویژگی این نوع کارت در این است که هیچ تاریخ انقضایی ندارد و تا هر زمان که شارژ داخل آن باشد، می‌توانید از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم و شما هم با برخی از آن‌ها سروکار داشته‌اید، گیفت کارت‌ها جایگزینی برای استفاده از پول نقد به شمار می‌آیند که می‌توان آن‌ها را با مبالغ مختلف خریداری کرد.

ویژگی خرید گیفت کارت‌ها در این است که می‌توانید با هدیه دادن آن به دوستان‌تان که مایل به استفاده از این سرویس‌ها هستند آن‌ها را خوشحال و سورپرایز نمایید. تنها نکتۀ مهم در این خصوص آن است که باید این دسته از محصولات از شرکت‌ها و یا فروشگاه‌های آنلاینی خریداری شوند که به آن‌ها اطمینان کافی داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است مبلغی از حساب شما کسر شود، اما در واقع کارتی با مبلغ موردنظر به شما تعلق نگیرد، بنابراین برای آن‌که چنین اتفاقی رخ ندهد، بهتر است پیش از خرید به نکاتی از قبیل:

  • مطمئن بودن از تقلبی نبودن کارت
  • پیش از خرید گیفت کارت از موجودی کارت بانکی خود مطلع باشید.
  • توجه به مبلغ کسرشده از حساب پس از خرید
  • توجه به کشور صادرکنندۀ گیفت کارت
  • خراش برداشتن و یا کنده شدن برچسب‌های محافظتی آن
  • خراش نخوردن پین‌کدی که در پشت کارت درج شده‌است

توجه داشته باشید.

بنابراین بهتر است همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، خرید گیفت کارت اپل، گیفت کارت استیم یا PSN را از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبری انجام دهید تا خیال‌تان هنگام استفاده از آن‎‌ها آسوده باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *