الگوریتم اثبات سهام در اتریوم ۲ چیست؟

الگوریتم اثبات سهام در اتریوم ۲ چیست؟
  • 1401/7/30
  • گویا آی تی
  • 0

همان طور که پارس نیوز نیز اشاره کرده است، طی سال‌های اخیر اتریوم به شهرت و ارزش بالایی رسیده است. به گونه‌ای که امروزه آن را به عنوان ملکه ارزهای دیجیتال می‌شناسند. استخراج اتریوم بسیار پر هزینه و گران بوده است. چرا که به تجهیزات خاصی برای پردازش و استخراج نیاز دارد. از طرفی این تجهیزات انرژی بالایی مصرف می‌کنند و پردازنده‌های آن دمای بالایی را تولید می‌کنند. به این ترتیب توسعه دهندگان اتریوم کمر همت بستند تا فورکی به جهت کم کردن هزینه‌های استخراج، افزایش مقیاس پذیری و… را راه‌اندازی کنند. با گران شدن هزینه‌های استخراج و تراکنش اعتماد مردم به اتریوم در خطر افتاده است. به همین منظور توسعه دهندگان اتریوم، اثبات سهام اتریوم و اتریوم ۲ را ساختند. در ادامه به بررسی سهام اتریوم ۲ خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

سهام اتریوم ۲ چیست؟

مرج اتریوم در ابتدا با نام اتریوم ۲ نامیده می‌شد. نسخه ارتقا یافته بلاک چین اتریوم است که از مکانیزم اجماع اثبات سهام برای تأیید تراکنش‌ها از طریق سرمایه اولیه استفاده می‌کند. اتریوم ۲ یک ارتقاء چند مرحله‌ای از اتریوم است که تلاش می‌کند مقیاس‌پذیری و امنیت شبکه اتریوم را با ایجاد تغییراتی در زیرساخت، به ویژه تغییر از فرآیند اثبات کار (PoW) به فرآیند اجماع اثبات سهام (PoS) بهبود بخشد.

اتریوم اکنون ۱۵ تراکنش در ثانیه را انجام می‌دهد که در زمینه تراکنش‌های مالی نسبتاً کند است. از سوی دیگر، انتظار می‌رود که اثبات سهام، پردازش ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه را امکان‌پذیر کند. به همین ترتیب پروژه‌ها و برنامه‌هایی را که روی بلاک چین اتریوم ساخته می‌شوند افزایش پیدا خواهد کرد. در صرافی والکس بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال برای فروش مهیا شده است. شما می‌توانید علاوه بر خرید اتریوم نسبت به خرید سایر ارزها اقدام نمایید.

اثبات سهام (POS) چیست؟

اثبات سهام زیربنای مکانیسم‌های اجماع خاصی است که توسط بلاک چین‌ها برای دستیابی به اجماع توزیع شده استفاده می‌شود. در اثبات کار، ماینرها با صرف انرژی اقدام به استخراج و حل پازل‌های محاسباتی تراکنش برای ایجاد زنجیره و بلوک بعدی هستند. اما اتریوم ۲ از اثبات سهام استفاده می‌کند. اثبات سهام یک روش اجماع است که شبکه‌های بلاک چین برای رسیدن به اجماع توزیع شده از آن استفاده می‌کنند. Staking فرآیندی است که توسط بلاک چین‌های PoS برای ایمن سازی بلاک چین و تولید بلوک‌های جدید استفاده می‌شود. فرآیند انتخاب اعتبار سنجی برای ایجاد یک بلوک جدید به عنوان staking شناخته می‌شود.

 

شانس اعتبار سنجی برای انتخاب شدن برای تولید یا اعتبار یک بلوک با تعداد سکه‌ها متناسب است. در نتیجه، هر کسی که تعداد کوین‌های کمی داشته باشد، می‌تواند به سهم‌بندی پرداخته و به نسبت سرمایه خود، کوین‌های اضافی کسب کند. برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنجی در اتریوم، ماینرها باید ۳۲ اتر سرمایه اولیه داشته باشند. اعتبار سنجی‌ها به تولید بلوک‌ها به صورت تصادفی اختصاص داده می‌شوند و مسئول بررسی مجدد و تأیید سایر بلوک‌ها هستند.

مزایای اثبات سهام

اثبات کار به خاطر مصرف بیش از حد انرژی شهرت خود را از دست داده است. اما اثبات سهام نتایج بالقوه بهتری ارائه می‌دهد. اثبات سهام استخراج کریپتو را در چند منطقه متمرکز می‌کند که هزینه برق را به شدت کاهش می‌دهد. اثبات سهام درهای بیشتری را به روی گره‌های اعتبار سنج بیشتری در سیستم‌های بلاک چین باز می‌کند. نیازی به خرید سیستم‌های محاسباتی گران قیمت و مصرف مقادیر زیادی برق برای به اشتراک گذاشتن کریپتو نیست. تنها وسیله مورد نیاز کوین است

از دیگر مزایای اثبات سهام بلاک چین‌ها ارائه پتانسیلی برای آینده است. اثبات سهام می‌تواند امن‌تر و مقیاس پذیرتر باشد. صرافی والکس توانسته با خلاقیت خود قیمت ارزهای دیجیتال برتر را به صورت لحظه‌ای به نمایش بگذارد. شما می‌توانید در کنار قیمت اتریوم، قیمت بیت کوین، قیمت دوج کوین و سایر ارزهای برتر را ببینید.

ایرادات اثبات سهام

اجرای خاصی از اثبات سهام می‌تواند زنجیره‌های بلوکی را در برابر انواع مختلف حملات آسیب‌پذیرتر کند. این حملات ممکن است امنیت کلی بلاک چین را کاهش دهد. اعتبارسنج‌هایی که مقادیر زیادی از توکن یا ارز دیجیتال بلاک چین را در اختیار دارند، ممکن است تاثیر زیادی بر سیستم اثبات سهام داشته باشند.

مهاجرت یک ارز دیجیتال از اثبات کار به اثبات سهام یک فرآیند پیچیده و بسیار عمیق است. هر کریپتویی که بخواهد مکانیزم‌های اجماع را تغییر دهد، باید یک فرآیند برنامه‌ریزی سخت را طی کند تا با یکپارچگی بلاک چین از ابتدا تا انتها و فراتر از آن را تغییر دهد.

 

اثبات سهام در مقابل اثبات کار

دو مکانیزم اجماع ارزهای دیجیتال وجود دارد: اثبات سهام و اثبات کار. اثبات سهام از شرط بندی استفاده می‌کند، اما اثبات کار به استخراج کنندگان نیاز دارد تا پازل‌های پیچیده ریاضی را حل کنند و تصمیم بگیرند کدام یک از گره‌های شبکه می‌توانند تراکنش‌ها را تأیید کنند و بلاک چین را گسترش دهند.

اثبات سهام

به اعتبارسنج‌ها نیاز دارد که برخی از توکن‌ها یا ارزهای دیجیتال بلاک چین را نگه دارند. برای اعتبارسنجی تراکنش به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز ندارد. کریپتوهایی که از اثبات سهام استفاده می‌کنند به دلیل تأثیر زیست‌ محیطی پایین‌تر برای عموم مردم جذاب‌تر هستند. در آینده تقاضا برای کریپتوهایی که از اثبات سهام پشتیبانی می‌کنند، بیشتر خواهد شد.

اثبات کار

اثبات کار سابقه طولانی‌تری در استفاده به عنوان مکانیزم اجماع بلاک چین دارد. ماینرها نیازی به نگه داشتن هیچ یک از دارایی‌های بلاک چین ندارند و فقط برای تایید یک تراکنش به قدرت محاسباتی نیاز دارند. مصرف برق بالایی دارند. کریپتوهایی که از اثبات کار استفاده می‌کنند، اغلب به دلیل نیاز به انرژی، محبوبیت خود را از دست می‌دهند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *