خرید هاست و سرور ایران از باسابقه‌ترین شرکت اینترنتی فناوری

خرید هاست و سرور ایران از باسابقه‌ترین شرکت اینترنتی فناوری
  • 1401/8/3
  • گویا آی تی
  • 6

فعالیت در دنیای اینترنت و فضای مجازی این روزها به شکل توقف ناپذیری درحال افزایش است، به شکلی که پیشبینی می­شود در چند سال آینده میزان سود کسب و کارهای بزرگ و کوچک از فروش غیرحضوری­شان بیشتر از سود داشتن یک فضا یا فروشگاه واقعی باشد.

مزایایی مثل نداشتن هزینه های جانبی، فعالیت ۲۴ ساعته و مالیات کمتر همگی دلایل محکمی هستند که کسب و کارها برای داشتن یک وب سایت یا اپلیکیشن قدرتمند سرمایه گذاری خوبی مثل تهیه تجهیزات و خرید هاست با کیفیت انجام دهند.

طی گزارشاتی که دپارتمان کسب و کارهای مجازی ایران در باسابقه‌ترین شرکت اینترنتی فناوری یعنی شتابان هاست منتشر کرده است، افزایش فعالیت بیزینس ها در حوزه های مختلف در وب سایت ها و پلتفرم هایی مثل اینستاگرام باعث شده تا تجارت آنلاین ایران رشد بسیار خوبی داشته باشد و از ۱٫۳ درصد کل تجارت کشور در سال ۹۶، به ۵ درصد در سال ۱۴۰۰ برسد.

این دپارتمان همچنین اعلام کرده است که حدودا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کسب و کار فعال تنها در اینستاگرام فعالیت می کنند! که با مختل شدن اینترنت کشور از ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ با ضررهای کلانی مواجه شده اند.

آمارهایی که توسط رسانه های رسمی کشور اعلام می شوند، برای کشور ۸۰ میلیون نفره ما به همراه محدودیت های فراوانی است که از نظر دسترسی به اینترنت بین المللی داریم. شفاف است که آمارها در جوامع مدرن و کشورهای دیگر دنیا بسیار بیش تر باشد، پس سرعت چشمگیر فعالیت های مجازی یک امر جهانی است که حتی کشورهای جهان دومی و جهان سومی را هم همراه خود کرده است.

در این مقاله که با همکاری مجموعه شتابان هاست که یکی از باسابقه ترین شرکت های اینترنتی فناوری در ایران است، قصد داریم مهم ترین زیرساخت های یک کسب و کاری مجازی و مدرن یعنی هاست و سرور را به شما عزیزان معرفی کنیم.

همچنین در ادامه مزایا و معایبی که با خرید انواع زیرساخت های شبکه و وب سایت خود در اختیارتان قرار میگیرد را به شما عزیزان معرفی میکنیم، تا به بهترین شکل برای تهیه هاست یا سرور وب سایت خود از شتابان هاست اقدام کنید.

 

سرور: مغز اصلی هر شبکه

اولین جزء مهم هر شبکه ای سرور آن شبکه است که نیازهای کاربران را برطرف می کند. در واقع هر زمان که دو کامپیوتر به یکدیگر متصل شوند، یک شبکه تشکیل شده است که بزرگترین شبکه دنیا اینترنت نام دارد و همه­ی وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که در اینترنت فعالیت می­کنند از این سرور ها اینترنت خود را به دست می آورند.

ساده ترین تعریف شتابان هاست برای سرورهای شبکه، کامپیوترهای قدرتمند، بزرگ و همیشه روشنی هستند که غنی از منابع رم، CPU و هارد یا فضای ذخیره سازی می باشند. هر زمان که ما در وب سایت یا یک نرم افزار آنلاین خود کاری مثل باز کردن یک صفحه، باز کردن یک عکس یا ویدیو، دانلود یا آپلود یک فایل و… انجام دهیم، در واقع درخواستی به سرور میفرستیم تا کار مورد نظر ما را انجام دهد.

سرور نیز از منابعی که از آن نام بردیم استفاده می کند تا درخواست ما را پردازش کند و با فرستادن پاسخ به سمت ما، صفحه یا محتوایی که میخواهیم را در اختیارمان میگذارد.

فرق سرور و هاست چیست؟

همانطور که گفتیم، سرورها در واقع کامپیوترهای بزرگی هستند که به میزان کافی منابع رم و CPU دارند و در ساخت آنها از قطعات و سخت افزارهای با کیفیتی استفاده می شود. این منابع معمولا آنقدر زیاد است که می توانیم سرورها را به چندین بخش مختلف تقسیم کنیم و به هرکدام میزان مشخصی از این منابع را اختصاص دهیم.

هرکدام از این بخش های مختلف سرور اصطلاحا هاست یا وب هاستینگ (web-hosting) گفته می شود که به معنای میزبانی وب سایت است.

در واقع هرکدام از آنها وظیفه میزبانی سایت شما را بر عهده دارند، یعنی بسته به میزان منابعی که دریافت کرده ایم، می توانیم اطلاعات و دیتای مختلف سایت شامل عکس، ویدیو و فایل­های خود را در آن قرار دهیم.

اگر هنگام خرید هاست اروپا یا سایر لوکیشن ها به پلن ها و تعرفه های ارائه شده در شتابان هاست نگاه کنید، مشاهده میکنید که در هرکدام از آنها میزان مشخصی رم، سی­پی­یو و فضای ذخیره سازی یا هارد نوشته شده است که درواقع میزان منابع اختصاص داده شده از سمت سرور به آن هاست را نشان می دهد.

تفاوت دیگری که بین هاست و سرور وجود دارد نوع عملکرد آنهاست. در واقع هاست، یک دستگاه یا کامپیوتری است که به شبکه و سرور متصل شده است، اما سرور یک سخت افزار (و در برخی مواقع نرم افزار) است که خدمات مختلفی به سایر دستگاه ها و هاست ها ارائه می کند.

آشنایی با میزبانی وب یا هاستینگ

برای داشتن حضوری پررنگ در دنیای مجازی علاوه بر طراحی وب سایت، نیاز به فضایی دارید که سایت خود را روی آن پیاده کنید تا پس از خرید دامنه وب سایت شما آماده کار شود.

همانطور که گفتیم، هاست در واقع دستگاه هایی هستند که به شبکه و سرورها متصل می شوند، منابع مورد نیاز خود را از آن دریافت می کنند و با استفاده از پنل های مدیریتی به شما امکان مدیریت سایتتان را می دهند.

در واقع می توانیم هاست و فضایی که میزبانی وب در اختیارمان می گذارد را خانه وب سایتمان بدانیم. اهمیت خرید هاست اینجاست که هیچ وب سایتی در دنیای اینترنت نمی تواند بدون خانه و سرپناه وجود داشته باشد، چرا که اطلاعات مختلف سایت شما مثل آیتم ها، فایل های کدنویسی شده، عکس ها و … برای راه اندازی شدن نیاز به یک هاست با کیفیت و پایدار دارند.

استفاده از سرویس های رایگان و بی کیفیت باعث می شوند که هاست شما دائما دچار قطعی شود که این به معنی از دسترس خارج شدن وب سایت شماست، که نه تنها آسیب های جدی به فروش و درآمدزایی سایت شما می زند، بلک باعث کسب نمرات منفی از سمت گوگل و لطمه های جدی به سئو سایت شما خواهد شد.

انواع سیستم عامل در هاست کدامند؟

هاست­ها هم مثل هر دستگاه دیگری دارای سیستم عامل هستند. سیستم عامل یکی از معیار های مهم برای شناخت انواع سرویس های هاستینگ هستند.  از آنجایی که هر هاست بخشی از یک سرور است، در واقع منظور از سیستم عامل هاست، همان سیستم عامل سرور است.

بطور کلی دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس رایج ترین سیستم عامل هایی هستند که هنگام خرید هاست ایران و اروپا در اختیار کاربران قرار می گیرند. هرکدام از این دو سیستم که روی سرور نصب شده باشد، هاست های آن هم از همان سیستم عامل استفاده خواهند کرد.

هرکدام از این سیستم عامل ها دارای مزایا و معایبی هستند، بنابراین زمانی که قصد خرید هاست خود از شتابان هاست را دارید باید به نوع سیستم عامل آن دقت کنید و بسته به نیازی که وب سایتتان دارد و زبانی که با استفاده از آن سایتتان را برنامه نویسی کرده اید، یکی را انتخاب کنید.

کدام سیستم عامل هاست بهتر است؟

سیستم عامل هر کامپیوتری مهم ترین عامل تعیین کننده قابلیت ها، ویژگی ها و البته ضعف های آن می باشد. این مسئله برای خرید سرور مجازی ایران یا و حتی سرورهای اختصاصی که جلوتر معرفی میکنیم نیز مشابه است.

در ادامه قصد داریم نگاهی به مهم ترین تفاوت های هاست ویندوزی و هاست لینوکسی با یکدیگیر دارند بیندازیم و مزایا و نقطه ضعف های هرکدام را بررسی کنیم.

همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی درباره خرید هاست و سرور مجازی، میتوانید با مشاوران و کارشناسان حرفه ای شتابان هاست تماس گرفته و بصورت رایگان از خدمات مشاوره شتابان هاست استفاده کنید.

۱- نوع وب سرور

درباره تفاوت هاست لینوکس و ویندوز باید بدانید که وب سرور درواقع وظیفه پردازش وب سایت و نمایش آن را بر عهده دارد. در واقع فایلهای تمام آیتم های وب سایت ما از طریق وب سرورها تجزیه و تحلیل می شوند و که نتیجه­اش وب سایتی است که در مرورگر خود مشاهده می کنیم.

اصلی ترین وب سرورهایی که برای هاست و سرورهای لینوکس استفاده میشود شامل Apache، LiteSpeed و NginX است که شرکت های مختلف مثل شتابان هاست که از شناخته شده ترین شرکت های ارائه خدمات هاستینگ است، در پلان ها و تعرفه های خود از این وب سرور ها استفاده میکند.

بطور کلی هاست و سرورهای لینوکس بین کاربران محبوب تر هستند و به همین دلیل، امکانات این نوع از هاست بیش تر است.

درحالی که سرورهای لینوکس ۳ وب سرور شناخته شده و معروف دارند، وب سروری که در سرورهای ویندوز استفاده می شود وب سرور IIS است که بر اساس نسخه های مختلف ویندوز سرور، ورژن های مختلف آن را نصب می کنند. برای مثال برای نسخه های ۲۰۱۶ از IIS10 و در نسخه های ۲۰۱۲ از ورژن IIS8 استفاده می کنند.

مسئله مهمی که درباره وب سرورها باید به آن توجه کنید زبان برنامه نویسی وب سایت شماست. اگر در برنامه نویسی خود از زبان های ASP و ASP.net استفاده کرده باشید، هنگام خرید هاست خود باید به سراغ ویندوز بروید.

اما اگر زبان انتخاب شما PHP، Perl، Python و… است، بهترین گزینه برای شما هاست لینوکسی است. البته اگرچه برخی شرکت ها با انجام یکسری روش های پیکربندی می توانند از هاست های ویندوزی نیز برای این سایت ها استفاده کنند، اما از آنجایی که سایت های PHP مثل وردپرس سازگاری بهتری با لینوکس دارند، گزینه پیشنهادی ما به شما نیز همین سیستم عامل است.

۲- امنیت کدام یک بیشتر است؟

یکی از مهم ترین نکاتی که برای صاحبان وب سایت و هاست اهمیت ویژه ای دارد امنیت اطلاعات و دیتای آنها شامل مشخصات مشتریان، سورس کد ها و… است که دزدیده شدن یا آسیب دیدن به آنها می تواند مشکلات جبران ناپذیری برای یک کسب و کار ایجاد کند.

اگرچه از نظر فنی و تخصصی این ایده هیچگاه تائید یا رد نشده، اما بسیاری از کاربران و متخصصان بر این باورند که هاست هایی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند دارای امنیت بیش تری هستند و نفوذ به آنها بسیار سخت تر از هاست های ویندوزی است.

با این حال، همه ی متخصصین در یک مورد نظر مشترک دارند، آن هم اینکه چگونگی پیکربندی و تنظیمات پیاده شده که توسط مدیر سرور انجام میشود، دوره های امنیتی و استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای مناسب برای تامین امنیت سرور، چندین برابر نوع سیستم عامل آن اهمیت دارد.

شتابان هاست به عنوان یکی از با تجربه ترین شرکت های ارائه کننده خدمات هاستینگ، از بروزترین راهکارهای امنیتی دنیا و آپدیت ترین نرم افزار های موجود، امنیت سرورها و اطلاعات کاربران خود را تامین میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رویکردهای امنیتی شتابان هاست می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

۳- مقایسه قیمت دو سیستم عامل

بسیاری از کسب و کارهای مجازی برای شروع کار خود ترجیح می دهند در ابتدای کار هزینه کمتری صرف کنند، بنابراین قیمت و هزینه سیستم عامل امر مهمی برای افراد است.

در مقایسه این دو سیستم عامل از نظر قیمتی باید گفت که سیستم عامل لینوکس از آنجایی که از ابزارهای بیش تری استفاده می کند قیمت پایین تری نسبت به هاست ویندوزی دارد. علاوه بر آن، مهم ترین دلیلی که باعث پایین تر بودن هاست لینوکس میشود رایگان بودن برنامه های کاربردی آن است.

هاست و سرورهای ویندوزی همچنین از نظر هزینه نگه داری از قیمت بالاتری برخوردار هستند، ضمن اینکه بسیاری از ابزارهای کاربردی آنها را می بایست خریداری کنید که باعث میشود هزینه آن بسیار بیش تر از خرید هاست ایران لینوکس باشد.

۴- مقایسه از نظر سرعت

یکی دیگر از پارامتر های اساسی درباره مدیریت سایت سرعت هاست و سرور ماست که می تواند تاثیر مستقیم روی فروش و درآمدزایی سایت ما داشته باشد. اما باید بدانید که سرعت هاست و سرورها خیلی تحت تاثیر سیستم عامل آنها نیست و بیش تر به سخت افزار ها، ابزارهای بهینه سازی سرعت در هاست ها و صد البته کانفیگ و تنظیمات آن بستگی دارد.

با این حال، سیستم عامل لینوکس نسبت به ویندوز امکانات و ابزارهای بهینه سازی سرعت بیش تری در اختیار کاربرانش می گذارد و همین مسئله باعث شده تا لینوکس در زمینه سرعت و بهینه سازی عملکرد هاست ها از ویندوز محبوب تر باشد.

۵- کنترل پنل

یکی از ابهامات افرادی که به تازگی قصد خرید هاست اروپا یا ایران دارند این است که برای استفاده از هاست خود باید حتما زبان لینوکس یا مهارت های کار با ویندوز را بلد باشند تا بهترین استفاده را از هاستشان ببرند.

اما این تصور غلط است، چرا که هر دو هاست ویندوز و لینوکس دارای رابط گرافیکی و پنل های مدیریتی (کنترل پنل) هستند که با استفاده از آنها می توانیم به راحتی از امکانات مختلف سرویس خود استفاده کنیم. پنل مدیریتی درواقع یک واسط مدیریتی است تا کاربران عادی بتوانند از پیچیده ترین امکانات هاست خود نیز استفاده کنند.

هردوی این سیستم عامل ها دارای کنترل پنل های مخصوص هستند که می توانیم یکی را انتخاب کنیم. برای سیستم های ویندوز کنترل پنل پلسک (Plesk)، Helm، وب سایت پنل (websitepanel) و هاستینگ کنترولر از جمله پنل های مدیریتی شناخته هستند.

همچنین کنترل پنل هایی که برای سیستم عامل لینوکس وجود دارد شامل دایرکت ادمین، پلسک، Kloxo و سی پنل (cPanel) شناخته شده و محبوب است.

انواع هاست از نظر ساختار و عملکرد

تا اینجای مقاله با هاست و میزبانی سایت آشنا شدیم و دو سیستم عامل اصلی که هاست ها از آنها استفاده می کنند را به شما عزیزان معرفی و با یکدیگر مقایسه کردیم.

همچنین پیش از این گفتیم که هاست در واقع بخشی از سرور است که با استفاده از روش های مختلف مجازی سازی از سرور جدا شده است. حال آنچه باید بدانیم این است که نوع سرورها و نحوه مجازی سازی آنها باعث می شود که ما انواع مختلفی از هاست داشته باشیم که هرکدام دارای ویژگی های خاص خودشان هستند.

دانستن این اطلاعات ما کمک می کند تا هنگام تهیه هاست ار شتابان هاست، بدانیم باید به سراغ خرید هاست دانلود ایران برویم یا هاست اشتراکی، یا سرور مجازی را انتخاب کنیم.

۱- هاست اشتراکی، مناسب برای شروع کار

اولین و رایج ترین گزینه برای خرید هاست ایران، هاست اشتراکی )یا shared hosting) است. در این نوع از میزبانی وب تعداد بالایی از هاست­ها روی یک سرور قرار می گیرند بصورت اشتراکی از تمام منابعی که آن سرور ارائه میکند استفاده میکنند.

مهم ترین نقطه قوت و مزیت استفاده از این نوع هاستینگ قیمت مقرون به صرفه آن است که باعث شده به یکی از گزینه های محبوب انواع میزبانی، خصوصا برای کسب و کارهایی که به تازگی کار خود را شروع کرده اند تبدیل شوند.

بطور کلی هاست اشتراکی نیازی به کانفیگ های پیچیده ندارد، از قیمت مقرون به صرفه­ای برخوردار است و برای کسب و کارهای تازه تاسیس یا هاست های شخصی بهترین گزینه است.

با این حال، نقطه ضعف بزرگی که هاست اشتراکی دارد، این است که اشتراکی بودن منابع سرور (ممکن است) باعث شود که افزایش میزان ترافیک سایت ها و هاست های دیگر که به آنها هاست­های همسایه گفته میشود، باعث اختلال در سایت و هاست شما شود.

مزایای هاست اشتراکی

هاست اشتراکی یکی از محبوب ترین گزینه ها و پلان های موجود در شتابان هاست و سایر شرکت های ارائه هاستینگ است، که برخی از مهم ترین دلایل آن را مشاهده می کنید:

  • قیمت پایین

هزینه پایین این هاستینگ آن را برای کسب و کارهای تازه تاسیس و نوپا یک گزینه ایده آل کرده است.

  • سادگی در استفاده

نیازی به تخصص فنی برای استفاده از آن ندارید، همه چیز حاضر و آماده است.

  • پیکربندی و مراقبت از سرورها

در هاست اشتراکی گزینه های سرور از قبل تنظیم و پیکربندی شده اند و نیازی به مراقبت و مدیریت سرور نیست.

معایب خرید هاست اشتراکی

و اما سه دلیل اصلی که باعث میشود این هاست اقتصادی و محبوب، مخالفانی را نیز در دنیا داشته باشد:

  • امکان اختلال در سایر هاست­ها

با افزایش بیش از حد مصرف هاست­های همسایه از منابع سرور، سایر هاست ها ممکن است دچار اختلال و کندی شوند.

  • دسترسی محدود به پیکربندی سرور

هاست اشتراکی امکانات زیادی برای تغییر و کانفیگ مجدد سرور ها در اختیارمان نمیگذارند.

  • امنیت کمتر

نسبت به سرورهای مجازی VPS، هاست اشتراکی از امنیت نسبتا کمتری برخوردار است.

۲- هاست اختصاصی نقطه مقابل هاست اشتراکی

برخلاف هاست اشتراکی که در آن شاید بیش از ۱۰۰ هاست مختلف از منابع یک سرور استفاده کنند، هاست یا سرور اختصاصی به حالتی گفته می شود که در آن تمام ظرفیت ها و منابع یک سرور فیزیکی در اختیار یک مجموعه و یک سایت قرار می گیرد.

در واقع با خرید سرور اختصاصی ایران، تمام منابع رم، CPU و فضای ذخیره سازی که در انواع دیگر میزبانی وب بین چندین کاربر تقسیم می شود، یکجا در اختیار شما خواهد بود. نوع اختصاصی هاست بیش ترین امکانات، مزایا، امنیت و سرعت را در اختیار کاربران و مجموعه ها قرار می دهد.

این میزان منابع اختصاص یافته، امنیت بالاتر و این قابلیت که می توانیم هر نوع تغییری روی تنظیمات و کانفیگ های سرور انجام دهیم تا به بهترین شکل برطرف کننده نیازهایمان باشد، همگی باعث می شوند هاست یا سرور اختصاصی گران قیمت ترین نوع میزبانی وب باشد که اکثرا توسط مجموعه های بزرگی استفاده شود که VPS و هاست اشتراکی نیازشان را برطرف نمی کند.

مزایای هاست اختصاصی

تقریبا در تمام سرویس های مختلف میزبانی وب سایت، تعدادی هاست وجود دارند که درحال تغذیه شدن از یک سرور واحد هستند. اما با خرید سرور اختصاصی ایران، شما درواقع خود سرور را به همراه تمام امکانات و ویژگی هایش خریداری می کنید.

برخی از مزایای این خرید شامل مواردی می باشند که در ادامه مشاهده میکنید:

  • پیکربندی سرور

از آنجایی که سرور تمام و کمال در اختیار شماست، می توانید هر نوع کانفیگ که به بهترین شکل مناسب کسب و کار شما و نیازهای آن است را روی سرور خود پیاده کنید.

  • پایداری بالا

قطع و وصلی  به دلیل شلوغ شدن سرور و تعداد درخواست ها دیگر برای شما مشکل ساز نیست، چرا که هاست اختصاصی از بالاترین پایداری برخوردار است و قابلیت اطمینان بالایی دارد.

  • دسترسی به تمام بخش های سرور

خرید سرور اختصاصی به شما این امکان را می دهد تا از تمامی بخش های ریز و درشت سرور استفاده کرده و همه ی آنها را تغییر دهید!

معایب خرید سرور اختصاصی ایران

دو دلیل اصلی که باعث میشود افراد زیادی بجای تهیه هاست اختصاصی، به سراغ VPS ها و هاست های اشتراکی از شتابان هاست بروند، شامل مواردی است که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  • هزینه و قیمت بالا

سرور اختصاصی چیزی بسیار فراتر از امکاناتی است که ما برای مدیریت محتوا و ترافیک سایتمان به آن نیاز داریم و این حجم عظیم امکانات و ویژگی های مختلف، قیمت این سرویس را چندین برابر گران تر از سایر خدمات هاستینگ می کند.

  • نیاز به تخصص کافی

برخلاف هاست اشتراکی، تهیه یک هاست اختصاصی نیاز به تخصص کافی در حوزه شبکه دارد و مدیریت آن چندان کار آسانی نیست.

۳- سرور مجازی: ترکیب اختصاصی و اشتراکی

تا به اینجای کار درباره خرید هاست اشتراکی اروپا یا ایران و همچنین خرید سرور اختصاصی صحبت کردیم. گفتیم که در هاست اشتراکی تمام منابع سرور بین کاربران تقسیم می شود و در هاست اختصاصی تمام امکانات و منابع یک سرور اختیار یک سایت قرار می گیرد.

اما هاست اشتراکی تقریبا ترکیبی از هردوی این سرویس هاست.

در سرور های مجازی یا VPSها (Virtual Private Server) با یک نرم افزار یا سرور مجازی سر و کار داریم که ضمن داشتن اکثر قابلیت های موجود در سرور فیزیکی، از مزیت مقرون به صرفه بودن نیز برخوردار است. در واقع در این سرویس، سرور مجازی یا VPS به چندین بخش کوچک تر تقسیم می شود و که هرکدام در اختیار یک سایت قرار می گیرد، چیزی تقریبا شبیه هاست اشتراکی.

اما نکته مهم VPS ها نحوه تقسیم و اختصاص دادن منابع به هر کاربر است.

بر خلاف هاست اشتراکی که تمام منابع سرور در میان گذاشته میشد و همه ی هاست های آن از منابع استفاده می کردند، در سرور مجازی هر هاستی تنها و تنها می تواند از میزان مشخصی از منابع استفاده کند و در صورت بروز مشکلاتی مثل استفاده بیش از حد از منابع، تنها سایت و هاست خودش دچار مشکلات کندی یا از دسترس خارج شدن خواهد شد چرا که دارای منابع اختصاصی می باشد.

در واقع خرید سرور مجازی اروپا به شما این امکان را می دهد تا ضمن برخورداری از خدمات و ویژگی هایی که سرور اختصاصی و فیزیکی در اختیارتان میگذارد مثل شخصی سازی و پیاده سازی کانفیگ ها، از قیمت پایین تر اشتراکی بودن نیز استفاده کنید تا بهترین نوع میزبانی وب را برای کسب و کار متوسط یا بزرگ خود تهیه کنید.

مزایای خرید سرور مجازی ایران و اروپا

  • به صرفه و اقتصادی است

خرید سرور اختصاصی ایران می تواند هزینه های بسیاری برای کسب و کارها داشته باشد. با تهیه سرور مجازی، ضمن اینکه بخشی از یک سرور اختصاصی واقعی را در اختیار دارید، هزینه کمتری (کمتر از نصف!) صرف امکاناتی می کنید که برای کسب و کارتان مناسب است، چراکه سرور های واقعی صدها قابلیت مختلف دارند که قطعا از همه آنها استفاده نخواهید کرد!

درواقع سرور مجازی ویژگی ها و مزایای مشابه سرور اختصاصی را با هزینه­ای کمتر در اختیارتان میگذارد و معایب هاست اشتراکی را با کمی هزینه بیش تر از بین می برد.

 

  • حریم منابع هر هاست محفوظ است

مهمانی­ای را تصور کنید که کل غذا در یک ظرف قرار گرفته و همه ی مهمان ها هرچقدر که نیاز دارند از آن برمیدارند.

هرچند که مهمان ها رعایت سایر افراد میز را هم بکنند، اگر تعداد مهمان ها زیاد باشد ممکن است برخی به اندازه نیازشان غذا نخورند. این مشکلی است که بسیاری از هاست های اشتراکی بی کیفیت با آن مواجه هستند، تعداد هاست های زیاد روی یک سرور که باعث این مشکل میشود.

اما در میزبانی VPS، هر سرور مجازی از سرورهای دیگر جدا میشود، سهم خود را از منابع دریافت می کند و تنها از همان منابع اختصاص داده شده استفاده میکند. به این ترتیب هیچ سروری تاثیر مستقیمی روی سفارشی سازی و فعالیت­های سرور همسایه نخواهد داشت.

علاوه بر آن، منابعی که VPS از سرور اصلی دریافت میکند به راحتی قابل تغییر است و میتوانید آن را کاهش یا افزایش دهید. بسیاری از کسب و کارهای تازه تاسیس با خرید سرور مجازی که حداقل منابع را داشته باشد شروع به کار کرده و به تدریج با خرید منابع بیشتر سرور خود را تقویت می کنند.

  • امنیت بالایی دارد

یکی دیگر از مزایای خرید سرور مجازی اروپا و ایران که دغدغه برخی از کاربران هاست اشتراکی است، امنیت اطلاعات و سرور است.

جدا بودن سرورها از یکدیگر به شکلی انجام می شود که هر وب سایت منابع و سیستم عامل جداگانه خودش را خواهد داشت و این امر نفوذ سرورهای دیگر به امنیت شما را به شدت محدود کرده و خطر ابتلا به بدافزار ها و کد های مخرب نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.

علاوه بر آن، مدیران سرور می توانند سطح دسترسی کاربران به بخش های مختلف را مدیریت و محدود کنند تا احتمال خرابی های غیرعمدی نیز کاهش پیدا کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خرید سرور مجازی ایران و اروپا میتوانید با کارشناسان فنی شتابان هاست در ارتباط باشید.

  • سفارشی سازی و دسترسی بیشتر به روت

آخرین مزیت خرید سرور مجازی ایران که در این مقاله به آن اشاره میکنیم امکان شخصی سازی سرورها توسط کاربران است که با دسترسی که به روت سرور ها داده میشود امکان پذیر است.

طبق مهم ترین اصل سرور مجازی، شما یک سرور جداگانه به همراه منابع و تمام امکانات یک سرور واقعی هستید و می توانید به روت سرور خود دسترسی داشته باشید، اسکریپت های خود را نصب و نرم افزار های سفارشی خود را روی آن قرار دهید؛ دسترسی به روت سرور به این معناست که می توانید به طور کامل روی فرآیند­هایی که روی سرور انجام می شوند مدیریت داشته باشید و آنها را شروع، متوقف یا ری­استارت کنید.

تهیه این سیستم ها از مراکز معتبر مثل شتابان هاست می تواند یک گزینه کافی برای تمام طول مدت فعالیت کسب و کار شما باشد. بسیاری از مجموعه های بزرگ صرفا به بهینه سازی سرورهای مجازی خود و بدون نیاز به خرید سرور اختصاصی ایران ده ها سال است که از VPS های شتابان هاست استفاده میکنند.

معایب خرید سرور مجازی ایران و روپا

اگرچه تهیه سرور وی پی اس یکی از گزینه های محبوب کسب و کارهای بزرگ و کوچک است، اما دو نکته وجود دارد که باعث میشود عده ای از کاربران برای خرید آن تردید داشته باشند:

  • نیاز به دانش فنی نسبی

برخلاف هاست اشتراکی که تقریبا همه چیز حاضر و آماده است، خرید سرور مجازی نیاز به میزان محدودی دانش فنی دارد تا آن را راه اندازی کرده و مدیریت کنید. کارهایی مثل نصب نرم افزار ها، اختصاص منابع به کاربران و … کارهایی است که افراد گاها با آنها دچار مشکل می شوند.

بهترین راهکار برای اجتناب از این مشکل، استفاده از تیم تخصصی و حرفه ای شتابان هاست، یکی از باتجربه ترین تیم های مدیریت هاست و سرور مجازی و اختصاصی است. تیم پشتیبانی این مجموعه بصورت ۲۴ ساعته آماده سرویس دهی تلفنی، تیکت و چت آنلاین است.

  • افزایش تعداد سرورهای مجازی روی سرور اصلی

یکی از مشکلاتی که در رابطه با خرید سرور مجازی اروپا و ایران وجود دارد این است که شرکت های ارائه دهنده تعداد سرورهای مجازی که از سرور اصلی جدا شده اند را بیش از حد افزایش می دهند. و این باعث ایجاد مشکلاتی مثل کندی و کمبود منابع را برای سرور اصلی به وجود خواهد آورد، که تبعات آن برای VPS های متصل به آن خواهد بود.

بهترین روش برای جلوگیری از این مشکل، این است که سرور مجازی خود را از یک مرکز شناخته شده و با تجربه تهیه کنید و هنگام خرید حتما از مشاور فروش خود سوال کنید که چه تعداد VPS یا سرورمجازی به سرور اصلی متصل خواهند شد.

۴- هاست دانلود چیست؟

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که برخی از سایت ها و مجموعه ها با آن روبرو میشوند کمبود فضای ذخیره سازی (هارد) و پهنای باند است.

اگرچه شتابان هاست روی تمام تعرفه های خود قابلیت پهنای باند نامحدود را ارائه می کند، اما مشکل کمبود فضای ذخیره سازی مشکلی است که برخی کاربران، بخصوص سایت های رسانه ای با آن مواجه میشوند. از طرف دیگر اینکه بخواهیم هرماه (یا حتی چندبار در ماه) منابع هاست یا سرور مجازی­مان را افزایش دهیم کار عاقلانه ای نیست.

این دقیقا مشکلی است که سایت های پردانلود ایرانی که محتوای سنگین مثل فیلم، عکس، موسیقی، کتاب و… پست میکنند با آن مواجه هستند، که چاره آن خرید هاست دانلود ایران است.

هاست دانلود یا (File Hosting Service) یکی از روش های مدیریت سایت مبتنی بر فضای ابری است که کاربران آن می توانند در فضایی کاملا ایمن تمام اسناد و مدارک سایت، تصاویر، ویدیو ها و عملا هرنوع فایلی را جدا از فرمتی که دارد روی آن قرار دهند تا از طریق سایتشان قابل استفاده باشد.

بیشترین استفاده از هاست دانلود برای چه کسانی است؟

در پاسخ به این سوال که چه کسانی بیشترین مزیت را از خرید هاست دانلود ایران می برند؟ باید گفت که این نوع از میزبانی وب، در واقع یک فضای اختصاصی است که ظرفیت بالایی برای دانلود و آپلود فایل ها در اختیار صاحبان سایت میگذارد، و لینک دانلود آنها از هاست را در اختیارشان قرار می دهد تا آن را در پست سایت خود قرار دهند.

امروزه نمونه های مشابه زیادی در اینترنت مشاهده می کنیم، اپلیکیشن هایی مثل گوگل درایو، دراپ باکس، Mega و… که حجم فضای ابری مختلفی در اختیار کاربران میگذارند. اما نکته مهم این پلتفرم ها این است که آنها مخصوص استفاده یک کاربر عادی هستند و فضایی که ارائه میکنند به هیچ وجه مناسب فایلهای یک وب سایت پربازدید نیست!

بطور کلی اکثر مشتریان هاست دانلود را صاحبان سایت هایی تشکیل میدهند که فایل های حجیم و عکس های زیادی روی سایتشان قرار می دهند و اگر بخواهند این حجم دیتا را روی هاست عادی خود آپلود کنند، در کمتر از چند روز با مشکل هنگ کردن و در نهایت از دسترس خارج شدن سایتشان مواجه میشوند.

علاوه بر آن، توسعه دهندگان وب (Web Developer) و برنامه نویس ها هم که برای تست کردن فایل ها و پروژه های خود به یک فضای ایمن و اختصاصی به همراه پهنای باند کافی نیاز دارند، می توانند با خرید هاست دانلود ایران نیازهای خود را برطرف کنند.

نکته مهمی که باید درباره تهیه این هاست بدانید، این است که هاست دانلود بطور کلی با هاست های معمولی دیگر که معرفی کردیم فرق میکند و به نوعی نقش مکمل برای سایت و هاست اصلی شما را ایفا میکند. بنابراین نمیتوانیم انتظاراتی که از یک هاست اشتراکی و سرور مجازی داریم را از این هاست ها داشته باشیم.

بسیاری از کاربران هستند که حتی از بسیاری از بخش های هاست دانلود خود استفاده نمیکنند و صرفا برای اشتراک گذاری پرسرعت فایلهاشان اقدام به خرید هاست دانلود ایران می کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیدا کردن هاست مورد نیاز خود، کارشناسان و متخصصان شتابان هاست بهترین گزینه برای دریافت یک مشاوره حرفه ای رایگان هستند.

شتابان هاست باسابقه‌ترین شرکت اینترنتی فناوری در فروش هاست ایران و سرور ایران

هیچ وب سایتی نمیتواند بدون داشتن یک هاست و اتصال به یک سرور به اینترنت متصل شود، چرا که اساسا خود اینترنت را نیز ابر سرورهایی تشکیل می دهند که در سرتاسر دنیا مشغول فعالیت هستند.

در این مقاله که با همکاری کارشناسان باسابقه ترین شرکت اینترنتی فناوری (شتابان هاست)، سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره اینکه سرور چیست و چه کارهایی انجام می دهد را به شما عزیزان به ساده ترین روش آموزش دهیم، چرا که سرور اصلی ترین بخش هر شبکه ای از جمله اینترنت است.

علاوه بر آن صحبت های مفصلی درباره اینکه هاست چیست و چه سیستم عامل­هایی دارد صحبت کردیم و تفاوت های اصلی دو سیستم لینوکس و ویندوز را با یکدیگر مقایسه کردیم.

در آخر، ۴ نوع اصلی میزبانی وب سایت که شامل هاست اشتراکی، سرور اختصاصی، سرور مجازی و هاست دانلود است را به همراه مزایا و معایبی که دارند به شما عزیزان آموزش دادیم تا هنگام خرید هاست و سرور خود از شتابان هاست، بدانید که باید به سراغ چه گزینه هایی بروید.

مقالات آموزشی آکادمی شتابان هاست رو هم فراموش نکنید!

https://blog.shetabanhost.com/

در آخر، ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان تا انتهای این مقاله، امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.

 

برچسب ها : خرید هاست ایران,خرید هاست,خرید دامنه,شتابان هاست

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. از باسابقه‌ های هاست و سرور ایران دوباره مطلب بزارید
    ممنون از تیم خوبتون

    1. ممنون از نظر ارزشمندتون امیر عزیز 🙏🌹

    1. ممنون از نظر لطفتون ساناز اسدی عزیز 🙏🌹

    1. با سلام و احترام،
      ما در شتابان هاست تلاش میکنیم بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه کنیم 🙏🌹

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *