نکات مهم انتقال بین بانکی با شماره شبا

نکات مهم انتقال بین بانکی با شماره شبا
  • 1401/8/22
  • گویا آی تی
  • 4

سقف مبلغ جابه‌جایی پول براساس شماره شبا چقدر است و پول در چه زمانی به حساب مقصد انتقال پیدا می‌کند؟

انتقال پول با استفاده از شماره شبا مزایای خیلی زیادی نسبت به دیگر روش‌های انتقال وجه دارد؛ مزایایی مانند سقف بالاتر مبلغ قابل انتقال پول، واریز لحظه‌ای و آنی و البته امنیت بیشتر.

انتقال پول با شماره شبا

یادتان باشد هر فردی برای انجام کارهای بانکی نیاز به یکی از اطلاعات بانکی خود دارد؛ شماره حساب، شماره کارت و شماره شبا. اما برخلاف شماره حساب و شماره کارت که محدودیت‌هایی برای انجام نقل و انتقال پول در آنها وجود دارد، کاربرد استفاده از شماره شبا این است که به متقاضی اجازه می‌دهد از تمام خدمات و سرویس‌های بانکی بهره ببرد. مثلا امکان حواله پول با شماره حساب یا شماره کارت هم وجود دارد، اما سقف مشخص و محدودی دارند که خیلی وقت‌ها جوابگوی کاربر نیست، اما استفاده از شماره شبا این امکان را به فرد می‌دهد تا خدمات بانکی را تا بالاترین سقفی که بانک مرکزی مجوز آن را داده، انجام داد. مهمتر این‌که با توجه به افزایش پلکانی کارمزد انتقال کارت به کارت پول، با شماره شبا و از طریق سامانه‌های پایا و ساتنا می‌توان اقتصادی‌تر و ارزان‌تر همان پول را منتقل کرد. برای انتقال بین بانکی پول از طریق دستگاه خودپرداز کافی است شماره شبا مقصد را از سایت رده بگیرید و با کمترین کارمزد ممکن پول را جابه‌جا کنید.

 

استعلام شبا

 

انتقال وجه با شماره شبا از طریق خودپرداز

یکی از ساده‌ترین کارها برای انتقال پول، رفتن تا یکی از خودپردازها و انتقال پول است. با همراه داشتن شماره کارت بانکی حساب مقصد تا ۱۰ میلیون تومان می‌توانید پول جابه‌جا کنید. واریز پول هم آنی و در همان لحظه انجام می‌شود. البته سقف و کارمزد انتقال پول در این نوع انتقال وجه بانکی بستگی به حساب مقصد در هر کدام از بانک‌ها و  خودپرداز آن بانک دارد، چون هر کدام سقف متفاوتی برای انتقال پول در این روش گذاشته‌اند. اما محدودیت سقف انتقال از طریق سامانه شتاب مهمترین نقطه ضعف این روش محسوب می‌شود.

برای همین هم با همراه داشتن شماره شبا حساب بانکی مقصد امکان این را خواهید داشت که با یکی از دوسامانه ساتنا و پایا از طریق دستگاه خودپرداز مبلغ خیلی بیشتری پول واریز کنید. سامانه ساتنا مناسب انتقال مبالغ بالای پول در سرویس انتقال بین بانکی است. از زمانی که ساتنا آمده، جایگزین چک‌های رمزدار  شده و روال جابه‌جایی پول را ساده‌تر کرده است. در سامانه ساتنا کف انتقال وجه ۱۰۰میلیون تومان تعیین شده است. سقف انتقال پول ساتنا هم در بانک‌های مختلف ارقام متفاوتی تعریف شده است.  البته اگر سقف مورد نظر برای انتقال بین بانکی ساتنا در خودپرداز مجاز نبود، چاره‌ای جز رفتن به داخل شعبه و انتقال پول از طریق مسئول صندوق ندارید.

اگر هم مبلغی که قصد انتقالش را دارید، کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است، باید در دستگاه خودپرداز سراغ سامانه پایا بروید. این سامانه برای پرداخت حقوق از طرف کارفرما، پرداخت سود سهام و انتقال پول به چند حساب بانکی که شماره شبای آنها را داشته باشید، خیلی کارآمد است. برای انتقال وجه پایا تنها داشتن شماره شبا کافی است. برای گرفتن شماره شبا هم کافی است به سایت رده بروید. شماره شبا هر کدام از بانک‌ها را که بخواهید از طریف رده امکانپذیر است.

مدت زمان انتقال وجه از طریق شماره شبا

مدت زمانی که طول می‌کشد تا پول از حساب شما به حساب مقصد واریز شود، بستگی به روش انتقال پول در دستگاه خودپرداز دارد. اگر از روش انتقال کارت به کارت استفاده کنید، در همان لحظه پول به حساب مقصد واریز می‌شود؛ اما خب محدودیت سقف انتقال و البته کارمزد بالای این روش چندان بصرفه نیست.

برای همین هم توصیه می‌کنیم در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز حتما شماره شبا حساب مقصد را بگیرید. با استفاده از شماره شبا هم می‌تواند پول بیشتری جابه‌جا کنید، هم کارمزد کمتری به بانک پرداخت خواهید کرد. اگر در دستگاه خودپرداز از سامانه پایا برای انتقال پول استفاده می‌کنید، در یکی از سیکل‌های زمانی پایا به حساب مقصد منتقل می‌شود:

  • چرخه اول انتقال وجه در سامانه پایا: حوالی ۴ صبح
  • چرخه دوم انتقال وجه در سامانه پایا: حوالی ۱۰:۴۵
  • چرخه سوم انتقال وجه در سامانه پایا: حوالی ۱۴:۴۵
  • چرخه چهارم انتقال وجه در سامانه پایا: حوالی ۱۷:۴۵

اگر هم از سامانه ساتنا برای انتقال وجه استفاده کرده‌اید، واریز پول از طریق این سامانه مانند کارت به کارت و شتاب، آنی و لحظه‌ای است و در همان لحظه به حساب مورد نظر شما پول انتقال داده می‌شود. انتقال وجه بر اساس ساتنا در بازه ۸ صبح تا ۱۶ روزهای کاری و ۸ صبح تا ۱۳ روزهای پنجشنبه انجام می‌شود و اگر زمان انتقال پول در ساعات اداری باشد، آنی و در همان لحظه است و در نهایت ۲۰ دقیقه بعد از انتقال پول، مبلغ در حساب مقصد می‌نشیند.

سقف انتقال وجه با شماره شبا از طریق خودپرداز

این روزها سقف انتقال پول در شبکه شتاب یا همان کارت به کارت ۱۰ میلیون تومان است. پس اگر قصد انتقال پول با مبلغ بالاتری دارید، سراغ سامانه‌های پایا و ساتنا بروید. سقف انتقال در سامانه پایا ۱۰۰ میلیون تومان است. برای انتقال مبالغ بالاتر از آن هم سامانه ساتنا وجود دارد. فراموش نکنید برای انتقال مبالغ کمتر از ۱۰۰میلیون تومان نمی توانید از ساتنا استفاده کنید. سقف انتقال پول با ساتنا هم با توجه به بانک‌های مختلف متفاوت و متغیر است.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. سلام قبلا میشد انتقال پول به روش شبا کنسل کرد یعنی بعد از اتمام کار انتقال چون زمان واریز انی نبود انتقال دهنده میتوانست ، انتقال پول کنسل کند سوال ایا هنوز امکان چنین کاری وجود دارد؟

  2. ما که با شماره شبا ۴۰ و یا حتی ۳۰ میلیون ، انهم ملی به ملی از طریق عابربان زدیم نشد!!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *