آیا با بیدار شدن نهنگ بیت کوین قیمت btc رشد خواهد کرد؟

آیا با بیدار شدن نهنگ بیت کوین قیمت btc رشد خواهد کرد؟
  • 1401/8/25
  • گویا آی تی
  • 0

نهنگ‌های ارز دیجیتال یا افرادی که می‌توانند تعداد زیادی رمزارز را در شبکه بازاری ارز دیجیتال به خرید و فروش برسانند، همیشه روی روند بازار، قیمت و نوسانات آن تأثیرگذار بوده‌اند. به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که این افراد اثری روی بازار ندارند. نهنگ ارز دیجیتال اصطلاحی بود که ابتدا در دنیای خرید و فروش بیت کوین به کار گرفته شد. حالا پس از مدت‌ها خبر‌هایی در زمینه فعالیت نهنگ ارز دیجیتال یا نهنگ بیت کوین آمده است که سبب شده برخی به این فکر بیفتند که این موضوع سبب افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین می‌شود. اگر شما نیز از جمله علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان بازار کریپتوکارنسی هستید یا از کسانی هستید که به خرید بیت کوین علاقه دارید، حتماً در ادامه این مقاله با ما همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بیدار شدن نهنگ بیت کوین

به تازگی اتفاقاتی در بازار خرید و فروش بیت کوین رخ داده است که توجه عده زیادی به آن جلب شده است. بازار بیت کوین و شبکه این ارز دیجیتال به دلیل این‌که ماهیتی شفاف و روشن دارد به افراد اجازه می‌دهد تا فعالیت هر کاربر را دنبال کنند. اخبار حاکی از آن است که حدود ۵۰۰ بیت کوین که پنج سال دست نخورده باقی مانده بودند، توسط یکی از نهنگ‌های ارز دیجیتال جابه‌جا شده‌اند. این نهنگ ارز دیجیتال ۵۰۰ بیت کوین خود را جابه‌جا کرده است و این می‌تواند اتفاق بسیار مهمی در دنیای بیت کوین باشد. این‌که کوین‌های قدیمی جابه‌جا شوند معمولاً نشانه چیز خوبی نیست. البته ممکن است که صرفاً جابه‌جا کردن سرمایه بین کیف پول ارز دیجیتال باشد. ولی بیشتر معنی‌اش آن است که فرد قصد فروش دارد. به نظر می‌رسد که پیش‌بینی این‌که نهنگ ارز دیجیتال ما در این داستان چه قصدی دارد، آسان نیست.

این‌که جابه‌جایی در بازار کریپتوکارنسی و مخصوصاً بیت کوین رخ دهد چیز عجیبی نیست. علاقه‌مندان به خرید و فروش بیت کوین احتمالاً بدانند که چند ماه پیش نهنگ دیگری در بازار ۵۰۰۰ بیت کوین که حدود هفت سال دست نخورده باقی مانده بودند را به آدرس دیگری منتقل کرد. ولی در مورد اتفاق اخیر نمی‌توان به قطعیت گفت. به نظر نمی‌رسد که مقصد این کوین‌ها صرافی‌های بزرگ باشند؛ زیرا میزان ورودی به صرافی‌ها تغییر خاصی نداشته است.

چرا رفتار نهنگ ارز دیجیتال مهم است؟

حال اگر تا اینجا با ما همراه بوده باشید احتمالاً بپرسید که چرا دنبال کردن رفتار نهنگ ارز دیجیتال مهم است. مطالب بسیار زیاد و مفیدی پیرامون نهنگ‌های ارز دیجیتال وجود دارد اما به طور خلاصه باید گفت این سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار قطعاً در بسیاری از اوقات می‌توانند سبب کاهش یا افزایش قیمت بیت کوین یا دیگر ارز‌های دیجیتال شوند.

کاهش قیمت بیت کوین

وقتی می‌خواهید اقدام به خرید btc کنید حتماً باید رفتار نهنگ‌ها را در نظر داشته باشید. گاهی نهنگ تصمیم می‌گیرد کل دارایی خود را با قیمتی خیلی کمتر از ارزش حقیقی به فروش برساند. این سبب می‌شود که قیمت بسیار کاهش پیدا کند و سرمایه‌گذاران معمولی نیز مجبور به فروش می‌شوند و به همین صورت قیمت btc به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

افزایش قیمت بیت کوین

گاهی نیز نهنگ ارز دیجیتال سبب می‌شود که قیمت بیت کوین دچار افزایش شود. آن‌ها در این صورت تمام دارایی خود را با ارزشی بیش از حد خود به فروش می‌گذارند. در این شرایط کسانی که می‌خواهند اقدام به خرید بیت کوین کنند می‌بینند که قیمت بسیار بالاست و به همین علت توانایی خرید btc را نخواهند داشت. به همین دلیل قیمت همین‌طور افزایش پیدا می‌کند. افرادی که تازه‌کار هستند و آشنایی چندانی با بازار خرید و فروش بیت کوین ندارند، افزایش پیدا کردن قیمت بیت کوین در این دوره را نشانه خوبی تلقی می‌کنند و شروع به خرید می‌کنند و این سبب می‌شود که نهنگ ارز دیجیتال با این حرکت سرمایه و سود بیشتری به دست بیاورد.

چطور نهنگ ارز دیجیتال را می‌شناسیم؟

برای این‌که اثر نهنگ‌های ارز دیجیتال را ببینید لازم است همیشه صرافی‌های معتبر را مثل والکس دنبال کنید و حرکت‌های قیمت بیت کوین و نمودار‌ها را چک کنید؛ ولی به طور کلی پیدا کردن نهنگ‌ها خیلی هم آسان نیست. آن‌ها برای این‌که خود را نمایان نکنند، دارایی خود را به صورت خرد خرد و در تعداد زیادی از صرافی‌ها پخش می‌کنند به این صورت دقیقاً مشخص نمی‌شود که فعالیت نهنگ‌ها چطور است.

ولی به هر صورت در سال‌های اخیر و با توجه به اوج‌گیری بازار کریپتوکارنسی و مخصوصاً خرید و فروش بیت کوین، دنبال کردن رفتار‌ها و فعالیت‌هایی که در شبکه بلاک‌چین این ارز دیجیتال صورت می‌گیرد سبب شده که تعداد زیادی از این نهنگ‌ها شناسایی شوند. خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق نهنگ‌ها اثرگذار است و باید ببینیم که آیا این جا به جایی اخیر ۵۰۰ بیت کوین از جانب یک نهنگ ارز دیجیتال، چه تأثیری در قیمت btcخواهد گذاشت.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه و مختصر تأثیر رفتار نهنگ‌ها بر قیمت بیت کوین را پوشش دهیم. به نظر می‌رسد که ۵۰۰ توکن بیت کوین اخیراً در شبکه بلاک‌چین جا‌به‌جا شده است و مشخص نیست که دقیقاً نهنگ ارز دیجیتال داستان چه قصدی از این کار داشته است. به طور خلاصه گفتیم که چطور یک نهنگ می‌تواند در خرید و فروش بیت کوین اثرگذار باشد و سبب افزایش یا کاهش قیمت شود. شما برای خرید btc باید بتوانید بازار آن را به خوبی بشناسید و اطلاعات خود را نسبت به موضوعات مهم و اخبار مرتبط با این بازار بیشتر کنید و به همین دلیل می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کرده و با مطالعه بلاگ آن، تصمیم‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری و خرید بیت کوین داشته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *