خرید فضای ذخیره‌سازی ابری پرقدرت پارس پک

خرید فضای ذخیره‌سازی ابری پرقدرت پارس پک
  • 1401/8/26
  • گویا آی تی
  • 0

فضای ابری یا حافظه ابری چیست و چه فایده‌ای دارد؟ با پیشرفت تکنولوژی، حجم اطلاعات هم افزایش یافت و ازجمله مشکلات این امر کمبود فضا برای ذخیره‌سازی بود. درواقع، افزایش حجم داده‌ها با میزان رشد فضای ذخیره‌سازی برابر نبود. کم‌کم دسترسی به اطلاعات در زمان و مکان دلخواه نیز ضروری شد؛ به‌همین‌دلیل، فناوری فضای ابری با هدف حل این مشکلات پا به عرصه نهاد. این فناوری به‌سرعت رشد کرد و در تمام بخش‌ها از بانک‌ها گرفته تا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به‌کار گرفته شد.

بسیاری از خدماتی که هرروز دریافت می‌کنیم، از تکنولوژی  فضای ذخیره‌سازی ابری استفاده می‌کنند؛ در‌حالی‌که ما از آن آگاه نیستیم. پارس پک از بهترین ارائه‌کنندگان خدمات سرور و فضای ابری است. در این مطلب، قصد داریم شما را با فناوری Cloud Storage این شرکت آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

فضای ابری چیست؟

کلود استوریج شبیه هارد کامپیوتر عمل می‌کند؛ یعنی دقیقاً با فضایی مشابه هارد برای ذخیره‌سازی اطلاعاتی مانند عکس، فیلم، شماره‌تلفن و هر داده دیگری طرف هستید؛ اما برای اینکه بتوانید روی آن اطلاعاتی را ذخیره کنید یا از روی آن اطلاعاتی را بردارید، باید به اینترنت متصل باشید. این فضای ابری با اتصال به اینترنت از همه‌جای دنیا دردسترس است.

ایده اولیه کلود استوریج در دهه ۱۹۵۰ مطرح شد. در آن دوره، کامپیوترهای غول‌آسا اطلاعات مرکزی را ازطریق اتصال‌هایی بین یکدیگر به‌اشتراک‌ می‌گذاشتند؛ اما پردازش اصلی را همان سیستم مرکزی انجام می‌داد. این نوع فضای ذخیره‌سازی ابری بسیار ابتدایی بود؛ ولی امروزه ذخیره‌سازی به‌شیوه پیشرفته صورت می‌گیرد.

فضای ابری از کامپیوترهایی تشکیل شده است که به‌هم متصل هستند؛ اما همه آن‌ها به‌عنوان سیستمی واحد عمل می‌کنند. این سیستم‌ها کارهایی مانند ذخیره‌سازی و ارسال و دریافت داده را انجام می‌دهند و اطلاعات را از سرویس‌های مختلف می‌گیرند و دراختیار کاربران قرار می‌دهند؛ در‌نتیجه، کاربران به نصب برنامه خاصی برای دسترسی به داده‌ها نیازی ندارند.همچنین برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی فضای ذخیره سازی ابری چیست؟ سر بزنید.

فضای ابری چگونه کار می‌کند؟

برای دانستن شیوه کار فضای ابری، ابتدا باید بدانید که چه چیزهایی نیاز است. برای این کار، حداقل به یک سرور احتیاج دارید؛ سروری که به اینترنت متصل باشد. با متصل‌شدن به این سرور ازطریق اینترنت، می‌توانید فایل مدنظرتان را آپلود کنید. پس از آنکه اطلاعات را وارد کردید، این اطلاعات روی سرورهای مختلف می‌روند و بعد از اضافه‌شدن چند افزونه در فضای ابری ذخیره می‌شوند. سپس در هر زمان و مکانی، ازطریق اینترنت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این روش یکی از روش‌های ابتدایی ذخیره‌سازی است.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که برای اینکه مشکلی در روند دسترسی ایجاد نشود، مراکز ارائه‌دهنده Cloud Storage تعداد سرورهای خود را در سراسر جهان افزایش داده‌اند. بدین‌ترتیب، اگر سروری در نقطه‌ای از دنیا از کار بیفتد، دسترسی به داده برای کاربران با‌توجه‌به وجود سرور‌های دیگر مختل نمی‌شود.

مزایای خرید فضای ذخیره‌سازی ابری

امروزه، بسیاری از کسب‌وکارها و اشخاص به خرید فضای ابری نیاز دارند؛ اما اگر همچنان از این فضا استفاده نکرده‌اید، مزایای استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری پارس پک را بخوانید تا به استفاده از آن ترغیب شوید.

از همه‌جا به آن دسترسی دارید

فضای ابری (مانند پارس پک) در همه‌جا وجود دارد و دردسترس است. کاربران لازم نیست که بدانند چند سرور در جهان برای پشتیبانی وجود دارد؛ بلکه فقط نیاز است تا به اینترنت وصل شوند و از آن استفاده کنند.

امنیت فضای ابری

امنیت در بستر اینترنت مسئله‌ای بسیار مهم است. مشاغل و افراد زیادی از فضای ابری استفاده می‌کنند؛ در‌نتیجه، حق دارند که نگران داده‌های باارزش خود باشند که روی اینترنت قرار می‌گیرد. با ذخیره‌شدن اطلاعات روی چند سرور، درصورت آسیب‌دیدن یکی از سرور‌ها، خطر ازدست‌رفتن اطلاعات شما را تهدید نمی‌کند.

دسترسی چند‌کاربره

گاهی لازم است فایلی را به‌اشتراک بگذارید. فضای ابری این امکان را دراختیار شما قرار می‌دهد تا به‌آسانی این کار را انجام دهید.

همگام‌سازی دستگا‌ها

تمامی فضاهای ابری از ویژگی همگام‌سازی بهره‌مندند. همگام‌سازی بدین‌شکل عمل می‌کند که اگر سیستم دیگری در جای دیگری دارید، با مدارک معتبر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. نیازی نیست تمامی اطلاعاتتان را دوباره کپی کنید؛ بلکه فقط با اتصال به اینترنت، می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

معرفی فضای ذخیره‌سازی ابری پارس پک

پارس پک کارش را از سال ۱۳۸۹ با هدف ارائه سخت‌افزار و خدمات فضای ابری و ایجاد شبکه مطمئن شروع کرد. در ابتدا، به‌منظور گسترش استفاده از خدمات فضای ذخیره‌سازی ابری، این فضا به‌رایگان به کاربران ارائه می‌شد. علاوه‌براین، سعی پارس پک بر این بود تا با طراحی پنل مدیریت و نوآوری در محتوا به‌گونه‌ای جدید این خدمات را ارائه دهد.

ویژگی‌های فضای ذخیره‌سازی ابری پارس پک عبارت‌اند از:

  • قابلیت دسترسی درخورتوجه
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه درمقایسه‌با تهیه فضای ذخیره‌سازی فیزیکی
  • امکان ارتقا با‌توجه‌به نیازها
  • ارائه سرعت چشمگیر با استفاده از پروتکل s3 آمازون
  • داشتن پنل قدرتمند برای مدیریت فایل
  • استفاده از معماری Multi-tenant برای شرایط چندکاربری
  • امنیت کم‌نظیر با استفاده از HTTPS

چرا فضای ذخیره‌سازی پارس پک را برای خرید انتخاب کنیم؟

همان‌طورکه گفتیم، پارس پک با‌توجه‌به استفاده از تکنولوژی روز و بهره‌مندی از مهندسان خبره، سعی می‌کند بهترین امکانات و فضای ابری را به کاربران ارائه کند. درادامه، دلایل مهم انتخاب پارس پک را برمی‌شماریم:

پشتیبانی ۲۴ساعته کلود استوریج

یکی از ویژگی‌های مهم شرکت پارس پک پشتیبانی سریع و کم‌نظیر آن است. پارس پک با فراهم‌کردن امکان پشتیبانی ۲۴ساعته و پاسخ‌گویی به ابهام‌ها و مشکل‌های مختلف، همیشه حامی شما خواهد بود.

تأمین امنیت Cloud Storage

پارس پک با استفاده از S3 آمازون، امنیت فضای ذخیره‌سازی ابری را تأمین می‌کند؛ پس با خیال راحت اطلاعاتتان را روی آن بارگذاری کنید.

سرعت بسیار زیاد کلود استوریج

پارس پک با داشتن به‌روزترین سرور‌ها و استفاده از تکنولوژی ابری، در سریع‌ترین زمان خدمات متنوعی به مشتریانش ارائه می‌کند.

پایداری در فضای ابری

پارس پک با برخورداری از سرورهایی در مراکز معتبر و استفاده از سخت‌افزارهای به‌روز، برای شما فضای پایدار و آپتایم مثال‌زدنی فراهم می‌کند.

مقیاس‌پذیری در تعیین اندازه کلود استوریج

هرگاه نیاز پیدا کردید فضای بیشتری برای ذخیره‌کردن داده‌هایتان داشته باشید، امکان افزایش فضا وجود دارد. این ویژگی از صرف هزینه بیشتر جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

کلود استوریج یا فضای ابری امروزه به‌ جزء جدایی‌ناپذیری از نیاز اشخاص و کسب‌و‌کارها تبدیل شده است. پارس پک قصد دارد با ارائه فضای ابری ایرانی، از هزینه‌های شما بکاهد. ناگفته نماند قیمت این فضا با‌توجه‌به نوسان‌های ارز متغیر است. همچنین، پارس پک این امکان را برایتان فراهم کرده است تا با‌توجه‌به قرارگیری سرورها در ایران، با خیال راحت داده‌هایتان را روی آن‌ها بارگذاری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *