نحوه استخراج بیت کوین با گوشی موبایل (اندروید و iOS)

نحوه استخراج بیت کوین با گوشی موبایل (اندروید و iOS)
  • 1401/9/8
  • گویا آی تی
  • 0

محبوبیت ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته به نحوی افزایش پیدا کرده تا همه به دنبال راهی برای ورود به این حوزه باشند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا ترید کردن آنها نیاز به دانش تکنیکال و فاندمنتال زیادی دارد که شاید همه افراد از پس آن برنیایند. راه دیگری که برای به دست آوردن ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین وجود دارد، استخراج است. استخراج بیت کوین را می‌توان با هر نوع دستگاهی که قدرت پردازشی مناسبی داشته باشد انجام داد. هر چند این توانایی استخراج در دستگاه‌های مختلف به معنای کسب سود و درآمد از آنها نخواهد بود. چرا که استخراج بیت کوین بدون هزینه نیست و باید تجهیزات مختلفی برای آن استفاده شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه استخراج بیت کوین با گوشی موبایل آشنا کنیم.

استخراج بیت کوین

پایه و اساس استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال از ماهیت دنیای بلاک چین نشات می‌گیرد. زمانی که ساتوشی ناکاموتو، مخترع بیت کوین و بلاک چین، بلاک چین بیت کوین را به وجود آورد، به دنبال راهی بود تا افراد را به استفاده از ارزهای دیجیتال تشویق کند. یکی ار رکن‌های اصلی بلاک چین، غیرمتمرکز کردن ثبت و ذخیره سازی داده‌ها است. به این صورت که داده‌ها به جای یک سرور مرکزی، روی سیستم کاربران شبکه با نام نود ذخیره می‌شوند. برای این که کاربران قدرت پردازشی و سیستم کامپیوتری خود را در اختیار شبکه قرار دهند، به طور حتم باید یک مشوق داشته باشند. ساتوشی ناکاموتو با استفاده از اعطا بیت کوین کاربران را راضی به استفاده از بلاک چین بیت کوین کرد.

اما این بلاک چین چگونه کار می‌کند؟ بیت کوین به عنوان اولین بلاک چین دنیا برای تولید ارزهای دیجیتال و ثبت اطلاعات تراکنش‌ها، از فرایندی به نام اثبات کار استفاده می‌کند. در این فرایند، افراد شبکه که با نام ماینر یا نود شناخته می‌شوند، وظیفه اعتبارسنجی داده‌ها را بر عهده می‌گیرند. در این فرایند شبکه مطمئن می‌شود تا هیچ تراکنشی تکرار نشود. این عامل می‌تواند از دزدی و خطا در ارزهای دیجیتال جلوگیری کند. اما مشوقی که برای این افراد وجود دارد چیست؟ نودها با اعتبارسنجی، داده‌های جدیدی به بلاک چین بیت کوین اضافه می‌کند. در این فرایند، بلاک جدیدی از داده‌ها تولید می‌شود. این بلاک جدید حاوی اطلاعات آخرین تراکنش‌های تایید شده است. در فرایند ایجاد بلاک جدید، مقداری ارز دیجیتال جدید نیز به وجود می‌آید.

به این فرایند، استخراج بیت کوین گفته می‌شود. به افرادی که تراکنش‌ها را اعتبارسنجی می‌کنند نیز ماینر گفته می‌شود. وظیفه ماینرها این است که در فرایند استخراج، قدرت پردازشی دستگاه خود را در اختیار شبکه قرار دهند. در چنین فرایندی، برای این که اطلاعات به درستی اعتبارسنجی شوند، پردازشگر کامپیوتری، معادلات و مسائل ریاضی بسیار پیچیده را حل می‌کند. حل چنین مسائلی توسط انسان قابل انجام نیست و باید از دستگاه‌های پرقدرتی استفاده کرد. در این فرایند هر چه قدرت پردازشی شما بیشتر باشد، موفق‌تر خواهید بود. چرا که ماینرها با ایجاد یک بلاک جدید، بیت کوین دریافت می‌کنند. این بیت کوین از طریق استخراج بلاک داده جدید ایجاد شده و به ماینرها تعلق دارد.

عوامل موثر در استخراج بیت کوین

تصویر از investopedia (Bitcoin Mining)

برای این که در استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از گوشی موبایل به مهارت کافی برسید، باید با عوامل موثر روی استخراج بیت کوین آشنا باشید. این عوامل روی استخراج بیت کوین تاثیر مستقیمی دارند و هر کدام می‌توانند سود و ضرر شما را مدیریت کنند. به طور کلی شما برای کسب سود و درآمد وارد حوزه استخراج بیت کوین می‌شوید و در صورتی که درآمد شما از هزینه مصرفی بیشتر باشد، استخراج ارز دیجیتال منطقی نخواهد بود.

نرخ هش و سختی شبکه

همان‌ طور که گفتیم، در هنگام ماینینگ، افراد ماینر به حل مسائل پیچیده اقدام می‌کنند. پس از حل مسائل است که می‌توان در شبکه بلاک چین، بلاک جدید و بیت کوین استخراج کرد. در حقیقت مسائلی که ماینرها حل می‌کنند، به تابع هش مربوط می‌شوند. این افراد توابع تولید شده توسط تابع هش را حل می‌نمایند. حال این تابع می‌تواند یک مسئله بسیار ساده یا بسیار سخت را تولید کند. در نظر داشته باشید که هر چه قدرت پردازش دستگاه‌های ماینر بیشتر باشد، تعداد زیادی بلاک در ثانیه ایجاد می‌شوند. ایجاد تعداد زیادی بلاک در شبکه بلاک چین، منجر به انتشار تعداد زیادی ارز دیجیتال بیت کوین می‌شود. قابل ذکر است که تعداد کل بیت کوین‌های منتشر شده، قرار است ۲۱ میلیون باشد. پردازشگرهای کامپیوتری نیز هر لحظه در حال افزایش هستند.

به این صورت باید تا به حال، همه بیت کوین‌ها استخراج می‌شدند. در صورتی که بیت کوین زیادی به صورت مستمر وارد بازار شود، این ارز دیجیتال ارزش خود را از دست می‌دهد.در حالی که قیمت کوین‌های ارز دیجیتال بیت کوین، همچنان زیاد است و این کوین، باارزش‌ترین ارز دیجیتال دنیا محسوب می‌شود. ساتوشی ناکاموتو برای جلوگیری از این مشکل، تابع هش را به نحوی طراحی کرد تا در صورت افزایش تعداد ماینرها، میزان سختی شبکه نیز افزایش پیدا کند. هش ریت نیز اصطلاحی است که برای دستگاه‌های ماینر یا پردازشگرها استفاده می‌شوند. این عبارت به معنی تعداد مسائل و هش‌هایی است که یک دستگاه می‌تواند در ثانیه حل کند. هر چه هش ریت یک دستگاه بیشتر باشد، قدرت حل مسئله بیشتری نیز دارد.

ساتوشی برای جلوگیری از افزایش عرضه بیت کوین، سختی شبکه را متغیر کرد تا زمانی که تعداد دستگاه‌های شبکه افزایش پیدا کردند، توابع هش نیز سخت‌تر شوند. به این صورت زمان مورد نیاز برای استخراج بیت کوین در اکثر مواقع ثابت است. هرچند هش ریت دستگاه شما باید به حدی باشد که بتوانید با سختی شبکه خود را هماهنگ کنید. در صورتی که هش ریت پردازشگر شما بسیار کمتر از سختی شبکه باشد، شاید هیچ وقت نتوانید بلاک جدیدی در بلاک چین بیت کوین استخراج کنید.

قیمت بیت کوین

 

به طور حتم یکی از عوامل موثر بر میزان سود یا ضرر شما، قیمت بیت کوین است. این ارز دیجیتال در حال حاضر باارزش‌ترین ارز دیجیتال دنیا است. اما در صورتی که میزان بیت کوین استخراج شده با هزینه‌های شما هم خوانی نداشته باشد، به طور کامل وارد ضرر خواهید شد. به همین خاطر بهتر است قبل از اقدام به استخراج بیت کوین با گوشی موبایل، قیمت این ارز دیجیتال را بررسی کنید.

آیا استخراج بیت کوین با گوشی موبایل ممکن است؟

نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، این است که بیت کوین امن‌ترین و مهم‌ترین ارز دیجیتال دنیا است. به طور کلی هر چه دستگاه‌های مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال بیشتر و قدرتمندتر باشد، آن ارز دیجیتال محیط امن‌تری دارد. چرا که برای غلبه بر یک شبکه بلاک چین، باید توان پردازشی ۵۱ درصدی شبکه را صاحب شد. با این مقدار می‌توان هر تصمیمی را به اجماع رساند. بیت کوین نیز به عنوان امن‌ترین بلاک چین دنیا، سختی شبکه بسیار بالایی دارد، به همین خاطر قدرت پردازشی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین بسیار زیاد است.

در مقایسه با دستگاه‌های ماینر، گوشی‌های هوشمند توان پردازشی ناچیزی دارند و عملا مقایسه این دو نوع دستگاه بی فایده است. البته این نکته را در نظر بگیرید، شما همچنان می‌توانید در فرایند استخراج بیت کوین شرکت کنید، ولی امکان این که موفق به استخراج یک بلاک جدید بشوید، صفر است. به همین خاطر استخراج ارز دیجیتال بیت کوین با استفاده از گوشی موبایل عملی غیرمنطقی و ناهوشمندانه است. استخراج بیت کوین، با استفاده از فرایند اثبات کار انجام می‌شود. در فرایند اثبات کار، دستگاه‌ها باید با توان پردازشی خود مسائل پیچیده‌ای را حل کنند. در فرایند استخراج بیت کوین، چند عامل می‌تواند استخراج با گوشی موبایل را ناموفق کند که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم.

مقدار هش ریت گوشی موبایل

همان‌ طور که گفتیم، هش ریت به میزان پردازش‌های انجام شده در ثانیه گفته می‌شود که هر چه این رقم بیشتر باشد، نشان از قدرت پردازشی بالای دستگاه دارد. برای این که هش ریت گوشی‌های موبایل به صورت واقعی لمس کنید، باید بگوییم که حتی جدیدترین گوشی‌های موبایل نیز هش ریتی زیر ۱۰۰ هش بر ثانیه دارند. یعنی با قدرت پردازشی چنین دستگاه‌هایی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ پردازش را در ثانیه انجام داد. این رقم به طور حتم برای استخراج بیت کوین کم خواهد بود.

میزان برق مصرفی

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که ماینرها با آن مواجه هستند، قیمت برق و تامین برق دستگاه است. هر چند این مورد را می‌توان برای گوشی‌های موبایل در نظر نگرفت. چرا که تامین برق باتری یک گوشی موبایل هوشمند نیز چندان سخت نیست. اما همین عامل تاثیر زیادی در نحوه عملکرد گوشی موبایل شما دارد. گوشی‌های موبایلی که برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شوند، باید همیشه روشن باشند. استفاده از گوشی موبایل به صورت مداوم و با حداکثر توان عملکرد، تاثیر مخربی روی گوشی دارد.

به همین خاطر، شرکت اپل اجازه استخراج بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی را به کاربران خود نمی‌دهد. پس عملا راهی برای نصب برنامه‌های استخراج بیت کوین روی گوشی‌های آیفون وجود نخواهد داشت. این دسته از برنامه‌ها تاثیر منفی روی باتری گوشی دارند و می‌توانند عمر آن را تا حد زیادی کاهش دهند. به همین خاطر شاید بهتر باشد با دنبال کردن آموزش خرید ارز دیجیتال، راه دیگری برای به دست آوردن و سرمایه گذاری روی بیت کوین را پیش بگیرید.

هزینه استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین با دستگاه‌های ماینر یا به اصطلاح ایسیک، هزینه‌های زیادی دارد. این دستگاه‌ها به برق و تجهیزات مختلف نیاز دارند. برای این که بتوان از چنین دستگاه‌هایی به صورت بهینه استفاده کرد، باید به طور دائم آنها را خنک نگه داشت. در صورتی که استخراج بیت کوین با گوشی موبایل چندان هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. با خرید یک گوشی موبایل ۶۰۰ الی ۸۰۰ دلاری می‌توانید اقدام به استخراج کنید. البته این در صورتی است که امکان استخراج وجود داشته باشد. در نظر داشته باشید که خرید دستگاه‌ ماینر یا ایسیک با این مقدار سرمایه، مزیت بیشتری خواهد داشت. چرا که آنها توان پردازشی فوق العاده بالایی دارند و به راحتی می‌توانند در استخراج بیت کوین به کار گرفته شوند. از طرف دیگر، با در نظر گرفتن معایب استخراج با گوشی موبایل، می‌توان گفت که استخراج بیت کوین با گوشی، می‌تواند دستگاه شما را از بین ببرد.

در صورتی که سود یا درآمد به دست آمده از طریق استخراج بیت کوین با گوشی موبایل را حساب کنید، با رقم بسیار ناچیزی مواجه خواهید شد. در اکثر مواقع، استخراج بیت کوین با گوشی موبایل به ضرر شما خواهد بود. چرا که نرخ هش مورد نیاز برای استخراج بیت کوین در اکثر مواقع بالا ۱۰۰ اگزاهش است. این رقم میلیون‌ها برابر بیشتر از هش ریت یا نرخ هش گوشی‌های موبایل است. بدین ترتیب هر چقدر زمان و قدرت پردازشی صرف کنید، تا آخر عمر نیز نمی‌توانید یک بیت کوین به دست آورید.

راه‌های جایگزین برای استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین با گوشی موبایل کاری غیرمنطقی و پرضرر است. انجام این کار از نظر منطقی غیرممکن است و نمی‌توان با گوشی موبایل بیت کوین استخراج کرد. حتی در صورت موفقیت به استخراج بیت کوین نیز، درآمد به دست آمده بسیار کم خواهد بود. در هر حال، راه‌های جایگزینی برای استخراج بیت کوین با گوشی موبایل وجود دارد. راه اول شما، استفاده از دستگاه‌های ماینر است. دستگاه‌های ماینر قدرت پردازشی فوق العاده بالایی دارند. هر چند حتی با یک دستگاه ماینر یا ایسیک نیز نمی‌توان بیت کوین را استخراج کرد، چون سختی شبکه بلاک چین بیت کوین فوق العاده زیاد شده است. راه جایگزین شما، پیوستن به استخرهای استخراج ارز دیجیتال است. همان‌طور که گفتیم، بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال معتبر، دارای سختی شبکه بالایی هستند.

برای این که بتوان در این بلاک چین‌ها به ماینینگ مشغول شد، باید قدرت پردازشی دستگاه‌های شما بیشتر شود. افراد ثروتمند برای جبران توان پردازشی، از تعداد دستگاه‌های زیادی استفاده می‌کنند. استفاده از چندین دستگاه ماینر که منجر به احداث مزرعه استخراج می‌شود، هزینه‌های زیادی دارد. در صورتی که شما قدرت پردازشی کمی برای استخراج بیت کوین، دارید راه جایگزین، پیوستن به استخر استخراج است. استخر استخراج عملکردی مشابه به مزارع استخراج دارد. در چنین پلتفرم‌هایی، توان پردازشی دستگاه‌های مختلف با هم به اشتراک گذاشته می‌شود تا همگی به استخراج بپردازند. در این صورت بیت کوین‌های به دست آمده بین افراد حاضر در فرایند استخراج پخش می‌شود.

شما با گوشی موبایل خود نیز می‌توانید به یکی از استخرهای استخراج پیوسته به استخراج بیت کوین بپردازید. راه دیگر، استفاده از استخراج ابری است. استخراج ابری هر چند اعتبار و امنیت چندانی ندارد، اما می‌تواند یکی از راه‌های جایگزین برای استخراج بیت کوین باشد. بهترین راهی که می‌توان برای کسب درآمد از دنیای بیت کوین در پیش گرفت، خرید ارز دیجیتال است. خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری روی آنها می‌تواند باعث کسب درآمد شما در طولانی مدت یا حتی کوتاه مدت شود. تنها لازمه شما، به دست آوردن دانش ترید است. در صورتی که با ترید ارزهای دیجیتال آشنا شوید، به راحتی می‌توانید از بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری به سود برسید.

برنامه‌های استخراج بیت کوین با گوشی موبایل

نکته مهمی که در ابتدا باید بدانید، این است که هر دو شرکت گوگل و اپل، استخراج بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را با گوشی موبایل ممنوع کرده‌اند. به همین خاطر نمی‌توانید هیچ برنامه استخراج بیت کوینی را در دو فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور پیدا کنید. پس لازم است برای استخراج بیت کوین از گوشی‌های اندروید استفاده کرده و برنامه‌ها را از جایی به غیر از گوگل پلی دانلود کنید.

در وهله بعدی نیز لازم است تا اشاره کنیم که استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر با گوشی موبایل امکان پذیر نیست. استخراج چنین ارزهای دیجیتال با سختی بالای شبکه، کار غیر ممکنی است. استخراج بیت کوین با گوشی موبایل، به باتری و دیگر قطعات گوشی شما آسیب زده و به احتمال زیاد باعث خرابی آن خواهد شد.

MinerGate Mobile Miner

برنامه MinerGate Mobile Miner از معروف‌ترین نرم افزارهای موجود برای استخراج ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین است. این برنامه نسخه موبایل MinerGate برای دسکتاپ بوده و از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. شاید بهتر باشد به جای استخراج بیت کوین، از ارزهای دیجیتال استفاده کنید. چنین ارزهای دیجیتالی به طور حتم سختی شبکه پایینی دارند و احتمال به دست آوردن ارز دیجیتال برای شما بیشتر می‌شود.

با استفاده از برنامه MinerGate Mobile Miner می‌توانید ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، بایت کوین، مونرو، MonetaVerde، Fanton Coin، Dash Coin، Digital Note و Quazar Coin را استخراج کنید. یکی از مزایای بزرگ این برنامه، وجود چت روم‌های مختلف برای صحبت با دیگر کاربران است. در این فروم‌ها می‌توانید با دیگر ماینرها در مورد ارز دیجیتال استخراجی صحبت کرده و بهترین ارز برای استخراج را انتخاب کنید. دیگز مزیت MinerGate Mobile Miner، امکان استخراج بیت کوین با استفاده از استخراج ابری است.

زمانی که در برنامه مورد نظر ثبت نام کنید، با دو گزینه استخراج از طریق گوشی موبایل و استخراج ابری مواجه خواهید شد. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود یک نوع استخراج را انتخاب کنید. در صورت استفاده از استخراج از طریق گوشی موبایل، توان پردازشی گوشی موبایل شما برای استخراج استفاده می‌شود. همچنین با استخراج ابری، تنها می‌توانید از دو ارز دیجیتال بیت کوین و مونرو استفاده کنید.

Crypto Miner

به دلیل استفاده کم کاربران از گوشی موبایل برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال، برنامه‌های استفاده شده برای این عمل، به مقدار کمی پیشرفت کرده‌اند. چنین برنامه‌هایی همچنان محیط کاربری غیرقابل تحملی دارند و روان نیستند. Crypto Miner یکی از این دسته برنامه‌های مورد استفاده برای استخراج بیت کوین است. یکی از مزیت‌های این برنامه، وجود تعداد زیادی ارز دیجیتال برای استخراج است. هر چند شاید در هنگام استفاده از این اپلیکیشن، دچار مشکل شوید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، Litecoin، Yacoin، Quarkcoin، Groestlcoin، DiamondCoin Evolution v 2.0،Monero ،Helixcoin و Skeincoin دسترسی داشته باشید.

همچنین با پرداخت هزینه‌ای می‌توانید اشتراک ویژه برنامه کریپتو ماینر را تهیه کرده و به ارزهای دیجیتال بیشتر دسترسی پیدا کنید. یکی دیگر از مزایای کریپتو ماینر، بهینه شدن آن با پردازنده‌های مختلف است. این برنامه با اکثر پردازنده‌های Cortex-A سازگار است و می‌توانید از آن روی گوشی‌های موبایل مختلف استفاده کنید. در نظر داشته باشید که کریپتو ماینر به صورت خودکار شما را به یکی از استخرهای استخراج متصل می‌کند تا به نحو بهتری به استخراج بیت کوین یا هر ارز دیگری بپردازید.

NeoNeonMiner

دیگر برنامه‌ای که برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شود، NeoNeonMiner نام دارد. این برنامه نیز مانند کریپتو ماینر، شما را به یک استخر استخراج متصل می‌کند. در مقایسه با نرم افزار قبلی، NeoNeonMiner محیط کاربری روان‌تر، اما شلوغی دارد. محیط این برنامه پر از تبلیغات اذیت کننده است که شاید مانع استخراج موفق کاربران شود. به همین خاطر شاید احساس بهتری از استخراج به دست آورید. یکی از مزیت‌های این برنامه، امکان دسترسی به گزارش‌های دقیق‌تر از روند استفاده از پردازشگرها و نحوه استخراج است.

AA Miner

AA Miner برنامه‌ای است که از الگوریتم پیشرفته‌تری برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. با نصب این برنامه به تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال دسترسی خواهید داشت. امکان استخراج بیش از ۵۰ نوع ارز دیجیتال مختلف می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این برنامه باشد. به همین خاطر AA Miner یکی از بهترین برنامه‌های برای استخراج بیت کوین است. در نظر داشته باشید که AA Miner قابلیت‌های مختلفی دارد و با نصب آن به امکانات زیادی دسترسی خواهید داشت.

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج؛ لازمه ارزهای دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج

فرض کنید با استفاده از گوشی موبایل خود موفق شده‌اید ارز دیجیتال بیت کوین را استخراج کنید، قدم بعدی شما چه خواهد بود؟ بیت کوین را می‌توانید در کیف پول مطمئن برای سرمایه گذاری ذخیره کنید، یا در لحظه استخراج به فروش برسانید. برای این منظور، صرافی ارز دیجیتال بهترین گزینه است. با صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج می‌توانید بیت کوین‌های به دست آمده را ذخیره کرده یا به فروش برسانید.

اوکی اکسچنج امن‌ترین محیط برای ذخیره سازی بیت کوین را برای کاربران خود به وجود آورده تا با خیال راحت از این پلتفرم استفاده کنید. در صورتی که می‌خواهید بیت کوین را فروخته و تتر خریداری کنید، همچنان اوکی اکسچنج در کنار شما خواهد بود. در قدم بعدی حتی اگر نمی‌دانید تتر چیست؟ می‌توانید از بخش آموزشی و وبلاگ اوکی اکسچنج استفاده نمایید. این صرافی ارز دیجیتال با محیط کاربری ساده و روان خود همراه شما در دنیای ارزهای دیجیتال خواهد بود. اوکی اکسچنج بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال مختلف را پشتیبانی می‌کند تا حتی در صورت استخراج ارزهای دیگر، بتوانید آنها را استفاده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *