گزارش forkast و رشد قیمت بیت‌کوین

گزارش forkast و رشد قیمت بیت‌کوین
  • 1401/9/21
  • گویا آی تی
  • 0

امروزه ارزهای دیجیتال در سراسر جهان‌گسترش پیدا کرده‌است و مورداستفاده قرار می‌گیرند. ارزهای دیجیتال درواقع همچون ارزهای رایج، از ارزش مالی برخوردار هستند. تفاوت بزرگ این ارزها با ارزهای رایج، در این است که قابل لمس نیستند و از طریق اینترنت جابه‌جا می‌شوند. پول‌های الکترونیک و یا همان ارزهای دیجیتال انواع گوناگونی دارند که یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها بیت‌ کوین است. بیت‌ کوین ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که این ویژگی‌ها باعث شده‌است به پادشاه ارزهای دیجیتال شهرت پیدا کند. نحوۀ تولید و قیمت‌گذاری این ارز به‌گونه‌ای است که کمتر دچار تورم و کاهش ارزش شود، به همین جهت افراد بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که به سرمایه‌گذاری روی این رمزارز مشغول هستند.

رمزارز بیت‌ کوین به‌صورت غیرمتمرکز در بستر بلاک‌چین فعالیت دارد و با محاسبات بسیار پیچیدۀ ریاضی، به‌صورت رمزهای دیجیتالی حاصل شده‌است و به همین علت دارای ارزش بسیار بالایی است. خرید بیت‌ کوین و فروش آن در اینترنت و به‌صورت جهانی انجام می‌شود و مرزی برای انجام این مبادلات و معاملات وجود ندارد.

ویژگی‌های رمزارز بیت‌ کوین

همان‌طور که ذکر شد، بیت‌ کوین از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خوبی برخوردار بوده که موجب محبوبیت آن شده‌است و افراد بسیاری به خریدوفروش آن می‌پردازند. ازجمله ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از روند معاملۀ آسان

بنابه دلایلی همچون نداشتن قوانین سخت و پیچیده برای انجام معامله، نبود نهاد نظارتی، عدم مالکیت هیچ دولتی بر روی این بازار و شفافیت کامل بازار، انجام تمام معاملات با ارزهای دیجیتالی، راحت‌تر از دیگر بازارهای رایج است.

  • عدم شناسایی هویت کاربران

در بازار معاملاتی این رمزارز، هویت هر دو طرف برای یکدیگر ناشناس است، ازاین‌رو پیگیری کاربران فعال در این بازار دیجیتال امکان‌پذیر نیست.

  • غیرمتمرکز بودن

بستر معامله با این رمزارز غیرمتمرکز است، یعنی تحت نظارت هیچ سازمان یا دولتی قرار ندارد و کاربران برای انجام معاملات با بیت‌ کوین، به‌واسطه یا شخص سوم که معامله را تأیید کند نیازی ندارند.

  • برگشت‌ناپذیری تراکنش‌های انجام‌شده در بازار کوین

همان‌طور که بیان شد، هویت کاربران در معاملات کوین ناشناخته است، ازاین‌رو در صورت ثبت تراکنش، امکان بازگشت و یا تغییر آن وجود ندارد. توصیه می‌شود در هنگام انجام معاملات خود، دقت کنید و از صحت و درستی اطلاعات کیف‌پول طرف مقابل اطمینان حاصل نمایید. در غیر این صورت، از آنجایی که تراکنش اشتباه شما برگشت‌پذیر نیست، ممکن است متضرر شوید.

  • حمل و جابه‌جایی آسان

از آنجایی‌ که بیت‌ کوین نوعی ارز دیجیتال است و رمز ارزها وجود خارجی ندارند، حجم ملموسی نیز ندارند. جابه‌جایی آن‌ها از طریق اینترنت صورت می‌گیرد و شما در هرجایی می‌توانید به انجام معاملات خود بپردازید.

  • برخورداری از امنیت بسیار بالا

بیت‌کوین از رمزهای دیجیتالی خلق می‌شود که کاربران با در اختیار داشتن و ارائه این رمزها، می‌توانند در بازار دیجیتال معاملات خود را انجام دهند. استخراج این رمزها کار آسانی نیست و می‌توان گفت دسترسی به کدهای آن نیز غیرممکن است، ازاین‌رو تقلب و معاملات تکراری در بازار این ارز امکان‌پذیر نیست.

  • عدم پرداخت مالیات

به‌طور کل ارزهای دیجیتال تحت نظارت هیچ کشور و ارگانی نیستند و هیچ کشوری هنوز آن‌ها را به رسمیت نشناخته است. به همین دلیل دولت‌ها برای برخورد با این ارزها، تصمیمی نگرفته‌اند و فعلاً رمز ارزها مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند. در بازار ارزهای دیجیتال همچون بیت‌ کوین، به دلیل عدم وجود محدودیت‌های گوناگون، معاملات بسیار بزرگی در سراسر دنیا انجام می‌شود.

  • قیمت رمزارز بیت‌ کوین

قیمت بیت‌ کوین بسیار بالاست و به عوامل گوناگونی همچون بازار، سیاست‌های دولتی، تقاضا و… بستگی دارد.

رقیب بیت‌ کوین در بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین جایگاه اول را در میان انواع ارزهای دیجیتال کسب کرده‌است و همچنان برای اولین و بهترین بودن تلاش می‌کند‌. اما باید گفت که سایر رمزارزها نیز برای کسب جایگاه اول تلاش می‌کنند. این ارز رقبای زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد که در صورت افت و بروز مشکلات جدی، جایگاه خود را از دست خواهد داد. رمزارز اتریوم یکی از رقبای جدی بیت‌ کوین محسوب می‌شود؛ این ارز دیجیتال یک شبکهٔ غیرمتمرکز و عمومی بر پایهٔ بلاک‌چین است. اتریوم بستری برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند را به وجود آورده‌است و در حال حاضر جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده‌است. توسعه‌دهندگان اتریوم برای رفع مشکلات این شبکه و ارائه خدماتی بهتر و مناسب‌تر، اتریوم ۲ را به کاربران خود معرفی کرده‌اند.

اتریوم ۲ با نماد اختصاصی ۲Eth، جدیدترین و درواقع به‌روزرسانی بلاک‌چین اتریوم محسوب می‌شود؛ این رمزارز را با نام سرنیتی نیز می‌شناسند. در اتریوم ۲ راهکارهای گوناگونی به‌منظور کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت شبکه و بهبود مقیاس‌پذیری ارائه شده‌است. توسعه‌دهندگان اتریوم در نسخۀ جدید آن یعنی اتریوم ۲، بیشترین تمرکز خود را بر روی بهبود مقیاس‌پذیری شبکه گذاشته‌اند؛ آن‌ها با جایگزینی الگوریتم اثبات سهام به‌جای اثبات کار، یعنی فرآیند استخراج، موفق به کم‌تر کردن هزینهٔ تأیید تراکنش‌ها شدند که در پی آن کارمزد تراکنش‌ها نیز با کاهش مواجه شد. در این رمزارز با استفاده از فناوری زنجیره شارد، توان عملیاتی و سرعت شبکه افزایش فراوانی پیدا کرده‌ که درنتیجه مقیاس‌پذیری بلاک‌چین اتریوم بهبودیافته است. افزایش امنیت و پایداری شبکه در به‌روزرسانی جدید اتریوم یعنی همان اتریوم ۲ نیز موجب محبوبیت آن شده‌است.

سخن پایانی

برای خرید BTC باید به صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال مراجعه کنید تا قیمت BTC را به‌صورت صحیح و به‌روز با شما حساب کنند. باید قبل از خرید این ارز دیجیتال، اطلاعات جامعی درمورد روند پیشرفت آن داشته باشید. یکی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، نرم‌افزار Crypto Coins Forecast است. این اپلیکیشن روند رشد ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی می‌کند. Forecast مختص سیستم‌عامل اندروید است که به‌صورت رایگان در گوگل‌پلی ارائه می‌شود. اپلیکیشن Forecast با ارائه پیش‌بینی‌های دقیق از قیمت و روند رشد رمز ارزها مخصوصاً بیت‌کوین و ارائه آنالیزهای حرفه‌ای روند بازار، کاربران را از قیمت رمزارزها آگاه می‌سازد.

طبق پیش‌بینی‌ها و گزارش‌های Forecast، رمزارز بیت‌ کوین در مواقع گوناگون با تغییرات و نوسانات قیمتی شدیدی مواجه می‌شود که این تغییرات عادی است. براساس این گزارشات و پیش‌بینی‌ها، این ارز در سال‌های آتی با رشد قابل‌توجهی مواجه خواهد شد و قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد، ازاین‌رو در حال حاضر می‌توان این رمزارز را خرید و یا بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد. همچنین باید بدانید که Forecast اتریوم ۲ را رقیبی سرسخت برای بیت‌ کوین می‌دانید که در آینده ای نه چندان دور، وارد این رقابت خواهد شد.

https://wallex.ir/blog/btc-above-17000-eth-gains/ 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *