قیمت ارز دیجیتال بر چه اساسی است؟

قیمت ارز دیجیتال بر چه اساسی است؟
  • 1401/9/27
  • گویا آی تی
  • 0

در اواخر سال ۲۰۱۷ و با افزایش قیمت بیت کوین (BTC)، علاقه مردم به ارزهای دیجیتال افزایش چشمگیری داشت. همین موضوع باعث شد تا اطلاع از قیمت ارز دیجیتال و جستجو برای کوین‌های سودآور نیز بیشتر شود. اما این رشد صعودی قیمت بازار ارز دیجیتال کاهش پیدا کرد تا امروز که این بازار با نوسانات زیادی مواجه است. این صعود و نزول قیمت‌ها باعث نشده که شور و شوق مردم برای سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی از بین برود. اهمیت اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال و سودآوری بر اساس نوسان قیمت‌ها مورد توجه جامعه ارزهای دیجیتال قرار دارد. در این مقاله عوامل تعیین کننده بر قیمت ارزهای دیجیتال و اهمیت آنها را بررسی می‌کنیم.

اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

افزایش شدید و کاهش غیر منتظره قیمت ارز دیجیتال ماهیت بازار کریپتوکارنسی است. با ثبات بازار، نوسانات نیز به یک آرامش نسبی رسیده اما همچنان باید حرکت‌های غیر منطقی و لحظه ای را از بازار کریپتو انتظار داشت. به طور کلی یکی از مهم‌ترین روش‌های سودآوری از بازار ارزهای دیجیتال تمرکز بر نوسانات قیمت لیست ارز دیجیتال در سبد سرمایه گذاری است. به همین دلیل، اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال برای تریدرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فرآیند اطلاع از قیمت‌ها باید آنلاین، بدون تاخیر و از طریق مرجعی مطمئن باشد.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال چیست؟

همچون ارزهای فیات دلار، یورو، ریال و غیره عوامل زیادی بر قیمت جدول ارز دیجیتال تاثیر دارند. این یک اصل پذیرفته شده و ثابت شده است که رخدادهای جهانی بر اقتصاد و به تبع آن بر بازار ارزهای دیجیتال نیز تاثیر گذار باشند. موارد زیر عوامل موثر بر ارزش بازار کریپتوکارنسی است که معمولا قیمت ارز دیجیتال بر اساس آنها تعیین می‌شود:

عرضه و تقاضا

در صنعت ارزهای دیجیتال مانند دیگر صنایع و تجارت‌های مهم، عرضه و تقاضا مهم‌ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت‌ها است. میزان عرضه و تقاضا، اولین عاملی است که قیمت ارز دیجیتال را تعیین می‌کند. بیش از ۲۵۰۰ رمزارز لیست شده در صدها صرافی آنلاین وجود دارند که دارای عرضه محدود یا از پیش تعیین شده بوده و در آینده نیز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. در حوزه کریپتو، زمانی که عرضه را محدود در نظر بگیریم و با افزایش تقاضا، قیمت ارز دیجیتال مورد نظر نیز بالا می‌رود. این ساده‌ترین راه برای بررسی نوسانات قیمت جدول ارز دیجیتال است.

البته در این فرآیند باید بین توکن‌های امنیتی (Security token) و توکن‌های ابزاری (Utility Token) تفاوت‌هایی را در نظر گرفت. توکن‌های کاربردی فقط برای استفاده در یک شبکه خاص هستند و بنابراین از نظر فنی نمی‌توان آنها را به عنوان دارایی قابل معامله مشابه با توکن‌های امنیتی در نظر گرفت. با توجه به طبقه بندی متنوع توکن‌ها، سخت است که بتوان یک علت و عامل موثر بر نوسان قیمت ارز دیجیتال را بیان کرد.

پوشش رسانه‌ای

رسانه‌های زیادی وجود دارند که تحولات و اخبار ارزهای دیجیتال را پوشش داده و پروژه‌های مختلف را تجزیه و تحلیل می‌کنند. توسعه دهندگان پروژه‌های کریپتو، به تاثیر رسانه‌‌ها بر قیمت بازار ارز دیجیتال واقف هستند و تمرکز زیادی بر این حوزه دارند. بسیاری از توسعه دهندگان با رسانه‌ها تعامل دارند تا با ایجاد هیجان رسانه‌ای، کاربران را مشتاق به خرید و فروش کوین‌های خود کرده و در نتیجه قیمت ارز دیجیتال افزایش یابد.

بازاریابی

برخی از توسعه دهندگان پرداخت پول به اینفلوئنسرها برای تبلیغ کوین‌های خود را انتخاب می‌کنند. این روش نیز تقریباً رایج است که با انتشار یک شایعه و خبر خلاقانه مردم را راغب به صحبت کردن درمورد پروژه ارز دیجیتال خود کنید. زمانی که همه در مورد یک رمزارز خاص صحبت کنند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر نیز با کاهش یا افزایش روبرو می‌شود. این روش به نوعی یک بازاریابی است.

حمایت جامعه

یکی از ارزشمندترین دارایی‌های پروژه کریپتو، داشتن یک جامعه فعال و متعهد است. اعضای واقعی و انسانی جامعه یک ارز دیجیتال می‌توانند به جای ربات‌ها شروع به گسترش شهرت و اعتبار یک پروژه داشته باشند که در تعیین قیمت لحظه ای ارز دیجیتال تاثیر فراوانی دارد.

ربات‌های معامله گر

هوش مصنوعی با بهره گیری از ارتش ربات‌های معامله گر، می‌تواند از نظر تئوری بر ایجاد تقاضای مصنوعی برای کوین مورد نظر تاثیرگذار باشد. افزایش تقاضای مصنوعی، در بالا رفتن یا تعادل در قیمت‌های بازار ارز دیجیتال نقش مهمی را ایفا می‌کند. بنابراین قبل از سرمایه گذاری در یک رمزارز خاص، مطمئن شوید که بازار آن کامل به طور مصنوعی توسط ربات‌ها مدیریت نمی‌شود.

نوآوری پروژه

یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت ارز دیجیتال، ارائه مداوم ویژگی‌های جدید توسط توسعه دهندگان آن رمزارز است. اگر مردم نوآوری‌های مداوم یک پروژه کریپتو را ببینند، شروع به خرید توکن‌های آن کرده و در نتیجه قیمت آن ارز دیجیتال افزایش می‌یابد.

قوانین و مقررات

قوانین محدود کننده، می‌تواند بر جدول ارز دیجیتال تاثیر گذار بوده و قیمت‌ها را کاهش دهد. سرمایه گذاران حرفه‌ای، هر لحظه مقررات و اخبار مربوطه را رصد کرده و همیشه خود را برای هر اتفاقی که باعث نوسان قیمت ارز دیجیتال می‌شود، آماده کرده‌اند.

جمع بندی و یک پیشنهاد

در این مقاله سعی شد تا عوامل مهم و موثر در قیمت ارز دیجیتال را معرفی کنیم. بازار ارز دیجیتال به سرعت در حال رشد و توسعه است و این عوامل در آینده نیز بیشتر خواهد شد. همچنین، با توجه به سودآوری از طریق ویژگی نوسان قیمت‌ها، اطلاع از قیمت لحظه ای قیمت ارز دیجیتال اهمیت فراوانی دارد. یکی از مراجع معتبر اطلاع از قیمت جدول ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال Wallex است که برای مشاهده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید :

قیمت ارز دیجیتال : https://wallex.ir/markets

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *