چطور می‌توان به قیمت ارز‌های دیجیتال اعتماد کرد؟

چطور می‌توان به قیمت ارز‌های دیجیتال اعتماد کرد؟
  • 1401/9/28
  • گویا آی تی
  • 0

بازار کریپتوکارنسی برای همه کسانی که از کارکرد این بازار آگاهی ندارند، مناسب نیست. قیمت ارز دیجیتال به صورت مداوم در حال نوسان و تغییر است و عوامل بسیار مختلفی روی لیست ارز دیجیتال و قیمت آن‌ها اثر می‌گذارند. بنابراین اگر می‌خواهید در بازار ارز دیجیتال موفقیت کسب کنید باید نسبت به عوامل متعددی که روی قیمت ارز دیجیتال اثر می‌گذارند آگاهی داشته باشید و از طریق یک سرمایه‌گذاری آگاهانه سود کسب کنید. شما باید به سیستمی دسترسی داشته باشید که قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را به شما نمایش دهد؛ زیرا حتی چند دقیقه تأخیر می‌تواند شما را با ضرر مواجه کند. معمولاً در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال سیستم اطلاع‌رسانی قیمتی وجود دارد که به شما می‌کند قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را دنبال کنید و جدول ارز دیجیتال را در به‌روزترین حالتش مشاهده کنید. در ادامه این مقاله به اهمیت آگاهی از قیمت ارز دیجیتال و مسائل مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

اهمیت آگاهی از قیمت کریپتوکارنسی

در بازار ارز دیجیتال تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران وجود دارند که از طریق نوسان‌گیری به کسب سرمایه دست می‌زنند. نوسان‌گیران کسانی هستند که از بالا پایین شدن قیمت ارز دیجیتال و پیش‌بینی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال می‌توانند سرمایه خود را در مدت کوتاهی افزایش دهند. کسانی که به خوبی از قیمت ارز دیجیتال آگاهی ندارند و جدول ارز دیجیتال را دنبال نمی‌کنند ممکن است یک شبه دچار ضرر فراوانی شود. به همین دلیل دانستن قیمت ارز دیجیتال بسیار اهمیت دارد و حتماً باید آن را دنبال کرد.

معایب ندانستن قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

گفتیم که اگر شما سرمایه‌گذار حرفه‌ای بازار ارز دیجیتال هستید باید لیست ارز دیجیتال را در صرافی‌های معتبر دنبال کنید؛ زیرا در چند ساعت تأخیر ممکن است دچار ضرر فراوانی شوید. حال برخی از صرافی‌ها هستند که قیمت کریپتوکارنسی را با تأخیر نشان می‌دهند یا قیمت‌های غیر دقیق را نشان می‌دهند. این سبب می‌شود که شما در تصمیم‌گیری و تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال در بازار دچار مشکل شوید و نتوانید به درستی تصمیم بگیرید که سرمایه خود را در کجا باید مصرف کنید.

به همین دلیل ندانستن قیمت لحظه ای ارز دیجیتال می‌تواند برای شما خطرآفرین باشد و سرمایه شما را در خطر از دست رفتن قرار دهد. به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به قیمت ارز دیجیتال داشته باشید و آن را در جدول ارز دیجیتال صرافی‌های مختلف و معتبر دنبال کنید.

مزیت سرویس والکس برای مشاهده قیمت ارز دیجیتاال

صرافی والکس یکی از معتبرترین پلتفرم‌های آنلاین ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال است و به همین دلیل سعی کرده است تا بهترین امکانات را برای کاربران فراهم کند تا بتوانند به خوبی قیمت ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنند. سرویس لیست ارز دیجیتال و قیمت ارز دیجیتال والکس نسبت به دیگر صرافی‌ها این مزیت را دارد که به صورت لحظه‌ای و در تمام طول شبانه روز فعال است و شما می‌توانید اطمینان خاطر پیدا کنید که با استفاده از جدول ارز دیجیتال والکس و دنبال کردن قیمت لحظه ای ارز دیجیتال، به‌روزترین قیمت ارز دیجیتال را دریافت خواهید کرد و می‌توانید بر اساس آن به درستی تصمیم بگیرید، ترید انجام دهید یا اگر اهل نوسان‌گیری هستید از این طریق به کسب سود و سرمایه دست بزنید.

 

چه چیز‌هایی روی قیمت ارز دیجیتال اثر می‌گذارند؟

در بازار ارز دیجیتال عوامل متعددی وجود دارند که قیمت کریپتوکارنسی را تغییر می‌دهند و سبب افزایش یا کاهش آن می‌شوند. در این راستای می‌توان به چند مورد مهم اشاره کرد:

  • عرضه و تقاضا اولین عامل مهم قیمت‌گذاری ارز دیجیتال است. هنگامی که تقاضا برای یک توکن ارز دیجیتال بالا می‌رود ولی عرضه آن اندک باشد قیمت آن به شدت افزایش پیدا می‌کند یا به اصطلاح نایاب می‌شود.
  • نحوه استخراج شدن ارز دیجیتال روی قیمت آن اثر می‌گذارد. ارز‌های دیجیتال از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کنند و بر اساس سختی و آسانی آن قیمت ارز دیجیتال دچار تغییر می‌شود.
  • اخبار روز دنیای اقتصاد، سیاست و بازار نیز روی قیمت و ارزش‌گذاری ارز دیجیتال اثر می‌گذارد. نمونه‌های مختلفی را در این باره مشاهده کردیم و دیدیم که جنگ اوکراین، پاندمی کرونا و انتخابات آمریکا روی قیمت ارز دیجیتال اثرگذار بوده‌اند.

فقط این عوامل نیستند که روی قیمت ارز دیجیتال و بازار ارز دیجیتال اثر می‌گذارند بلکه عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که سبب افزایش یا کاهش قیمت‌ها می‌شوند برای مثال نهنگ‌های ارز دیجیتال روی قیمت‌ها اثرگذار هستند. برای این‌که اطلاعات و آگاهی خود از بازار ارز دیجیتال را بیشتر کنید و عوامل بیشتری درباره پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال را دنبال کنید می‌توانید به صرافی والکس رجوع کنید و در بلاگ این صرافی اطلاعات مفیدی کسب کنید.

سخن پایانی

همان طور که در مقاله “قیمت ارز دیجیتال بر چه اساسی است؟” نیز توضیح داده شد، اطلاع از قیمت ارز دیجیتال بسیار اهمیت دارد بنابراین به تمام سرمایه‌گذاران و تازه‌کاران در بازار کریپتوکارنسی این توصیه می‌شود که سرویس‌های اطلاع‌رسانی قیمت در صرافی‌های معتبر استفاده کنند. صرافی ارز دیجیتال والکس یکی از بهترین گزینه‌ها برای مشاهده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال است. در صرافی والکس شما می‌توانید به سادگی با مشاهده لیست ارز دیجیتال، قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را مشاهده کرده و تصمیم مناسبی برای خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال بگیرید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *