راه‌حل گرانی کتاب دانشگاهی چیست؟

راه‌حل گرانی کتاب دانشگاهی چیست؟
  • 1401/10/6
  • گویا آی تی
  • 1

کسانی که قصد دارند با تحصیلات، آینده‌ی بهتری برای خود بسازند نمی‌توانند از کتاب‌های درسی و دانشگاهی چشم‌پوشی کنند. متاسفانه کتاب‌های دانشگاهی در مقایسه با کتاب‌های دیگر گرانتر هستند. دانشجویان از اقشار کم درآمد جامعه محسوب می‌شوند و علاوه بر هزینه‌های جاری زندگی، هزینه‌های تحصیلی مانند شهریه دانشگاه، هزینه‌های رفت آمد و هزینه خرید کتاب‌های درسی را نیز باید پرداخت کنند. در آغاز هر ترم اساتید منابع امتحانی متعددی را معرفی می‌کنند که بدون آن‌ها گذر از سد امتحانات بسیار سخت خواهد بود. علاوه بر آن، این کتاب‌ها تنها برای یک ترم مورد نیاز هستند و با شروع ترم جدید روز از نو و روزی از نو.

سایت ریباکس یکبار برای همیشه این مشکل را حل کرده است. دانشجویان می‌توانند هزاران کتاب دانشگاهی دست دوم تضمین کیفیت شده را با قیمت‌های بسیار ارزان در سایت ریباکس پیدا کنند. در این سایت برای تمامی رشته‌ها و مقاطع درسی می‌توان کتاب‌ و منابع مورد نیاز  دانشجویان را یافت. کتاب‌های ارائه شده در این سایت را می توان تا ۷۰ درصد ارزانتر از کتاب‌های نو تهیه کرد. و از این طریق مقدار زیادی پول برای هزینه‌های دیگر زندگی دانشجویی ذخیره کرد.

ریباکس نه تنها فروشگاه آنلاین کتاب دست دوم است بلکه یک خریدار آنلاین و مستقیم کتاب دست دوم هم هست. دانشجویان می‌توانند پس از اتمام فصل امتحانات کتاب‌های خود را تنها با چند کلیک و یکجا به ریباکس بفروشند، درب منزل کتاب‌ها را به طور رایگان تحویل همکاران ریباکس بدهند و هزینه اش را در حساب بانکی خود دریافت کنند.

کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های دانشگاه

البته که کتاب‌های خوب را در کتابخانه‌های دانشگاه یا کتابخانه‌های عمومی هم می‌توان پیدا کرد. همه‌ی آنهایی که تحصیلات دانشگاهی دارند خوب می‌دانند که کتابهای درسی معرفی شده برای امتحان به سرعت در کتابخانه‌های دانشگاه نایاب می‌شوند. در این شرایط راهی به جز خریدن این کتاب‌ها نمی‌ماند.  داشتن کتابهای درسی در کتابخانه‌ی شخصی خودتان مزایایی هم دارد. مثلا می‌توانید تا هروقت که می خواهید آن‌ها را نگه دارید و هر وقت خواستید به آنها رجوع کنید.

خیلی از دانشجویان خوب می‌دانند که وقتی در اول ترم کتابی را خریداری می کنند به جز شب امتحان سراغ آن نخواهند رفت. و احتمال اینکه بعد از امتحان هم مجددا به سراغ آن بروند بسیار کم است. برای همین خیلی‌ها پس از قبول شدن در امتحانات کتاب‌های خود را به صورت آنلاین می فروشند. فارغ التحصیل‌ها هم خوب می‌دانند که کتاب‌های عمومی و تخصصی روزگار دانشجویی دیگر به کارشان نخواهد آمد. برای همین آنها هم سعی می‌کنند تا راهی برای فروش کتاب‌های خود بیابند تا در کتابخانه خود جا برای کتاب‌های جدیدتر باز کنند. اینگونه می‌توان به کتابها زندگی دوباره داد! شما هم همین الان نگاهی به کتابخانه خودتان بیاندازید، اگر کتابی دارید که مدتی است به سراغش نرفته‌اید و می‌دانید که در آینده هم احتمالا به کارتان نخواهد آمد همین الان از طریق سایت ریباکس به آنها زندگی دوباره ببخشید و با پول به دست آمده از آن باز هم کتاب‌های جدید و مورد نیازتان را خریداری کنید. این کار از شما وقت بسیار کمی خواهد گرفت. همین الان برای اولین بار فروش کتاب های خود را با ریباکس تجربه کنید. فروش کتاب.

معاوضه کتاب

یکی دیگر از راه‌های مرسوم تهیه کتاب معاوضه آن با دیگر دانشجویان است. دانشجویانی که امتحان یک درس را با موفقیت پاس کرده‌اند و دیگر به آن کتاب احتیاجی ندارند کتاب‌های خود را در اختیار دانشجویان سال پایینی قرار می دهند و از درآمد حاصل از آن، کتاب‌های ترم بعد خود را تهیه می‌کنند. این روش اگرچه مزیت‌های فراوانی دارد اما متاسفانه همیشه مقدور نیست. چراکه گاهی پیدا کردن دانشجویانی که قصد فروش کتاب‌های خود را دارند ممکن نیست. ریباکس به عنوان یک خریدار و فروشنده کتاب دست دوم توانسته است این مشکل را از طریق خرید کتاب از دانشجویان سراسر کشور و فروش آن به دانشجویان دیگر حل کند.

 

مشکل آنجاست که دانشجویان در شروع هر ترم نه یک یا دو کتاب، بلکه چندین کتاب گران‌قیمت درسی را باید تهیه کنند. این موضوع می‌تواند فشار مالی زیادی را در شروع هر ترم به آنها تحمیل ‌کند. پس برای دانشجویان یا والدینی که درآمد خیلی بالایی ندارند بهترین راه حل خرید کتاب دست دوم است. اینگونه کمتر از نصف آن‌هایی که کتاب نو خریده اند هزینه کرده اید و به همان اندازه هم برای امتحانات آماده خواهید شد. در سایت ریباکس می توانید در بین هزاران کتاب دانشگاهی و درسی جستجو کنید و کتاب مورد علاقه خود را خریداری کنید. کتابهای موجود دارای کیفیت‌ خوب تا در حد نو می باشند. تمامی کتابها به دقت بررسی شده اند و دارای ضمانت کیفیت می باشند.

چرا خرید از ریباکس تصمیم هوشمندانه ای است

  • قبل از اینکه هرکدام از کتابها در سایت ریباکس برای فروش عرضه شوند کیفیت آن‌ها به دقت بررسی می‌شود. تنها کتابهایی که دارای کیفیت بسیار خوب یا در حد نو می باشند وارد سایت فروش می شوند.
  • می توانید از ریباکس کتاب‌های مورد نیاز خود را تا ۷۰ % ارزانتر تهیه کنید. در ضمن برای خرید های بالای ۴۰۰ هزار تومان هم ارسال به سراسر ایران رایگان است.
  • خرید در ریباکس بسیار آسان و مطمئن است. تمامی کتابهای ارائه شده دارای ضمانت کیفیت و امکان مرجوعی می باشند.

فرقی نمی‌کند که دانشجوی کدام رشته هستید از رشته حقوق گرفته تا مهندسی و علوم پایه یا پزشکی و روانشناسی شاید هم فلسفه، علوم اجتماعی و اقتصاد برای تمامی رشته ها می‌توانید کتاب مورد نیاز خود را خریداری کنید. در میان هزاران کتاب دانشگاهی موجود در سایت ریباکس هم کتاب‌های تخصصی و هم کتاب‌های عمومی مانند انقلاب اسلامی، تنظیم خانواده و آیین زندگی را می‌توانید با بهترین کیفیت بیابید. کلام آخر اینکه بهترین انتخاب برای کتابهای درسی و دانشگاهی خرید کتاب دست دوم و ارزان است. پس شما هم همین الان برای خرید کتاب دست دوم دانشگاهی اقدام کنید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با این قیمت بالای کتاب راه حل دیگه ای بجز خرید کتاب دست دوم نمانده است. من از این سایت خرید کردم انصافا کتاب هاشون خوب بود و سریع رسید به دستم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *