کاهش پینگ اینترنت

کاهش پینگ اینترنت
  • 1401/10/7
  • گویا آی تی
  • 1

کم کردن پینگ در اینترنت برای هر گیمری یک دغدغه محسوب می‌شود. اگرچه افراد عادی تاخیرهای چند میلی‌ثانیه‌ای در اینترنت را حس نمی‌کنند؛ اما، این تاخیرها برای گیمرها کاملا محسوس است. تاخیر در اینترنت یعنی کاهش سرعت ارتباط با سرور و دریافت دیرتر اطلاعات از آن. یکی از راهکارهای حل چنین مشکلاتی کاهش پینگ اینترنت است که به شما امکان می‌دهد در کم‌ترین زمان ممکن و با بیشترین سرعت، اطلاعات را بین دستگاه و سرور انتقال دهید. در این مقاله ما چندین راهکار عملی برای این کار به شما پیشنهاد می‌دهیم.

منظور از پینگ اینترنت چیست؟

پینگ اینترنت به سرعت انتقال اطلاعات بین دستگاه و سرور گفته می‌شود. به بیان دیگر زمانی که صرف می‌شود تا یک داده از یک دستگاه به سمت سرور در اینترنت انتقال داده شود، پینگ را نشان می‌دهد. پینگ را با میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌کنند. داشتن پینگ اینترنت کم، یعنی سرعت انتقال داده‌های شما خوب است. اما پینگ بالا نشان‌دهنده‌ی اینترنت با سرعت ضعیف است و کیفیت اتصال ما را به شدت پایین می‌آورد. از مهم‌ترین عواملی که روی پینگ اینترنت تاثیر دارد، مسافت است که هر چه کمتر باشد، پینگ کمتری خواهید داشت.

نحوه پینگ گرفتن

برای گرفتن پینگ یک شبکه، کافیست از دستورات Command Prompt استفاده کنید. برای این کار ابتدا دکمه‌های Windows + R را به صورت همزمان فشار دهید. سپس در پنجره‌ی باز شده یعنی RUN، عبارت CMD را تایپ کرده و روی OK کلیک کنید. در اینجا شما می‌توانید با نوشتن URL یا IP سایت موردنظر بعد از عبارت Ping و زدن دکمه‌ی اینتر، میزان تاخیر آن‌ها را مشاهده کنید. به عنوان مثال:

Ping google.com

بعد از زدن اینتر، زمان پینگ اینترنت به شما نمایش داده می‌شود.

راهکارهای کاهش پینگ اینترنت

اهمیت پینگ اینترنت زمانی مشخص می‌شود که شما مشغول بازی آنلاین باشید. ثبت آنی حرکات شما در سرور و اجرای سریع‌تر بازی ناشی از پینگ کوتاه است. بنابراین کم کردن پینگ اینترنت می‌تواند روند بازی شما را به طرز چشمگیری بهبود دهد. همان‌طور که گفته شد شما می‌توانید با چند راهکار عملی مدت زمان پینگ اینترنت خودتان را کاهش دهید. در ادامه برخی از این راهکارها را با هم بررسی می‌کنیم.

انتخاب نزدیک‌ترین سرور

گفتیم که فاصله تاثیر مستقیمی روی پینگ دارد. اگر شما بتوانید سروری را انتخاب کنید که فاصله‌ی فیزیکی کمتری با شما داشته باشد، پینگ شما کمتر خواهد شد.

استفاده از کابل شبکه برای کاهش سرعت پینگ

در یک مودم اتصالات کابلی معمولا سرعت بیشتری نسبت به اتصال بیسیم دارند. برای کاهش پینگ بازی، بهتر است از کابل شبکه برای اتصال مودم به کامپیوتر استفاده کنید تا شاهد بهبود چشمگیر پینگ باشید.

کاهش کاربران اینترنت

وقتی که کاربران بیشتری به شبکه‌ی اینترنت شما متصل شوند، پهنای باند بین چند کاربر تقسیم می‌شود و سرعت اینترنت شما را کم می‌کند. با کم کردن کاربران اینترنت مودم، شما می‌توانید پهنای باند و در نتیجه سرعت اینترنت بیشتری دریافت کنید.

تمیز بودن سیستم

وجود آلودگی‌هایی مثل گرد و غبار در داخل سیستم باعث گرمای بیش از حد تجهیزات داخلی شده که در نتیجه باعث کند شدن سیستم می‌شود. با تمیز کردن فضای داخل کیس، باید جلوی این اتفاق را بگیرید. ضمن اینکه سیستم را در محیطی خنک و دارای تهویه‌ی مناسب قرار دهید.

برنامه‌های فعال و تاثیر آن‌ها بر کاهش پینگ

هر چه تعداد برنامه‌های فعال روی سیستم شما بیشتر باشد، سیستم کندتر می‌شود. همچنین ممکن است این برنامه‌ها در بک‌گراند سیستم برای کارهایی مثل آپدیت، از اینترنت استفاده کنند. پس بهتر است تا حد ممکن برنامه‌های بلااستفاده را ببندید تا پهنای باند بیشتری در اختیار بازی قرار بگیرد.

تنظیمات مودم

بهتر است تنظیمات مودم روی بهترین حالت باشند. برای این کار کافیست مدل مودم را در اینترنت جستجو کرده و تنظیمات آن را به صورت بهینه درآورید.

آپدیت‌های ویندوز

یکی از برنامه‌های پرمصرف اینترنت، آپدیت‌های ویندوز خصوصا ویندوز ۱۰ هستند. این آپدیت‌ها همیشه در طول اجرای ویندوز، انجام می‌شوند و ترافیک اینترنت زیادی مصرف می‌کنند. برای کاهش پینگ اینترنت، بهتر است این آپدیت‌ها را غیرفعال کنید.

بروزرسانی Frameware مودم

بهتر است چند وقت یکبار Frameware مودم خودتان را بروزرسانی کنید. این کار باعث می‌شود که مشکلات موجود در مودم برطرف شده و در اغلب موارد سرعت آن افزایش پیدا کند.

سرویس اینترنت

در بیشتر مواقع مشکل پینگ اینترنت با عوض کردن سرویس اینترنت یا حتی ISP، برطرف شود. معمولا سرویس‌هایی برای گیمرها و بازی‌های آنلاین در نظر گرفته شده که شما می‌توانید از این سرویس‌ها استفاده کنید.

بهینه سازی سیستم

یک سیستم برای اجرای درست و مناسب باید حتما بهینه باشد. یعنی در اجرای وظایف مربوط بهترین عملکرد را از خود ارائه دهد. گاهی این کار از روش‌های معمولی امکانپذیر نیست و شما ناچارید با هک کردن رجیستری ویندوز این کار را انجام دهید.

تغییر دادن DNS

شما می‌توانید با تغییر دادن DNSهای سیستم هم سرعت را بهبود دهید. پیشنهاد ما به شما استفاده از DNS‌های گوگل است که جزو سریع‌ترین‌ها هستند.

پاک کردن کش مودم

استفاده طولانی از مودم باعث ایجاد مشکل برای حافظه‌ کش آن می‌شود. با خاموش و روشن کردن مودم می‌توانید این حافظه را مجددا راه‌اندازی کنید.

تعویض مودم

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای اینترنت شما اتفاق بیفتد، قدیمی بودن مودم است. مودم‌های قدیمی نمی‌توانند سرعت بالای انتقال داده را پشتیبانی کرده و معمولا آن را محدود می‌کنند. در صورت قدیمی بودن مودم بهتر است آن را تعویض کنید.

حرف آخر

در این مقاله راهکارهای عملی برای کاهش پینگ اینترنت به شما معرفی کردیم. این روش‌ها قطعی نیستند و ممکن است جوابگوی نیاز شما نباشند. شما می‌توانید برای حل قطعی مشکل پینگ اینترنت‌تان از سرویس‌ها و نرم افزارهای بازی آنلاین استفاده کنید تا زمان پینگ کوتاهی را برای ایجاد کنند.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. کم کردن سرعت پینگ یکی از دغدغهه های بزرگ منه بخدا. با این وضعیت فقط راه‌کارهایی که دادین می‌تونه کار ساز باشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *