شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی برای خانم ها و آقایان

شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی برای خانم ها و آقایان
  • 1401/10/8
  • گویا آی تی
  • 0

مشاغل فنی جزو مهمترین مشاغل یک جامعه محسوب می شوند که خدمات مختلفی را ارائه می دهند. فرصت های مختلفی برای رشته های فنی در بازار کار وجود دارد که خانم ها و آقایان می توانند یکی از آنها را برای فعالیت و کسب درآمد انتخاب کنند. مشاغل فنی مانند سایر رشته ها الزاما نیازی به تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی ندارند و می توان با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای مهارتهای لازم آنها را فرا گرفت.

تنوع مشاغل فنی و دوره های کارآموزی آنها زیاد است و در حال حاضر مراکز آموزش فنی حرفه ای در ۴ زیرشاخه و بیش از ۴۰ رشته فعالیت دارند. برخی از این رشته ها برای آقایان و برخی دیگر برای خانم ها مناسب هستند. مهمترین نکته در این زمینه انتخاب مناسب ترین دوره و رشته فنی می باشد که شما می توانید با انتخاب بهترین شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی، در دوره های فنی و حرفه ای مربوط به آن شرکت کنید و پس از کسب مدرک معتبر مشغول فعالیت شده و درآمد زایی داشته باشید.

اگر قصد دارید از فرصت های کاری برای مشاغل فنی نهایت استفاده را ببرید و از آینده شغلی خوبی برخوردار شوید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله بهترین رشته ها و مشاغل فنی که وضعیت بازار کار و فرصت های شغلی عالی برای آقایان و خانم ها دارند را معرفی می کنیم.

لیست شغل های فنی پردرآمد برای آقایان

در این بخش، تمامی شغل های فنی پردرآمد برای آقایان را معرفی می کنیم و به توضیح مختصر هر کدام میپردازیم.

۱- برق خودرو

خودور از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل شده است که یکی از مهمترین آنها قسمت برقی است. سیستم برقی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شامل قطعات و تکنولوژی های مختلفی می شود. بروز هر گونه مشکل در سیستم برقی ماشین موجب اختلال در عملکرد و یا از کار افتادن موتور می شود. بنابراین تعمیر آن در صورت بروز عیب باید در سریعترین زمان ممکن صورت بگیرد.

یکی از مشاغل فنی پردرآمد تعمیر سیستم برق خودرو است. شما می توانید با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای و کسب مهارت های لازم به صورت تئوری و عملی، خود را برای ورود به این شغل آماده کنید. با داشتن سطح دانش و مهارت بالا و کسب تجربه می توانید درآمد بالایی در حرفه تعمیر سیستم برق خودرو بدست آورید.

در صورتی که علاقه مند به یادگیری این شغل هستید، میتوانید در دوره برق خودرو پایتخت فناوری شرکت کنید. در این دوره صفر تا صد برق خودرو به شما آموزش داده می شود و می توانید هر مشکلی که در سیستم برق ماشین اتفاق افتاد را خیلی راحت برطرف کنید. علاوه بر این، به شما یک مدرک فنی معتبر داده می شود که در هر اداره و سازمانی در کشور دارای اعتبار است و با داشتن آن سریع استخدام می شوید.

۲- تعمیرات دوچرخه

دوچرخه به عنوان یکی از اولین وسایل نقلیه ابداع شده از گذشته تاکنون طرفداران بسیاری داشته است. استفاده از دوچرخه علاوه بر نقش انکارناپذیر آن در پاکیزگی هوا، به افزایش سلامتی بدن نیز کمک می کند. دوچرخه سواری نوعی ورزش محسوب می شود که می توان آن را در سطح ابتدایی و یا حتی حرفه ای و مسابقات دنبال کرد.

دوچرخه نیز همانند هر وسیله نقلیه دیگری از بخش های مختلفی تشکیل شده که ممکن است بر اثر عوامل مختلف دچار آسیب و عیب شوند. از این رو نیاز به تعمیر دوچرخه احساس می شود که این امر باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای دوچرخه صورت بگیرد. اگر به دنبال یک شغل فنی پر درآمد هستید می توانید به سراغ حرفه تعمیر دوچرخه نیز بروید.

با استقبال قابل توجه افراد زیادی به دوچرخه سواری در سالهای اخیر، شغل تعمیرات دوچرخه نیز رونق خاصی پیدا کرده است. شما می توانید با شرکت در دوره های فنی و کسب اطلاعات و آموزش های لازم، برای کسب درآمد قابل توجه وارد این شغل شوید.

۳- تعمیرات موتور سیکلت

موتور سیکلت را می توان یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه به ویژه برای جوانان در نظر گرفت. بسیاری از افراد به خاطر میزان بودجه کم جهت خرید خودرو، به سراغ خرید موتورسیکلت می روند. برخی دیگر نیز به خاطر رفت و آمدهای مکرر و فرار از ترافیک ترجیح می دهند از موتورسیکلت استفاده کنند.

با افزایش چشمگیر استفاده از موتورسیکلت، نیاز به تعمیر آن نیز افزایش می یابد. برخی افراد در زمان خراب شدن موتورسیکلت خود به خاطر مسائل مالی و بالا بودن قیمت ها قادر به تعویض آن نیستند و ترجیح می دهند وسیله نقلیه خود را تعمیر کنند. برخی دیگر نیز به خاطر عشق و علاقه ای که به موتورسیکلت دارند، همیشه استفاده از آن را در اولویت قرار می دهند.

به همین خاطر می توان گفت بازار کار تعمیرات موتورسیکلت رونق خاصی دارد. برای ورود به این حرفه نیز سختی آنچنانی وجود ندارد و می توان با شرکت در دوره های فنی و کسب مهارت ها، فنون و دانش لازم به راحتی در شغل تعمیرات موتورسیکلت به فعالیت پرداخت و کسب درآمد کرد.

۴- صافکاری ماشین

یکی دیگر از شغل های فنی پردرآمد برای آقایان، صافکاری ماشین است. تصادف امری اجتناب ناپذیر است و برای هرکسی ممکن است رخ دهد. حتی اگر شما هم با نهایت دقت و در بهترین حالت رانندگی کنید، این امکان وجود دارد که فرد دیگری به خاطر بی دقتی و یا هر دلیل دیگری با خودرو شما تصادف کند.

صافکاری ماشین جزو مشاغل فنی بسیار مهم به شمار می رود، زیرا بهترین راهکار برای تعمیر ماشین های تصادفی محسوب می شود. تعویض قسمت های مختلف بدنه ماشین پس از هر تصادف امکان پذیر نیست و در برخی از مواقع آن قسمت های آسیب دیده و ضربه خورده باید تعمیر شوند. از این رو شغل صافکاری ماشین از رونق خوبی برخوردار است.

اگر می خواهید به درجات بالا در این حرفه و کسب درآمد عالی برسید، باید از سطح مهارت قابل قبولی برخوردار باشید. برای حرفه ای شدن در این شغل نیز بهترین راه فراگیری مهارت های مختلف از طریق شرکت در دوره های فنی و همچنین کسب تجربه در طول زمان است.

۵- لوله کشی ساختمان

لوله کشی جزو مهمترین بخش های ساختمان است که جهت تامین آب شرب برای مصارف مختلف مانند آشپزی، شستشو، پاکیزگی و نظافت محیط، استحمام و … مورد استفاده قرار می گیرد. بروز هر گونه مشکل مانند ترکیدگی، پوسیدگی، فرسودگی و … در لوله ها منجر به اختلال در عملکرد سیستم آبرسانی می شود. در این زمان است که نیاز به یک لوله کش حرفه ای احساس می گردد و باید از افرادی که در این زمینه مهارت های لازم را دارند، کمک گرفته شود.

علاوه بر تعمیر سیستم لوله کشی، راه اندازی یک سیستم جدید در ساختمان های تازه تاسیس مانند منازل مسکونی، اماکن اداری، تجاری و آموزشی، بیمارستان ها و … نیز جزو فعالیت های یک لوله کش محسوب می شوند. بنابراین، می توان گفت بازار کار این شغل رونق خوبی داشته و می توان با فعالیت مستمر و به کارگیری مهارت و تجربه به موفقیت و درآمد بالا رسید.

۶- مکانیک خودرو

امروزه خودرو به یکی از اصلی ترین وسایل زندگی تبدیل شده و بسیاری از خانواده ها دارای حداقل یک خودرو می باشند. ماشین نیز مانند هر وسیله دیگری ممکن است دچار عیب و خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. از آنجایی که قیمت خودرو در بازار کشور ما بالا است، در زمان بروز مشکل بسیاری از افراد هزینه تعویض قطعات و یا تعویض خودرو را ندارند و به دنبال تعمیر آن هستند.

بنابراین، می توان شغل مکانیک خودرو را جزو مشاغل فنی پردرآمد محسوب کرد. خودرو بخش های مختلفی دارد و هر زمان ممکن است یکی از آنها دچار عیب شود. از این رو تقاضا برای تعمیر انواع خودرو بالا بوده و نیاز به تعمیرکارانی مجرب، با مهارت و حرفه ای به شدت احساس می شود. شما می توانید با کسب مهارت های لازم در این زمینه به یک تعمیرکار خودرو تبدیل شده و درآمد بالایی بدست آورید.

اگر میخواهید این شغل را به صورت تخصصی از پایه یاد بگیرید و به یک تعمیرکار مکانیکی حرفه ای تبدیل شوید، بهتر است در دوره مکانیک خودرو فنی حرفه ای ثبت نام کنید. در این دوره همه مباحث آموزشی مکانیکی ماشین توسط اساتید برتر و به صورت عملی و پروژه محور به شما آموزش داده می شود. در پایان این کلاس، در سازمان فنی حرفه ای ثبت نام می شوید و در صورت قبولی در دو آزمون تئوری و عملی، مدرک فنی حرفه ای دو زبانه به شما تعلق می گیرد.

۷- تاسیسات موتور خانه

تاسیسات موتورخانه در ساختمان های مختلف یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین بخش ها محسوب می شوند. برای تامین آب گرم مصرفی مورد نیاز، تامین گرمای لازم در فصل سرد، تهویه مطبوع هوا در قسمت های مختلف ساختمان ها و … نیاز به یک موتورخانه قدرتمند است.

تاسیسات و تجهیزات مختلفی در موتورخانه وجود دارند که هر کدام از آنها از ویژگی هایی برخوردار بوده و کاربرد مخصوص به خود را دارند. خراب شدن هر یک از این اجزا در عملکرد کلی موتورخانه تاثیر منفی می گذارد. بنابراین، باید در سریع ترین زمانن ممکن عیب یابی و تعمیر شوند.

از آنجایی که استفاده از موتورخانه در ساختمان های امروزی بسیار رونق یافته است، به همان میزان نیاز به تعمیرکار و تکنسین های فعال در این زمینه نیز وجود دارد. بنابراین، شما می توانید با کسب مهارت های لازم این شغل فنی و اخذ مدارک معتبر، برای کسب درآمد عالی در این حرفه مشغول به فعالیت شوید.

۸- نصب و تعمیرات پکیج

از دیگر شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی برای آقایان، می توان به نصب و تعمیرات پکیج اشاره کرد. پکیج یکی از پرکاربردترین دستگاه ها و وسایل مورد استفاده در ساختمان های مختلف به ویژه ساختمان های مسکونی است که جهت تامین آب گرم مصرفی و گرمای مورد نیاز برای فصول سرد به کار می رود.

بسیاری از فعالان در صنعت ساخت و ساز امروزه استفاده از پکیج را به سیستم ها و شیوه های سنتی ترجیح می دهند. بنابراین، نیاز به افرادی حرفه ای و متخصص در زمینه نصب سیستم پکیج، سرویس و نگهداری و تعمیرات آن احساس می شود.

نصب و تعمیرات پکیج جزو مشاغل فنی تخصصی محسوب می شود که افراد زیادی علاقمند به آن هستند. برای فعالیت در این حرفه و ورود به بازار کار آن نیاز به تحصیلات آکادمیک نیست و می توان به راحتی با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای مهارتهای مربوطه را کسب کرد. بنابراین، اگر به دنبال کسب درآمدی قابل توجه هستید، می توانید به سراغ شغل فنی نصب و تعمیرات پکیج بروید.

۹- نصب و تعمیرات کولر گازی

کولر یکی از اساسی ترین لوازم محسوب می شود که وجود آن برای روزهای گرم سال ضروری است. از کولر گازی در مکان های مختلف مانند منازل مسکونی، ادارات، فروشگاه های تجاری، هتل ها، مراکز آموزشی، بیمارستانها و … استفاده می شود. قدرت بالای این نوع کولر در خنک کردن محیط موجب شده افراد زیادی علاقمند به استفاده از آن باشند.

مخصوصا در مکان هایی که گرمای آنها بسیار زیاد است مانند شهرهای کویری و خشک، به کارگیری کولرگازی از اهمیت خاصی برخوردار است. کولر گازی نیز همانند هر وسیله دیگری ممکن است دچار خرابی و عیب شود. از آنجایی که قیمت این محصول در کشور ما بالا است، بسیاری از افراد نمی توانند در زمان خرابی کولر خود آن را با یک مدل جدید و نو جایگزین کنند. بنابراین به دنبال تعمیر آن هستند.

از این رو نیاز به یک تعمیرکار ماهر در این زمینه است که بتواند به بهترین شکل ممکن کولرگازی را تعمیر و راه اندازی کند. همچنین نصب این نوع کولر نیز نیاز به تخصص و دانش دارد که هرکسی از عهده آن برنمی آید. افراد می توانند با فراگرفتن مهارت های مربوطه به عنوان نصاب و تعمیرکار کولر گازی مشغول به فعالیت در بازار کار خوب آن شده و به درآمدهای بالا دست پیدا کنند.

۱۰- برق ساختمان

برقکاری ساختمان یکی دیگر از مشاغل فنی پردرامد برای آقایان محسوب می شود. سیستم برق رسانی از مهمترین سیستم های یک ساختمان به شمار می روند و باید به بهترین شکل ممکن راه اندازی و اجرا گردد. هرگونه مشکل در سیستم برق ساختمان علاوه بر اختلال در عملکرد انتقال برق، ممکن است باعث بروز خطرات و خسارات جبران ناپذیری شود. از این رو کار در این زمینه از عهده هرکسی برنمی آید و نیاز به افراد حرفه ای و متخصص است.

شما می توانید با فراگرفتن مهارت های لازم برق ساختمان و آشنایی با نحوه راه اندازی، سرویس و نگهداری و تعمیر آن، وارد بازار کار پر رونق این رشته شده و درآمد بالا کسب کنید. هرچقدر میزان مهارت و تجربه شما و همچنین کیفیت کارتان بالاتر باشد، مشتریان بیشتری جذب کرده و درآمد بیشتری بدست خواهید آورد.

۱۱- برق صنعتی

شغل برق صنعتی یکی از مشاغل فنی پرددرآمد برای آقایان است که امروزه با توجه به نیاز بخش های صنعتی مختلف به سیستم های برق رسانی قدرتمند از رونق خاصی برخوردار است. طراحی، نصب و اجرای سیستم برق صنعتی و همچنین سرویس و تعمیر وسایل برقی مانند دستگاه های بزرگ و پیچیده امری بسیار تخصصی می باشد. به همین دلیل نیاز به یک فرد با سطح مهارت بالا، مهارت کافی و تجربه زیاد است تا بتواند از عهده تمام وظایف مربوطه برآید.

تعداد برقکارهای صنعتی به نسبت برقکارهای ساختمانی محدودتر می باشد و از طرفی نیاز به اینگونه افراد در صنایع مختلف زیاد است. از این رو می توان گفت بازار کار رشته فنی برق صنعتی برای کسب درآمد بالا گزینه ای ایده آل محسوب می شود. البته برای فعالیت در این زمینه باید با تلاش بسیار و شرکت در دوره های مختلف مهارتهای لازم را فرا گرفت و به تخصص و دانش سطح بالایی دست یافت.

۱۲- تعمیرات برد الکترونیک

با پیشرفت علم و تکنولوژی وسایل مختلفی طراحی و تولید شدند که دارای برد الکترونیک می باشند. برد الکترونیک را می توان اصلی ترین بخش این وسایل مانند لوازم خانه، لوازم صوتی و تصویری، دستگاه های تولیدی و صنعتی و … در نظر گرفت. بروز هرگونه خرابی و عیب در برد باعث از کار افتادن و یا اختلال در عملکرد دستگاه می شود.

برد الکترونیک از اجزای مختلفی تشگیل شده که هرکدام وظیفه ای را برعهده دارند. برای تعمیر برد الکترونیک نیاز به آشنایی با تمام این اجزا و نحوه فعالیت آنها و همچنین عیب یبای وتعمیر تک تک آنها می باشد. شما می توانید با فراگرفتن مهارت های لازم و کسب دانش مربوطه در زمینه تعمیرات برد الکترونیک دستگاه های مختلف به یک تکنسین حرفه ای تبدیل شوید و درامد عالی کسب کنید. از آنجایی که اکثر وسایل امروزی دارای برد الکترونیک هستند و در زمان بروز مشکل افراد ترجیح می دهند به جای تعویض آنها با دستگاه نو، به تعمیر روی آورند، بازار کار این رشته فنی رونق بسیار خوبی دارد.

۱۳- تابلو برق صنعتی

تابلو برق یکی از ضروریات همه واحدهای صنعتی از کارگاه های تولیدی کوچک تا کارخانه های بزرگ است. طراحی، نصب و مونتاژ یک تابلو برق از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در میزان مصرف برق، تامین امنیت افراد و دستگاه ها، عملکرد خط های تولید و ماشین آلات صنعتی و … تاثیر زیادی دارد.

تابلو برق صنعتی باید توسط تکنسین های حرفه ای و متخصصان این حوزه که از سطح دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند، صورت بگیرد تا از بروز هر گونه اشتباه و مشکلی جلوگیری شود. برقکار صنعتی که وظیفه طراحی و اجرای تابلو برق را دارد یکی از مهمترین پرسنل هر کارخانه صنعتی محسوب می شود و مسئولیت بالایی دارد، از این رو از میزان حقوق و مزایای بیشتری نیز برخوردار است.

بنابراین اگر به دنبال یک شغل فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی هستید، فعالیت در حوزه تابلو برق صنعتی می تواند گزینه ای ایده آل به شمار رود.

۱۴- سیم پیچی موتور

موتورهای الکتریکی در دستگاه های مختلف مانند لوازم خانگی (لباسشویی، ظرفشویی، کولر و …)، دستگاه های صنعتی و … برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی از سیم پیچ استفاده می کنند. سیم پیچ موتور با ایجاد یک میدان مغناطیسی و تولید انرژی الکتریکی موجب به کار افتادن موتور می شود. سیم پیچی فرایند پیچیده ای است که نیازمند تخصص بالایی دارد. انواع ماشین ها نیز با توجه به نوع کاربرد و قدرت مورد نیاز سیم پیچی های متفاوتی دارند.

یکی از مشاغل فنی پردرآمد سیپ پیچی موتورهای الکتریکی است. بازار کار این رشته شامل بخش های گوناگون مانند فعالیت در کارخانجات تولید موتورهای الکتریکی، کارخانجات لوازم خانگی، کارگاه های صنعتی، تعمیرگاه های مجاز لوازم خانگی و ماشین آلات صنعتی و … می شود. شما می توانید با فراگیری مهارت های لازم به عنوان یک سیم پچ بند موتور در هر یک از موارد بالا مشغول به کار شوید و به درآمد بالا دست پیدا کنید.

۱۵- نصب دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته را می توان بهترین انتخاب برای تامین امنیت و نظارت در اماکن مختلف مانند مراکز دولتی و خصوصی، ساختمان های مسکونی و تجاری و … در نظر گرفت. از این رو شغل نصب دوربین مدار بسته به یکی از رایج ترین شغل های فنی تبدیل شده است.

مدل های مختلفی از دوربین مدار بسته و تجهیزات گوناگون وجود دارد که برای نصب آنها باید مهارت های مخصوصی را فرا گرفت. اگر می خواهید در یک حرفه فنی پر درآمد مشغول به فعالیت شوید، به شما نصب دوربین مدار بسته را پیشنهاد می کنیم. بازار کار این رشته نیز به خاطر ترویج استفاده از دوربین مداربسته برای تامین امنیت در سالهای اخیر بسیار رونق گرفته است. از این رو می توانید به راحتی به موفقیت و کسب درآمد بالا برسید.

۱۶- تعمیرات موبایل

امروزه موبایل به عنوان یکی از نیازهای اساسی افراد در زندگی نقش مهمی دارد و تقریبا می توان گفت درصد بسیاری از مردم حداقل یک تلفن همراه دارند؛ و میزان تقاضا برای خرید موبایل رو به افزایش است. انواع مختلفی از موبایل طراحی و تولید می شود که امروزه با پیشرفت تکنولوژی مدل های هوشمند محبوبیت زیادی دارند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

به دلیل مسائل اقتصادی قیمت موبایل در کشور ما بسیار بالا می باشد، از این رو افراد ترجیح می دهند در صورت خراب شدن گوشی تلفن همراه خود بجای تعویض آن را تعمیر کنند. تعمیرات موبایل هم بخاطر پیچیدگی ها و هم حساسیت های ساختار آن نیاز به تجربه و مهارت بالا دارد.

بنابراین با توجه به این دلایل می توان گفت نیاز شدیدی به تعمیرکار ماهر در جامعه احساس می شود و بازار کار شغل تعمیرات موبایل رونق بالایی دارد. در نتیجه دوره آموزش تعمیرات موبایل به عنوان یکی از برترین و پردرآمدترین دوره های فنی و حرفه ای محسوب می شود.

۱۷- تعمیرات لوازم خانگی

یکی دیگر از پرطرفدارترین رشته های فنی تعمیرات لوازم خانگی می باشد که بازار کار بسیار خوبی دارد. تعمیرات لوازم خانگی شاخه های مختلف دارد مانند تعمیرات یخچال و فریزر، ظرفشویی، لباسشویی، ماکروفر و … که هر کدام از رونق خاصی برخوردارند.

در سالهای اخیر به خاطر افزایش نرخ ارز و همچنین بالا رفتن مواد اولیه، لوازم خانگی خارجی و داخلی با قیمت های بالا عرضه می شوند. همین امر موجب شده است که در زمان بروز عیب و یا خرابی افراد نتوانند آنها را با لوازم نو جایگزین کنند. بنابراین نیاز به تعمیرات و یا تعویض قطعات آنها وجود دارد.

تعمیرات این لوازم نیاز به تخصص، دانش، اطلاعات و مهارت خاص خود را دارد. به همین خاطر می توان گفت بازار کار تعمیرات لوازم خانگی وضعیت خوبی دارد و افراد می توانند با شرکت در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی حرفه ای و کسب مهارتهای لازم وارد این شغل شده و درآمد بالا کسب کنند.

لیست شغل های فنی پردرآمد برای بانوان

در این بخش، لیست شغل های فنی پردرآمد برای بانوان به صورت کامل معرفی می شوند. تمامی بانوان میتوان با یادگیری شغل های زیر به درآمد بالا برسند.

۱- گرافیک

در میان شغل های فنی پر درآمد با بازار کار همیشگی برای بانوان، گرافیک جایگاه ویژه ای دارد. بازار کار این رشته گسترده بوده و از تنوع بالایی برخوردار است. از مهمترین مشاغلی که نیاز به یک طراح گرافیک دارند می توان به چاپ خانه ها، دفاتر تبلیغاتی، شرکت های طراحی سایت، ارگان ها و ادارات دولیتی و خصوصی، شرکت های سینمایی و هنری، دفاتر مجله ها و روزنامه ها، آزآنس های مسافرتی، شرکت های حمل و نقل و … اشاره کرد.

بنابراین می توان گفت بازار کار گرافیک وضعیت مناسبی داشته و می توان با فراگرفتن مهارتها و دانش مربوطه به کسب درآمد بالا در این زمینه پرداخت. از انجایی که خانم ها علاقه مندی بیشتری به رشته های هنری دارند و از دقت و ظرافت بالایی برخوردارند، فعالیت در حوزه گرافیک می تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد. یک طراح گرافیک می تواند هم به صوت دورکاری و هم به صورت استخدامی در یک مجموعه مشغول به کار شود. میزان درآمد نیز با توجه به سطح دانش، میزان مهارت، سرعت عمل، ابتکار و نوآوری، خلاقیت و … بستگی دارد.

۲- آرایشگری

در میان افراد به ویژه خانم ها زیبایی و آراستگی از اهمیت بالایی برخوردار است و خانم ها توجه به موها، پوست و چهره خود را همیشه در اولیوت قرار می دهند. به همین دلیل یکی از محبوبترین شغل های فنی در بین خانم ها، آرایشگری است. آرایشگری دنیای گسترده ای است که در انواع خدمات زیبایی مانند کوتاهی و اصلاح مو، رنگ آمیزی مو، پاکسازی پوست، کاشت ناخن، میکاپ عروس و … ارائه می شود. اگر به دنبال یک شغل فنی پر درآمد هستید می توانید با انتخاب یکی از زیرمجموعه های شغل آرایشگری و کسب مهارت و دانش مربوط وارد بازار کار این رشته شوید.

فرصت های شغلی این رشته نیز شامل فعالیت در آرایشگاه و مجموعه های زیبایی مختلف و یا سراه اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی شخصی است. اگر از سرمایه کافی جهت تاسیس مجموعه خودتان برخوردار نیستید می توانید به عنوان یک آرایشگر در مجموعه های مختلف مشغول به کار و کسب درآمد شوید.

۳- طراحی دوخت

اگر عاشق لباس های مختلف و فردی خلاق و علاقمند به مد هستید، طراحی دوخت می تواند یک شغل فنی پردرآمد برایتان باشد. پوشاک یکی از نیازهای اساسی هر فردی محسوب می شود و افراد همیشه به دنبال تنوع در لباس پوشیدن هستند. از این رو میزان تقاضا برای لباس های مختلف بالا است و باید متناسب با این نیازها طراحی و تولید آنها صورت بگیرد.

طراحی دوخت یکی دیگر از مشاغل فنی پر درآمد برای بانوان محسوب می شود که محبوبیت زیادی به ویژه در میان خانم های نوجوان و جوان دارد. شما می توانید با کسب مهارت های لازم از طریق شرکت در دوره های فنی با طراحی دوخت انواع لباس ها آشنا شده و به عنوان یک طراح حرفه ای وارد بازار کار شوید و درآمدزایی کنید.

۴- بازیگری و کارگردانی

شاید برای شما هم پیش آمده که دوست داشتید جای یک بازیگر یا کارگردان بوده و علاوه بر محبوبیت و شهرت، درآمد بالایی نیز بدست آورید. بازیگری و کارگردانی جزو مشاغل پرطرفدار به ویژه در بین خانم ها محسوب می شود که با توجه به میزان تقاضای بالای افراد جامعه برای تماشای فیلم ها، سریال ها و تئاترها، بازار کار خوبی دارد.

البته ورود به این بازار کار و رسیدن به موفقیت آنچنان هم ساده نیست و شما باید دوره های مختلف آموزشی را بگذرانید و مهارت های مختلف کسب کنید. هرچقدر توانایی شما برای اجرای نقش ها و یا طراحی و مدیریت یک برنامه هنری به عنوان کارگردان بالاتر باشد، شانس شما برای پیشرفت بیشتر می گردد. در نتیجه به درآمد بالاتر نیز دست پیدا خواهید کرد.

۵- طراحی سایت

در بین شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی برای خانم ها، می توان به طراحی سایت اشاره کرد. دنیای امروز بر پایه تکنولوژی و استفاده از اینترنت می باشد و بیشتر اوقات افراد و کارهای آنها از طریق این دنیای گسترده صورت می گیرد.

مجموعه های مختلفی نیاز به سایت برای معرفی محصولات و ارائه خدمات مختلف هستند. زیرا با گسترش اینترنت و ظهور گوشی های هوشمند افراد جامعه بسیاری از نیازهای خود را از این طریق تامین می کنند. حضور فعال در اینترنت می تواند از دلایل موفقیت مجموعه های مختلف محسوب شود.

با افزایش این تقاضا برای ایجاد یک سایت، نیاز به افراد حرفه ای در این زمینه به شدت احساس می شود. اگر می خواهید یک شغل پردرآمد با آینده ای درخشان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به سراغ طراحی سایت بروید.

۶- قالی بافی

قالی بافی از گذشته تاکنون جزو شغل های فنی و البته هنری محسوب می شده که خانم ها سهم زیادی در فعالیت در این رشته دارند. قالی بافی جزو مشاغل سخت اما پردرآمد محسوب می شود که می توان با کسب مهارتهای لازم آن، در بازار کار موفق شد.

امروزه قالی بافی همانند گذشته نیست و بیشتر جنبه هنری پیدا کرده است. استفاده از قالی ها و قالیچه های تزئینی برای زیباسازی دکوراسیون مکان های مختلف بسیار رایج شده است. هر روز بر میزان تقاضا در این زمینه افزوده می شود و به همین ترتیب افراد زیادی علاقمند به فعالیت در این رشته هستند.

قالی بافی جزو مشاغل خانگی نیز محسوب می شود و برای خانم هایی که دوست ندارند در محیط بیرون از منزل مشغول به فعالیت باشند گزینه ای مناسب است.

۷- صنایع دستی

صنایع دستی تنوع بالایی دارند و در هر گوشه کنار ایران شما می توانید وسایل و دست سازه های منحصربفردی را ببینید. برخی از این صنایع دستی از محبوبیت زیادی برخوردارند و میزان تقاضا برای آنها بالا است. همچنین با رونق صنعت گردشگری بازار کار صنایع دستی نیز رونق می گیرد.

فرصت های شغلی مختلفی برای رشته صنایع دستی وجود دارد. شما می توانید به عنوان یک هنرمند در عرصه خلق آثار و دست سازه های هنری در سازمان میراث فرهنگی، کارگاه های تولیدی صنایع دستی، فرهنگسراها و … مشغول به کار شوید. همچنین می توانید با سرمایه شخصی یک مجموعه راه اندازی کرده و انواع صنایع دستی را با توجه به منطقه ای که در آن ساکن هستید و یا با توجه به میزان تقاضا تولید کنید و از فروش انها درآمد زایی کنید.

۸- طراح دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یکی از بخش های اصلی هر مجموعه ای محسوب می شود. یکی از عوامل زیبایی منازل مسکونی، محیط های اداری، تجاری و … دکوراسیون و فضای داخلی منحصربفرد و جذاب است. امروزه افراد بسیاری به دنبال استفاده از طرح های خاص برای دکوراسیون بخش های مختلف مجموعه های خود هستند.

طراحی دکوراسیون نیاز به تخصص، مهارت، دانش، هنر، خلاقیت و نوآوری دارد و هر شخصی از عهده آن بر نمی آید. شغل طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مشاغل فنی پردرآمد برای خانم ها محسوب می شود که بازار کار درخشانی دارد. علاقمندان می توانند با شرکت در دوره های اموزشی و فرا گرفتن مهارت های مختلف و آشنایی با جزئیات این حرفه، خود را برای ورود به بازار کار و درآمدزایی آماده کنند.

امروزه شغل طراح دکوراسیون داخلی با تکنولوژی و استفادده از نرم افزارهای پیشرفته نیز عجین شده است. بنابراین می توان با حرفه ای شدن در این نرم افزارها نیز کسب درآمد بالا در این حرفه را تضمین کرد.

۹- پرستاری

پرستاری از دیگر شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی به ویژه برای خانم ها است. افرادی زیادی در سطح جامعه هستند که برای دریافت کمک های پزشکی و درمانی نیاز به پرستار دارند. فرصت های شغلی این رشته نیز بالا و متنوع بوده و شما می توانید به عنوان یک پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی، درمانگاه ها، خانه سالمندان، کلینیک ها مشغول به کار شوید. همچنین این امکان نیز برای شما وجود دارد که به عنوان یک پرستار خصوصی فعالیت کنید.

از این رو می توان گفت با انتخاب پرستاری می توان به درآمد قابل توجهی دست پیدا کرد. فقط این نکته را باید بدانید که برای تبدیل شدن به یک پرستار می توان علاوه بر تحصیل در رشته پرستاری و فراگرفتن آموزش های آکادمیک، در دوره های فنی و حرفه ای این رشته نیز شرکت کرد.

۱۰- طراح جواهرآلات

ایران جزو بزرگترین مصرف کنندگان طلا و جواهرآلات در دنیا محسوب می شود و به همین خاطر تولید انواع مختلف جواهرات مانند انگشتر، النگو، گوشواره، گردن بند، دستبند و … در کشور ما بالا است. همین افزایش تقاضا برای استفاده از جواهرآلات باعث افزایش نیاز به افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه می شود.

بنابراین اگر به دنبال یک شغل فنی پردرآمد هستید، به شما طراحی جواهرآلات را پیشنهاد می کنیم. در گذشته از شیوه های سنتی برای طراحی جواهرهات و طلا استفاده می شود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی نرم افزارها، برنامه ها و سیستم های طراحی دقیق و منحصربفردی ظهور کرده اند که باعث پیشرفت چشمگیری در این حرفه شده اند. شما می توانید علاوه بر کسب مهارت های سنتی طراحی جواهرآلات، این روش های نوین را نیز فراگرفته و با بالا بردن میزان دانش و تجربه خود در بازار کار پر رونق طلا و جواهر به درآمدهای عالی دست پیدا کنید.

۱۱- روانشناسی

با توجه به شرایط زندگی امروزه و مشکلات و سختی های مختلفی که برای افراد پیش می آید، می توان گفت روانشناسی یکی از مشاغل پردرآمد محسوب می شود. زیرا افراد بسیاری برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم نیاز به مراجعه به افراد متخصص در این زمینه یعنی روانشناسان دارند.

برای ورود به این شغل می توان به تحصیل در رشته روانشانسی در دانشگاه های مختلف پرداخت و یا با شرکت در دوره های فنی مجموعه های مختلف مهارت ها و دانش لازم این حرفه را بدست آورد. فرصت های شغلی روانشناسی نیز متنوع و متعدد می باشد و شما می توانید در مجموعه های مختلف مانند بهزیستی، بیمارستان ها، مدارس، مراکز مشاوره و … مشغول به کار شوید.

نتیجه گیری

در میان مشاغل مختلف در سطح جامعه، مشاغل فنی جزو مهمترین مشاغل محسوب می شوند. برخی از این مشاغل از بازار کار عالی برخوردار بوده و با فعالیت در آنها می توان به درآمد بالا رسید. شما باید با توجه به توانایی و همچنین علاقمندی خود یکی از شغل های فنی را انتخاب کرده و به کسب مهارت ها و دانش لازم بپردازید. هرچقدر میزان تخصص، مهارت و تجربه شما در آن شغل بالاتر برود پیشرفت و کسب درآمد شما چشمگیرتر خواهد بود. امیدواریم با استفاده از مطالب بالا بتوانید بهترین حرفه را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *