بررسی نسل ۱۰ سرورهای اچ پی از نگاه ساپراصنعت (HPE G10 Servers)

بررسی نسل ۱۰ سرورهای اچ پی از نگاه ساپراصنعت (HPE G10 Servers)
  • 1401/10/12
  • گویا آی تی
  • 0

 شرکت ساپرا صنعت نماینده  کمپانی HPE به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده سرور در جهان، با گرفتن بازخورد از مشتریان خود، نسل جدید سرور اچ پی را با تغییرات چشم‌گیر ارائه می‌دهد. در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی سری پرولیانت شاهد امنیت بسیار منحصر به فردی در مدل‌های ارائه شده هستیم. ضمن این‌که HPE G10 Servers می‌توانند با کسب و کارهای مختلف هم‌گام شوند و با بیش‌ترین میزان انعطاف‌پذیری متناسب با رشد سازمان، ارتقا یابند. فرقی نمی‌کند که شما به چه کسب و کاری مشغول باشید و  سیستم‌های شما در چه سطحی قرار داشته باشند خواه سیستم‌های معمولی باشند یا سیستم‌های ابری یا مبتنی بر کلود، مشمول این انعطاف‌پذیری می‌شوند.

 

بررسی سرورهای اچ پی قبل و بعد معرفی نسل ۱۰

تا قبل از معرفی HP G10 بیش‌تر سرورهای اچ پی محدود به قابلیت‌های سازمانی و فردی‌سازی شبکه بود. اما کمپانی اچ پی  با معرفی سرورهای نسل ۱۰ اچ پی به سمت تولید مبتنی بر فناوری‌های ذخیره‌سازی و نیز محاسبات کلود پیش رفت و یک مجموعه کامل از برنامه‌های مدیریتی، امنیتی، مجازی‌سازی و توسعه شبکه را شامل می‌شود.

سرورهای نسل ۹ اچ پی با قیمت مقرون به صرفه و با پیچیدگی کم‌تر در مقایسه با نسل قبل سرورهای HP عرضه شد و علاوه بر آن همزمان با رشد کسب و کار، ارتقاپذیری لازم و نیز افزایش شتاب در ارائه سرویس را در اختیار قرار می‌دهد.  اما در HPE G9 Servers افزایش ظرفیت پردازش‌ها منجر به افزایش هزینه‌های ذخیره‌سازی دیتاها می‌شود و همین موضوع باعث شد که کمپانی HP برای کاهش مجدد هزینه‌ها به دنبال ارائه راهکار جدید باشد که در نهایت به معرفی سرورهای  HPE G10 انجامید که نه تنها کاهش هزینه را امکان‌پذیر کند بلکه کاهش زمان تأخیر، و بالابردن سرعت و کارایی و امنیت در سطح چشم‌گیری و نیز افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی همراه با  استقرار و پیاده‌سازی آسان ، نیز به ویژگی‌های سرورهای پرولیانت HPE اضافه شد.  به این ترتیب می‌توانید کسب و کار خود را در هر سطحی که هستید، متناسب با نیازهای خود با کمترین هزینه ارتقا دهید.

 

 

HPE G10 Servers

سرور g10 plus سری پرولیانت HP مدام به روزرسانی می شوند و این کار را به کمک آپدیت هوشمند انجام می‌دهند و به این‌ترتیب می‌توانند بهترین عملکرد خود را با بالاترین سرعت در هر لحظه عرضه کنند. سرورهای G10،‌ با قابلیت‌هایی از قبیل هوش مصنوعی، ارتباطات WiFi، بهره‌مندی از حافظه‌هایی با بالاترین ظرفیت، پردازنده هایی با تعداد هسته بالاتر، هوش مصنوعی و نیز دسترسی remote عرضه شده است. علاوه بر این موارد، در زمینه سخت‌افزاری مانند مادربرد، کارت‌های شبکه و هم‌چنین مدیریت و نرم‌افزارها، ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی در سرورهای نسل ۱۰ نسبت به نسل قبلی فراهم شده است.

 

قابلیت‌های ویژه در سرورهای G10 HPE

  • امنیت در سطح بالا: ویژگی امنیت در سرورهای HP G10 به قدری برجسته است که می‌توان سرورهای نسل ۱۰ اچ پی را ایمن‌ترین سرورهای جهان نامید. و این امنیت تنها به سخت‌‌افزار محدود نمی‌شود و در سطح بالاتری عرضه شده است و آن هم استفاده از فناوری نوآورانه Silicon Root of Trust (اثر انگشت سیلیکونی) است. از این فناوری برای بوت امن سرور استفاده می‌شود و توسط ابزار مدیریتی HPE iLO5 موجود در سرورهای HP G10، ارائه می‌شود.
  • استفاده از از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر اینتل‌زئون :  پردازنده‌های Scalable Intel Xeon  از سرعت بسیار زیادی برخوردارند و از آن‌جایی که هر پردازنده، دارای ۲۸ هسته است، امکان استفاده از ۴ پردازنده ۲۸ هسته‌ای فراهم می‌شود. این پردازنده‌ها در چهار سری پلاتینوم(Platinum)، سیلور(Silver)، گلد(Gold) و برنز (Bronze) عرضه شده‌اند. اگر بخواهیم سرورهای  نسل ۱۰ را از این منظر با سرورهای نسل ۹ مقایسه کنیم، از نظر تعداد هسته، ۲۷ درصد افزایش داشته است. البته توجه داشته باشید مدل DL380 G10 که محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سرور عرضه شده توسط کمپانی HP محسوب می شود، از قابلیت پشتیبانی از پردازنده AMD برخوردار است و به این ترتیب می تواند از ۳۲ هسته و همراه با ۲ ترابایت حافظه بهره‌مند شود.
  • ۶۶ درصد افزایش در سرعت و پهنای باند حافظه‌ها: با داشتن سرعت معادل ۲۶۶۶ مگاهرتز، شاهد افزایش ۱۱ درصدی سرعت حافظه‌ها در این نسل هستیم. هم‌چنین سرعت نرخ انتقال داده و پهنای باند در این سرورها ۶۶ درصد افزایش داشته است. علاوه بر آنچه بیان شد، تعداد کانال‌های قابل پشتیبانی توسط سرورهای نسل ۱۰ HPE ، از ۴ به ۶ افزایش یافته است.
  • مجهز به فناوری حافظه دائمی (Persistent Memory): تکنولوژی حافظه دائمی در واقعی ترکیبی از سرعت و طول عمر رم است به این معنا که می‌تواند یک راهکار ذخیره‌سازی در هاردها باشد تا در زمان قطعی برق، نگرانی بابت از دست رفتن اطلاعات نداشته باشید و اطلاعات هم‌چنان در رم حفظ شود. البته لازم به ذکر است که تمام سرورهای نسل ۱۰ اچ پی از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند و ما این قابلیت را فقط در سرورهای مدل DL سری ۳۰۰ و ۵۰۰ مشاهده می کنیم. دست یابی به این فناوری از طریق اسلات‌های NVDIMM به‌کار رفته در سرورهای HPE G10 امکان‌پذیر می‌شود. HPE G10 Servers از قابلیت پشتیبانی حداکثر ۶ عدد NVDIMM با ظرفیت ۸ یا ۱۶ گیگابایت توسط هر پردازنده، برخوردارند.
  • برخورداری از کنترلرهای پیشرفته: کنترلرهایی که در سرورهای HPE G10 به کار برده شده‌اند از مزایایی مانند تأمین امنیت در سطح بسیار بالا و نیز قابلیت رمزگذاری دیتا برخوردارند و می‌توانند حداکثر حداکثر ۶٫۱ میلیون IOPS را فراهم کنند و این معنای افزایش ۶۵٪ کارایی و کاهش ۴۵٪ مصرف برق در مقایسه با سرورهای HPE G9 است. کنترهای به کار رفته در نسل ۱۰ سرورهای اچ پی می‌توانند امکان استفاده از دو حالت رید و HBA را به طور همزمان فراهم کنند و در حالت ترکیبی عمل کنند. از نظر ظرفیت ذخیره‌سازی، سرورهای HPE G10 در مقایسه با HPE G9 به میزان ۵۸% افزایش داشته است.

 

فروش سرورهای HPE G10 در ساپراصنعت

تردیدی نیست که خرید سرور‌ hp (HP Servers) در زمانی که ما با تحریم مواجه‌ایم و از سوی دیگر افرادی سودجو با معرفی قطعات تقلبی و با عنوان جعلی HP سعی در کسب سود بیش‌تر دارند، می‌بایست از شرکت‌های معتبر انجام شود تا بودجه سازمان شما هدر نرود و خدای نکرده با خرید جنس غیراوریجینال، سایر تجهیزات شبکه شما و مهم‌تر از آن با ارزش‌ترین دارایی سازمان شما یعنی اطلاعات، آسیبی وارد نشود. در چنین شرایطی، ضمانت اصل بودن کالا که البته با بهترین قیمت ارائه شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.بنابراین همواره در زمان خرید سرورهای اچ‌پی (HP Servers) به گارانتی که از طرف شرکت در اختیار شما قرار می‌گیرد توجه داشته باشید.

ما در ساپراصنعت،  سال‌های طولانی است به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های واردکننده و تأمین‌کننده تجهیزات مراکز داده و سرور  HPو در جایگاه نماینده فروش سرورهای HP در بازار IT فعالیت کنیم و می‌توانیم به شما تضمین دهیم که سرور HP در این شرکت با گارانتی اصل بودن و گارانتی رسمی در اختیارتان قرار خواهد گرفت و کارشناسان مجرب و آموزش دیده ما در تمامی مراحل انتخاب سرور متناسب با نیازهای کسب و کاری شما، تا مراحل نصب، آموزش، تعمیر، نگهداری و پشتیبانی همراه شما خواهند بود چرا که اصل برای ما، اعتماد و رضایت مشتری است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *