باشگاه مشتریان سالن های زیبایی | با این ایده‌ها مشتریانی وفادار داشته باشید

باشگاه مشتریان سالن های زیبایی | با این ایده‌ها مشتریانی وفادار داشته باشید
  • 1401/10/19
  • گویا آی تی
  • 0

باشگاه مشتریان سالن های زیبایی؛ راهکاری برای تمایز نسبت به رقبا

به‌دلیل رقابت بالا در صنعت زیبایی، جذب و حفظ مشتریان برای سالن‌های آرایش و زیبایی کار ساده‌ای نیست. با پیشرفت فناوری و انتقال بخش زیادی از فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات به فضای اینترنت، این کار از گذشته هم سخت‌تر شده. با این حال تکنیک‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین همواره به کمک کسب‌وکارها می‌آن تا در این زمینه موفق باشن. یکی از این روش‌ها استفاده از باشگاه مشتریان و ایجاد زمینه‌های وفادارسازی مشتریه. در این مطلب با ایده‌ها و مزایای ایجاد باشگاه مشتریان سالن های زیبایی و یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای این کار آشنا می‌شیم.

باشگاه مشتریان سالن های زیبایی چیست؟

باشگاه مشتریان سالن زیبایی مجموعه‌ای از خدماته که عموما از طریق یک پلتفرم یا چند برنامه به مشتریان ارائه می‌شه. این باشگاه همچنین با برخی اقدامات تقویت و تکمیل می‌شه. هدف همه این اقدامات افزایش انگیزه مشتریان به وفاداری به برند و مراجعه دوباره اون‌ها به سالن زیباییه. بنابراین یک باشگاه مشتریان برای سالن زیبایی دارای مجموعه‌ای از ابزارها، روش‌ها و ایده‌ها برای افزایش وفاداری مشتریه.

 

نمونه‌های برنامه وفاداری در باشگاه مشتریان سالن های زیبایی

برنامه‌های وفاداری از موفق‌ترین تلاش‌های بازاریابی برای سالن‌های زیبایی هستن و می‌تونن ابزاری عالی برای کسب‌وکار شما باشن، اما درصورتی که به‌خوبی اجرا بشن. برنامه‌های ارائه پاداش و تشویق مشتریان برای وفاداری، روزبه‌روز تکامل پیدا می‌کنن و شما می‌تونید بهترین اون‌ها رو متناسب با نوع مشتریان و شرایط کسب‌وکار خودتون انتخاب کنید. بعضی از این برنامه‌ها رو با هم مرور می‌کنیم.

برنامه‌های پاداش مبتنی بر امتیاز

در برنامه‌های پاداش مبتنی بر امتیاز، مشتریان هر بار که محصولی رو می‌خرن یا خدمات سالن رو دریافت می‌کنن، امتیازی به اون‌ها تعلق می‌گیره. وقتی این امتیازها به حد معینی برسه از تخفیف یا محصولات و خدمات رایگان برخوردار می‌شن.

بازپرداخت نقدی

در برنامه بازپرداخت نقدی، درصدی از هزینه‌ای که مشتری در مراجعه‌های دوباره خرج می‌کنه بهش پس داده می‌شه و این امکان وجود داره که هرچه تعداد مراجعه‌ها یا وفاداری به برند بیشتر بشه شما این درصد رو افزایش بدید.

کارت پانچ یا کارت وفاداری

این کارت‌ها می‌تونن از انواع کارت فیزیکی یا نمونه‌های گرافیکی در نرم‌افزار باشن. در نمونه فیزیکی هربار که مشتری به سالن زیبایی مراجعه می‌کنه یک سوراخ در کارتش ایجاد می‌شه و یا یک مهر روی کارت او زده می‌شه و بعد از چندبار مراجعه می‌تونه پاداش خودش رو بابت وفاداری دریافت کنه.

مزایای باشگاه مشتریان سالن های زیبایی

باشگاه مشتریان سالن های زیبایی سیستمیه که توسط یک کسب‌وکار حوزه صنعت زیبایی ایجاد می‌شه تا به مشتریان وفادار خودش پاداش بده. این کسب‌وکار می‌تونه از انواع کلینیک‌های زیبایی، سالن‌های آرایش، خدمات زیبایی حوزه پزشکی و حتی کسب‌وکارهای مرتبط با فروش آنلاین و حضوری محصولات زیبایی باشه. بعضی از مزایای ایجاد باشگاه مشتریان برای این کسب‌وکارها رو با هم مرور می‌کنیم.

 

حفظ مشتری

ارائه خدمات عالی به مشتریان تنها راه حفظ اون‌ها نیست. ایجاد یک باشگاه مشتریان و ارائه برنامه‌های وفاداری مبتنی‌بر پاداش باعث می‌شه تا مشتریان فعلی و جدید به کسب‌وکار شما برگردن تا از مزایای رایگان، تخفیف‌ها یا هرچیزی دیگری که در برنامه ارائه می‌دید بهره‌مند بشن. همه ما می‌دونیم که مردم چیزهای رایگان رو دوست دارن. بنابراین کافیه خدمات و محصولات شما هم تا حد مورد انتظار خوب باشن تا با استفاده از یک برنامه وفادارسازی مشتری، سودی سرشار به‌دست بیارید.

تبلیغ کسب‌وکار توسط مشتری

تحقیقات بازاریابی نشون می‌ده که تبلیغات دهان به دهان یکی از موثرترین و ارزان‌ترین استراتژی‌های بازاریابیه. وقتی مردم بدونن شما پیشنهادات ویژه برای مشتریان خودتون در نظر می‌گیرید علاقه دارن این پیشنهادات رو با دیگران در میون بذارن و این باعث شهرت بیشتر برند شما و افزایش مشتریان جدید برای خدمات شما می‌شه.

رفع وقفه‌ها در جذب مشتریان

یکی دیگه از مزایای ایجاد باشگاه مشتریان، رفع وقفه‌ها در جذب مشتریه. بیشتر کسب‌وکارهای حوزه زیبایی در بعضی از ماه‌ها یا فصول سال با افت تعداد مراجعان روبه‌رو می‌شن. اگر شما یک سیستم برای ارائه برنامه‌های وفاداری ایجاد کرده باشید می‌تونید در این مواقع به‌طور بهینه از اون استفاده کنید.

کاهش هزینه‌های بازاریابی با ایجاد باشگاه مشتریان سالن های زیبایی

یک برنامه وفاداری موفق نه تنها به حفظ مشتریان فعلی کمک می‌کنه، بلکه باعث جذب مشتریان جدید می‌شه. این یعنی شما مجبور نیستید از استراتژی‌های بازاریابی گرون‌قیمت استفاده کنید. از طرف دیگه بسیاری از سالن‌های زیبایی برای جذب مشتری به شیوه‌های سنتی مثل تبلیغات چاپی متکی هستن و ایجاد یک باشگاه مشتریان و ارائه پیشنهادات خلاقانه می‌تونه باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات بشه.

چگونه یک باشگاه مشتریان موثر برای سالن زیبایی ایجاد کنیم؟

همه برنامه‌های وفاداری و باشگاه‌های مشتریان در عمل موفق نیستن. اگه برای ایجاد و توسعه برنامه وفاداری مشتری وقت نذارید، هزینه‌های شما بی‌تاثیر می‌شن. ایجاد خلاقیت در پیشنهادات و دریافت بازخوردها و بررسی اون‌ها باعث موفقیت شما می‌شه. در ادامه برخی از مراحل و نکات ایجاد یک برنامه وفاداری موفق برای سالن زیبایی رو با هم مرور می‌کنیم:

  • انتخاب پلتفرم: یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای ایجاد برنامه وفاداری و باشگاه مشتری، انتخاب پلتفرمیه که همه نیازهای شما رو برآورده کنه و در عین حال ایمن و مقرون‌به‌صرفه باشه
  • تحقیق درباره مشتریان: شما باید بدونید مشتریان شما در چه محدوده سنی هستن و با علائق و سلائق اون‌ها آشنا باشید تا بتونید بهترین پیشنهادها رو به اون‌ها ارائه بدید
  • تعیین اهداف: اهداف مورد نظر خودتون رو از ایجاد باشگاه مشتریان تعیین کنید. هدف‌گذاری به شما کمک می‌کنه تمرکز و انرژی‌تون رو روی اهداف خاص قرار بدید و در نتیجه احتمال دستیابی به اون‌ها رو افزایش بدید. از جمله اهداف فرضی می‌شه به این موارد اشاره کرد: دریافت اطلاعات تماس مشتریان، جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان موجود و افزایش درآمد
  • پیشنهادات خاص ارائه دهید: ایجاد خلاقیت در ارائه پیشنهادات باعث تمایز شما از برندهای دیگه می‌شه و این امر مشتریان جدید بیشتری رو به سمت کسب‌وکار شما سوق می‌ده

 

 

کلابی شو؛ بهترین پلتفرم وفادارسازی مشتریان سالن‌های زیبایی

برای ایجاد یک برنامه وفاداری مشتری موفق انتخاب پلتفرم همیشه یکی از مهم‌ترین موارده. نکته‌ای که در مورد ایجاد باشگاه مشتریان برای سالن های زیبایی وجود داره اینه که بیشتر پلتفرم‌های این حوزه مناسب کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ هستن و هزینه بالاتری هم دارن. به‌همین دلیل ما پلتفرم کلابی شو رو به شما پیشنهاد می‌دیم که هم مناسب کسب‌وکارهای خرد مثل سالن‌های آرایش و کلینیک‌های زیباییه و هم امکانات کاملی رو در اختیار شما قرار می‌ده. شما با استفاده از خدمات سایت و اپلیکیشن کلابی شو می‌تونید هرنوع خدمات وفادارسازی مشتری رو ایجاد و اجرا کنید و حتی از خدمات مشاوره برای ایجاد بهترین برنامه‌های وفادارسازی مشتری متناسب با کسب‌وکارتون بهره‌مند بشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *