با این ابزارها تبدیل به یک استریمر حرفه‌ای شوید!

با این ابزارها تبدیل به یک استریمر حرفه‌ای شوید!
  • 1401/10/20
  • گویا آی تی
  • 0

امروزه روش‌های کسب درآمد بیشتر از آنکه ترفندهای سنتی خود را پیش ببرد، کاملاً دیجیتال شده است. به‌طور مثال ما در روزهایی به سر می‌بریم که افراد زیادی به بازی‌های کامپیوتری و گیمینگ علاقه نشان می‌دهند. همین موضوع می‌تواند روشی جالب برای کسب درآمد و گذران وقت باشد. به عبارتی با تبدیل شدن به یک استریمر حرفه‌ای می‌توانید مخاطبان آنلاین زیادی را به سمت خود جذب کنید  و در کنار لذت بردن از بازی‌های کامپیوتری، موبایلی یا با کنسول‌های بازی، کاربران فعال را درگیر روش بازی خود کنید و به درآمد برسید. البته برای تبدیل شدن به یک استریمر حرفه‌ای و باتجربه، در کنار سرعت عمل و تبحر در بازی، نیاز به برخی ابزارهای کمکی دیجیتال دارید. در ادامه برخی از آن‌ها را باهم مرور می‌کنیم.

برای استریمر شدن چه تخصصی دارید؟

نکته جذاب و مهمی که درباره حرفه استریم وجود دارد این است که برای تبدیل شدن به یک استریمر حتماً نباید در بازی‌های آنلاین تجربه  و تخصص داشته باشید. شما ممکن است یک آشپز حرفه‌ای باشید یا اینکه به خوبی خیاطی کنید یا حتی صدای خوبی داشته باشید. همه این‌ها راهی خوب برای رسیدن به درآمد از طریق استریم است. اما در کنار تمام قابلیت‌های فردی خوبی که دارید، چند ابزار مهم باید در کنار شما باشد تا تیم شما را تکمیل کند. این موارد شامل:

یک سیستم گیمینگ خوب نیاز دارید

اگر قصد  دارید در زمینه بازی‌های آنلاین فعالیت کنید و استریم لایو انجام دهید، باید سیستم گیمینگ کاملی در دست داشته باشید. البته نوع و سطح بازی‌ها نیز در تعیین سیستم گیمینگ تأثیرگذار هستند. اما به صورت کلی یک کامپیوتر مناسب با قیمت‌های متوسط گزینه خوبی برای شروع این کار است. حتی می‌توانید یک دستگاه دست‌دوم بخرید تا مقداری در هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی نمایید.

به صورت کلی توصیه می‌شود که برای استریم، سیستمی در اختیار داشته باشید که از یک پردازنده Core i5-4670  برخوردار باشد. همچنین می‌توانید به جای آن از یک پردازنده‌ی ای‌ام‌دی معادل آن استفاده کنید. گزینه مهم دیگر برای جمع کردن سیستم، حداقل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و سیستم عامل ویندوز بالاتر از ۷ است. اما نکته مهم‌تر در کنار سیستم، اتصالی پرسرعت به اینترنت است؛ در غیر این صورت بهتر است قید این بازی و روش کسب درآمد را بزنید. در عین حال یک کارت گرافیکی خوب نیاز دارید که توانایی اجزای بازی‌ها با سرعت قابل قبول و مناسب را داشته باشد. اما یک سوال مهم، آیا می‌توان یک کنسول بازی را جایگزین سیستم کامپیوتر کرد؟

انجام استریم با کنسول بازی

اگرچه در اختیار داشتن یک سیستم کامپیوتر مناسب کمک می‌کند که در هر زمینه‌ای که تخصص دارید، بتوانید تبدیل به استریمر شوید، اما در صورتی که فقط می‌خواهید در زمینه بازی فعالیت کنید، یک کنسول بازی خوب هم کافی است. به‌طور مثال با خرید قسطی PS4 می‌توانید این کار را پیش ببرید. همچنین کافی است که وارد منوی Share شوید. در عین حال اگر از پلتفرم نینتندو سوئیچ استفاده می‌کنید، به یک کپچر کارت نیاز دارید تا تصویر بازی کردن‌ خود را روی پی‌سی ضبط کنید. جالب است بدانید که مزیت کارت کپچر این است که تنظیمات استریم به شکل راحت‌تری انجام می‌شود و دست شما برای این کار بازتر است. همچنین کیفیت و فریم ریت بهتری دارد.

یک وب کم و دوربین خوب بخرید

یکی دیگر از ابزارهای مهمی که نیاز دارید تا با مخاطبان خودتان ارتباط بهتر و مؤثرتری برقرار کنید، برخورداری از دوربین باکیفیت یا یک وب کم خوب است. توجه داشته باشید که ارتباط تصوری با مخاطبان هنگام بازی، این امکان را فراهم می‌کند که ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنید و مسیر موفقیت و محبوبیت برای شما هموارتر خواهد شد. برای این کار یک وب کم که حداقل کیفیتی معادل با ۱۰۸۰ HD داشته باشد، گزینه خوبی است. البته هرچه کیفیت دوربین یا وب کم بیشتر باشد، جذابیت استریم هم بالاتر خواهد رفت.

یک میکروفون خوب بخرید

یکی دیگر از ابزارهای لازم برای استریم، میکروفون است. شاید بدون داشتن وب کم بتوانید استریم را پیش ببرید، اما بدون میکروفون به هیچ عنوان امکان انجام استریم وجود ندارد. شما نیاز دارید که با مخاطبان خود به صورت مداوم صحبت کنید و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. بنابراین در اختیار داشتن یک میکروفون حرفه‌ای و مناسب اهمیت زیادی پیدا می‌کند. البته در صورت خرید یک هدست خود، می‌توانید یک میکروفون خوب هم در دست داشته باشید.

استریم با گوشی موبایل

خوشبختانه استریم با استفاده از سیستم کامپیوتر مناسب، کنسول بازی خوب و گوشی‌های هوشمند امکان‌پذیر است. بنابراین اگر شما هم سیستم کامپیوتر مناسبی در دست ندارید، با خرید گوشی اقساطی به خوبی می‌توانید این مسیر را پیش ببرید. البته به یاد داشته باشید که گوشی باید از نظر گرافیکی قدرتمند باشد و قابلیت اجرای بازی‌های سنگین را داشته باشد. همچنین تصاویر را با کیفیت بسیار خوب نمایش دهد تا در هنگام تصویربرداری و ارتباط با مخاطبان، اختلالی در ارسال تصاویر به وجود نیاید. در عین حال انجام استریم با گوشی با روش‌های مختلفی مانند حضور در یوتیوب، توئیچ یا آپارات امکان‌پذیر است.

نرم‌افزارهای لازم برای استریم

علاوه بر سیستم یا گوشی خوب، میکروفون، دوربین و هدست، نیاز به نرم‌افزارهای کمکی دیگری دارید تا تبدیل به یک استریمر حرفه‌ای شوید. ازجمله نرم‌افزار‌های استریمینگ بسیار خوب، مواردی مانند OBS و Stream Labs  هستند. این نرم‌افزار‌ها پل ارتباطی شما با پلتفرم‌های استریمینگ به شمار می‌روند و اگر سیستم استریمتان ضعیف باشد، بهتر است از OBS استفاده کنید. در غیر این صورت Stream Labs برای سیستم‌های حرفه‌ای گزینه بهتر و قدرتمندتری محسوب می‌شود؛ زیرا امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به OBS در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر موارد ذکرشده می‌توان از نرم افرازهای بسیار رایج دیگری در این زمینه نام برد که گزینه‌های قابل قبولی هستند. ازجمله این موارد Open Broadcasting Software و XSplit هستند. البته اولی کاملاً رایگان است اما برای استفاده از برخی سرویس‌های دومی باید هزینه‌ی جداگانه بپردازید. اما فارغ از اینکه از چه نرم‌افزاری استفاده می‌کنید، باید به مراحل ست آپ کردن سیستم برای استریم دقت داشته باشید.

به عبارتی دیگر ابتدا باید ابتدا ابعاد منبع موردنظر خودتان برای استریم را مشخص کنید. به‌طور مثال مانیتور سیستم، تصاویر گیم پلی یا وب‌کم، نوع نمایش آن برای بیننده را مشخص کنید  و بعد از آن برنامه را با اکانت توئیچ خود سینک نمایید.

اینترنت، سلاح مخفی و مهم شما!

درنهایت مهم‌ترین ابزار نامحسوسی که در مسیر تبدیل شدن به یک استریمر به آن نیاز دارید، سلاح مخفی شما یعنی اینترنت پرسرعت است. در حقیقت، اینترنت مناسب و پرسرعت به‌عنوان اصلی‌ترین وسیله استریم است. سرعت آپلود بالا، پینگ پایین و پهنای باند مناسب و خوب، فاکتورهای مهمی هستند که در خرید اینترنت مناسب استریم باید به آن‌ها توجه کنید. در عین حال هنگام استریم داده‌های زیادی از سیستم به سرور‌ پلتفرم‌های استریمینگ ارسال می‌شود. بنابراین اگر سرعت آپلود اینترنت پایین باشد با مشکل جدی مواجه روبرو می‌شوید و به احتمال زیاد، خیلی زود مخاطبان خودتان را از دست خواهید داد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *