دوره آمادگی آزمون pmp ؛ فناوران قبولی شما را در آزمون تضمین می‌کند

دوره آمادگی آزمون pmp ؛ فناوران قبولی شما را در آزمون تضمین می‌کند
  • 1401/10/20
  • گویا آی تی
  • 0

دوره آمادگی آزمون pmp ؛ فناوران قبولی شما را در آزمون تضمین می‌کند

کسانی که برای دریافت سرتیفیکیت PMP اقدام کرده‌اند باید آزمونی دشوار را از سر بگذرانند. در دوره آمادگی آزمون pmp موسسه فناوران، این امکان برای شما فراهم شده تا با تست‌زنی نمونه سوالات pmp، خود را به صورت کامل برای این آزمون آماده کنید و با اعتماد به نفس کامل در جلسه آزمون شرکت کنید. از آنجایی که تست‌های این دوره مطابق با نمونه واقعی جلسه آزمون pmi هستند، فناوران قبولی شما را در این آزمون پس از شرکت در این دوره تضمین می‌کند.

گواهینامه pmp چیست؟

گواهینامه PMP یک سرتیفیکیت محبوب و شناخته شده در سطح بین‌الملل است که بسیاری از مدیران پروژه به‌نام و حرفه‌ای در صدد دریافت آن هستند. این مدرک اعتبار فردی را افزایش می‌دهد و رزومه فرد را در میان صدها رزومه دیگر متمایز می‌کند.

اگر مدیر پروژه‌ای هستید که به دنبال رشد شغلی خود است، احتمالا بارها و بارها نام PMP را شنیده‌اید؛ گواهینامه‌ای نه تنها در ایالات متحده و کانادا بسیار ارزشمند است، بلکه در سراسر جهان نیز دارای نامی شناخته شده است. در این مطلب، نگاهی به این سرتیفیکیت می‌اندازیم و شرایط دریافت آن را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

PMP یا Project Management Professional گواهینامه‌ای است که از سوی موسسه مدیریت پروژه واقع در ایالات متحده (PMI) صادر می‌شود و در صنعت مدیریت پروژه، مدرکی شناخته شده در اکثر کشورها است.

موسسه PMI جزو موسسات معتبر در صنعت مدیریت پروژه است که PMP یکی از سرتیفیکیت‌هایی است که این موسسه صادر می‌کند. علاوه بر این، PMI دوره‌های آموزشی، ابراز و فرصت شبکه‌سازی گسترده‌ای را برای شما فراهم می‌کند و صدها هزار نفر تاکنون PMP خود را از این موسسه دریافت کرده‌اند.

موضوعاتی که برای این دوره در نظر گرفته شده، نیاز به یک دوره آموزشی چندین ساعته را برای متقاضیان فراهم می‌کند، از این رو دوره آمادگی آزمون pmp می‌تواند تاثیر زیادی روی انسجام مطالبی که در طول دوره آموزشی فرا می‌گیرید داشته باشد.

مزایای گواهینامه pmp

همانطور که گفته شد، گواهینامه pmp جزو مدارک بسیار معتبر در زمینه مدیریت پروژه است، چرا که موسسه PMI سختگیری زیادی در صدور آن دارد که می‌توان این سختگیری را در پیش‌نیازهایی که برای داشتن صلاحیت متقاضیان تعریف کرده دید. با این وجود، می‌توان چند مزیت بزرگ را برای این سرتیفیکیت نام برد:

  • تقویت مهارت‌های بنیادی مدیریت پروژه،
  • ایجاد چارجوبی استاندارد برای نحوه مدیریت پروژه‌ها،
  • اعتبار بخشیدن به متقاضی در صنعت مدیریت پروژه،
  • تقویت فرصت‌های کاریابی و باز شدن دروازه‌های پیشرفت شغلی،
  • افزایش پتانسیل فردی در رشد و پیشرفت،

در دوره های آموزشی pmp به خوبی روی تقویت مهارت‌های بنیادی شما کار خواهد شد و شما می‌توانید به خوبی با مهارت‌های مورد نیاز برای یک مدیر پروژه به شیوه‌ای کاملا استاندارد و مدرن آشنا شوید. موسسه فناوران تجربه برگزای چندین دوره آموزش pmp را داشته و یکی از افتخاراتی که در این حوزه دارد، قبولی اکثر شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها است.

آمار و ارقام ارائه شده از سوی موسسه PMI نشان می‌دهد که سرتیفیکیت PMP تا چه حد می‌تواند در پیشرفت شغلی دارنده آن نقش مثبت داشته باشید. در گزارش نظرسنجی Earning Power: Project Management Salary Survey—Twelfth Edition (2021) نتایج زیر به دست آمده است:

  • ۷۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گواهینامه PMP دریافت کرده‌اند،
  • در سطح جهانی، میانگین درآمد کسانی که PMP دارند در مقایسه با مدیران پروژه‌ای که این گواهینامه را ندارند تا ۱۶ درصد بیشتر است،
  • هرچه از روزهای دریافت PMP افراد بیشتر گذشته باشد، درآمد آن‌ها نیز بیشتر شده است.

گام‌های مورد نیاز برای رسیدن به سرتیفیکیت PMP

برای رسیدن به سرتیفیکیت pmp مسیر مشخصی در مقابل شما قرار دارد. کافی است که طبق گام‌هایی که در ادامه بیان می‌شود عمل کنید تا بتوانید به سرعت به مدرک خود برسید:

  • اطمینان از داشتن شرایط مورد نیاز

برای دریافت مدرک PMP و شرکت در دوره آمادگی آزمون pmp نیاز است که در ابتدا پیش‌نیازهای ثبت درخواست را داشته باشید. برای این منظور، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

پیش‌زمینه تحصیلی تجربه مدیریت پروژه
Secondary degree (high school diploma,

associate’s degree or global equivalent)

حداقل ۵ سال معادل ۶۰ ماه تجربه مدیریت پروژه بدون وقفه،
Four-year degree (bachelor’s

degree or global equivalent)

حداقل ۳ سال معادل ۳۶ ماه تجربه مدیریت پروژه بدون وقفه،
Bachelor’s or post-graduate degree

from a GAC accredited program *

(bachelor’s degree or master’s or

global equivalent)

حداقل ۲ سال معادل ۲۴ ماه تجربه مدیریت پروژه بدون وقفه،
  • درخواست آنلاین برای شرکت در آزمون

حال زمان آن فرا رسیده تا نشان دهید که یک مدیر پروژه واقعی هستید و تجربه کار در این زمینه را دارید و توانسته‌اید چندین تیم مختلف را مدیریت کنید. البته در نظر داشته باشید که موظف هستید اثبات کنید تمامی پیش‌نیازها را برای ثبت‌نام دارید.

  • مطالعه Handbook راهنما

این راهنما که از سوی موسسه PMI آماده شده شما را به مسیری که فرایند اعطای سرتیفیکیت در آن قرار دارد می‌برد و با دیگر سرتیفیکیت‌های این موسسه آشنا می‌کند. در هر صورت، مطالعه این راهنما را از یاد نبرید.

  • شرکت در دوره آموزش PMP

همانطور که گفته شد، برای داشتن صلاحیت شرکت در آزمون PMP نیاز دارید که یک دوره ۳۵ ساعته آموزش مبانی مدیریت پروژه را بگذرانید. موسسه فناوران مطابق با استانداردهای مدیریت پروژه و به روش PMBOK این مبانی را به شما آموزش می‌دهد. همچنین در انتها، سرتیفیکیت پایان دوره خود را دریافت خواهید کرد و با ارائه آن به موسسه PMI، می‌توانید در آزمون نهایی PMP حضور داشته باشید.

دوره آمادگی آزمون pmp موسسه فنی مهندسی فناوران این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با زدن صدها تست به صورت کامل با سوالات امتحانی آشنا بشوید و همچنین بتوانید با اعتماد به نفس کامل در آزمون شرکت کنید و مدرک PMP خود را دریافت کنید.

  • بوک کردن تاریخ امتحان

زمانی که اپلیکیشن شما به تایید موسسه PMI رسید، دستورالعملی مبنی بر رزرو تاریخ آزمون در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از زمان تایید اپلیکیشن یک سال فرصت دارید تا در آزمون PMP شرکت کنید. می‌توانید این آزمون را به صورت آنلاین یا به صورت حضوری (مطابق با انتخاب خود) بدهید.

  • شرکت در جلسه آزمون و موفقیت

حال که همه چیز به خوبی انجا شده، فرصت آن است که وارد جلسه آزمون شوید و تمام تلاش‌های خود را روی سوالاتی که می‌بینید پیاده کنید. اگر در اولین آزمون نتوانستید موفقیت کسب کنید، جای نگرانی وجود ندارد، چرا که در طول یک سال تا ۳ بار می‌توانید شانس خود را بیازمایید و سرتیفیکیت خود را دریافت کنید.

  • دریافت مدرک پایان کار نیست

به خاطر داشته باشید، دریافت مدرک PMP پایان کار نیست. برای آنکه بتوانید مدرک خود را معتبر نگاه دارید، نیاز است که در هر ۳ سال ۶۰ PDU دریافت کنید.

هزینه های دریافت PMP

برای دریافت PMP باید هزینه‌هایی را بپردازید که در جدول زیر آن را برای شما مشخص کرده‌ایم:

هزینه اعضای دارای حق عضویت PMI افراد غیرعضو
هزینه برای خرید حق عضویت موسسه PMI‌(اختیاری است) ۱۳۹ دلار (شامل: ۱۲۹ دلار در سال+ ۱۰ دلار اپلیکیشن فی)
هزینه آزمون PMP ۴۰۵ دلار ۵۵۵ دلار
هزینه آزمون مجدد (تا سه بار در سال می‌توانید آزمون بدهید) ۲۷۵ دلار ۳۷۵ دلار
هزینه تمدید سرتیفیکیت ۶۰ دلار ۱۵۰ دلار

درباره آزمون PMP

تا به اینجا به صورت کامل با PMP، پیش‌نیازهای دریافت آن و گام‌هایی که برای رسیدن به آن نیاز دارید آشنا شده‌اید. حال، زمان آن رسیده تا نگاهی به آزمون PMP بیندازیم و ببینیم که چه چیزی در این آزمون خواهد آمد. برای آمادگی هرچه بیشتر در این آزمون، دوره آمادگی آزمون pmp می‌تواند شما را با محیط واقعی جلسه آشنا کند.

آزمون PMP از سوی PMI مدیریت می‌شود. زمانی که اپلیکیشن شما نهایی شد و هزینه‌ها را پرداخت کردید، دستورالعمل‌های مورد نیاز را دریافت خواهید کرد. این آزمون از ۱۸۰ سوال تشکیل شده و ۲۳۰ دقیقه زمان برای پاسخ به آن‌ها دارید. این سوالات سه رویکرد مختلف در مدیریت پروژه را پوشش می‌دهند:

Predictive

Agile

Hybrid

همچنین، توزیع سوالات مطابق با ساختار زیر خواهد بود:

People- 42%

Process- 50%

Business Environment- 8%

در بخش People که دامین ۱ آزمون شما است، ۱۴ حوزه موضوعی با عنوان Task قرار دارد که در سوالات آزمون پوشش داده می‌شود. این تسک‌ها شامل مدیریت اختلالات، رهبری تیم، حمایت از عملکرد تیم، تقویت تیم و شرکا، اطمینان از ارائه آموزس‌های لازم به تیم، تیم‌سازی، شناسایی و حذف موانع، مذاکره برای پروژه، همکاری با شرکا، ایجاد درک جمعی، حمایت از تیم‌های مجازی، تعریف قوانین تیمی، منتورینگ و تقویت تیم از طریق احساسات هستند.

در بخش Process که دامین ۲ آزمون شما است، ۱۷ تسک مختلف پوشش داده خواهد شد. Execute project with the urgency required to deliver business value، manage communications، Assess and manage risks، engage stakeholders، Plan and manage budget and resources، Plan and manage schedule و موارد دیگر که در فایل راهنمای PMI قرار دارد را می‌توان نام برد.

در بخش Business Environment نیز که دامین سوم آزمون شما است، ۴ تسک پوشش داده می‌شود. این تسک‌ها شامل برنامه‌ریزی و مدیریت انطباق پروژه، ارزیابی منافع پروژه و ارزش‌ها، ارزیابی محیط‌های بیزینسی خارجی و پشتیبانی از تغییرات سازمانی هستند.

برای بوک کردن تاریخ آزمون باید دستورالعملی که موسسه PMI برای شما ارسال می‌کند را انجام بدهید. سعی کنید که این دستورالعمل را به صورت دقیق بخوانید و تمامی مراحل مورد نیاز را طی کنید تا مشکلی در درخواست شما ایجاد نشود.

به خاطر داشته باشید، تا ۴۸ ساعت قبل از آزمون، می‌توانید تاریخ آزمون خود را تغییر دهید و یا آن را لغو کنید. هرچند، به دلیل ظرفیت محدود، برای این کار باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. از این رو، توصیه می‌شود به محض اینکه دریافتید نمی‌توانید در آزمون شرکت کنید، نسبت به تغییر تاریخ یا لغو آزمون خود اقدام کنید.

تغییر تاریخ تا ۳۰ روز قبل از آزمون

اگر تا ۳۰ روز قبل از آزمون بخواهید که تاریخ آزمون خود را تغییر دهید، باید هزینه‌ای معادل با ۷۰ دلار برای این کار بپردازید. موسسه PMI گفته که این هزینه را دریافت می‌کند تا دسترسی همه متقاضیان به آزمون را متعادل نگاه دارد، چرا که با تغییر تاریخ آزمون، در حقیقت جای فرد دیگری را می‌گیرید. این هزینه زمانی که به سایت واسطه برای تغییر تاریخ آزمون خود مراجعه می‌کنید دریافت می‌شود.

موسسه فناوران چطور در این مسیر همراه شماست؟

موسسه فناوران یک موسسه غیردولتی و غیرانتفاعی است که در زمینه ارائه دوره‌های فنی و مهندسی برای فارسی‌زبان در کشور کانادا فعالیت می‌کند. یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین دوره‌هایی که در این موسسه برگزار می‌شود، دوره مدیریت پروژه است.

در دوره مدیریت پروژه فناوران که با شهریه‌ای بسیار کمتر از موسسات مشابه دیگر در کانادا برگزار می‌شود، با مفاهیم مدیریت پروژه به صورت کامل آشنا خواهید شد. همچنین، در پایان دوره نیز Certificate of Completion (گواهینامه پایان دوره) دریافت خواهید کرد که برای ارائه به موسسه PMI جهت ثبت‌نام در آزمون الزامی است. این دوره ۳۵ ساعت آموزش مدیریت پروژه الزامی که موسسه PMI از شما می‌خواهد را به طور دقیق پوشش خواهد داد.

دوره آمادگی آزمون pmp نیز دوره دومی برای مدیریت پروژه است که پس از دوره مبانی مدیریت پروژه می‌توانید در آن شرکت کنید. در این دوره، تست‌هایی کار خواهند شد که حتما با آن‌ها یا مشابه آن‌ها در طول جلسه آزمون خود مواجه خواهید شد. این دوره شامل تست‌زنی در محیط واقعی است و شرایط آزمون واقعی PMP را تجربه خواهید کرد.

از ویژگی‌های بارزی که برای این دوره آمادگی آزمون می‌توان به آن اشاره کرد، تضمین قبولی شما در آزمون PMP است. در صورت عدم قبولی در آزمون نهایی، می‌توانید تمام شهریه دوره را بدون قید و شرط دریافت کنید. برای ثبت نام در دوره آمادگی آزمون pmp به وبسایت فناوران مراجعه کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *