عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته
  • 1401/10/21
  • گویا آی تی
  • 1

در سال های اخیر، پیشرفت تکنولوژی، راه را برای ورود تجهیزات و سیستم های امنیتی هوشمند به بازار هموار کرده است. افراد متناسب با مکان و نیاز خود از سیستم های امنیتی استفاده کرده و به کمک این تجهیزات از سرقت و ضرر و زیان اموال خود جلوگیری می کنند. از انواع سیستم های امنیتی می توان به انواع سنسورهای حرکتی، سنسور لرزش، دوربین های مداربسته، درب های ضد سرقت، آژیر خطر، دستگیره دیجیتال، شیر برقی هوشمند و انواع دزدگیرهای هوشمند اشاره کرد. همچنین، به منظور آرامش خاطر مالکین منازل و مکان های تجاری، تولید سنسورهایی مانند سنسور نشتی آب، نشتی گاز، نشتی گاز کربن دی اکسید و سنسور دود نیز رواج پیدا کرده است.

در میان انواع مختلف سیستم های امنیتی، دوربین های هوشمند جزء مهمترین و رایج ترین سیستم ها می باشند. از این تجهیزات امنیتی به منظور کنترل تردد، کنترل سالمندان و کودکان و بررسی فعالیت های مختلف در اماکن عمومی و خصوصی به وفور استفاده می شود. استفاده از دوربین ها، بهترین و مطمئن ترین روش برای ارتقای امنیت اماکن می باشد. در این محتوا قصد داریم شما را با دوربین های مداربسته و عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته بر اساس تکنولوژی، کیفیت تصاویر، بدنه و لنز دوربین به انواع مختلفی تقسیم می شوند. قیمت دوربین مداربسته نیز با توجه به کیفیت تصاویر و نوع دوربین متفاوت می باشد. دوربین های مداربسته بر اساس تکنولوژی به دو دسته دوربین های آنالوگ و دوربین های تحت شبکه تقسیم می شوند. در دوربین های آنالوگ، از DVR برای ضبط تصاویر استفاده می شود که البته کیفیت تصاویر ذخیره شده تا حدودی پایین است. در مقابل، دوربین های تحت شبکه تصاویر را با کیفیت بالاتری در NVR  ضبط کرده و بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته اند.

 

در دسته بندی دوربین های مداربسته بر اساس کیفیت تصاویر، به کیفیت بر حسب مگاپیکسل توجه می شود. تعداد پیکسل های بیشتر نشان دهنده ی کیفیت بالاتر تصاویر هستند. دسته بندی دیگری که برای دوربین های مداربسته بکار می رود، بر اساس شکل بدنه دوربین می باشد. دوربین های مداربسته دام( گنبدی شکل)، دوربین های مداربسته بولت، دوربین های مداربسته باکس، دوربین های مداربسته اسپید دام یا گردان، دوربین های مداربسته چشم ماهی و دوربین های مینیاتوری، از نظر ساختار با یکدیگر متفاوت هستند. علاوه بر این، نوع لنز نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث تفاوت در قیمت دوربین مداربسته می شود. دوربین های مداربسته بر اساس لنز به دوربین هایی با لنز ثابت، دوربین هایی با لنز متغیر و دوربین هایی با لنز متغیر موتورایز تقسیم می شوند. دوربین های مداربسته با لنز متغیر خودکار( موتورایز) نسبت به دوربین های دیگر گرانتر می باشند.

 

انتخاب بهترین دوربین مداربسته

مهمترین نکته در انتخاب دوربین مداربسته، توجه به موقعیت مکان و میدان دید می باشد. با توجه به موقعیت مکان، می توان دوربینی با لنز ثابت یا متغیر را برای امنیت مکان در نظر گرفت. بعلاوه، اگر قرار است از دوربین برای امنیت مکانها در روز و شب استفاده کنید، باید از دوربین های مداربسته ای که مخصوص شب و روز است، استفاده نمایید. وضوح تصویر نیز المان دیگری است که باید در هنگام خرید دوربین مداربسته به آن دقت نمود. میزان وضوح تصویر با فاصله کانونی لنز دوربین مشخص می شود و دوربین هایی با فاصله کانونی بیشتر، میدان دید وسیعتری را در اختیار کاربران قرار می دهند.

اگر از دوربین ها سر در نمی آورید می توانید مجموعه ای از پک دوربین مداربسته تهیه کنید که به صورت کامل می باشند .

علاوه بر مواردی که ذکر شد در هنگام خرید دوربین های مداربسته باید به امکانات کابل کشی در محل نیز توجه نمود. اگر زیبایی ظاهری مکان برای شما اهمیت دارد، باید دوربین هایی با کمترین کابل کشی را انتخاب نمایید. همچنین، محل نصب دوربین، تعداد دوربین های مورد نیاز، اندازه سوژه و فاصله سوژه مورد نظر از دوربین در انتخاب نوع دوربین تاثیرگذار می باشند. قیمت دوربین مداربسته نیز، متاثر از تمامی این عوامل می باشد.

تاثیر برند بر قیمت دوربین مداربسته

یکی از عواملی که بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر می گذارد، برند تولیدکننده ی دوربین می باشد. در گذشته، این نوع سیستم های امنیتی به دلیل تازگی در بازار، قیمت های بسیار زیادی داشتند. اما رفته رفته با گسترش تولیدات این نوع دوربین ها، برندهای متنوعی در بازار حضور یافته و تاثیر زیادی بر کاهش قیمت دوربین ها داشته اند. تمامی برندهای موجود در بازار، از نظر کیفیت در رده های بالایی قرار داشته و در حال رقابت با یکدیگر هستند. در حال حاضر، برندهایی که از مدرن ترین تکنولوژی ها برای ساخت دوربین های خود استفاده می کنند، معتبرتر بوده و از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

کیفیت تصاویر ضبط شده

یکی از مهمترین مواردی که کاربران در هنگام خرید دوربین های مداربسته به آن توجه می کنند، کیفیت تصاویر خروجی است. وضوح تصاویر برای برخی کاربران بسیار اهمیت داشته و به همین دلیل، این ویژگی یکی از المان های مهم در زمان خرید دوربین ها محسوب می شود. دوربین هایی با کیفیت تصاویر بالاتر، دارای قیمت بیشتری نیز هستند. کیفیت تصاویر خروجی دوربین های مداربسته را با مگاپیکسل(MP) نشان می دهند. عددی که کنار MP قرار می گیرد نشان دهنده وضوح تصویر بوده و هرچه این عدد بزرگتر باشد، کیفیت تصاویر خروجی دوربین بیشتر خواهد بود. بطور مثال قیمت دوربین مداربسته ۱۲MP از دوربین ۸MP بیشتر است.

تکنولوژی؛ عاملی تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته

تکنولوژی بکار رفته در دوربین های مداربسته بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر می گذارد. دوربین های آنالوگ جزء قدیمی ترین دوربین ها بوده که کیفیت تصاویر خروجی آنها تا حدودی پایین بوده و در نتیجه قیمت کمتری نیز دارند. پس از این نسل از دوربین های مداربسته، دوربین های آنالوگ HD تولید شد که کیفیت تصاویر در آن بهتر بود اما همچنان از DVR برای ذخیره تصاویر استفاده می کرد. در نهایت، تولید دوربین های مداربسته تحت شبکه، تحولی نوین در صنعت سیستم های امنیتی ایجاد نمود. این نوع دوربین ها با کیفیت بالای تصاویر خود، دارای قیمت بیشتری نسبت به دو مدل قبلی هستند.

لنز دوربین های مداربسته

نوع لنز نیز می تواند بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر بگذارد. دوربین هایی که از لنز ثابت برای ضبط تصاویر استفاده می کنند، نسبت به دوربین هایی که دارای لنز متغیر هستند، قیمت پایینتری دارند. دوربین های مداربسته ای که مجهز به لنز متغیر خودکار هستند، به دلیل امکان تغییر فاصله کانونی لنز به صورت خودکار، گرانترین نوعِ دوربین ها هستند.

 

 

تاثیر امکان دید در شب بر قیمت دوربین مداربسته

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر قیمت دوربین مداربسته تاثیرگذار باشد، قابلیت دید در شب این نوع دوربین ها می باشد. البته اکثر دوربین های مداربسته‌ی موجود در بازار مجهز به قابلیت دید در شب بوده و تنها چیزی که موجب تمایز قیمت این نوع دوربین ها می شود، برد دید در شب و همچنین دید در شب رنگی می باشد.

جنس بدنه و تاثیر آن بر قیمت دوربین مداربسته

همانطور که قبلا ذکر شد، دوربین های مداربسته از نظر ساختار با یکدیگر متفاوت می باشند. همین تفاوت موجب تفاوت در  قیمت دوربین مداربسته می شود. علاوه بر شکل ظاهری، جنس بدنه دوربین های مداربسته نیز بر تعیین قیمت دوربین ها موثر می باشد. دوربین هایی که جنس بدنه فلزی دارند، نسبت به دوربین هایی با بدنه پلاستیکی گرانتر هستند. دوربین هایی با بدنه فلزی به دلیل مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت، بهترین گزینه برای خرید هستند. علاوه بر این، این نوع دوربین ها مقاومت فیزیکی بالایی نیز داشته و بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته اند. البته بدنه برخی دوربین ها را از ترکیب فلز و پلاستیک می سازند که قیمت آنها نسبت به دوربین هایی با بدنه پلاستیکی بیشتر بوده اما از قیمت دوربین های فلزی کمتر می باشند.

سایر امکانات دوربین مداربسته

علاوه بر مواردی که ذکر شد، امکانات دیگری نیز در دوربین های مداربسته وجود داشته که می توانند بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر بگذارند. یکی از این امکانات، قابلیت اصلاح تصویر می باشد. همچنین، وجود قابلیت تکنولوژی تشخیص چهره، دیگر امکانی است که می تواند بر قیمت این نوع سیستم ها تاثیر بگذارد. قابلیت های دیگری مانند تعقیب سوژه و شمارش افراد از جمله ویژگی های بارز دوربین های مداربسته هوشمند بوده که برای خرید این نوع دوربین ها باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

تکنولوژی تشخیص چهره

تکنولوژی تشخیص چهره

برخی دوربین های مداربسته برای نصب در اعماق آب یا محیط هایی با آلودگی بالا ساخته می شوند. این دوربین ها باید امکاناتی از قبیل خاصیت ضدآب، ضدزنگ و مقاومت بالا در برابر حرارت را دارا باشند. بنابراین، به نسبت ویژگی های موجود در آنها، قیمتشان نیز افزایش می یابد.

خرید دوربین های مداربسته

اگر برای تامین امنیت محل کار یا زندگی خود در جستجوی دوربین مداربسته ای با قیمت مناسب هستید، از فروشگاه اینترنتی کارپیما دیدن نمایید. کارپیما یکی از معتبرترین فروشگاه ها در زمینه فروش انواع دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی می باشد. ما در وبسایت خود انواع دوربین های مداربسته را به همراه ویژگی ها و قیمت به مشتریان عزیز عرضه می کنیم. برای انتخاب بهترین و مناسبترین برند با کارشناسان ما در ارتباط بوده و با آنها در هنگام خرید مشورت نمایید. فروشگاه اینترنتی کارپیما ارائه کننده انواع دوربین های مداربسته با بهترین کیفیت بوده و اصالت کالاهای خریداری شده را تضمین می نماید.

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *