بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری ۱۴۰۱

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری ۱۴۰۱
  • 1401/10/21
  • گویا آی تی
  • 0

ارز دیجیتال یکی از جدیدترین و پربازده‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری حال حاضر دنیاست. گرچه این بازار نوپاست و گاهی قیمت‌ها نوسانات بسیار زیادی دارند اما بسیاری از رمزارزهای ارائه شده در آن در بلندمدت افزایش قیمت چندین برابری را تجربه کرده‌اند. علاوه بر این همانند سایر بازارهای مالی، امکان کسب سود از نوسانات قیمت نیز فراهم است. به‌این‌ترتیب تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن رمزارز موردنظر و خرید آن از طریق صرافی‌های معتبری مثل صرافی ارز دیجیتال کیوسک است. کیوسک به صورت ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته به شما در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال کمک می‌کند.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یک ارز مجازی است که از رمزنگاری استفاده می‌کند. ارز دیجیتال براساس فناوری دفترکل توزیع‌شده که بلاک‌چین نامیده می‌شود و برای همه کاربران آن شفاف و در دسترس است کار می‌کند. به‌این‌ترتیب امکان جعل تراکنش‌ها وجود ندارد.

ارز دیجیتال متکی بر هیچ مقام نظارتی ثالثی مثل بانک نیست و هیچ نهادی یا دولتی بر عملکرد آن نظارت نمی‌کند. ارزهای دیجیتال امکان ارسال مستقیم ارز را به‌صورت مستقیم، سریع و کم‌هزینه در هر ساعت از شبانه‌روز فراهم می‌کنند.

درحال‌حاضر هزاران ارز دیجیتال وجود دارد که در دسته‌های مختلفی مثل توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، استیبل‌کوین‌ها، آلت‌کوین‌ها و دسته‌های دیگر قرار می‌گیرند که هرکدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند.

 

انواع سرمایه ‌گذاری روی ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی دارد که افراد براساس انتظارات و استراتژی‌هایی که برای خود در نظر گرفته‌اند می‌توانند یکی از این روش‌ها را انتخاب کنند.

اولین شیوه سرمایه‌گذاری در ایران و جهان خرید مستقیم ارزهای دیجیتال است. معمولاً کسانی که می‌خواهند وارد این بازار شوند مبلغی را در نظر می‌گیرند و از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال اقدام به خرید رمزارز موردنظر خود می‌کنند. معمولاً اولین گزینه‌هایی که برای این نوع سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود بیت‌کوین و اتریوم هستند چراکه مردم با نحوه عملکرد و رفتار آن‌ها در بازار آشنایی بیشتری دارند تا رمزارزهای تازه معرفی شده.

در این روش سرمایه‌گذاری، افراد بعد از خرید ارز دیجیتال می‌توانند آن را برای سود بلندمدت، سال‌های طولانی بدون توجه به افت‌وخیز بازار نگه دارند یا از طریق ترید کردن در بازه‌های زمانی کوتاه تا میان‌مدت از نوسانات بازار سود بگیرند.

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های متمرکز بر این حوزه مثل شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار استخراج، شرکت‌های استخراج رمزارز و غیره است. البته می‌توان به‌جای انتخاب یک شرکت خاص روی صندوق‌های متمرکز بر ارز دیجیتال یا همان ETF ها سرمایه‌گذاری کرد.

استخراج ارزهای دیجیتال نیز یکی از سرمایه‌گذاری‌های رایج در این حوزه است. سرمایه‌گذاران باید سخت‌افزار مناسب برای استخراج رمزارز موردنظر خود را خریداری کرده و از طریق تأیید تراکنش‌ها و استخراج، پاداش بگیرند. در این روش می‌توانند به‌صورت انفرادی استخراج کنند یا به استخرها یا ابرهای استخراج متصل گردند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری در سال ۱۴۰۱

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوسانی است و پیش‌بینی اینکه کدام رمزارز می‌تواند سرمایه مطلوبی باشد سخت است. حتماً قبل از سرمایه‌گذاری تحقیقات کاملی انجام دهید. بااین‌حال در ادامه به تعدادی از بهترین رمزارزها برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ اشاره می‌کنیم.

۱) Tomadoge

بااینکه میم‌کوین‌هایی مثل دوج کوین و شیبا اینو بخاطر محبوبیتشان، افزایش قیمت داشتند شاهد رشد میم‌کوین‌هایی هستیم که برای کاربران کارآیی دارند. تومادوج یک رمزارز با چندین کاربرد است که یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها برای ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

تومادوج (TAMA) یک ارز دیجیتال بر مبنای متاورس و بازی‌های Play-to-Earn است که به کاربران امکان ایجاد، پرورش و درعین‌حال رقابت روی پت‌های (حیوانات خانگی) تامادوج را می‌دهد. تامادوج در تاریخ ۱ سپتامبر پیش‌فروش خود را در هشت هفته تمام کرد و به ۱۹ میلیون دلار رسید.

TAMA همچنین یکی از رمزارزهایی بوده که در سال ۲۰۲۲ بیشترین حجم معاملات را داشت. کاربران می‌توانند حیوانات خانگی که همگی در قالب NFT ارائه می‌شوند بخرند. همچنین آیتم‌هایی برای تغذیه و مراقبت از حیوانات خانگی هم وجود دارد.

TAMA برعکس دوج کوین یک رمزارز تورمی نیست و سقف عرضه ۲ میلیاردی دارد. هرگاه سرمایه‌گذاران آیتم‌هایی را از فروشگاه بخرند ۵ درصد مقدار پرداختی سوزانده شده و ۳۰ درصد نیز برای اهداف بازاریابی تخصیص داده می‌شود. ۶۵ درصد باقی به استخر P2E برگردانده خواهد شد. براساس TAMA یکی از بهترین سکه‌های PoW (اثبات کار) است.

TAMA طبق برنامه خود در سه ماه سوم ۲۰۲۲ تلاش می‌کند تا با سایر توکن‌های متاورس همکاری نماید. طبق نقشه راه بلندمدت یک برنامه واقعیت افزوده (AR) نیز منتشر خواهد کرد که بهترین نسخه بازی P2E بر بستر وب خواهد بود.

تامادوج با پیش‌فروش موفقی که داشته در صرافی‌های مطرحی همچون OKX، بیت مارت و یونی‌سواپ لیست شده است. این کوین بعد از رسیدن به نقطه اوج ۰٫۰۸۹ دلاری خود که نمایشگر رشد ۹۰۰ درصدی آن نسبت به قیمت ۰٫۰۱ دلار پیش‌فروش خود بود، همچنان در حال پیشرفت است.

این رمزارز درحال‌حاضر (۳ اکتبر ۲۰۲۲) با قیمت ۰٫۰۸۶ دلار فروخته می‌شود که قیمت مناسبی است. اگر تامادوج در LBank و MEXC نیز لیست شود احتمالاً قیمت آن بالاتر خواهد رفت.

 

۲) Battle Infinity (IBAT)

بتل اینفینیتی یک اکوسیستم مبتنی بر متاورس با عناصر Play-to-Earn است که قبلاً توسط CoinSniper توسط KYC تأیید شده است. کاربران این متاورس می‌توانند از آواتارهای خود استفاده کرده و برای کسب جوایز مختلف در بازی‌های بتل اینفینیتی شرکت کنند.

پیش‌فروش این توکن یکی از سریع‌ترین فروش‌های بازار بود و هدف آن توسعه محبوبیت پلتفرم‌های مبتنی بر متاورس بود. در اکوسیستم بتل اینفینیتی بازیکنان در شش پلتفرم مختلف هستند. لیگ IBAT Premier یکی از برجسته‌ترین لیگ‌ها بر مبنای بلاک‌چین و با استفاده از NFT است.

بعلاوه این بازی یک بازار NFT هم دارد که در آن کاربران، آثار هنری خود را به‌صورت NFT فروخته و آیتم‌هایی برای تغییر آواتار خود می‌خرند. این پلتفرم همچنین امکان خرید زمین مجازی را می‌دهد.

اکوسیستم این بازی با استفاده از توکن $IBAT که از نوع BEP-20 است امکان‌پذیر می‌گردد. این توکن برای توزیع جوایز و شرط‌بندی با عرضه ۱۰ میلیارد توکن استفاده خواهد شد. روی‌هم‌رفته IBAT یکی از بهترین کوین‌های متاورس امسال است که از طریق عنصر لیگ فانتزی هیجان‌انگیز پلتفرم، به گیم پلی ماهر پاداش می‌دهد. ازآنجایی‌که بازیکنان لیگ آن به‌صورت NFT سازمان یافته‌اند، این یک راه منحصربه‌فرد برای تجارت و استراتژی در هنگام تشکیل تیم است.

بتل اینفینیتی در گروه تلگرامی خود اخبار مربوط به پروژه را منتشر می‌کند. پیش‌فروش Battle Infinity (IBAT) اخیراً به دلیل تقاضای بی‌سابقه، بسیار زودتر از موعد مقرر فروخته شده است. مرحله بعدی نقشه راه آن، ثبت آن در PancakeSwap بود.

توکن IBAT در زمان راه‌اندازی در پیش‌فروش خود ۷۰۰ درصد رشد داشت و ارزش بازار آن به ۶۰ میلیون دلار رسد و مجدداً با لیست شدن در LBank در ماه اگوست نیز دوباره افزایش یافت.

درحال‌حاضر (۳ اکتبر ۲۰۲۲) قیمت توکن IBAT حدود ۰٫۰۰۳ دلار و ارزش بازار آن بیش از ۹ میلیون دلار است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که به‌زودی روند صعودی آن شروع شود. همچنین پیشنهاد می‌شود افراد توکن‌های خود را برای دریافت سود قفل کنند اما درحال‌حاضر میزان این سود سالیانه اعلام نشده است.

 

۳) AVAX (آوالانچ)

آوالانچ یک شبکه بلاک‌چین است که روش منحصربه‌فردی برای ایجاد مقیاس‌پذیری دارد. آوالانچ به‌جای استفاده از یک بلاک‌چین از سه بلاک‌چین مجزا استفاده می‌کند. هر بلاک‌چین یک کاربرد خاص دارد و باعث می‌شود آوالانچ بتواند تا ۵۰،۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه انجام دهد.

این روش توجه توسعه‌دهندگان dApp را که از افزایش فوق‌العاده گس اتریوم خسته بودند به خود جلب کرد. کارمزد تراکنش شبکه اجماع آوالانچ، بسیار پایین‌تر و قابل‌قبول‌تر از اتریوم است و درعین‌حال مقیاس‌پذیری بالایی دارد.

توکن بومی آوالانچ AVAX نام دارد که برای پرداخت هزینه‌های شبکه و سپرده‌گذاری استفاده می‌شود. کسانی که AVAX خود را برای تبدیل شدن به اعتبارسنج شبکه سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند ۱۰ درصد سود سالیانه بگیرند که خیلی بالاتر از بانک‌های سنتی است. روی‌هم‌رفته گرچه قیمت AVAX نسبت به گذشته افت کرده اما همچنان پتانسیل زیادی برای رشد دارد.

 

۴) Sandbox (SAND)

پلتفرم سندباکس اکوسیستمی است که در آن گیمرها می‌توانند فعالیت خود را با کمک NFT و توکن کاربردی آن به نام SAND انجام دهند. NFT ها درواقع گواهی مالکیت دیجیتالی هستند.

بازیکنان می‌توانند از NFT برای تخصیص مالکیت قابل تأیید به دارایی‌های دیجیتالی خود استفاده نمایند که در بازی‌ها ادغام شده و در بازارها تجارت کنند. سندباکس ابزارهایی مثل Game Maker برای فعال کردن تعامل بین بازیکنان دارد.

همچنین دنیای مجازی یا متاورس دارای املاک دیجیتالی زیادی است که با توکن LAND خریداری شده‌اند و بازیکنان آن می‌توانند به توسعه‌دهندگان دارایی‌های دیجیتالی تبدیل شوند و با هم تعامل داشته باشند.

شرکت‌هایی مثل متا که مالک فیسبوک است روی متاورس به‌عنوان نسل بعدی اینترنت سرمایه‌گذاری کرده‌اند یعنی جایی که مردم در آن کار، تفریح، معاشرت و خرید می‌کند بنابراین می‌توان در آن کسب درآمد کرد. سندباکس یک ارز دیجیتال جدید و عالی است چون به معامله گران امکان سرمایه‌گذاری در محیط متاورس را می‌دهد.

برای بررسی قیمت سند باکس و خرید و فروش این رمزارز میتوانید به صرافی ارز دیجیتال کیوسک مراجعه کنید.

 

۵) اتریوم

اتریوم نیاز به معرفی ندارد چون این شبکه بلاک‌چین به ابزاری برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) در دنیا تبدیل شده است که به لطف قراردادهای هوشمند انجام می‌شود. این قرارداد هوشمند، واسطه‌ها را از تراکنش‌ها حذف و آن‌ها را غیرمتمرکز می‌کند. با توجه به کاربرد گسترده اتریوم، قطعاً یکی از داغ‌ترین ارزهای دیجیتال برای خرید است.

گرچه از بالا بودن هزینه گس اتریوم انتقاد می‌شود آما می‌توان در اتریوم ۲٫۰ به کاهش آن امید داشت. اتریوم ۲ باعث انتقال اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) می‌شود. به‌این‌ترتیب مقیاس‌پذیری آن افزایش و هزینه‌ها به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت و مشتریان آن بیشتر خواهند شد.

 

خرید و شروع سرمایه ‌گذاری با کیوسک

فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال یک فناوری نامحدود است که تحت کنترل هیچ دولت یا سازمان خاصی نیست بنابراین اعمال محدودیت جغرافیایی برای آن ناممکن است؛ اما تهیه ارز دیجیتال باید از طریق صرافی‌ها انجام شود و صرافی‌ها نیز از قوانین بین‌المللی در حوزه مالی و اقتصادی تبعیت می‌کنند. به‌همین‌دلیل بسیاری از آن‌ها کشور ما را تحریم کرده‌اند و به کاربران ایرانی خدمات‌دهی نمی‌کنند.

بعلاوه اگر کاربران ایرانی به هر نحوی بتوانند در این صرافی‌ها عضو شوند به‌محض اینکه مشخص شود از ایران متصل شده‌اند حساب آن‌ها بلوکه می‌شود و سرمایه فرد از دست می‌رود.

به‌همین‌دلیل منطقی‌ترین کار استفاده از خدمات صرافی‌های آنلاین ایرانی مثل صرافی ارز دیجیتال کیوسک است. در کیوسک سرمایه شما امنیت دارد. به‌علاوه خرید و فروش ارز دیجیتال در این صرافی راحت و به‌سرعت انجام می‌شود.

برای شروع خرید تتر و سایر رمزارزها در صرافی کیوسک ابتدا باید در این وب‌سایت عضو شوید و مراحل احراز هویت را طی کنید. این مراحل در کیوسک روند ساده‌ای دارد. به‌این‌ترتیب می‌توانید با وارد کردن شماره حساب بانکی، مبلغ موردنظر خود برای خرید رمزارزها را به حساب کاربری کیوسک انتقال دهید. در قسمت «کیف پول من» مجموع دارایی‌های شما نشان داده می‌شود.

برای خرید ارز دیجیتال همچون خرید ارز دیجیتال دای، می‌توانید از باکس سفارش آسان که در قسمت «داشبورد» و قسمت «سفارش آنی» استفاده کنید. ابتدا به‌جای بیت‌کوین، رمزارز موردنظر خود را انتخاب نمایید.

خرید و فروش در صرافی کیوسک با ۰٫۲ درصد کارمزد همراه است بنابراین به مبلغی که برای خرید رمزارز در نظر گرفته‌اید ۰٫۲ درصد اضافه کنید و در محل «مقدار تومانی که می‌دهید» درج نمایید. به‌محض نوشتن مبلغ می‌بینید که در قسمت دیگر، مقدار رمزارزی که دریافت خواهید کرد، با توجه به قیمت لحظه‌ای آن نشان داده می‌شود.

درنهایت با فشردن دکمه، روند خرید خود را تکمیل کنید. پس از طی کردن فرآیند خرید سفارش شما ثبت می‌شود. تا قبل از تأیید تراکنش در بلاک‌چین می‌توانید آن را در قسمت «تاریخچه ها» در بخش «سفارشات باز» مشاهده کنید.

بسته به نوع رمزارزی که انتخاب کرده‌اید، محبوبیت آن و وضعیت بازار رمزارزها ممکن است تأیید و نهایی شدن سفارشات بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. پس از تأیید و انجام تراکنش نیز، ویژگی‌های این تراکنش در قسمت «تاریخچه معاملات» درج می‌شود.

 

نتیجه‌ گیری

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال به شکل‌های مختلفی امکان‌پذیر است و اگر اصول آن را رعایت کنید می‌تواند برایتان سودآفرین باشد. به‌این‌ترتیب بهتر است قبل از شروع سرمایه‌گذاری، رمزارز موردنظر و صرافی معتبری را انتخاب کنید. صرافی ارز دیجیتال کیوسک یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال است. خرید و فروش رمزارز در این صرافی با امنیت بالا و در حداقل زمان ممکن انجام می‌شود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *