زمان مناسب برای تعویض باتری لپ تاپ

زمان مناسب برای تعویض باتری لپ تاپ
  • 1401/10/25
  • گویا آی تی
  • 0

باتری لپ تاپ یک قطعه الکترونیکی پیچیده ای است که از برد و سلول ها تشکیل شده است. این وسیله سخت افزاری بسته به نوع لپ تاپ تولید و استفاده می گردد. باتری لپ تاپ نسبت به دیگر قطعات لپ تاپ به دلایل مختلفی زودتر خراب می شود و به همین دلیل خرید بهترین نوع باتری هدف همه خریداران است.

مانند سایر محصولات الکتریکی، باطری لپ تاپ و نوت بوک اورجینال عمر مفید مشخصی دارند. منظور از عمر مفید، مدت زمانی است که انتظار می‌رود به طور مطلوب کار کنند. این موضوع معمولاً بر حسب چرخه عمر باتری محاسبه می شود.

اگر باتری شما شارژ نمی‌شود، احتمال دارد که باتری شما خراب شده باشد. اما شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که اصلا آیا واقعا عمر باتری لپ تاپ من تمام شده و نیاز به خرید یک باتری جدید دارم؟

از کجا بدانم که زمان تعویض باتری لپ تاپ من فرا رسیده است؟!!

یکی از رایج‌ترین دلایل شارژ نشدن باتری، به خطر افتادن سلامت آن می باشد. به طوری که ممکن است باتری قدیمی یا آسیب‌دیده لپ‌تاپ فقط تا حدی شارژ شود، یا طی مدت زمان کوتاهی شارژ آن خالی شود و حتی در عرض چند دقیقه از شارژ کامل به حالت تمام شده برسد. به هر حال باید بدانید که باتری لپ‌تاپ‌ها طول عمر مشخصی دارند که پس این زمان دیگر کارایی قبل را ندارند و باید به فکر خرید باتری جدید باشید.

شرکت ساختار دیجیتال از افراد توانمند و مطلع از آخرین دانش روز تشکیل شده است که هدف آنها ارائه بهترین خدمات و راهنمایی های ارزنده به شما کاربران به صورت حضوری و آنلاین می باشد. شما می توانید سوالات خود در مورد باتری لپ تاپ دل، ایسوس و سایر برندها را از کارشناسان زبده ما بپرسید و بدین صورت بهترین و لذت بخش ترین خرید را با ما تجربه نمایید.

نشانه های خرابی باتری لپ تاپ

فرارسیدن زمان تعویض باتری لپ تاپ همراه با نشانه‌هایی خواهد بود که به شما کمک خواهد کرد به موقع باطری لپ‌تاپ را عوض کنید. در ادامه به این موارد اشاره کرده ایم.

خالی شدن سریع شارژ باتری

اگر باتری لپ تاپ شما سالم باشد، در هر بار شارژ برای مدت زمان معینی بدون شارژ مجدد کارایی خواهد داشت؛ اما در صورتی که زودتر از موعد شارژ خود را از دست بدهد باید به فکر تعویض آن باشید.

داغ کردن باتری

اگر باتری شما قدیمی شده باشد، سریع داغ می کند و این مورد نیز از دیگر هشدارها برای خرید باتری نو است.

دیر شارژ شدن باتری

باتری فرسوده و قدیمی علاوه بر اینکه شارژ خود را به سرعت از دست می دهند، باید مدت زمان زیادی را نیز برای شارژ مجدد آن صرف کنید.

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

باتری قبل از اینکه کامل خالی شود، لپ تاپ به صورت ناگهانی خاموش می شود.

بادکردن باتری

باد کردن باتری نیز از دیگر نشانه های مهم پایان عمر آن است. اگر مشاهده کردید که باتری باد کرده است و باعث ایجاد تغییر در برخی از قسمت های لپ‌تاپ شده است، حتما به سرعت آن را تعویض کنید. چون ممکن است این حالت به مرور زمان بیشتر شود و باعث شکستگی و خرابی دیگر قطعات لپ تاپ شود.

همچنین اگر با خارج کردن باتری از لپ تاپ مشاهده کردید که باتری ترک‌خورده یا نشتی دارد و یا پلاستیک شکسته در سطح باتری دیده می‌شود، این اتفاق را جدی بگیرید، سریعا به فکر تعویض باتری لپ تاپ خود باشید و تا آن را با یک باتری اورجینال عوض نکرده‌اید از آن استفاده نکنید.

چطور باتری سازگار با لپ تاپ خود را پیدا کنم؟

برای اینکه بتوانید باتری مناسب لپ تاپ خود را پیدا کنید، می‌توانید از باطری اورجینالی که روی لپ تاپ شما است کمک بگیرید.

قبل از خرید باطری لپ تاپ و نوت بوک به این فکر کنید که می خواهید باتری اورجینال تهیه کنید که مدت زمان بیشتری کار کند یا قصد خرید یک باتری معمولی را دارید که سریع خراب می شود؛ بی شک در مورد دوم هزینه ای که پرداخت کرده اید به هدر خواهد رفت و معمولا کسی دوست ندارد که این اتفاق برای او رخ دهد.

تمام اطلاعات مرتبط به باتری روی آن نوشته شده است و کافیست شما باطری لپتاپ خود را دربیاورید تا به اطلاعاتی مانند: مدل، شماره، نوع باطری، توان و گنجایش آن دسترسی پیدا کنید. می‌توانید در انتخاب مدلهای مختلف باطری لپ تاپ روی تیم متخصص ساختار دیجیتال حساب کنید.

اگر می خواهید در مورد لپ تاپ و قطعات جانبی آن اطلاعات کافی و جامعی داشته باشید و همچنین خریدی آسان و لذت بخشی را برای خود رقم بزنید، همکاران و کارشناسان فنی ما در خدت شما هستند. ما در مجموعه ساختار دیجیتال به صورت حضوری و آنلاین خدماتی همچون عرضه انواع لپ تاپ در برندهای مطرح جهانی همراه با وسایل جانبی آن را داریم. شما می توانید از آخرین قیمت روز انواع قطعات اصلی لپ تاپ مانند باتری لپ تاپ ایسوس، باتری لپ تاپ اچ پی و دیگر برندها مانند دل، لنوو و … اطلاع داشته باشید. پس درنگ نکنید و با تماس حاصل نمایید. شرکت ساختار دیجیتال دارای گارانتی بدون قید و شرط در کنار ضمانت اصل بودن کالا و ضمانت برگشت کالا در صورت خرابی بدون چون و چرا می باشد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *