چرا باید مودم vdsl بخریم

چرا باید مودم vdsl بخریم
  • 1401/11/5
  • گویا آی تی
  • 0

احتمالا در فهرست فروشگاه‌ها شاهد انواع مودم‌ VDSL بیشتری نسبت به گذشته بوده‌اید و از خود پرسیده‌اید که چرا باید مودم vdsl بخریم؟ اگر هنوز هم با مودم‌ ADSL کار می‌کنید و با عوض کردن تامین کننده سرویس اینترنت نیز به سرعت دلخواه خود دست نیافته‌اید جواب به این سوال واضح است، شما به سرعت بیشتر و اتصال پایدارتر نیاز دارید.

مودم‌ و روتر VDSL اتصالات  قابل اعتماد و پرسرعتی را ارائه می‌کنند که نیازهای اینترنت خانواده‌های مدرن را از خدمات پخش ویدئو گرفته تا کنفرانس‌ها و بازی‌های آنلاین برآورده می‌کنند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی مودم VDSL و مزایا و تفاوت‌های آن نسبت به مودم ADSL بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

مودم VDSL چیست؟

عبارت VDSL مخفف very high bitrate digital subscriber line به معنای خط مشترک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا است. تکنولوژی VDSL از سیم‌های مسی یا کابل فیبر نوری در خط تلفن برای ارائه اینترنت پرسرعت به دستگاه‌های شما استفاده می‌کند. انواع مودم VDSL با هدف بالا بردن سرعت و پایداری اتصال طراحی شده‌اند که برخی از آن‌ها نیز برای سرعت بالای آپلود و دانلود در کاربردهای صنعتی بسیار مناسب هستند. سرعت بعضی از مودم‌های vdsl  به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه هم می‌رسد. البته این آمار مربوط به کشورهای پیشرفته است و سرعت این نوع مودم‌ها نهایتا به ۵۰ تا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه در مناطق تحت پوشش می‌رسد.

مزایای مودم VDSL

مودم VDSL نسبت به مودم‌های قدیمی تر ADSL مزیت های بارزی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سرعت بالا 

اولین و مهم‌ترین امتیاز مودم های سری VDSL و VDSL2 سرعت بالای آن است که به شما اجازه می‌دهد از پتانسیل کامل اتصال اینترنت خود بهره ببرید و و تاخیر و بافر را از تجربه آنلاین خود حذف کنید. البته باید دقت داشته باشید که سرعت و کیفیت اینترنت در این سرویس بستگی زیادی به فاصله شما از جعبه های تقسیم مخابرات در خیابان دارد. نباید فاصله ای بیشتر از ۵۰۰ الی ۶۰۰ متر داشته باشید وگرنه سرعت آن مانند سرویس ADSL خواهد بود.

اینترنت پایدار

از مزیت های دیگر این مودم و سرویس، اتصال اینترنتی کابلی و پایدار با کمترین قطعی یا افت سرعت و کیفیت شبکه است. اینترنت با  کابل فیبرنوری به جعبه تقسیم نزدیک خانه شما هدایت شده و بعد باید با کابل مسی به خانه شما جریان پیدا ‌کند.

عدم نیاز به کابل کشی

همچنین باید بدانید که  برخلاف ADSL از خطوط تلفن ثابت شهری استفاده می کند، سرویس VDSL از بستر کابل بهره می برد و به کابل کشی و نصب کابل شبکه مجزا از مرکز مخابرات تا واحد مشترک نیاز نیست.

تفاوت مودم adsl و vdsl

اساسی ترین تفاوت این دو سرویس سرعت اینترنت و پهنای باند است. در واقع سرعت دانلود روی اینترنت VDSL  تا پنج برابر نسبت به فناوری ADSL افزایش می‌یابد و به حدود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. در نسل های جدید VDSL این سرعت رو به افزایش است. در نتیجه با داشتن چنین سرعتی سرویس هایی مانند ویدیو کنفرانس و SIP دیگر دور از دسترس نخواهند بود.

همچنین فناوری VDSL به گونه ای طراحی شده است که تا نقص‎های سری ADSL را رفع کند. از این رو قطع و وصلی و اختلال در این نوع مودم کمتر از  سرویس و مودم ADSL است. علاوه بر این بسته های اینترنت VDSL با حجم بالا عرضه می شوند و دیگرنیازی به خرید بسته اضافی یا حجم اضافی نخواهید داشت. با داشتن این سرویس در منطقه خود نیز نیازی به کابل کشی یا هزینه اضافه ای ندارید و فقط باید یک مودم VDSL خریداری و نصب کنید.

بهترین مودم vdsl

مودم تی پی لینک VR600 سری VDSL2 یکی از محبوب‌ترین مودم‌ ها در رده پرسرعت VDSL است.  این مودم با طراحی مینیمالیست و جمع و جور منحصر به فرد ظاهر شده است و حتی با داشتن سه آنتن خارجی در میز کار شما بسیار چشم‌نواز خواهد بود. از این دستگاه علاوه بر مودم و برقراری اینترنت به عنوان روتر نیز می‌توانید استفاده کنید و با قابلیت  BeamForming به اینترنت در تمام نقاط خانه بدون هیچ کم و کاستی دسترسی داشته باشید.

همچنین جدیدترین فناوری VDSL2 در مودم روتر Archer VR600 به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت پهنای باند تا ۱۰۰ مگابیت ( ۵ برابر سریع تر از نمونه های ADSL2+) در ثانیه دسترسی داشته باشید.  با چهار پورت اترنت گیگابیتی این مودم روتر نیز می‌توانید فایل‌ها، عکس‌ها، موسیقی و ویدیو را با هر دستگاهی در شبکه با سرعت هرچه بیش‌تر به اشتراک بگذارید. همچنین پشتیبانی از نرم افزار تتر (Tether) امکان نصب راه اندازی و مدیریت آسان را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید تنظیمات شبکه خود را  با گوشی هوشمند خود و کنترل‌های والدین، کنترل از راه دور و اشتراک گذاری رسانه را انجام دهید.

جمع‌بندی

با مقاله چرا باید مودم vdsl بخریم؟ با ما همراه بودید. در اینجا آموختیم که برای دسترسی به سرعت بیشتر و اتصال پایدارتری از اینترنت و در صورت پشتیبانی منطقه از سرویس vdsl، بهتر است برای تهیه مودم vdsl  اقدام کنیم. این مودم با سرعت بالاتر،  اتصال به اینترنتی پایدار و عدم نیاز به کابل کشی نسبت به سرویس ADSL بسیار بهتر عمل می‌کند. همچنین اختلال و قطعی در این نوع سرویس و مودم کمتر مشاهده می‌شود. در آخر به معرفی یکی از بهترین مودم ‌های vdsl یعنی مودم تی پی لینک VR600 سری VDSL2 پرداختیم. امیداوریم این مطلب مفید بوده باشد. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *