Chat GPT چیست و چگونه می توانیم از Chat GPT استفاده کنیم؟

 Chat GPT چیست و چگونه می توانیم از Chat GPT استفاده کنیم؟
  • 1401/11/8
  • منیره سواعدی
  • 8

احتمالا تا امروز بارها نام هوش مصنوعی بسیار معروفی به اسم Chat GPT به گوش شما رسیده است. دنیای هوشمند این روزها به لطف وجود هوش مصنوعی روز به روز شاهد پیشرفت تکنولوژی است که هدف اصلی آن راحت تر کردن زندگی انسان هاست و هوش مصنوعی Chat GPT نیز از این قاعده مستثنی نیست و در آینده به عنوان دستیار مجازی در زمینه های مختلفی به ما کمک خواهد کرد.

در این مقاله از وب سایت گویا آی تی به بررسی اینکه Chat GPT چیست و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم می پردازیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

Chat GPT چیست؟

Chat GPT یک چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط شرکت معروف Open AI توسعه پیدا کرده است.  Chat GPT یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند به هر سوالی که شما دارید پاسخ دهد. این چت بات موضوعات نسبتا پیچیده تر مانند کد نویسی، ریاضی و فیزیک را به خوبی درک می کند. همچنین این ربات می تواند مسائل مختلفی را در سطح دانشگاهی حل کند، پست های وبلاگ و شکبه های اجتماعی را بنویسید، متن آهنگ های مختلفی را بنویسد و صفحات وب  مختلفی را با استفاده از Html بسازد.

حال که شناخت نسبی نسبت به چت جی پی تی پیدا کردیم، بهتر است به آموزش نحوه استفاده از این چت بات بپردازیم.

 

چطور می توانیم از Chat GPT استفاده کنیم؟

در حال حاضر دسترسی به Chat GPT برای افرادی که خارج از ایران زندگی می کنند بسیار آسان است. همه افرادی که خارج از ایران ساکن هستند، می توانند به صورت رایگان از طریق ثبت نام در سایت مخصوص این گروه از  Chat GPT استفاده کنند.

راه ثبت نام چت جی پی تی از طریق شماره تلفن همراه است که کاربران ایرانی که در ایران هستند به دلیل تحریم های بین المللی نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. شما می توانید با استفاده از شماره های مجازی برای چت جی پی تی استفاده کنید و به یاد داشته باشید که با آی پی ایران صفحه مربوط به ثبت نام چت جی پی تی باز نمی شود و لازم است که آی پی خود را تغییر دهید.

 

مرحله اول استفاده از Chat GPT این است که باید به سایت Open AI و صفحه مرتبط به  Chat GPT مراجعه کنید و روی گزینه Try Chat GPT کلیک کنید و منتظر بمانید.

اگر قبل از این مرحله در سایت Open AI ثبت نام نکرده اید باید برگردید و ثبت نام کنید و سپس قبل از استفاده از چت جی پی تی وارد حساب کاربری خود در سایت شوید.

برای ورود به حساب کاربری لاگین کنید و برای ثبت نام sign up را انتخاب کنید و پس از ثبت نام سراغ صفحه مربوط به چت جی پی تی شوید و به راحتی از آن استفاده کنید. شما برای استفاده از چت جی پی تی نیاز به هیچ دانش فنی و تخصصی ندارید و تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که شروع به پرسیدن سوالات انگلیسی کنید. توجه داشته باشید که سوال هایی که می پرسید باید به روشی طبیعی و محاوره باشند.

شرکت Open AI چت بات جی پی تی را به صورت عمومی در دسترس همه قرار داده است که بهترین ویژگی آن رایگان بودن آن است. البته که هنوز کسی اطلاعی ندارد که برای استفاده از Chat GPT هزینه ای در نظر گرفته خواهد شد یا خیر؟

درست مانند کاری که این شرکت برای هوش مصنوعی تولید کننده تصویر دیجیتالی DALL-E 2 انجام داده بود. بهرحال در سال های اخیر دو محصول Chat GPT و DALL-E 2 از پر طرفدار ترین و معروف ترین ابزارهای تولید شده توسط این شرکت بوده اند که دریافت مبلغی برای استفاده از آن ها امری غیر طبیعی نیست.

از آن جایی که چت بات جی پی تی هنوز در مرحله تحقیقات اولیه قرار دارد احتمال از دسترس خارج کردن آن نیز هنوز برای عموم نیز وجود دارد.

 

در ادامه برای دسترسی مستقیم به چت بات جی پی تی باید به آدرس chat.openai.com سر بزنید و با وارد کردن آن در مرورگر محیط گفتگوی مستقیم چت بات جی پی تی برای شما درست مانند تصویر زیر باز خواهد شد:

در پایین صفحه کادری برای شروع مکالمه با چت بات قرار دارد که می توانید از آن استفاده کنید و به طور مثال از آن بخواهید که یک متن برای آهنگ بنویسد:

همان طور که در تصویر نشان داده شده است، نتیجه آن بسیار جالب است و برای بار اول شما را شگفت زده می کند. چت بات جی پی تی می تواند از زبان فارسی نیز پشتیبانی کند و مطالب مختلفی را به زبان فارسی تولید کند.

هدف تولید Chat GPT هوش مصنوعی باهوشی است که قابلیت صحبت کردن با انسان و پاسخ دادن به تمام سوالات او را داشته باشد که مثال بالا تنها یکی از قابلیت های چشم گیر چت بات جی پی تی است.

جالب است بدانید که تولید شعر های مختلف تنها کاری نیست که چت بات جی پی تی می تواند انجام دهد بلکه این هوش مصنوعی مکالمه گر نیز می تواند سخن های شما را نیز به خاطر بسپارد و آن ها را به یاد بیاورد.

به طور مثال می توانید از چت بات بخواهید که کدهایی را تولید کند و سپس آن ها نیز به یاد بیاورد و بهبود ببخشد.

همچنین در تصویر زیر از Chat GPT خواسته شده که برای راه اندازی یک استارتاپ نام هایی را پیشنهاد دهد. نام های پیشنهادی چت جی پی تی بسیار طولانی بوده اند که مجدد از آن خواسته شده آن ها را کوتاه تر کند و این کار را نیز انجام داده است.

به هر حال در ادامه می توانید در بهتر شدن و توسعه چت بات جی پی تی به گروه Open AI کمک کنید و نظرات خود را با استفاده از دو آیکن like و dislike در گوشه بالا سمت راست ثبت کنید.

 

۹ مورد استفاده از Chat GPT در صنعت بازاریابی

گزارش های اخیر حاکی از این است که تعداد قابلیت های هوش مصنوعی که شرکت ها از آن ها استفاده می کنند تنها در عرض ۵ سال دو برابر شده است. همانطور که گفته شد چت بات چت جی پی تی یک مدل زبان مبتنی بر هوش مصنوعی است که ظرفیت بالایی برای تولید محتوای متنی مطابق انسان دارد و همین موضوع باعث ایجاد موج های جدیدی در دنیای فناوری شده است. این چت بات هوشمند انتخابی مناسب برای شرکت در هر اندازه ای است و همچنین می تواند تولید از تولید محتوای متنی گرفته تا موارد دیگر را به خوبی انجام دهد.

اکنون با معرفی Chat GPT به دنیای تبلیغات و بازاریابی بسیاری از کمپانی ها و مجموعه ها به دنبال تبدیل کردن این چت بات به عنوان ابزاری برای سودمندی و افزایش درآمد خودشان هستند. با توجه به این همه علاقه بی سابقه شرکت ها به چت بات چت جی پی تی، استفاده از آن در صنعت بازاریابی سوالی است که همه متخصصان بازاریابی و.. خواهند پرسید و در ادامه به پاسخ آن خواهیم رسید.

اکنون زمان به روز کردن اطلاعاتتان درباره چت بات چت جی پی تی و کم و کاستی های آن و نحوه استفاده از آن در کسب و کارتان و افزایش درآمدزایی است. اگر صاحب کسب و کاری هستید، بررسی Chat GPT  به شما کمک می کند که کارهایتان ساده تر شوند و روند کاری تان بهبود یابد.

توضیحات محصول

شرکت های بیزنسی آنلاین از Chat GPT برای بهبود توضیحات محصول برای وب سایت خود استفاده می کنند . از آنجایی که دنیای بیزنس های آنلاین بسیار رقابتی است، افراد مصرف کننده در این زمینه انتخاب های بسیار زیادی دارند که این شرکت ها باید بتوانند با بهبود توانایی ها استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند خودشان را از دیگر رقبا متمایز کنند.

شرکت‌ها از ChatGPT برای نوشتن توضیحات محصول جذاب برای جذب مشتریان استفاده می‌کنند، زیرا شرکت‌ ها می‌ دانند که توضیحات محصول بخشی جدایی‌ ناپذیر از وب ‌سایت آنها است و می ‌تواند دلیل کاهش یا افزایش فروش آنها باشد.

ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان

چت بات چت جی بی تی به طور گسترده برای رسیدگی به سؤالات خدمات مشتری مانند سؤالات متداول، ردیابی سفارش و بازگشت استفاده می شود. ممکن است مشتریان شما تجربه خرید خوبی با چت بات چت جی بی تی داشته باشند، زیرا آنها دسترسی و ظرفیت حافظه بیشتری نسبت به یک انسان دارند و ظرفیت ارائه پشتیبانی در هر لحظه، صرف نظر از زمانی که مشتریان در حال خرید آنلاین هستند، یکی دیگر از مزایای استفاده از چت بات ها در فروشگاه های اینترنتی است.

موارد استفاده زیادی برای پاسخگویی و حل مشکلات مشتریان توسط چت بات ها وجود داشته که اکثرا موفقیت آمیز بوده اند. Chat GPT  به کاهش فشار بر تیم های خدمات مشتری و بهبود زمان پاسخگویی بدون به خطر انداختن کیفیت کمک می کند.

تولید محتوا

به دلیل قابلیت های فراوان چت بات چت جی بی تی، مجموعه ها در زمینه های مختلفی می توانند برای تولید محتوای متنی سراغ آن بروند. توانایی های ابزارهای هوش مصنوعی مکالمه محور برای تولید محتوای جذاب و مرتبط  با محصولات یا مجموعه  و یا مورد علاقه کاربران، یک روش عالی برای افزایش بازدید در وب سایت یا رسانه های اجتماعی شماست. توجه داشته باشید که شرکت هایی که فقط تولید محتوای آن ها به زبان انگلیسی است می توانند از چت بات چت جی پی تی استفاده کنند و تولید محتوای فارسی این چت بات چندان مناسب نیست.

تحقیق و بررسی محتوا

چت بات چت جی پی تی تا حد زیادی برای تحقیق در مورد هر موضوع مختلفی  استفاده می شود و این چت بات با انتخاب محتوای مرتبطخواسته و استفاده از منابع مختلف به شما پاسخ دلخواهتان را به صورت روشن می دهد. استفاده از این چت بات به کسب و کارها کمک می کند تا یک برنامه محتوایی منسجم و موثر داشته باشند.

تعامل با مشتریان

چت بات چت جی پی تی می ‌تواند به کسب ‌و کارهای مختلف کمک کند تا حضور آنلاین و تعامل با مشتریان را افزایش داده و با مشارکت مشتریان، گفت وگو و فعالیت های خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند.

ساخت تیزر یا متن های تبلیغاتی جذاب

ممکن است ساخت تیزر یا نوشتن یک متن تبلیغاتی متمایز و جذاب برای بازاریابان ومدیران مارکتینگ یک مجموعه بسیار سخت و دشوار باشد. اما مدیریت این کارها با چت بات چت جی پی تی همیشه آسان خواهد بود. برای افزایش بهره وری در این زمینه می توانید از جدیدترین ابزار ساخت محتوا یعنی چت جی پی تی استفاده کنید.

این چت بات با  استفاده از هوش مصنوعی می تواند پیشنهاداتی را برای ساخت یک تبلیغ در نظر بگیرد و در نهایت به شما ارائه کند. علاوه بر این، از این چت بات می توانید برای ارسال ایمیل های جذاب یا رسمی استفاده کنید.

ایده های الهام بخش برای تست A/B

تست A/B که معمولاً به عنوان تست تقسیم شناخته می‌شود، یک آزمایش بازاریابی است که در آن بازاریابان بازار هدف خود را تقسیم می ‌کنند تا تکرارهای مختلف کمپین را آزمایش کنند و مشخص کنند کدام یک بهترین عملکرد را دارد.

برای سنجش اثربخشی کلی، به عنوان مثال، ممکن است نسخه A از پیش نویس مواد بازاریابی را به نیمی از مخاطبان خود و نسخه B را برای نیمی دیگر ارائه دهند. علاوه بر این، جت بات چت جی پی تی توانایی خودکارسازی آزمایش‌های تست A/B را برای یافتن داده‌های بسیار موثر دارد. این ویژگی می تواند به بازاریابان در انتخاب برنامه ای که مناسب ترین برنامه برای ساخت یک کمپین تبلیغاتی است کمک کن د.

کمک به انتخاب نام یک پادکست یا وبلاگ

همانطور که گفته شد گاهی اوقات ممکن است انتخاب نام برند شخصی یا پادکست و… شما بسیار سخت باشد. اما چت بات چت جی پی تی می تواند با با مزیت هایی که دارد و با تکیه بر هوش مصنوعی نام های متفاوتی را به شما پیشنهاد دهد و حتی توانایی اصلاح اسم های پیشنهادی خودش را هم دارد.  از آن جایی که کسب و کار یا برند شما نیاز به یک اسم قوی و با معنی دارد، استفاده از این پتانسیل هوش مصنوعی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

کدنویسی در تبلیغات

آیا کسانی که در صنعت تبلیغات و بازاریابی مشغول به فعالیت هستند، نیاز به یادگیری مهارت های مربوط به کد نویسی دارند؟

گاهی اوقات بله، کسانی که در صنعت بازاریابی و تبلیغات مشغول به فعالیت هستند می توانند برای بهبود مهارت هایشان مقداری برنامه نویسی تحت وب و… یاد بگیرند. در این زمینه چت بات چت جی پی تی به کمک شما می آید و می تواند برخی از کدها را برای شما بنویسدو برای رفع هر گونه مشکل در این زمینه هم بسیار مناسب است. برخلاف رشته های علوم داده، ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی یادگیری برنامه نویسی برای صنعت تبلیغات امری واجب نیست و شما را به چالش نیم کشاند.

 

تفاوت های  Chat GPT و Bard

در روز های اخیر گوگل در نشستی از چت بات هوش مصنوعی خودش تحت عنوان  Bard رو نمایی کرد که رقیبی سرسخت برای  Chat GPT و شرکت Open AI محسوب می شود. Bard هنوز در حال آزمایش است و در هفته های آینده برای عموم مردم عرضه خواهد شد. در ادامه به بررسی تفاوت های Chat GPT با Bard خواهیم پرداهت.

هوش مصنوعی (AI)  به یک ابزار مهم در جامعه مدرن تبدیل شده است و همراه آن تعداد زیادی از شرکت ها و سازمان های مختلف را می بینیم که هوش مصنوعی را در فعالیت‌های روزمره خودوارد کرده اند. فناوری‌ های هوش مصنوعی در صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی، مالی، خرده ‌فروشی و حمل ‌و نقل برای خودکارسازی وظایف معمول انسان ها، بهبود تصمیم ‌گیری و بهبود تجربیات مشتری استفاده می ‌شوند. برای مثال، چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به روشی محبوب برای تعامل کسب‌وکارها با مشتریان تبدیل شده‌اند، همچنین مدل‌های مبتنی بر زبان وجود دارند که نحوه کار انسان‌ها را تغییر داده‌اند. یکی از این نمونه ها Open AI’s Chat GPT است، یک مدل قدرتمند مبتنی بر زبان هوش مصنوعی  که از  زمان معرفی دنیای دیجیتال را متحول کرده است. برای بیان نمونه های دیگر می توانیم به ماشین های برقی و خودران اشاره کنیم که برای کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش خطاهای انسانی هنگام رانندگی و… مورد استفاده قرار می گیرند.

 

همه چیز درباره ماشین های خودران و هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید

 

چت بات چت جی پی تی برای نوشتن ایمیل، توسعه کدها و انجام تکالیف و موارد دیگر استفاده شده است و هنوز هم بحث در مورد استفاده اخلاقی از Chat GPT وجود دارد و با این حال هنوز هیچ خبر مشخصی درباره این موضوع نشده است.

در بحبوحه بحث در مورد استفاده روزافزون از هوش مصنوعی، غول موتور جستجو گوگل هوش مصنوعی مکالمه مبتنی بر زبان خود را با نام Bard  معرفی کرده است. اعتقاد  متخصصان بر این است که Bard رقیب مستقیم Chat GPT است و در ادامه به تفاوت‌های   Google’s Bard  و  Open AI’s Chat GPT خواهیم پرداخت.

 

Google Bard چیست؟

Google Bard یک هوش مصنوعی مکالمه ای است که توسط گوگل توسعه یافته و توسط LaMDA (مدل زبانی برای برنامه های گفتگو) طراحی شده است.

گوگل با چت ربات هوش مصنوعی خود یعنی بارد قصد دارد عمق دانش بشری را با قدرت، شوخ طبعی و خلاقیت مدل های زبانی عظیم خود ترکیب کند. بارد از انبوهی از داده های موجود در اینترنت برای ارائه پاسخ های اصلی و دقیق استفاده خواهد کرد. بارد در حال حاضر در مرحله آزمایش است و در هفته های آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

 

چت بات چت جی پی تی در مقابل گوگل بارد

اگرچه چت جی پی تی و بارد هر دو مدل ‌های هوش مصنوعی مکالمه مبتنی بر زبان هستند ولی تفاوت‌ های کلیدی در طراحی و کاربرد مورد نظر آنها وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

بارد اطلاعات را از داده ها و منابع موجود در اینترنت می گیرد. در حالی که دانش Chat GPT  محدود به اتفاقات و رویداد هایی است که تا سال ۲۰۲۱ افتاده است و بارد به تاریخ روز دسترسی خواهد داشت و می ‌تواند اطلاعات تازه ‌تری را به کاربران مختلف ارائه کندو

بارد علاوه بر ادغام شدن با موتور جستجوی گوگل، به داده های زیادی دسترسی خواهد داشت که به آن برتری نسبت به Chat GPT می دهد که توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود.

در حالی که چت بات چت جی پی تی مستعد داشتن برخی خطاها به هنگام نوشتن مطالب است، اعتقاد سازندگان بارد بر این است که این هوش مصنوعی داده های دقیق تری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

هوش مصنوعی بارد نسبت به سایر پلتفرم های هوش مصنوعی مانند Chat GPT  از نظر عمق و دامنه اطلاعاتی که به لطف مجموعه داده های عظیم گوگل می تواند به آن دسترسی پیدا کند، مزیت دارد.

بارد قادر خواهد بود موضوعات دشوار را به موضوعات کوچک تر تقسیم کند و هر کدام را به طور جداگانه توضیح دهد. هدف هوش مصنوعی باردایناست که دانشرابه طور گسترده‌ تر به شیوه‌ای که واضح و ساده باشد گسترش دهد و از جمله جامعه هدف این هوش مصنوعی کودکان هستند و یادگیری صحیح آن ها بسیار مهم است. در حالی که چت بات چت جی پی تی فقط در صورت درخواست شما برای محتوا، متنی خلاصه را برای شما می فرستد.

بارد هوش مصنوعی است هنوز در دسترس عموم نیست، با این حال، پتانسیل آن بسیار زیاد است و در آینده نبردی بین چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی وجود خواهد داشت و باید دید کدام مدل هوش مصنوعی در صدر قرار خواهد گرفت. پیاده سازی هوش مصنوعی در حال حاضر تغییر روش زندگی و کار ما را آغاز کرده است و دستیارهای شخصی مجازی و دستگاه های خانه هوشمند به طور فزاینده ای رایج شده اند.

با وجود این پیشرفت‌ها، استفاده از هوش مصنوعی با نگرانی‌ هایی در مورد جابجایی شغل و پیامدهای اخلاق و.. همراه است. به طور خلاصه، برای سازمان ها مهم است که مزایا و خطرات استفاده از هوش مصنوعی را به دقت در نظر بگیرند و این فناوری ها را به شیوه ای شفاف ارائه کنند.

 

جمع بندی

در این مقاله از وب سایت گویا آی تی به شناخت نسبی درباره چت بات Chat GPT رسیدیم و همچنین یاد گرفتیم که چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم. در مقالات بعدی به بررسی جنبه های دیگر این پدیده پرهیاهو نیز خواهیم پرداخت.

در مقاله دیگری از وبسایت با عنوان “هر چیزی که لازم است درباره Chat GPT-4 بدانید” به تفاوتهای Chat GPT-4 و Chat GPT-3 پرداختیم که توصیه میکنیم این مقاله را هم مطالعه کنید تا در مورد هوش مصنوعی چت جی پی تی و کاربردهای آن بیشتر بدانید.

 

شما در مورد چت GPT چه چیزهایی شنیده اید و یا خوانده اید؟

آینده هوش مصنوعی را چطور پیش بینی می کنید؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 8 دیدگاه
  1. برای دسترسی به چت جی پی تی میتونین از گیتی ای آی استفاده کنین که فارسی هم پشتیبانی میکنه

  2. بشدت عجیبه و دقیق و ترسناک
    مثلا من مدرس زیست کنکور هستم.
    اسمم رو سرچ کردم مهدی محمد حسین زاده، قشنگ نوشت مهدی محمد حسین زاده مدرس زیست کنکور و دبیرستان است و …

  3. ممنون از سایت خوبتون و توضیحاتتون، خیلی دلگیره که توی ایران برای ورود به یه سایت ساده اینقد باید دردسر داشته باشیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *