تکنولوژی ساندویچ پانل عایق جدید برای ساختمان و سازه

تکنولوژی ساندویچ پانل عایق جدید برای ساختمان و سازه
  • 1401/11/10
  • گویا آی تی
  • 0

شاید شما هم سقفهای زیبای شیروانی را در مناطق سردسیر و مرطوب دیده باشید. بهتر است بدانید این سقفها از ساندویچ پانل ساخته شدهاند. اما این سازه دارای کاربردهای دیگری مانند ساخت اتاق تمیز، وسایل حمل بار و سردخانه است. اگر شما از این پانلها در سازههای خود استفاده کنید، ساختمان شما در برابر سرما، گرما و صوت عایق میشود. ساندویچ پانل یا پانلهای ساندویچی دو نوع سقفی و دیواری دارند که کاربرد هر کدام متفاوت است.

معرفی ساندویچ پانل

یکی از سازههای جدید در مصالح ساختمانی ساندویچ پانل است. این سازه از چند لایه تشکیل شده و جایگزین مناسبی برای سازههای قدیمی و سنتی مانند سنگ و آجر به شمار میرود و شما میتوانید به علت دارا بودن مزایایی مانند سبکی، قیمت مناسب، حمل و نصب بسیار سریع و آسان از آنها استفاده کنید. این سازه سه لایه دارد که هرکدام با توجه به ویژگی آنها کاربردهای متفاوتی دارند که شامل دو ورق فولادی و یک هسته میانی عایق است. این سازه در ساخت اتاق حمل بار، کانکس و کلین روم یا اتاق تمیز کاربرد دارد. به طور مثال زمانی که از آنها برای ساخت اتاق حمل بار استفاده می کنید با توجه به عایق بودن این سازه کیفیت مواد غذایی به خوبی حفظ میشود. همچنین اگر برای ساخت کانکس از این سازه استفاده کنید به دلیل استقامت و مقاومت بالا باعث عایق بودن کانکس در برابر سرما و گرما میشود.

انواع ساندویچ پانل از نظر کاربرد

ساندویچ پانلها از نظر کاربرد به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم میشوند.

دیواری: این سازه یک نوع مصالح پیش ساخته است که برای پوشاندن دیوار مکانهایی مانند سوله، کارخانه و سرخانه کاربرد دارد. ساندویچ پانل دیواری نسبت به پانل سقفی فراز و نشیب کمتری دارد و جنس قسمت میانی آن از فومهایی مانند پلی اورتان، پلی استایرن و فوم xps ساخته شده است. ضخامت این پانلها به کابردشان بستگی دارد به طور مثال برای ساخت دیوار سرد خانه از پانلهایی با ضخامت ۱۰ سانتی‌متر استفاده می‌شود.

پانل سقفی: این سازه را برای ساخت و اجرای سقف ساختمانهای مختلف به کار میبرند. این نوع پانلها به دلیل دارا بودن گامهای بلند مانع ورد آب به داخل ساختمان میشود و از آن برای مناطقی که برف و باران زیادی میبارد استفاده میکنند. لایههای بیرونی این پانل از جنس فوم پلی اورتان، پشم سنگ و پلی استایرن است.

تقسیم بندی ساندویچ پانل از نظر ساختار

پانلهای ساندویچی علاوه بر کاربردشان از نظر ساختاری هم انواع متفاوتی دارند:

ساندویچ پانل مستحکم پلی یورتان

این پانلها از با کیفیتترین نوع فوم به نام پلی یورتان ساخته میشوند و از آنها معمولاً برای اجرای سقف سازهها استفاده میکنند. با توجه به دارا بودن کیفیت بالای این ساندویچ پانل کاربرد گستردهتری نسبت به سایر پانلها دارند. برای ساخت این پانل درون لایه میانی آن فوم پلی اورتان تزریق میکنند که همین مورد باعث استقامت و استحکام این پانل میشود.

ساندویچ پانل xps مقاومت در برابر رطوبت

اگرچه این پانل مقاومت کمتری در برابر پلی یورتان دارد، اما عایق خوبی در برابر حرارت، رطوبت و صوت است که در این پانل از فوم xps در قسمت میانی به کار رفته.

پنل پلی استایرن عایق سرما

این پانلها در دو نوع سقفی و دیواری تولید میشوند و از فوم عایق پلی استایرن در ساخت آنها به کار میرود. این پنل عایق خوبی در برابر سرمای شدید هوا و صوت است. همچنین پانل پلی استایرن برای مناطق گرم با حرارت بالا مناسب نیستند.

مزایای ساندویچ پانل

این سازه جدید با دارا بودن مزایای مختص به خود در صنعت صاختمان سازی بسیار کاربرد دارد.

  • مقرون به صرفه بودن
  • تحمل فشار بار
  • چسبندگی فوم به ورقهای آن
  • مقاومت شیمیایی
  • عایق صوتی
  • عایق رطوبت
  • وزن سبک ساندویچ پانل
  • راحتی حمل و نصب
  • مقاوم دربرابر آتش‌سوزی
  • عایق سرما و گرما
  • تنوع در طرح و رنگ پانل
  • دارای خاصیت مونتاژ و دمونتاژ شدن و استفاده از آنها به مراتب زیاد
  • دارای فراز و نشب برای همپوشانی مناسب جهت افزایش استحکام سازه
  • بخشیدن نمای زیبا به ساختمان

مشخصات فنی ساندویچ پانل

پانلهای ساندویچی از فوم ساندویچ پانل و ورق ساندویچ پانل تشکیل شده است. سه نوع ورق در ساخت پانلها به کار می‌رود که هنگام خرید باید به جنس ورقها توجه کنید:

  • ورق گالوانیزه: این ورق خاصیت ضد خوردگی، وزن سبک، اتصال قوی و محکم دارد و از جنس فولاد آهن است که در فلز روی غلتیده شده.
  • ورق آلومینیوم: ورقهای نازک و قابل انعطافی هستند که به دلیل نرمی آن را دور اجسام میپیچند. همچنین ضد خوردگی و زنگ زدن هستند.
  • ورق آلوزینک: این ورقها از ترکیب روی، سیلیکون و آلومینیوم ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارند. پانلهایی که از ورق آلومینیومی ساخته شدهاند یکی از بهترین و مقاوم‌ترین ساندویچ پانل به شمار میروند.

ورق گالوانیزه و آلوزینک به صورت رولی هستند که ضخامت آلوزینک از ۷۰ سانتی‌متر تا ۱۳۰ سانتی‌متر متغیر است. ورق آلومینیوم ضخامتی بین ۰٫۲ تا ۲ میلیمتر بوده و برای مصارف ساختمانی کاربرد دارد. ضخامت ساندویچ پانلها  برای پنل دیواری ۲،۶ و ۸ سانتیمتر است. جهت مصرف سردخانهای از پنلهایی با ضخامت ۵،۱۰،۱۵،۱۲ و ۱۸ سانتی‌متری استفاده میکنند. همچنین برای به کاربردن پانل سقفی شما میتوانید پنلی با عرض۱٫۵ متر و طول ۱ تا ۱۲ متر تهیه کنید.

عوامل مؤثر بر قیمت ساندویچ پانل

پارامترهای مختلفی بر قیمت این پانلها تأثیر میگذارند:

  • نوع پانل: دیواری یا سقفی بودن پانلها در قیمت آنها تاثیرگذار است.
  • تفاوت در ورقهای پانل: تفاوت در نوع ورق یعنی پوشش خارجی پنل تفاوت ایجاد میکند. به عنوان مثال ورق آلوزینک یک ورق وارداتی بوده و برای خرید آن باید هزینه بیشتری بپردازید.
  • نوع فوم پانل: فوم به کار رفته در قیمت پانل مؤثر بوده و گرانترین فوم، پلی یورتان است.
  • ابعاد و ضخامت پانل: هرچه ساندویچ پانل در ضخامت و ابعاد بیشتری تولید شود هزینه بیشتری برای خرید آن نیاز دارید.
  • کیفیت تزریق فوم درهسته میانی: هرچه تزریق فوم ما بین ورقها به طور منظم و یکنواختی انجام شود کیفیت پانل بالاتر میرود و به مراتب قیمت آن هم بیشتر میشود. نباید در تزریق فوم ذرهای هوا وارد آن شود در این صوت کیفیت پانل پایین میآید و در برابر آسیب نمیتواند مقاومت کند.
  • دانسیته یا چگالی پانل: دانسیته در واقع همان فشردگی فوم پنل است که هر چه چگالی بیشتر باشد میزان عایق بودن پانل بالاتر رفته و شما با هزینه بیشتری آن را تهیه میکنید.

به این نکته توجه کنید که این پنلها با توجه به کیفیت و کارایی بالایی که دارند دارای قیمت مقرون به صرفه هستند.

معایب ساندویچ پانل

ساندویچ پانل نسبت به مزایای آن معایب خیلی کمی دارد:

  1. ساندویچ پانلهایی که از جنس پشم معدنی ساخته شدهاند ضریب انتقال حرارت بالایی دارند.
  2. ساندویچ پانل PUR به دلیل ایجاد تفاوت در دمای بیرون و داخل ساختمان بعد از نصب ممکن است ورق فلزی از فوم بعد از مدتی جدا شود.
  3. استفاده از پانل با پشم شیشه و فلزی، مونتاژ بسیار سختی دارد و هزینه نصب آن گرانتر میشود.

کلمات کلیدی: کارخانه ساندویچ پانل، کارخانه ساندویچ پنل، کارخانه ساندویچ پانل در تهران، کارخانه ساندویچ پانل مشهد

به دلیل رشد و توسعه صنعت ساخت‌و‌ساز و ساختمان در سال‌های اخیر، کارخانه‌ها و تولیدکنندگان زیادی با هدف تامین مصالح و مواد اولیه مورد نیاز در این صنعت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. بسیاری از کارخانه‌هایی که از سال‌ها قبل نیز فعالیت می‌کردند، با پیشرفت علم و مطرح شدن مصالح نوین و ابزارهای جدید، فعالیت‌های خود را به‌روز کرده و در جهت علم روز پیش رفته‌اند. یکی از این مصالح نسبتا نوین که در سال‌های اخیر به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته، ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید و عرضه شده و جایگزین مصالح سنتی نظیر آجر و سیمان شده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین کارخانه ساندویچ پانل خواهیم پرداخت. سپس کارخانه ساندویچ پانل در تهران و مشهد را توضیح می‌دهیم.

چگونگی ساخت در کارخانه ساندویچ پانل

در این جا به روش‌های مختلفی که برای ساخت ساندویچ پنل‌ها مرسوم است پرداخته می‌شود. به طور کلی تولید و ساخت در کارخانه ساندویچ پانل به این شکل است که ابتدا ورق‌های گالوانیزه، آلوزینک، فولاد یا سایر آلیاژهای مورد استفاده به عنوان لایه‌های بیرونی پنل‌ها بر روی دستگاهی به نام دستگاه فرم دهنده یا فرمینگ قرار گرفته و با توجه به اندازه‌های دلخواه و مورد نظر، به اشکال و فرم‌های مختلف در می‌آیند.

سپس نوبت تزریق لایه عایق است که به شکل فوم بوده و توسط دستگاه‌هایی مخصوص بین دو لایه بیرونی فلزی قرار می‌گیرد. مرحله بعدی، مرحله برش است که پانل‌های تولیدی در این مرحله به ابعاد و اندازه‌های استاندارد و یا دلخواه و سفارشی شده مشتریان برش می‌خورند.

پس از این مرحله، پنل‌های برش خورده توسط دستگاه‌هایی به نام کولینگ و پک‌کننده بسته بندی می‌شوند. اکنون ساندویچ پانل‌ها آماده است؛ در این مرحله، این مصالح پیش‌ساخته به انبار کارخانه منتقل شده و سپس برای رساندن آن به دست مصرف کننده و یا عرضه نهایی به فروشگاه‌ها یا پروژه‌های عمرانی منتقل می‌شود.

در فرآیند ساخت کارخانه ساندویچ پنل های سقفی و دیواری علاوه بر تفاوت در مواد مورد استفاده و نوع عایق به کار رفته، تولیدکننده در ظاهر و شکل فیزیکی پانل‌ها نیز تفاوت‌هایی قائل می‌شود. به عنوان مثال در طراحی و ساخت پانل‌های سقفی، گام‌هایی ذوزنقه‌ای شکل در نظر گرفته می‌شود و همچنین شکل اورلپ این پنل‌ها امکان نفوذ آب به داخل سازه را عملا غیر ممکن می‌کند.

همچنین از نظر روش تولید، ساندویچ پانل‌ها به دو روش مختلف ساخته می‌شوند؛ روش پیوسته و روش غیر پیوسته. در روش پیوسته یا ممتد، مواد اولیه یعنی ورق گالوانیزه یا آلوزینک به همراه ماده عایق به طور همزمان وارد دستگاه شده و از سمت دیگر دستگاه، محصول نهایی در اندازه‌های مختلف و دلخواه خارج می‌شود. دو نوع پر استفاده از دستگاه‌های پیوسته، دستگاه پیوسته پلی‌‌یورتان و دستگاه پیوسته پلی‌استایرن است.

هر دو دستگاه دارای غلطک‌هایی هستند که از آن‌ها برای فرم‌دهی و همچنین ایجاد طرح‌های مختلف بر روی ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌گردد. تفاوت عمده این دو دستگاه در ماده عایقی است که به محصول نهایی تزریق می‌کنند؛ یکی پلی‌استایرن تزریق می‌کند و دستگاه دیگر ماده عایق پلی‌یورتان را بین دو ورقه آلیاژی قرار می‌دهد.

در روش غیر پیوسته که به روش غیر ممتد نیز معروف است، خطوط تولید مجزا و جدا از یکدیگر است. در روش پیوسته همه اجزا به صورت همزمان وارد دستگاه شده و از خروجی، محصول نهایی خارج می‌شود، اما در روش غیر پیوسته فرآیند تولید به صورت مرحله‌ای انجام می‌گیرد؛ یعنی هر قطعه به صورت جدا تولید شده و در نهایت اجزا به یکدیگر مونتاز می‌شوند.

از تفاوت‌های عمده این دو روش، نقش انسان در فرآیند تولید است؛ در روش پیوسته کمترین دخالت انسانی انجام می‌گیرد و محصولات تماما به صورت مکانیزه و با کمک ربات‌ها تولید می‌شوند. اما در روش غیر پیوسته فرآیند تولید توسط نیروهای متخصص کنترل شده و در صورت بی نقص بودن کار در هر مرحله، اجزا به مرحله بعدی تولید و مونتاژ منتقل می‌شوند.

ویژگی‌های ساندویچ پانل خوب

یک ساندویچ پنل خوب باید ویژگی‌های مورد نظر برای استفاده و اجرا در مکان تعیین شده را دارا باشد. به عنوان مثال، برای ساخت سردخانه‌ها و یخچال‌هایی در ابعاد مختلف، ساندویچ پانل‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از انتقال حرارتی بین فضای بیرونی و درونی سازه به خوبی جلوگیری کند.

برای استفاده در مکان‌هایی با رطوبت بالا، ساندویچ پانل‌هایی به کار گرفته می‌شود که کمترین میزان جذب رطوبت و آب را داشته باشد. این خصوصیات میسر نمی‌شود مگر با استفاده از عایق‌هایی مناسبِ هر کاربری در ساخت ساندویچ پنل‌ها. همانطور که به طور مختصر به آن اشاره شد، هر ساندویچ پنل از سه لایه تشکیل شده و جنس هر لایه نیز ممکن است متفاوت باشد.

این تنوع در استفاده از مواد مختلف در ساخت لایه‌ها، چه لایه‌های فلزی بیرونی و چه لایه عایق میانی، باعث می‌شود پانل‌هایی با ویژگی‌های مختلف و متنوع برای استفاده در شرایط گوناگون تولید و عرضه گردد.

کارخانه ساندویچ پانل در شهرهای مختلف کشور

امروزه با گسترش استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سازه‌های مختلف، شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌های بسیاری این محصول پرمصرف و محبوب را تولید و عرضه می‌کنند. در این بخش به معرفی برخی از معروف‌ترین کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی فعال در این صنعت می‌پردازیم.

شرکت و کارخانه ساندویچ پانل مشهد با نام آریا بارون توس، واقع در بزرگراه آسیایی شهر مشهد یکی از تولیدکنندگان انواع ساندویچ پانل‌های سقفی، دیواری و کانکس است که در خراسان رضوی و شهر مشهد به تولید این محصول می‌پردازد.

شرکت و کارخانه ساندویچ پانل در تهران با نام پولاد مشبک ایستا یکی از تولیدکنندگان پانل‌های عایق دار است که در تهران، مفتح شمالی و پایینتر از استاد مطهری واقع شده است.

کارخانه ساندویچ پانل آلتین آرمان تبریز، بالاتر از پلیس راه تبریز – تهران واقع شده و به تولید و عرضه ساندویچ پانل‌های سقفی، دیواری و پنل‌های کلید دار پلی‌یورتان می‌پردازد.

کارخانه آرتین بنا واقع در شهرک صنعتی شماره یک بندرانزلی انواع ساندویچ پنل‌‌های سقفی و دیواری را در اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌کند.

کارخانه ساندویچ پنل آرمه فولاد آسیا یکی دیگر از تولیدکنندگان پنل در تهران است که کارخانه آن در تهرانسر، بلوار لاله قرار داشته و انواع ساندویچ پنل‌های دیواری استاندارد پیچ مخفی، ساندویچ پانل سقفی سه گام و پنج گام را تولید می‌کند.

شرکت آرمه فولاد آسیا در شهر ارومیه و جاده دریا واقع شده و انواع ساندویچ پانل‌های پلی‌یورتان سقفی، دیواری، سردخانه‌ای، قفل دار و کلین روم را برای کاربری‌های مختلف تولید و عرضه می‌کند.

کارخانه تولید ساندویچ پانل آریا بارون (مدرن تجارت) تهران واقع در صادقیه انواع پنل‌های سقفی پشم‌سنگ، ساندویچ پنل‌های دیواری پشم‌سنگ و پانل‌های سرخانه‌ای را تولید می‌کند.

کارخانه آسان بام راد تهران واقع شده در جاده قدیم قم به تولید و عرضه ساندویچ پانل‌های دیواری، سقفی و انواع پانل‌های پشم‌سنگ مشغول است.

شرکت برج پوشش آپادانا در میرداماد تهران نیز انواع ساندویچ پانل‌های سقفی، دیواری و سردخانه‌ای را تولید و عرضه می‌کند.

کارخانه پارس فرافوم تهران که دفتر مرکزی آن در یوسف آباد واقع شده به تولید مکمل‌های ساندویچ انواع پانل‌ها مشغول است؛ مانند نوارهای کلوزر، نوارهای هوابند، آب‌بند و پرکننده گپ‌های ورق ساندویچ پانل.

مجموعه کارخانه ساندویچ پانل در تهران و تبریز با نام آذر دلتا، انواع ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی با لایه عایق پلی‌یورتان و پلی‌استایرن را تولید و عرضه می‌کند.

کارخانه ساندویچ پانل دیپلمات در شهرک صنعتی پرند تهران واقع است که به تولید و عرضه انواع پانل‌های سقفی و دیواری پلی‌یورتان، پلی‌استایرن و پشم‌سنگ و انواع ورق شادولاین مشغول است.

شرکت پایدار پوشش البرز در کرج قرار دارد و انواع ساندویچ پانل‌های دیواری، سقفی و سردخانه‌ای را تولید می‌کند.

کارخانه تبریز آذین پانل نیز انواع ساندویچ پانل‌های مختلف را با عایق‌های پلی‌استایرن و پلی‌یورتان تولید می‌کند.

زرین فوم نصر، یکی دیگر از کارخانه‌های ساندویچ پانل مشهد، در بلوار سجاد واقع شده و انواع پانل‌های سقفی، دیواری، پلاستوفوم و بلوک‌های سقفی را تولید و عرضه می‌کند.

شرکت سینرژی پارس واقع در میرداماد تهران انواع ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری را تولید و عرضه می‌کند.

صنایع فولاد مسیحا یکی دیگر از کارخانه‌های واقع شده در جاده قدیم قم است که انواع ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری و ورق‌های پوششی را تولید می‌کند.

کارخانه عمیق سازه اراک نیز ساندویچ پانل‌های پلی‌استایرن، پلی‌یورتان و پشم‌سنگ تولید می‌کند.

کارخانه ساندویچ پانل کاسپین پانل تهران که در جاده قدیم قم قرار دارد از جمله کارخانه‌هایی است که پانل‌های تزریقی با ضخامت‌های مختلف تولید می‌کند.

کارخانه ماموت پانل دلیجان واقع در شهرک صنعتی دلیجان انواع کانکس و ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری را تولید و عرضه می‌کند.

شرکت تولیدی نسیم سرمایش ماهان واقع در شهرک صنعتی بزرگ شیراز انواع ساندویچ پانل‌های دیواری، سقفی و سردخانه‌ای را تولید و عرضه می‌کند.

کارخانه ساندویچ پانل کیان‌سازه یکی دیگر از کارخانه‌های ساندویچ پانل واقع در مشهد است که پانل‌های سقفی، دیواری و انواع کانکس را به سفارش مشتریان خود تولید می‌کند.

شرکت آروین افزون صنعت سپنتا واقع در شهرک صنعتی سه‌راهی مبارکه اصفهان از جمله کارخانه‌هایی است که مکمل‌های ساختمانی و عایق‌های مربوط به ساندویچ پانل‌ها را تولید می‌کند. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به افزودنی‌های بتن، عایق‌های رطوبتی، انواع چسب‌های ساختمانی، مصالح نوین نما، پوشش‌های نوین نما، الیاف بتن، پشم‌سنگ و فوم بتن اشاره کرد.

نصب ساندویچ پانل دیواری

به طور معمول نصب و اجرای پانل‌های ساندویچی دیواری با استفاده از پیچ‌های مخصوص به صورت افقی یا عمودی بسته به نیاز سازه انجام می‌شود. پیش از نصب پانل‌ها می‌بایست زیرسازی مناسب انجام پذیرد. در این مرحله ساختار اجرا شده روی ساختمان و فاصله بین ستون‌های محل نصب و همچنین ارتفاع پانل‌ها و جهت وزش باد مورد بررسی قرار خواهند گرفت. توجه فرمایید که پیش از نصب باید سطح ساندویچ پانل موردنظر را از لحاظ انحراف، خمیدگی، خراش و مواردی از این قبیل به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. در صورت وجود چنین ایراداتی، امکان نشتی و نفوذ آب در سازه وجود خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود به منظور اجرا و نصب مصالح پیش ساخته مذکور از کمک نصاب متخصص استفاده نمائید تا نتیجه نهایی پروژه مطلوب باشد.

عوامل موثر بر کیفیت ساندویچ پانل دیواری

جنس ورق استفاده شده در لایه فوقانی و تحتانی 

با توجه به نوع کاربری ساندویچ پانل برای دیوار، سقف یا کف سازه از جنس ورق‌های مختلفی هم‌چون آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک استفاده می‌شود. البته علاوه بر موارد مذکور در فرآیند ساخت لایه رویه و زیره این محصولات می‌توان از فایبر گلاس، مس، پی وی سی، گچ و سیلیکون نیز استفاده کرد.

کیفیت فوم تزریق شده به هسته میانی 

فوم مصرفی در قسمت میانی ساندویچ پانل دیواری نیز بر کیفیت نهایی این محصول تأثیرگذار خواهد بود. همان‌طور که گفته شد برای فوم پانل‌های ساندویچی می‌توان از موادی مثل پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و… استفاده نمود. پلی یورتان در مقایسه با موارد دیگر از میزان مقاومت بهتری در برابر حرارت، صوت و نفوذ آب برخوردار بوده و پلی استایرن در مقایسه با سایر موارد قیمت مناسب‌تری دارد.

کیفیت ماشین‌آلات تولید 

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند بر کیفیت نهایی محصول تأثیرگذار باشد این است که با استفاده از چه ماشین‌آلات و تجهیزاتی تولید شده است. شرکت آریا بارون توس با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین ماشین‌آلات و دستگاه‌ها اقدام به تولید انواع ساندویچ پانل‌ کرده و این محصولات را با درجه کیفی عالی به شما مشتریان گرامی تقدیم می‌کند.

میزان تخصص و تجربه پرسنل خط تولید 

به منظور بهره‌وری صحیح و مفید از ماشین‌آلات باکیفیت و استفاده بهینه از متریال مصرفی درجه یک، به نیروی متخصص و ماهر نیاز است. شایان ذکر است که پرسنل آریا بارون توس با شرکت در دوره‌ها و سمینارهای آموزشی داخلی و خارجی همواره در حال ارتقای مهارت خود در این زمینه هستند؛ در نتیجه محصولات تولید شده تحت نظارت آنان از لحاظ کیفیت بسیار عالی است.

کاربردهای پانل دیواری

پانل دیواری در پوشش دیوارها و سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از ساندویچ پانل‌ها برخلاف ساندویچ پانل سقفی از فراز و نشیب کمتری برخوردار بوده و در برابر صوت و رطوبت عایق بسیار خوبی هستند. ساندویچ پانل دیواری در پوشش دیوارهای داخلی و خارجی سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پانل‌های مذکور به لطف ویژگی‌هایی که دارند در موارد زیر کاربرد دارند:

  • کارخانه‌ها
  •  انبارها
  •  مرغداری‌ها
  •  فروشگاه‌ها
  •  سالن‌های ورزشی
  •  آشیانه هواپیماها
  •  دیوار سردخانه
  • دیوار کانتینرها و کانکس‌ها
  • دیوار آزمایشگاه‌ها و اتاق عمل
  • دیوار ساختمان‌های پیش ساخته مسکونی

آشنایی کامل با کاربردهای ساندویچ پانل ها و پانل های ساندویچی در مقاله جامع کاربرد ساندویچ پانل آریا پانل مطالعه کنید.

 

لایه عایق ساندویچ پانل دیواری

دلیل اصلی عایق بودن ساندویچ پانل دیواری در برابر سرما، گرما، رطوبت، حرارت و…، وجود هسته میانی در ساختار آن‌ها است. جنس هسته عایق در این محصولات می‌تواند از پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و همچنین xps باشد. هر یک از فوم‌های عایق مذکور دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که در ساختار پانل‌های ساندویچی دیواری تأثیر مستقیم دارند. گفتنی است که این بخش از پانل‌ها سبب افزایش ایمنی و عایق‌سازی آن‌ها می‌شود.

از بین فوم‌های نامبرده، فوم پلی یورتان به عنوان ماده اصلی در هسته عایق ساندویچ پانل‌ها طرفدار بیشتری داشته و در اکثر پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که فوم پلی یورتان در برابر حرارت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و دارای وزن سبک، دوام و طول عمر بالا، مقاومت عالی در برابر آتش، مصرف بهینه انرژی و ضد آب هستند.

پروژه‌هایی که به مقاومت دوچندان نیاز دارند، می‌توانند علاوه بر در نظر گرفتن فوم پلی یورتان از پشم سنگ نیز استفاده کنند. لازم به ذکر است که فوم پلی استایرن نیز در بین موارد مذکور گزینه مناسبی از لحاظ قیمت مقرون به صرفه‌تر به شمار می‌رود، اما میزان استحکام و خاصیت عایق‌ بودن آن در مقایسه با پلی یورتان پایین‌تر است.

جنس مواد پانل دیواری

مواد مصرفی در ورق دیوار ساندویچ پانل می‌تواند از جنس گالوانیزه (Galvanized)، آلوزینک (Aluzinc) و آلومینیوم (Aluminium) باشد. هر یک از ورق‌های مذکور دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه نوعی ورق فولادی هستند که در برابر خوردگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. از این ورق‌ها می‌توان علاوه بر ساختار ساندویچ پانل در کانال هوا، پتروشیمی، تابلو برق و سینی کابل نیز استفاده کرد.

  • ورق آلوزینک 

ورق آلوزینک یکی دیگر از ورق‌های مصرفی در ساختار ساندویچ پانل دیواری بوده که متشکل از ۵۵٪ آلومینیوم و ۴۳٪ روی و ۱.۶٪ سیلیکون است. آلوزینک نیز در برابر خوردگی مقاوم بوده و به دلیل بهره‌گیری از آلومینیوم در ساختار آن، از طول عمر بالایی برخوردار می‌باشد. از آلوزینک علاوه بر ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی، می‌توان در تولید میلگرد، صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی و پتروشیمی نیز استفاده نمود.

  • ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم یکی از پرطرفدارترین ورق‌های مورد استفاده در ساختار ساندویچ پانل‌ها است؛ چرا که این ورق‌ها دارای وزن سبکی بوده و ضد زنگ هستند. ورق‌های آلومینیومی تحت عنوان مواد سرد نورد شده نیز مشهور می‌باشند. ورق‌های آلومینیومی علاوه بر کاربرد در ساختار انواع ساندویچ پانل‌ها، در صنعت حمل و نقل و بسته‌بندی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساندویچ پانل یک رو ورق دیواری

پانل ساندویچی دیواری یک رو ورق از جمله پانل‌های مقرون به صرفه بوده که تنها در یک روی آن‌ها از ورق‌های آلومینیومی، گالوانیزه و آلوزینک استفاده می‌شود. طرف دیگر پانل‌های مذکور با استفاده از فویل، نایلون یا کاغذ پوشش داده خواهد شد. لایه بیرونی این پانل‌ها که در واقع لایه فلزی است، از مقاومت زیادی برخوردار می‌باشد. اما با این حال پانل‌های ساندویچی دیواری یک رو ورق در مقایسه با پانل‌های دیواری دو رو ورق از استحکام محدودتری برخوردار هستند ولی قیمت ‌آن‌ها اقتصادی‌تر است. عموماً از ساندویچ پانل دیواری مذکور برای دیوارهای کاذب استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل پیچ پنهان دیواری

آریا بارون توس به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان مصالح نوین ساختمانی، انواع پانل دیواری پیچ پنهان با عایق پلی یورتان و فشردگی متناسب با نیاز مشتری را ارائه می‌دهد. ورق فوقانی و تحتانی این نوع از پانل‌ها از جنس گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم، استنلس استیل مات یا برق، فایبرگلاس و پی وی سی خواهد بود. از ساندویچ پانل دیواری با پیچ مخفی می‌توان در ساختمان‌های صنعتی، تجاری و همچنین با کاربری‌های عمومی استفاده کرد.

انواع ساندویچ پانل های دیواری

شرکت آریا بارون توس یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان انواع پنل دیواری در ایران است که ساندویچ پانل دیوار را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان گرامی ارائه می‌دهد. ساندویچ پانل دیواری آریا بارون توس در ۴ مدل کاربردی و با کیفیت عالی تولید می‌شود:

ساندویچ پانل دو رو ورق دیواری

دیوار پانلی دو رو ورق پانل‌هایی هستند که برای پوشش‌دهی لایه فوقانی و تحتانی آن‌ها از ورق‌های فلزی بهره‌گیری می‌شود. از آن‌جایی که این پانل‌ها با یک ورق اضافی تقویت شده‌اند، در مقایسه با پانل‌های یک ورق مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. کارخانه آریا بارون محصول مذکور را با استفاده از آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک طراحی، تولید و عرضه می‌کند. از پانل های دیواری دو رو ورق می‌توان برای پوشش سردخانه‌ها، ساخت کانکس، کانتینر، ساخت کارگاه‌ها، عایق‌سازی جایگاه‌های نگه‌داری سوخت و مواردی از این قبیل استفاده کرد.

ناگفته نماند که در ساختار ساندویچ پانل دیواری دو ورق می‌توان از هسته عایق با تزریق فوم پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ بهره‌گیری کرد. از جمله ویژگی‌های پانل مذکور می‌توان به مقاومت بالا در برابر حرارت، عایق صوتی و مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره نمود.

ساندویچ پانل دیواری

اگر بخواهیم تعریفی ساده و جامع از ساندویچ پانل‌ها ارائه دهیم، باید بگوئیم که یک ساندویچ پانل ترکیبی از ۳ یا بیشتر از ۳ ماده یا لایه می‌باشد که در صنعت ساخت و ساز مصارف زیادی دارد. با استفاده از ساندویچ پانل‌ها می‌توان اقدام به ساخت یک خانه پیش ساخته کرد. انواع مختلفی از ساندویچ پانل‌ها مناسب برای سقف، کف و ساندویچ پانل دیواری وجود دارد که از ترکیب و اجرای آن‌ها می‌توان یک سازه کامل را در اختیار صنعت قرار داد. لازم به ذکر است که پانل‌های ساندویچی تحت عناوین دیگری هم‌چون پانل کامپوزیت (composite panels) نیز شناخته می‌شوند. علت اصلی این نوع نام‌گذاری معنای واژه کامپوزیت (ترکیب) است؛ بدین معنا که پانل‌های مذکور ترکیبی از مواد اولیه مختلف هستند و از مجموع این متریال پانل‌ها ساخته می‌شوند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که چرا پانل‌های مذکور به همراه واژه ساندویچ شناخته می‌شوند؛ دلیل اصلی این نام‌گذاری پیکربندی و شباهت ظاهر پانل‌ها به ساندویچ است. همان‌طور که گفته شد پانل‌های مذکور ترکیبی از ۳ لایه اصلی هستند: دو لایه فوقانی و تحتانی و یک هسته عایق. در واقع دو لایه بیرونی همانند نان برای ساندویچ و هسته داخلی حکم محتویات داخل ساندویچ را دارد!

خرید ساندویچ پانل دیواری

کارخانه‌های تولیدی مختلفی در حوزه تولید ساندویچ پانل‌های دیواری مشغول به فعالیت هستند که این محصولات را با درجات کیفی متنوع طراحی، تولید و روانه بازار می‌کنند. هر یک از شرکت‌های تولیدی به منظور ساخت محصولات مذکور از مواد اولیه مصرفی مختلفی بهره‌گیری می‌کنند؛ در نتیجه بهای تمام شده مصالح ساختمانی پیش ساخته تولید شده توسط هر یک از آن‌ها متغیر می‌باشد. شرکت آریا بارون توس یکی از معتبرترین و بهترین تولیدکنندگان مصالح ساختمانی نوین در ایران بوده که در حوزه فروش پانل دیواری و سقفی فعال بوده و این محصولات را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را به شما مشتریان گرامی تقدیم می‌کند. به منظور خرید پانل دیواری و اطلاع از قیمت و مشخصات فنی پانل دیوار پوش می‌توانید با کارشناسان آریا بارون توس تماس حاصل فرمائید.

سخن پایانی

ساندویچ پانل یکی از مصالح نوین ساختمانی بوده که به صورت پیش ساخته در سازه‌های مختلف و در بخش‌های گوناگون (دیوار، سقف و کف) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این راهنما با ساندویچ پانل دیواری و جنبه‌های مختلف آن آشنا شدیم. ساندویچ پانل‌های دیواری آریا بارون توس از جمله برترین و باکیفیت‌ترین پانل‌های موجود در بازار بوده که در رنگ‌بندی متنوع با قیمت مناسب قابل خرید می‌باشند. پانل‌های مذکور به صورت افقی و عمودی در سازه‌ها برای پوشش دیوار قابل استفاده بوده و عایق بسیار خوبی در برابر حرارت، رطوبت، صوت و نفوذ آب خواهند بود.

سوالات متداول 

چرا خرید ساندویچ پانل آریا بارون پیشنهاد می‌شود؟

آریا بارون توس ساندویچ پانل دیواری و سقفی را با قیمت مناسب در رنگ‌بندی متنوع با وزن بسیار سبک به شما عزیزان ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که سرعت نصب و اجرای پانل‌ها توسط تیم آریا بارون توس در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. علاوه بر این، محصولات مذکور با استفاده از ماشین‌آلات نوین و پیشرفته تولید می‌شوند؛ در نتیجه از درجه کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند.

از ساندویچ پانل‌ها در چه اماکنی می‌توان استفاده نمود؟

محصولات مذکور به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که در این راهنما به برخی از آن‌ها اشاره کردیم، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار می‌باشند؛ بدین معنا که امکان بهره‌گیری از آن‌ها در اماکن مختلف صنعتی، کارخانجات، اداری، دفاتر کار و پروژه‌های عمرانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم است.

موارد مهم در خرید ساندویچ پنل

یک سازه مدرن و زیبا در صنعت ساختمان سازی ساندویچ پانل است که مزایای بسیار زیادی دارد. به طور مثال عایق صوتی، حرارتی، سرما بوده و با توجه به مقاومت و کیفیت بالا، هزینه مناسبی دارد. همچنین نمای زیبایی به ساختمان شما میبخشد. این سازه از سه قسمت تشکیل شده است (دو لایه ورق و یک لایه فوم عایق بین ورقها) که با توجه به جنس آنها کاربردهای متفاوتی مانند پانل سقفی و دیواری دارند.

https://www.aryabaron.com/sandwichpanel/

راه‌های ارتباطی

۰۵۱-۳۶۲۲۸۸۱۴
۰۵۱-۳۶۲۲۸۸۰۰
۰۵۱۳۶۲۲۸۸۰۲
info@aryabaron.com
ایران، مشهد، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (میثاق)، آیت الله هاشمی رفسنجانی ۳۴/۱

 

برچسب ها : آریا بارون توس,ساندویچ پانل,کاربرد ساندویچ پانل,فوم ساندویچ پانل

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *